Aihe: Ahdistavat elokuvat
1 2 3 4 5 6 7 8
päänahka
12.10.2004 17:10:52
Cube on aika ahdistava.

Cube on sellainen elokuva, joka voisi olla hyvä, jos se ahdistaisi. Ei vain ahdistanut, lähinnä huonot näyttelijät häiritsi. Kakkososa oli vielä huonompi, kertakaikkiaan surkea. Arvosana ykkösestä voisi olla parempi, jos olisin katsonut yksin ja vastaavassa tilanteessa kuin:

Oli armoton krapula-ahdistus. Päätettiin vuokrata leffa. Otettiin Texasin moottorisahamurhat. Kadutti. Ahdisti monta päivää.

Tässä ahdistaa eniten se, että tarina on totta. Jos pitäisi valita ihminen, jonka tilassa haluaisin vähiten olla, löytyisi se varmaankin tästä leffasta.
Soolot on perseestä.
bedlam
12.10.2004 17:44:59 (muokattu 12.10.2004 17:45:51)

Kukaan ei ole maininnut lehvaa Henry - Portrait of a Serial Killer? Itse ainakin masennuin ja ahdistuin pätkästä. Jotkut ovat sanoneet Lynchin Eraserheadin olevan myös melkoisen ahdistava, en ole valitettavasti itse päässyt vielä katsastamaan.
http://www.mikseri.net/kiasma
Mechanizm
12.10.2004 22:18:31
Kukaan ei ole maininnut lehvaa Henry - Portrait of a Serial Killer?

Onhan se ahdistava. Kuten myös Ted Bundyn edesottamuksista tehty pätkä.
And if the band you're in starts playing different tunes I'll see you on the dark side of the moon
Keke Urlaub
13.10.2004 17:22:25

Kukaan ei ole maininnut lehvaa Henry - Portrait of a Serial Killer? Itse ainakin masennuin ja ahdistuin pätkästä. Jotkut ovat sanoneet Lynchin Eraserheadin olevan myös melkoisen ahdistava, en ole valitettavasti itse päässyt vielä katsastamaan.

Totta. Myöskin The Elephant Man on samanlainen vaikutukseltaan.
Shake before use.
18is9
15.10.2004 13:22:15

Totta. Myöskin The Elephant Man on samanlainen vaikutukseltaan.

Yees, vaikka Elephant Man onkin valoisa kertomus kuinka friikki saapi "paremman elämän", on se silti yllättävän ahdistava.

Tyttökaveri tuntui ahdistuvan Pink Floydin The Wall -leffasta, joka ei kyllä minusta ollut mitenkään kovin kummoinen.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Melua
15.10.2004 21:29:56
Pianonopettaja
Unelmien sielunmessu
Kolmetoista
Keke Urlaub
16.10.2004 15:46:39

Onkohan Spideriä täällä mainittu? Ralph Fiennes pääosassa. Ei todellakaan mikään ilopilleri.
Shake before use.
pehko
16.10.2004 20:23:53 (muokattu 16.10.2004 20:31:44)
Ichi the Killer oli kyllä ahdistava, brrr... Tuskinpa katson sitä toiste.

Paska leffa....

Joo, mitkä rupee ahistamaan, ni sellasia on varmaan Seven, Event Horizon, Beatlesin Yellow Submarine,X-Files: Fight The Future ja suurin osa koko sarjan tuotannosta...pitää miettiä lisää...kyllä niitä on...

EDIT: Jos joku on nähny sellasen suomalaisen "scifi" rainan kun Lipton Cocton, ni siinä on niin ahistava leffa. Lopussa pääosan esittäjä jannu pukeutuu Marilyn Monroeks ja räjähtää.....hmmm...se oli kyllä aika ahistava, puhumattakaan siitä, kuinka paska se oli...
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
jazzy
17.10.2004 10:18:32
Onkohan Spideriä täällä mainittu? Ralph Fiennes pääosassa. Ei todellakaan mikään ilopilleri.

Juu, tuon Spiderin oon jo piitkään halunnu kattoo..Oliko hyvä? Kannattaako..?
Joskus olet enemmän oikeassa kun olet väärässä kuin jos olisit oikeassa.
Keke Urlaub
17.10.2004 10:51:29

Juu, tuon Spiderin oon jo piitkään halunnu kattoo..Oliko hyvä? Kannattaako..?

Kannattaa se katsoa. En oikein osaa sanoa, oliko se hyvä, koska juoni oli tosi omituinen, mutta ei siinä vikojakaan juuri ollut.
Shake before use.
Von Härskiburg
17.10.2004 16:01:10

Kannattaa se katsoa. En oikein osaa sanoa, oliko se hyvä, koska juoni oli tosi omituinen, mutta ei siinä vikojakaan juuri ollut.

Minä voisin myös suositella. Juonesta nyt sen verran, ettei se ainakaan minun mielestäni nyt niin hirmu outo ollut, mutta kyllä vaatii silti useamman katsomisen. Itse löysin DVD:n vitosella.
I can tell you a lie you believe.
VÄKIPÄÄ
19.10.2004 02:10:25
Pelastakaa sotamies Ryan: Menin leffaan, tulin ulos kynnet syötynä verille, menin sivariin.

Lilja 4ever: Venäläiset...

Savior: Dennis Quaidin esittämä mies menettää perheensä pommi-iskussa ja värväytyy serbijoukkoihin tappamaan muslimeja kostoksi, mutta päätyy auttamaan rajan yli raiskausleiriltä vapautunutta raskaana olevaa naista jonka henkeä uhkaavat lähes kaikki omia sukulaisia myöten. Julma kuvaus sotarikoksista.

Terminator (juu, kyllä, se Arskaleffa): Minua ainakin ahdisti se tunnelma!
Pääsoittimena minulla on pää soittimena.
Jani The Rock
19.10.2004 09:36:03

Kaikki leffat missä on Julia Roberts, ahistaa. Kun sen eukon näkee hymyilevän, niin jo on kumma jollei seuraavana yönä näe unia ihmissyönnistä.
The road never ends for me, kid.
aikavaikea
19.10.2004 09:58:21
Fahrenheit 9/11 alkoi ahdistamaan pahemmin kuin monet siihen tarkoitetut leffat. Naurua aiheuttavat kohdatkin tulivat sellaisen epäuskoisen ahdistuksen läpi. Useinhan ihminen nimenomaan nauraa silloin kun ei tiedä miten pitäisi reagoida tai peittääkseen pelkoaan. Toivottavasti tuolla Ameerikan karpolla on edes hitunen tai enemmänkin liioittelua jutuissaan. Pelottaa joskus tässä veneessä olo, kun noita päänavigaattoreita mietiskelee.

Ja tuohon Julia Roberts -mielipiteeseen voin vain sanoa, että enpä voisi olla enempää samaa mieltä.
Kaikki me kuolemme pian.
ltg
19.10.2004 10:47:31
Ichi the Killer oli kyllä ahdistava, brrr... Tuskinpa katson sitä toiste.

Audition ahdisti minua enemmän, mutta on tuo Ichikin katsomisen arvoinen. Ihan hyvä pätkä, joskin odotin enemmän siltä trailerin perusteella.
IMIK#5,KK#3
On erehdys kuvitella, että suuria ongelmia voi ratkaista perunoiden avulla.
Paijukainen
19.10.2004 14:38:04 (muokattu 19.10.2004 14:38:44)
Ehdottomasti Pianonopettaja.

Se oli jo minullekin liikaa..

Sulle! Liikaa?? Tiedän ainakin mitä en koskaan katso.
En ole suuri kauhuelokuvien / ahdistavien sellaisten vakikatsoja, kerrran erehdyin The Ringin katsomaan ja olenkin sen takia nyt enemmän tietoinen tyynyjeni reunaompeleista ja kuvioinnista kuin itse elokuvasta.
SE oli ahdistava leffa.
soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu
Woc
19.10.2004 15:05:28

Aasialaiset kauhuleffat on aika ahdistavia. Niissä yleensä tuota tunnelmaa ja kauhua rakennetaan hitaasti, eikä säikyttelyllä, minkä ansiosta ne ovat painostavia ja ahdistavia. Tämän lisäksi monessa on melko hyvin toimiva äänimaailma, toisin kuin nykyisissä länsikauhuissa, joissa musa on lähinnä jotain teiniheviä.

Mainittakoon esimerkkeinä vaikka Ringu trilogia, Dark Waters, Ju-On ja varsinkin oma suosikki Kairo.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
jazzy
19.10.2004 16:12:33
kerrran erehdyin The Ringin katsomaan ja olenkin sen takia nyt enemmän tietoinen tyynyjeni reunaompeleista ja kuvioinnista kuin itse elokuvasta.

Sulla onkin semmonen mahtava kyky nähdä (kauhu)leffoja tyynyjen läpi..
Joskus olet enemmän oikeassa kun olet väärässä kuin jos olisit oikeassa.
Milkop
19.10.2004 19:32:53

Pahin taitaa David Lynchin Lost Highway
http://www.imdb.com/title/tt0116922/

Katteltiin toi krapulan ja kännin sekaisessa olotilassa. Oli kohtalaisen karmiva kokemus. Se, että leffassa ei ollut mitään järkee ja se, että olin kohtuu pöllyissä, riittivät tekemään siitä unohtumattoman kokemuksen. Kannattaa tuo leffa katsoa, jos ei vielä ole nähnyt. Samoin kuin Mulholland Drive.
http://www.imdb.com/title/tt0166924/
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
bedlam
19.10.2004 22:21:36

Pahin taitaa David Lynchin Lost Highway

...Se, että leffassa ei ollut mitään järkee ...

Eiköhän kummankin leffan juoni kuitenkin miettimällä selkene. Ainakin Mulholland Drive, Lost Highwayn näkemisestä on aikaa.
http://www.mikseri.net/kiasma
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)