Aihe: TES: Oblivion
1 2 3 4 5 6 7 829 30 31 32 33
Torniojaws
27.03.2006 11:41:27 (muokattu 27.03.2006 11:43:06)

Otappa muuten Tornio screenshottia Deadric Ruinseista !

Pelissä ei ole sellaisia ;) Ayleid Ruineja kyllä löytyy, mutta ne ovat entisiä Wood Elfien raunioita. Taidat lienee tarkoittaa noita Oblivioniin sijoittuvia alueita - liian myöhäistä itselle, kun sinne ei enää pääse kun se Main Quest on läpi. Ne ovat vain perinteisiä helvettimaisemia: laavaa, mustia rakennuksia ja teräviä piikkejä.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
lethus1
27.03.2006 11:45:09
Pelissä ei ole sellaisia ;) Ayleid Ruineja kyllä löytyy, mutta ne ovat entisiä Wood Elfien raunioita. Taidat lienee tarkoittaa noita Oblivioniin sijoittuvia alueita - liian myöhäistä itselle, kun sinne ei enää pääse kun se Main Quest on läpi. Ne ovat vain perinteisiä helvettimaisemia: laavaa, mustia rakennuksia ja teräviä piikkejä.

MITÄ!?! EI Daedric Ruinseja ?! Ei niitä duumahtavia, skorpionin oloisia rappeutuneita rakennelmia ? Morrowindissähän parasta oli (ensimmäisellä kerralla) piskuisella hahmolla Daedric Ruinin lähistöllä käppäily. Oli selkeästi sen verran pahiksen näköisiäkin paikkoja ettei viittinyt heti mennä tutkiskelemaan. Mitään vastaavaa siis Oblivionissa ? Paitsi Oblivion toki, mutta itse "maan kamaralla" ?
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Torniojaws
27.03.2006 12:41:08 (muokattu 27.03.2006 12:44:15)

MITÄ!?! EI Daedric Ruinseja ?! Ei niitä duumahtavia, skorpionin oloisia rappeutuneita rakennelmia ? Morrowindissähän parasta oli (ensimmäisellä kerralla) piskuisella hahmolla Daedric Ruinin lähistöllä käppäily. Oli selkeästi sen verran pahiksen näköisiäkin paikkoja ettei viittinyt heti mennä tutkiskelemaan. Mitään vastaavaa siis Oblivionissa ? Paitsi Oblivion toki, mutta itse "maan kamaralla" ?

Ei ole ei. Mutta ne Ayleid Ruinsit ovat yhtä "duumahtavia" Pimeää on eikä valoa paljoa. Mutta kyllä ne luolastot on varsin synkkiä. Parhaimmillaan et näe tasan mitään ilman tunnelmallista soihtua toisessa kädessä, toisessa miekka.

Mutta tosiaan ne Oblivionin maat on semmoisia, ettei sinne level 1 -ukolla tule ensimmäisenä mieleen mennä - tosin eipä siellä aluksi ole muita kuin Scampeja.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Shitmanek
27.03.2006 14:08:26 (muokattu 27.03.2006 14:11:11)

Minä voin screenshotin tai pari Oblivionista napata, kun sinne vielä pääsen. Onko niiden porttien sulkemisesta jotain muuta hyötyä kuin lootin saaminen? Muutaman olen löytänyt mutten yhtään sulkenut, scampit ja clannfearit kun saivat kamani hajoamaan ennen kuin ehdin yhden sulkea :)

E: Ja Cyrodiil on kyllä ihan eri oloinen paikka muutenkin kuin Morrowind. Tämä ei ole ainakaan niiltä osin joissa minä olen käynyt yhtään niin kolkko kuin Vvardenfell, koska täällä ei mitään tulivuorta ole. Ymmärtääkseni Daedralla on Cyrodiilissäkin temppeleitä, sillä omassa kartassani on Azuran temppeli ja kaveri on muutaman muunkin löytänyt. Anvilin Fighters Guildin ensimmäinen tehtävä on muuten kunnon viittaus Morroon :)
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
Quark
27.03.2006 15:29:07
Minä voin screenshotin tai pari Oblivionista napata, kun sinne vielä pääsen. Onko niiden porttien sulkemisesta jotain muuta hyötyä kuin lootin saaminen? Muutaman olen löytänyt mutten yhtään sulkenut, scampit ja clannfearit kun saivat kamani hajoamaan ennen kuin ehdin yhden sulkea :)

Sillä tornin huipulla olevalla Sigil Stonella voi enchantata kivoja ominaisuuksia kamoihin ja aseisiin.
They lock me in the cellar and feed me pins!
Torniojaws
27.03.2006 18:05:18

Anvilin Fighters Guildin ensimmäinen tehtävä on muuten kunnon viittaus Morroon :)

Muistaakseni jossain Mages Guildin tehtävän aikana jokin nuorempi maagi kiroaa "Rats?! What sort of adventurer hunts RATS?"

Ymmärtääkseni Daedralla on Cyrodiilissäkin temppeleitä, sillä omassa kartassani on Azuran temppeli ja kaveri on muutaman muunkin löytänyt.

Hmm, liekö sitten missannut, mutta ei tuolla tunnu olevan kuin Azura's Shrine, ei temppeliä. Shrinehän on siis pelkkä alttari. Hmm, tuntuu kyllä kääntyvän sanakirjojen mukaan temppeliksi tuo shrine :S

Olen tässä nyt ajankuluksi kierrellyt juuri alueita, joissa ei ole "mitään" ja aika hyvin löytyy vaikka mitä. Tässä kun on leveli jo 17 niin alkaa löytyä melko "fat lewt"ia ;) Parhaimmillaan on ollut arvoa tavaroilla jo 6000 kultaa. Maraudereillakin on jo täydet Orcish Armorit ja lasiaseet.

Tässäpä tämänhetkisiä tunnelmia:

http://koti.mbnet.fi/juhau/oblivion-1.jpg
http://koti.mbnet.fi/juhau/oblivion-2.jpg
Shitmanek
27.03.2006 18:31:13
Muistaakseni jossain Mages Guildin tehtävän aikana jokin nuorempi maagi kiroaa "Rats?! What sort of adventurer hunts RATS?"

Sen dunmernaisen sukunimi on muistaakseni sama kuin Morrowindissa sen, jolla on rottaongelma.

Hmm, liekö sitten missannut, mutta ei tuolla tunnu olevan kuin Azura's Shrine, ei temppeliä. Shrinehän on siis pelkkä alttari. Hmm, tuntuu kyllä kääntyvän sanakirjojen mukaan temppeliksi tuo shrine :S

En tiedä sitten, muita en ole löytänyt, paitsi Shrine of the Sanguinen, joka ei tosin taida daedra-prinssin pyhäkkö olla.
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
Torniojaws
27.03.2006 18:33:24

En tiedä sitten, muita en ole löytänyt, paitsi Shrine of the Sanguinen, joka ei tosin taida daedra-prinssin pyhäkkö olla.

Jonkin Orcin patsas siinä muistaakseni oli, sen tehtävän aloittamiseen pitää olla level 8 ja tarvii pullon Cyrodilic Brandyä. Siinä ympärillä pyörii jokin huumehörhö hippi-Khajiit :)
Shitmanek
27.03.2006 18:36:02
Jonkin Orcin patsas siinä muistaakseni oli, sen tehtävän aloittamiseen pitää olla level 8 ja tarvii pullon Cyrodilic Brandyä. Siinä ympärillä pyörii jokin huumehörhö hippi-Khajiit :)

Anvilissa muuten puhuvat lännessä olevasta Malacathin shrinestä. Antavatkohan tässäkin niistä questeja?
Quark
27.03.2006 18:47:53
Anvilissa muuten puhuvat lännessä olevasta Malacathin shrinestä. Antavatkohan tässäkin niistä questeja?

Mulla on ainakin viisi daedric shrinea karttaan merkittynä kun olen sattunut törmäämään pariin tyyppiin joka on niistä tietänyt. Toinen oli muistaakseni jossain Imperial Cityssä, oliskohan ollut market districtillä ja toinen oli juuri se Anvilissa ollut tyyppi, jollen väärin muista niin juuri se rottatehtävään liittynyt metsästäjä. En ole tosin käynyt vielä muissa kuin tuolla Azura's Shrinella joka liittyy pääjuoneen, mutta luulisi niihin muihinkin tehtäviä liittyvän.
Torniojaws
27.03.2006 18:50:22

mutta luulisi niihin muihinkin tehtäviä liittyvän.

Kaikissa niissä on tehtäviä. Niihin vaaditaan tietty leveli ukolle ennen kuin pystyy aloittamaan. Hircinen Shrine esim. vaatii karhun- tai sudentaljan sekä level 17.
Shitmanek
27.03.2006 19:36:33
Nyt pistin osoitteeseen http://koti.mbnet.fi/manek/Oblivion/ jonka tuolla jo mainitsin pari kuvaa Oblivionista itsestään ja bonuksena pari muuta otosta.
Wk
27.03.2006 19:44:46 (muokattu 27.03.2006 19:46:09)
Todella hienon näköstä grafiikkaa, varsinkin nuo punasävyiset kuvat.

EDIT: Tössi täällä päässä :)
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Brian May jr.
27.03.2006 20:17:10
Ah ylihuomenna saa vihdoin oblivionin. Miks kaikki tekee aina jonkun warriorin tjsp. myö teen ainakin jonkun taikojan.

Heh, mulla on ainakin ehdottomasti tarkoituksena kokeilla maagiakin jossain vaiheessa; taikapainotteiset ukot varmaan toimivat tässä hieman paremmin kuin Morrossa. Tällä hetkellä pelaan Assassinilla.(otin class-valikosta, powerpelaaminen säästetään paaaaljon myöhemmälle)
Vettä!
Snowblind
27.03.2006 21:30:28

Heh, mulla on ainakin ehdottomasti tarkoituksena kokeilla maagiakin jossain vaiheessa; taikapainotteiset ukot varmaan toimivat tässä hieman paremmin kuin Morrossa. Tällä hetkellä pelaan Assassinilla.(otin class-valikosta, powerpelaaminen säästetään paaaaljon myöhemmälle)

Itekin wood elf assassinin tein. Vaikutti ihan jännältä kun pääskilleistä löytyi marksmanship ja blades ja sneakingkin vielä. Kiva hiipailla ympäriinsä ja ammuskella porukkaa jouskarilla päähän.
On muuten harvinaisen hienosti toteutettu tuo tappelu, varsinkin jousen kanssa.
I'm not insane, I'm just smarter than you.
Quark
27.03.2006 21:40:43
On muuten harvinaisen hienosti toteutettu tuo tappelu, varsinkin jousen kanssa.

Näin on. Mun mielestä toi tekoäly toimii kaikista parhaiten juuri niissä tappeluissa. Hienoa kun molemmat viholliset kyttäävät toisiaan kilpiensä takaa ja odottavat sopivaa rakoa iskeä toinen maahan. Ja Morrowindistä tutut ohihuitomiset alemmilla tasoilla ovat historiaa.
Torniojaws
27.03.2006 22:39:04

Näin on. Mun mielestä toi tekoäly toimii kaikista parhaiten juuri niissä tappeluissa. Hienoa kun molemmat viholliset kyttäävät toisiaan kilpiensä takaa ja odottavat sopivaa rakoa iskeä toinen maahan. Ja Morrowindistä tutut ohihuitomiset alemmilla tasoilla ovat historiaa.

Tuo on yksi omista suosikkiparannuksista. Ei kukaan voi olla niin huono huitomaan teräaseella, ettei osu vaikka on kiinni kohteessa. Paljon mukavampi tämä nykyinen järjestelmä, jossa taidon parantuminen nostaa damagea ja lisää uusia taitoja aseenkäyttöön. Paljon realistisempi näin.
Stradlin
27.03.2006 23:12:20
Minkäslaisia kokemuksia teillä on siitä paljonpuhutusta tekoälystä? Onko mitään hassua sattunut? TES-foorumilla sanovat, että on mahdollista törmätä ihan random tyyppeihin jossain keskellä metsää, ja että NPC:t saattavat tapella keskenään ym.
Ain't It Fun?
Torniojaws
28.03.2006 04:08:33 (muokattu 28.03.2006 04:14:59)

Minkäslaisia kokemuksia teillä on siitä paljonpuhutusta tekoälystä? Onko mitään hassua sattunut? TES-foorumilla sanovat, että on mahdollista törmätä ihan random tyyppeihin jossain keskellä metsää, ja että NPC:t saattavat tapella keskenään ym.

Jep, molempia on tapahtunut sekä kaikkea muuta mielenkiintoista. Paljon puhuttua varastamista en ole kyllä kertaakaan ollut todistamassa...

Hyvä kun kerran tulin yhdestä luolastosta, joka oli ollut täynnä kaiken maailman Dremoroita, Daedrotheja ja Ogreja, niin sitten kun astuin muutaman askeleen pois sen taistelukentän jälkeen niin jokin piskuinen Khajiit-ryöväri kuiskii pusikossa piilosta, että "Anna 100 kultaa tai taipaleesi loppuu tähän"

Pisti vähän naurattamaan kun miettii mistä juuri tulin :D No, se sai vähän kyytiä se entinen ryöväri.

Olen nyt Thieves Guildin uusi Gray Fox ja johan oli merkittävä viimeinen tehtävä. Sanotaanko, että sen kohde koskee koko pelisarjaa ja koko sitä pelimaailmaa - liiempiä paljastamatta. Oli muuten pitkä tehtävä.

Tässä suuntaa:

http://koti.mbnet.fi/juhau/oblivion-3.jpg
Milkop
28.03.2006 10:34:23 (muokattu 28.03.2006 10:39:02)

No joo, tulipa hommattua eilen itsekin sitten kaikesta tästä hehkutuksesta vakuuttuneena ja täytyy sanoa, että huhhuh. En uskonut, että nykyaikana vielä tällaisia pelejä pääsisi pelaamaan. Ykköstason ukkelilla tässä vielä mennään, mutta vielä täältä noustaan. Loistava grafiikka, tunnelma ja tehtävät. Mitäpä tästä enempää jaarittelemaan, hyvästi elämä :D

Edit: Minnehän tämä peli oikein tallentaa screenshotit? Ei löydy mistään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)