Aihe: Idols perjantaina
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
-J
13.10.2003 21:10:36 (muokattu 13.10.2003 21:13:30)
Jäppinen täällä kovana mesoaa "backstagen pojista' ja itse on näköjään viettänyt hyvinkin paljon aikaa poikasivuilla. Juupasjuu.

eh...

EDIT: Ennenkuin ruvetaan mun seksuaalista linjaa kyseenalaistamaan, asetetaan kysymys että voisiko olla mahdollista että kyseiset linkit olisivat olleet helposti kopioitavissa jostain muusta Internetin sähköisestä dokumentista? Hmm...juu, ei se ole mahdollista. Olen siis ilman muuta homo.
Sisko tahtoisin näädän, mutta maailma on rotta!
Ussr
13.10.2003 23:21:57

Tykkäsin siitä jätkästä jolle oli tarjottu jo kahta levytyssopimusta, mitäs helevettiä se sitten siellä idolsissa teki? :)

Se kaveri ainakin näytti tuomariston edessä ollessaan täydeltä narkkarilta.. :)
Are You Ready For Some Darkness?
-Turbojugend Imatra-
Vilhelmus
13.10.2003 23:35:59 (muokattu 13.10.2003 23:36:05)

Se kaveri ainakin näytti tuomariston edessä ollessaan täydeltä narkkarilta.. :)

V*** mikä pelle.
Jormaz
14.10.2003 00:01:42
Entäs se yksi mimmi joka alkoi kulissien takana avautumaan että "musta tulee viel tähti, saatte nähä viel", ja helvettiäkään osannu laulaa. Kyllä mä ymmärrän että kun mä pistän Helloweenia tai Gamma Rayta soimaan ja karjun päälle niin kuulostaahan se hyvältä niin kauan kuin ei ole kukaan muu kuulemassa. Laula siinä sitten ilman taustoja...
Back to the 80's
Rokkikana
14.10.2003 10:05:48
Entäs se yksi mimmi joka alkoi kulissien takana avautumaan että "musta tulee viel tähti, saatte nähä viel", ja helvettiäkään osannu laulaa. Kyllä mä ymmärrän että kun mä pistän Helloweenia tai Gamma Rayta soimaan ja karjun päälle niin kuulostaahan se hyvältä niin kauan kuin ei ole kukaan muu kuulemassa. Laula siinä sitten ilman taustoja...

Se sanoi vielä aluksi että 'mä en aio nolata itseäni haukkumalla tuomareita...' Mitähän sieltä oliskaan tullut jos sillä ei olisi ollut tuota itsehillintää. :D Mutta saihan se pöllittyä tuomareiden vissyt.
"Shamaani nukahtaa iltapäivän kuumuuteen"
depe
14.10.2003 10:32:32 (muokattu 14.10.2003 10:32:49)
Heh.. tänään Iltasanomissa:

Menikö tv:n Idols jo liian pitkälle?

MTV3:n Idols-ohjelman tuomaristo on ruotinut rankoin sanoin poptähdiksi pyrkineiden esityksiä. Viime sunnuntaisessa jaksossa tuomarit julistivat erään kilpailijan tarvitsevan peräti mielentilatutkimusta.

Ohjelmassa myös "langetettiin" erimittaisia vankeustuomioita oikein rikosoikeudellisin termein. Kilpailijoiden kuvien päälle tuli mm. tekstejä "elinkautinen vankeus" tai "kaksi vuotta vankeutta".

Menikö tv:n Idols nyt liian pitkälle? Voivatko itsensä loukatuksi ja pahoin lytätyksi tuntevat kilpailijat syyttää järjestäjiä kunnianloukkauksesta?

IS:n haastatteleman oikeustieteen professorin Kimmo Nuotion mukaan tämä voisi olla ääritilanteessa mahdollista.
Kitaranraiskaaja
14.10.2003 10:57:41

Hölömöä touhua. Se on pelin henki ja se vaan on kestettävä.
Aerodactev: "Niin, se on Kitaranraiskaaja, maailman kovin jätkä heti Turbo Terminaattorin, Ian Andersonin, Meidän iskän ja JDruidin jälkeen"
JESTANPOO!
1960-1980
14.10.2003 11:02:56 (muokattu 14.10.2003 11:06:55)
Hölömöä touhua. Se on pelin henki ja se vaan on kestettävä.

Ei. Tuollainen tarpeeton ilkeily ei nimenomaan ole pelin henkeä. Jos ei osaa laulaa niin ei osaa laulaa sillä selvä eikä sitä pitäisi tuolla tavalla alkaa korostamaan ja vielä vääntää vitsiä. Tiedä sitten ovatko ko. henkilöt suostuneet tuon pilkkaamisen kohteeksi.

Roskaviihdettä. Olen huumorintajuton. En katso Idolsia enää koskaan.
Intohimo
14.10.2003 12:26:23

Kyllä todellakin meni jo liian pitkälle. Tuo menee jo
kunnianloukkaus alueelle. Törkeätä ihmisten nöyryyttämistä.
Vaikka sopparissa onkin kohta, että saa osallistuja antaa oikeuden käyttää materiaalia, niin tuo menee jo aivan idioottimaisuuksiin. Voisin olettaa, että
joku haastaa varmasti oikeuteen. Jos vaan perse kestää. Voivat tehdä ryhmäkanteenkin.
Formaattiradiot? ##@$$¤ *.tana
Jani The Rock
14.10.2003 12:50:56 (muokattu 14.10.2003 12:52:19)

Mitä! Ettekö te saatanat ymmärrä nykyajan TV-viihdettä?!Olen jo pitkän aikaa odottanut TV-kilpailua, jossa häviävä osapuoli tapetaan (Vähän niinkuin Stephen Kingin kirjoissa Juokse tai kuole ja Pitkä marssi). Nöyryyttäminen ei riitä! Mitä se nyt on, jos joku vähän itkee tai saa haukut päälleen kaiken kansan nähden?! Se ei ole MITÄÄN! Tahdomme verta ja suolenpätkiä!!

Krröhöm, äh, siis... Vakavasti puhuen olen sitä mieltä, että liian pitkälle todellakin on menty. Tuollainen paska on hauskaa ja hyväksyttävää vain joidenkin luiskaotsien yms. Olvi-lippistä käyttävien cro-magnonien mielestä. Jo joku Heikoin lenkki on niin typerä, ettei sitä voi katsoa ollenkaan. Idols ylittää sen vielä tuhatkertaisesti. Koko kolmoskanavan joutaisi muutenkin räjäyttää helvettiin maan päältä.
Butcher baby - they`re gonna put you away!
bedlam
14.10.2003 12:56:49 (muokattu 14.10.2003 12:57:46)

Idolsin ja Heikoimman lenkin pohjana on kansainvälinen formaatti, eli joka puolella maailmaa tuomarit ja juontajat ovat yhtä 'ilkeitä'. Heitä on nimenomaan KÄSKETTY tuottajien taholta olemaan ilkeitä. Oikeusjuttuja ei varmasti tule, koska kilpailijat tietävät systeemin. Ja tärkeä kysymys: kuinka paljon tilanteista on puoliksi lavastettuja?

Tuomareiden ilkeilyhän on ainoa viihdyttävä elementti kyseisissä ohjelmissa.
http://www.mikseri.net/kiasma
Vilhelmus
14.10.2003 12:57:33

Heikoin lenkki on niin typerä, ettei sitä voi katsoa ollenkaan. Idols ylittää sen vielä tuhatkertaisesti

Hemmetti, äijä dissaa mun suosikkiohjelmia!
Rokkikana
14.10.2003 13:14:44
Mitäs tähän nyt sanoo... Ollaanhan siellä välillä vähän tarpeettoman julmia, mutta useimmiten kyllä käy niitä tuomareita sääliksi. :)

Kun menee tuollaiseen kilpailuun, täytyy valmistautua siihen että arvostellaan. Vähän niin kuin missikisoissa saa haukkua kilpailijoiden vartaloita.
Ei ole helppoa olla huippumalli, sano.
Osmo Komppi
14.10.2003 13:22:40 (muokattu 14.10.2003 13:30:26)
Idolsin ja Heikoimman lenkin pohjana on kansainvälinen formaatti, eli joka puolella maailmaa tuomarit ja juontajat ovat yhtä 'ilkeitä'. Heitä on nimenomaan KÄSKETTY tuottajien taholta olemaan ilkeitä. Oikeusjuttuja ei varmasti tule, koska kilpailijat tietävät systeemin. Ja tärkeä kysymys: kuinka paljon tilanteista on puoliksi lavastettuja?

Tässäpä se onkin. Kato tämä on tämä formaatti, kato! Että muuten ollaan ihan kunnon kavereita! Muttakun tuottaja käski! Ja tuottaja sanoo, että kun tää kuuluu pelin henkeen, että kun tässä on tämä kansainvälinen formaatti, kato. Ja mitäs itse katsotte! Katsojaluvuthan sen päättää. Lopulta ei löydy itse organisaatiosta ensimmäistäkään vastuunnottajaa.

Samalla reseptillä, mutta hiukan eri kaliiberilla kun nykybisnes (oli sitten viihde tai mikä tahansa muu), toimi myös kolmannen valtakunnan järjestelmä. Tänäkin päivänä sosiologit sekä historijoitsijat ihmettelevät, miten moinen oli mahdollista. Yksi kaveri käskee ja kaikki muuta vaan tottelee. Nomutta kun toi käski!

Michael Moore kyseenalaisti hyvin nykybisneksen moraalin. Suuryritykset haluavat tehdä vain voittoja ja ainoat joille ollaan vastuussa ovat osakkeenomistajat. Voitot tulevat lopulta kaikkien hyväksi. Eivät ohjaa eettiset asiat tai lojaalius työntekijöitä kohtaan. Tuotanto vain palkattomille lapsille kiinaan ja tehdas sulki kotimaasta. Kun kuluttajat haluavat halvalla. Tuhat työntekijää laitetaan kyselemättä tyhjän päälle. Jos osakkeenomistajien paras on parasta koko kansalle yrityksen vaurastumisen nimissä, miksi ne eivät myy crackia? Hyvät markkinat ja korkeat tuotot?

Seuraavassa showssa voitaisiin ottaa osallistujilta samanlaiset allekirjoitukset, etteivät saa valitella fyysisistä tai henkisistä seuraamuksista. Heitetään sitten teinit harsomekoissa ja toogissa leijonille ja tuomaristo leikkii Caesaria pyöritellen peukkujaan ylös alas. Mitäs valitat teini, tiesit pelin hengen? Ja miksei olisi katsojia? Tottakai. Tämä formaatti on toiminut ennenkin. Ja katsojathan sen päättävät. Eivät tuottajat tai ohjaajat tai tuomaristo. Hehän vain tottelevat markkinatalouden käskyjä ja tämä kuuluu formaattiin.

Painotan nyt, etten rinnasta Idolsia natsismiin. Ainoastaan sen moraalin ja etiikan mekanismit. Tuomarit eivät tunne pahaa oloa, eivätkä heittäydy tilanteisiin, vaan pysyvät ihmisinä kaukana asiasta. He vain ovat töissä ja tottelevat käskyjä ja ovat osa koneistoa johon eivät voi vaikuttaa. Näin heille ei tule pikkutyttöjen itkettämisestä syyllisyyden tunnetta. Eräänlainen yhteisöllinen suojamekanismi. Kukaan ei yksinään ole vastuussa itsestään ja sanomisistaan. Hyväksyntä toiminnalle haetaan katsojalukujen kautta.

Haukkuisivat edes ikäisiään, mutta puistattaa tuollainen aikuisten miesten taholta tuleva pikkutyttöjen kyykytys. Jos ovat nuo tilanteet lavastettuja, niin onpa ollut muutama saakelin uskottava näyttelijä mukana.

EDIT: Oho, tulipas tekstiä. Ei se nyt ihan noin paha ohjelma ole, mutta huono. Ja saisivat ne isot miehet aikuistua. Kyse on muutamista, mutta sitäkin ärsyttävämmistä ylilyönneistä. Käytetään auktoriteettiasemaa hyväksi ja mennään henklökohtaisuuksiin. Hylkäämisen tunne on itsessään tarpeeksi kelju ilman tuollaista inkvisition tehostusta. Riittää totuus lyhyesti: Et osaa laulaa, seuraava. Ei siinä adjektiiveja tarvita.
pwallin
14.10.2003 13:23:36

Palaan aiempaan kirjoitukseeni tuomarien vaikuttamisesta toisiinsa ja pakko sanoa että olen yhä sitä mieltä että näin kävi jälleen. Selkein tapaus oli, kun muistaakseni se rillipäinen oli erään esityksen jälkeen viimeisenä kommenttivuorossa ja sen kommenteista/ilmeistä näki melko selvästi että se ei olisi päästänyt ehdokasta jatkoon mutta taipui muiden mielipiteeseen kun ne hehkutti kovasti esitystä. Se taisi sanoakin jotain että "no menköön sitten..." ja ilme oli kyllä sen mukainen. Miksi ei suoraan sanonut omaa mielipidettä kun yksi "vastaan" ääni ei kuitenkaan olisi muuttanut lopputulosta? Olen yhä sitä mieltä, että tuomarien pitäisi antaa "Jatkoon" vai "hylkäys" -päätöksen toisistaan tietämättä.

Lisäksi sen rillipään ilmeet on sairasta katsottavaa kun se tuijottaa suu auki esitystä. Yrittää kai psyykata esiintyjää ja pilata sen keskittymisen...
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Fortune
14.10.2003 13:23:55
Mitäs tähän nyt sanoo... Ollaanhan siellä välillä vähän tarpeettoman julmia, mutta useimmiten kyllä käy niitä tuomareita sääliksi. :)

No minusta on perverssiä, että musiikin ammattilaiset tekevät työtään ja sitten kun jokin äitin kulta ei osaakaan laulaa, vaikka mummi sanoi niin, niin ollaan käräjille menossa. Kyllä ne ammattilaiset tietävät, ja kyllä siellä oli niin utopistista kuvaa omista kyvyistään pitäviä ihmisiä, että ihan oikein oli pudottaa vähän maan pinnalle.

Kun menee tuollaiseen kilpailuun, täytyy valmistautua siihen että arvostellaan. Vähän niin kuin missikisoissa saa haukkua kilpailijoiden vartaloita.
Ei ole helppoa olla huippumalli, sano.

Nimenomaan. "If you can't stand the heat, stay out of the sauna", eihän nuo aiheelliset arvostelut ja säälittävien lauluyritysten humoristinen "tuomitseminen" ole mitään verrattuna siihen, mitä tuon kisan voittaja saa osakseen, vaikka osaisikin esiintyä ja laulaa. Voittajalle sitä paskaa tulee aiheetta niskaan, Idols-ohjelman "paskasta" jokainen roiskaus on kyllä ollut itse tienattua. Ihmiset eivät osaa arvioida ilmeisesti lainkaan omia kykyjään joissain tapauksissa ja silloin kyllä IMHO saakin antaa sen mukaan palautetta, jotta ymmärtää treenata tai lopettaa tyhjänpäiväisen haikailun utopististen asioiden perään.

Päivärinta-ohjelmassa Kallonen perusteli homman hyvin ja argumenttinsa allekirjoitan täysin, eivätkä kilpailijatkaan olleet tyytymättömiä (paitsi se puurosuu rap-artisti, jolle tuli paha mieli kun kaikkien päätä ei silitelty).

Maailma on kova ja tuossa kisassa haetaan tulevia ammattilaisia. Ei työnantaja kehu paskaa hitsariakaan ja ota häntä säälistä töihin, kun töitä on tekemättä. Ei, sanoo sille huonolle että menee harjoittelemaan tai vaihtaa alaa ja ottaa sen, joka osaa hitsata.
Jani The Rock
14.10.2003 13:23:58

Hemmetti, äijä dissaa mun suosikkiohjelmia!

Dis-dis-dis-dis... Koitan malttaa olla kysymättä, onko sulla Olvi-lippistä? 8-) Aargh, en pystynyt!
Butcher baby - they`re gonna put you away!
Rokkikana
14.10.2003 13:50:45
Maailma on kova ja tuossa kisassa haetaan tulevia ammattilaisia. Ei työnantaja kehu paskaa hitsariakaan ja ota häntä säälistä töihin, kun töitä on tekemättä. Ei, sanoo sille huonolle että menee harjoittelemaan tai vaihtaa alaa ja ottaa sen, joka osaa hitsata.

Hyvin sanottu. *tarjoaa oluen*
Juhani
14.10.2003 13:56:04

Heitä on nimenomaan KÄSKETTY tuottajien taholta olemaan ilkeitä. Oikeusjuttuja ei varmasti tule, koska kilpailijat tietävät systeemin. Ja tärkeä kysymys: kuinka paljon tilanteista on puoliksi lavastettuja?

Tuomareiden ilkeilyhän on ainoa viihdyttävä elementti kyseisissä ohjelmissa.

Huomasin myös sen että jos on tarpeeksi "huvittava" esitys niin tuomarit antavat jutun mennä pidemmälle ja mahdollisimman överiksi, niin että saadaan tarpeeksi viihde-materiaalia ohjelmaan. Sekin kuuluu varmaan formaattiin. Jos on keskinkertainen laulaja, joka ei ole tarpeeksi naurettavaa katsottavaa niin sanotaan heti alkuun 'Kiitos riittää'.

Ja kaikki idols:iin osallistuvathan allekirjoittavat jonkinlaisen sopimuksen ennen esiintymistä. Mitäköhän se pitää sisällään? Ei varmaan ihan helposti voi haastaa oikeuteen.
Osmo Komppi
14.10.2003 13:58:22 (muokattu 14.10.2003 14:12:07)

Totta ja olen samaa mieltä. Mutta en olekaan huolissani voittajasta. Sinne seuloutuu varmasti riittävällä itsetunnolla varustettu henkilö. Huolestuttavat ne luuserit. He eivät ole ammattilaisia, toisin kuin esimekriksi töissäkäyvät hitsarit. Jotkut karsijat ovat lahjattomia, arvostelukyvyttömiä, huonolla itsetunnolla varustettuja herkkänahkaisia ja alaikäisiä pentuja.

Vaikka kaikki saavat nyt viistoista sekuntia julkisuutta, niin varsinainen julkisuuden henkilöksi kouliutunut tulee olemaan juuri voittaja. Ja tunnetusti julkisuuden henkilön tulee kestää enemmän.

Toisaalta oma analyysini asiasta on jo karannut tässä vaiheessa käsistä ja mennyt hiukan liian pitkälle, joten taidan lopettaa kommentoinnin sekä jättää tulevat jaksot katsomatta. Niinhän se on, että TV:n saa toki kiinni.

Hyvää päivänjatkoa ja viihtellistä ohjelmailtaa.

EDIT: Pronominivihre
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)