laakeri 26.03.2009 14:37:55 | |
---|
Hipelius: Ei herroittele juu, mutta Roopen nimi englanniksi on kyllä McDuck. Ikinä ei ole Scrooge Duck:ia tullut vastaan. Jaa, kai se sitten on näin. Itse olen ajatellut Roopen aina vain Uncle Scroogeksi. Mutta eipä esim. Pelle taida häntä Roope-sedäksi kutsuakaan. Tosin esim. Iines taitaa tuota sanamuotoa käyttää, vaikka ei sukua Roopelle olekaan. En tosin ole varma. |
Charge 26.03.2009 21:41:10 | |
---|
Mutta jos nyt sitten hiuksia halotaan, niin Roopehan ei ole oikeastaan Akun setä, vaan eno... "I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers". |
Kitaranraiskaaja 26.03.2009 22:42:07 | |
---|
Charge: Mutta jos nyt sitten hiuksia halotaan, niin Roopehan ei ole oikeastaan Akun setä, vaan eno... Niin ja Akukin on T:n, H:n ja L:n eno. |
H. Ani 27.03.2009 16:51:13 | |
---|
Kitaranraiskaaja: Niin ja Akukin on T:n, H:n ja L:n eno. Joka vissiinkin johtui käännösvirheesta alku vaiheessa, kun tuo enklannin kielen sana "nephew" meinaa suomessa siskon- tai veljenpoikaa. Käänsivät sitten veljenpojiksi vaikka siskonpoikia sitten näillä näkymin sitten ovat. Meniköhän se noin... hmm, korjatkaa oikeassa olijat. Quod scripsi, scripsi! |
Charge 27.03.2009 17:08:40 | |
---|
"I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers". |
epi2 27.03.2009 22:41:13 | |
---|
Rosa on kyl tosi kova Ankka piirtäjä, hyviä juonia ja piirrostyyli on parhain ikinä. Arvostan tosi korkeelle kyl. |
laakeri 27.03.2009 22:58:40 (muokattu 27.03.2009 23:05:09) | |
---|
Mummo Ankasta minulla ei ole ollut oikein koskaan selvää kuvaa, jossain vaiheessa minulla taisi olla käsitys, että hän olisi Roopen sisko, ja ymmärtääkseni hänet on myös esitetty Roopen serkkuna. Rosan sukupuun mukaan Kaino Vieno on ilmeisesti Akun mummo, mutta ei mitään sukua Roopelle. Hämmentävää. edit: tosin eihän Mummo mikään mummo olisikaan, jos hän olisi Roopen sisko tai serkku. |
Charge 29.03.2009 10:32:56 | |
---|
Selventäisin tätä Mummo Ankan liittymistä Akun sukuun: Kyllä, Mummo Ankka on Akun mummo, mutta Akun isän, Aaron Ankan kautta, joka siis on Mummon poika. Kun sitten Hortensia MacAnkka on Roopen sisko ja Akun äiti, niin Roopehan on Akun eno. Näin. Tuon sekaannuksen, että Mummo olisi Roopen sisko, ymmärrän hyvin, sillä jossain päin maailmaa Roope ja Kaino Vieno on esitelty sisaruksina. Jos luet Roope Ankan Elämä ja Teot, Rosa selittää tätä asiaa jossakin esipuheissaan. :) Sitä ei kai missään ole kerrottu, miksi Hortensia jätti perheensä Ankkalinnaan ja esim. Aku eli lapsuutensa Mummon kanssa? "I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers". |
laakeri 29.03.2009 11:20:01 (muokattu 29.03.2009 11:27:51) | |
---|
Charge: Sitä ei kai missään ole kerrottu, miksi Hortensia jätti perheensä Ankkalinnaan ja esim. Aku eli lapsuutensa Mummon kanssa? Aika paljon taitaa olla aukkoja tuossa muutenkin, mikä on väistämätöntä kun ankkapiirtäjiä on niin paljon. Esim. Mummo Ankan lapsia en muista koskaan nähneeni yhdessäkään tarinassa, enkä ole nähnyt heihin mitään viittauksia. Muistaakseni osa noista Rosan sukupuun ankoista ei ole koskaan esiintynyt missään tarinassa, koska Rosan on täytynyt keksiä mukaan "täytettä". Ja Rosa nyt muutenkin taitaa olla yksi harvoista kirjoittajista, jotka ovat edes kiinnostuneita muista kuin Ankkalinnan päähahmoista. Hansun esiintyminen sukupuussa yllätti hieman, olen varmaan aina pitänyt häntä pelkkänä mummon farmiorjana. edit: ja mikä ihmeen Touhon veli, Sisuvius. Olen nähnyt hänet yhdessä tarinassa, jossa hän muistaakseni asui Skotlannissa. Outoa, koska sukupuun mukaan hän ei edes kuulu McAnkan klaaniin. Onkohan Rosa ottanut vapauksia yhdistää toisiinsa kuulumattomia hahmoja? Lukemassani tarinassa ei muistaakseni viitattu Touhoon mitenkään, Sisuvius taidettiin esitellä Roopen sukulaisena. |
Parasite 29.03.2009 12:07:43 | |
---|
"Blessed are the cheesemakers" |
zekeode 29.03.2009 13:39:00 | |
---|
Mielenkiintoista muuten, että Ankkalinnassa ei pahemmin ole yhdessä asuvia pariskuntia, vaan kaikki asuvat erillään. Ainoa pariskunta joka tulee mieleen on Musta Pekka ja Hertta.... |
gemisti 29.03.2009 13:52:53 | |
---|
edit: ja mikä ihmeen Touhon veli, Sisuvius. Olen nähnyt hänet yhdessä tarinassa, jossa hän muistaakseni asui Skotlannissa. Outoa, koska sukupuun mukaan hän ei edes kuulu McAnkan klaaniin. Onkohan Rosa ottanut vapauksia yhdistää toisiinsa kuulumattomia hahmoja? Lukemassani tarinassa ei muistaakseni viitattu Touhoon mitenkään, Sisuvius taidettiin esitellä Roopen sukulaisena. eikös Sisuvius ollut se tukkijätkä jossain metsässä, esiintyi n. yhdessä Barksin tarinassa. Ja Akun serkku nimenomaan. ..ja öisin nukun. |
Kulkunen 29.03.2009 15:18:27 | |
---|
Charge: Hey, olenkos se minä joka käy täällä epäterveellisen usein...No kuitenkin, tuli tässä mieleeni, että netissä on tuommoinen sivusto http://disneycomics.free.fr/Ducks/Rosa/index_stories_rosa_date.html Varmasti löytyy melkein kaikki Rosan tarinat ikinä, luulisin jopa että ihan kaikki. Englanniksihan nuo on, mutta sarjiksissa sekin on aika helpon oloista. Että jos joku tahtoopi aikaan sa kulutella noita lukemalla, niin siinä on. :) Plussaa tulee niin että tärähtää. Olen jo pitkään kaipaillut Rosan sarjiksia alkuperäiskielellä. Ei tarvi paljoa arpoa missä merkeissä tämä sunnuntai menee. The downward spiral never ends. |
laakeri 29.03.2009 15:44:32 (muokattu 29.03.2009 15:47:55) | |
---|
gemisti: eikös Sisuvius ollut se tukkijätkä jossain metsässä, esiintyi n. yhdessä Barksin tarinassa. Ja Akun serkku nimenomaan. Tukkijätkä juu. Ei ollut kyllä Barksin tarina tämä, mutta jossain stoorissa Roope ja Aku mittelevät jostain "Tervaskanto"-tittelistä, ja vastassa on Sisuvius, ja luultavasti tämän isä. Ehkä stoori ei sitten sijoittunut Skotlantiin, sellainen mielikuva minulle vain on jäänyt. edit: ei tainnut kyllä olla Sisuviuksen isä, kun sukupuuta katsoo. edit2: ja Hannuhan on puoliksi ankka! |
Charge 29.03.2009 17:09:44 | |
---|
Rosa ei kyllä minusta ole keksinyt noita sukupuujuttuja itse, vaan perustaa senkin Carl Barksin omaan käyttöönsä tekemään sukupuuhun. Rosa on siis saanut tuon sukupuun Barksilta itseltään, ja sitten hänen piirtämänään se on julkaistu. "I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers". |
--Tomppa-- 29.03.2009 20:03:06 | |
---|
Eikös nuo poijjaat mene niin, että Tupu - sininen lakki Hupu - vihreä lakki Lupu - punainen lakki Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Karipiirto 29.03.2009 20:30:07 | |
---|
Yksi asia mikä minua on aina ihmetyttänyt tossa sukupuussa on tuo Sir Rahakas/Ritari Kananjalka -dillemma. Kun tarinoissa Klaaninsa viimeinen ja Ankkapurhan Uusi Valtias, Sir Rahakas on piirretty muistuttamaan Sukupuussa olevaa Ritari Kananjalkaa. Eniten kumminkin ihmetyttää ettei esimerkiksi Roope Ankan Elämä ja Teot -kirjassa mainita asiasta ainoallakaan infosivulla. Helpostihan sen selittää kun sukupuu on tehty käsittääkseni aika varhaisessa vaiheessa tarinoihin nähden mutta luulisi että siitä olisi silti asian yhteydessä mainittu. Kulttuurituottajan tunnistaa iloisesta naamasta ja yli 4 promillen lukemista. |
gemisti 29.03.2009 20:50:02 | |
---|
laakeri: Tukkijätkä juu. Ei ollut kyllä Barksin tarina tämä, mutta jossain stoorissa Roope ja Aku mittelevät jostain "Tervaskanto"-tittelistä, ja vastassa on Sisuvius, ja luultavasti tämän isä. Ehkä stoori ei sitten sijoittunut Skotlantiin, sellainen mielikuva minulle vain on jäänyt. edit: ei tainnut kyllä olla Sisuviuksen isä, kun sukupuuta katsoo. edit2: ja Hannuhan on puoliksi ankka! Joku Pediahan tämäkin on, mutta ehkä on kuitenkin tarkastettua tietoa. Ja mitä parasta, ollaan molemmat oikeassa! http://www.akuankka.fi/akupedia/art … l_count=1&cmd=view&id=59246 ..ja öisin nukun. |
Kulkunen 23.09.2011 11:56:00 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 907 päivää vanhaan ketjuun! Sori hei. Kusti polki kotiin mainospostia tällaisesta: http://www.donrosankootut.fi/ Kaikki Rosan tekemät Disney-sarjakuvat, 60 euroa per kirja, kolme kirjaa per laatikko ja bokseja tulee yhteensä kolme. Kympin postikulut per loota vielä päälle. Koko sarjalle tulee siis vaatimattomat 570 euroa hintaa postikuluineen. Kuinkahan iso osa tuossa nyt on sarjakuvien muodossa sellaista mitä ei olla jo Rosan julkaistuissa kokoelmissa nähty? |
Japsu 23.09.2011 12:34:02 | |
---|
Kulkunen: Kuinkahan iso osa tuossa nyt on sarjakuvien muodossa sellaista mitä ei olla jo Rosan julkaistuissa kokoelmissa nähty? Mun käsittääkseni Suomessa julkaisemattomia tarinoita on kaksi, joista toista Rosa ei edes piirtänyt. Mulla on vaan kolme noita Rosan kovakantisia, mutta mieluummin metsästän loput käytettynä kun pistän rahat ylihinnoiteltuun keräilysettiin. "Scenes from a Memory has as much to do with music as a phone book has to do with literature." |