Aihe: Harry Potter ja puoliverinen prinssi (spoilereita)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
MOIhei
04.04.2006 14:55:01

Luin kans hyvä oli. Mua häiritsi se et olin nähny niit leffoja ja oman mielikuvituksen tilalle tuli jossain kohtiin kuvia leffasta Esim hahmojen kohdalla. En koskaan enää katso niit leffoja.
Toivottavasti se vika tulis nopeesti ja et se ois iso.
"And rock 'n' roll isin't about sex and drugs, it's about music." Andy McCoy
Jzzka
04.04.2006 15:58:47

Hiukan hämmennystä aiheutti kirjan loppu, jossa Harry antoi olettaa ettei jatka Tylypahkassa ensi vuonna. Kaikki aikaisemmat kirjat on rakentunut tiukasti Tylypahkan ympärille, on outo ajatus että viimeinen kirja olisi jotain muuta.
Tajusin myöhemmin että Dumbledore jossain aikaisemmassa kirjassa mainitsi osan Voldemortin voimista siirtyneen Harryyn. Eikai tämä tarkoita sitä että Harry olisi yksi hirnyrkki? Olisi kyllä ehdottoman mahtava mutta hirvittävä loppu jos Harryn tulisi tappaa _itsensä_ tuhoakseen Voldemortin... Tulipas vaan mieleen. Tosin toi mahdollisuus on itseasiassa aika typerä, tai siis miksi Voldemort antaisi Harrylle osan sieluaan, jos tämä on valittu ja jos tämän aikeena olisi tappaa Harry? Jaa-a. Ehkä kärmeskieli ja muut voldemortmaiset ominaisuudet, ja hahmojen välinen yhteys syntyi vaan vahingossa.
Kalkaroksen todellisen luonteen paljastuminen oli jotenkin outo. Itseasiassa petyin, koska Severus oli ollut läpi sarjan sellanen vittumainen hahmo joka oli liian arkipäiväisen ärsyttävä ollakseen edelleen oikeasti kuolonsyöjä.
No, vikaa osaa odotellessa.

Viimeisessä osassa Harry antaa vihansa kasvaa ja kääntyy pimeälle puolelle. Harrystä tulee Voldemortin oikea käsi ja pimeyden verho laskeutuu maan ylle. Ainoastaan pieni Ginnyn johtama kapinallisryhmä uskaltaa vastustaa Voldemortin valtaa, jossa kasvaa Harryn Ginnyn kanssa saama poika. Pojasta kasvaa isänsä veroinen velho, jota Harry ei pysty viimeisessä kohtauksessa kiroamaan, vaan kääntyy Voldemortia vastaan, tuhoten tämän. Viimeisessä kohtauksessa poika ottaa hupun isänsä päästä.

Olemmeko me nähneet tämän joskus ennenkin?

Mutta hyvä kirja oli, ärsyttää vain tuo hillitön fonttikoko, sivuja tulee ihan turhaan satoja lisää. Eikö nuo nykyteinit osaa lukea pienempää tekstiä nuoremmilla silmillään. Mutta oikeasti erinomainen tarinankertoja tuo Rowling. Mielenkiinnolla odotan mitä hän kirjoittaa sitten kun Potterit on lopussa.
Suurilla johtajilla on suurimmat patsaat ja eniten pulunkakkaa päässään -AVS
Jop1
04.04.2006 16:10:55 (muokattu 04.04.2006 16:11:29)
Mulle ei missään vaiheessa tullut tällaista mieleen, mutta nyt kun mainitsitte niin voisihan se olla... Olisi kyllä aika dramaattinen loppu kirjasarjalta, jos harry joutuisi vielä ittensäkin tappamaan...

No joo... Ennen kuin 6. kirja oli ilmestynyt jotkut veikkailivat että Harry kuolee jo 6. kirjassa ja että Hermione ja Ron vivät jutun loppuun.. Hulluja nuo britit.
E:Liian monta eeetä
Ivory
10.04.2006 16:58:05
Se iso vaalea kuolonsyöjä oli myös mystinen juttu. Monta kertaa se tuotiin lopussa esiin, muttei mitenkään sanottu nimeä tai kerrottu muutakaan.
jami87
10.04.2006 17:14:45
*SPOILER*

Tutkiskelin vähän kirjaa ja honasin tälläisen kohdan: "Harry mietti, missä Malfoy mahtoi nyt olla ja mitä Voldemort pani hänet tekemään uhkaamalla tappaa hänet ja hänen vanhempansa." Amerikkalaisessa kirjassa oli kans joku muista kirjoista pois jätetty tekstinpätkä, joka vihjaili seuraavaa: Kaikki olettaa (ainakin minä) Malfoyn tehtävän olleen tappaa Iso-D. Kalkaros teki sen ihme valan ja näin ollen oli periaatteessa pakotettu tappamaan D, ettei olis ite kuollu jätettyään tehtävän tekemättä. Noh, jos se tehtävä ei ollutkaan tappaa D:tä, niin D ei oliskaan välttämättä kuollu vaan lavastettu kuolleeks, kuten tolla yhellä nettisivulla vihjailtiin.

Eipä mulla muuta.
author
10.04.2006 17:16:24
Se iso vaalea kuolonsyöjä oli myös mystinen juttu. Monta kertaa se tuotiin lopussa esiin, muttei mitenkään sanottu nimeä tai kerrottu muutakaan.

Häh? Tuommoista en muista ollenkaan. Missä kohdin vihjataan? Sano vaikka sivunumerot jos voit.
Ivory
11.04.2006 05:00:46
Häh? Tuommoista en muista ollenkaan. Missä kohdin vihjataan? Sano vaikka sivunumerot jos voit.

Se on siinä lopputaistelussa, hutki loitsuja päin seiniä ja romahdutti jonkun katonkin joka sit purki kai jonkun suojakirouksen siinä.
Flow
11.04.2006 10:13:34
Pitäisiköhän sitä ottaa itseään niskasta ja heittää ennakkoluulot nurkkaan ja lukea tämä kirjasarja.
Pari kertaa olen sitä yrittänyt mutta en ole pitkälle päässyt ennakkoluulojeni takia. Voisinpa yrittää...
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.” -Thomas Jefferson
JPQ
11.04.2006 12:37:18

Viimeisessä osassa Harry antaa vihansa kasvaa ja kääntyy pimeälle puolelle. Harrystä tulee Voldemortin oikea käsi ja pimeyden verho laskeutuu maan ylle. Ainoastaan pieni Ginnyn johtama kapinallisryhmä uskaltaa vastustaa Voldemortin valtaa, jossa kasvaa Harryn Ginnyn kanssa saama poika. Pojasta kasvaa isänsä veroinen velho, jota Harry ei pysty viimeisessä kohtauksessa kiroamaan, vaan kääntyy Voldemortia vastaan, tuhoten tämän. Viimeisessä kohtauksessa poika ottaa hupun isänsä päästä.

Olemmeko me nähneet tämän joskus ennenkin?

Mutta hyvä kirja oli, ärsyttää vain tuo hillitön fonttikoko, sivuja tulee ihan turhaan satoja lisää. Eikö nuo nykyteinit osaa lukea pienempää tekstiä nuoremmilla silmillään. Mutta oikeasti erinomainen tarinankertoja tuo Rowling. Mielenkiinnolla odotan mitä hän kirjoittaa sitten kun Potterit on lopussa.

fonttikoko on ok mutta se riviväli voisi olla pienempikin. Silläkin ehkä saisi puoleen sen. Ja parempi kuin viitonen.
JPQ
11.04.2006 12:39:00

*SPOILER*

Tutkiskelin vähän kirjaa ja honasin tälläisen kohdan: "Harry mietti, missä Malfoy mahtoi nyt olla ja mitä Voldemort pani hänet tekemään uhkaamalla tappaa hänet ja hänen vanhempansa." Amerikkalaisessa kirjassa oli kans joku muista kirjoista pois jätetty tekstinpätkä, joka vihjaili seuraavaa: Kaikki olettaa (ainakin minä) Malfoyn tehtävän olleen tappaa Iso-D. Kalkaros teki sen ihme valan ja näin ollen oli periaatteessa pakotettu tappamaan D, ettei olis ite kuollu jätettyään tehtävän tekemättä. Noh, jos se tehtävä ei ollutkaan tappaa D:tä, niin D ei oliskaan välttämättä kuollu vaan lavastettu kuolleeks, kuten tolla yhellä nettisivulla vihjailtiin.

Eipä mulla muuta.

epäilen minäkin vale kuolemaa.
Brian May jr.
11.04.2006 13:04:42

Ei ois kyllä yhtään Rowlingin tyylistä. Ei siinä tähänkään saakka ole ollut valekuolemia, ja millä sellainen muka olisi lavastettu? Se loitsu osui keskelle D:n rintaa.
Vettä!
JPQ
11.04.2006 14:05:22

Aika idioottimainen ajatus.

Ja ei, mä en ole lukenut yhtään Potteria, sivusta olen kuunnellut jotain niistä, kun vaimo joskus luki lapsille. Jonkin osan niistä olen osittain katsonut videolta. Ei vaan ole mun tavaraa.

Suosittelen että luet koska elokuvat antaa väärän kuvan ainakin minä
olen niihin täysin pettynyt.
JPQ
11.04.2006 14:08:20

Tota... Jos nyt ymmärrän oikein mitä sanot, niin mielestäni tässä kirjassa on tapahtunut juuri päinvastoin. Eli alkupään kirjoissa hahmot ovat olleet selkeästi joko hyviä tai pahoja, mutta kahdessa viimeisimmässä -ja varsinkin tässä tuoreimmassa- jako ei enää ole ollenkaan niin selvä. Hyvistä alkaa paljastua arveluttavia piirteitä ja pahoista suorastaan sympatiaa herättäviä pikku juttuja (Malfoy ja Voldermort varsinkin).

Olen siis aivan eri mieltä, mikäli ymmärsin viestisi oikein.

Minäkin olen ja syynä on jo se että voihan olla että dumbis kuollut
oikeasti.
JPQ
11.04.2006 14:09:05

Pitäisiköhän sitä ottaa itseään niskasta ja heittää ennakkoluulot nurkkaan ja lukea tämä kirjasarja.
Pari kertaa olen sitä yrittänyt mutta en ole pitkälle päässyt ennakkoluulojeni takia. Voisinpa yrittää...

Suosittelen ainakin mielummin kun että katsot elokuvat ja luulet että
ei ole hyviä elokuvat on roskaa kirjojen rinnalla.
JPQ
11.04.2006 14:26:31

Luin sen tossa lauantaina oli se ihan hyvä. Harmi vaan etteiVoldemortia ollu oikeestaa koko kirjassa..

Ensi osa korjannee sen oletan siinä sulle sitä kun supermyrkyssä
myrkyllisyyttä.:)
JPQ
11.04.2006 14:28:25

Jea, tätä ihmettelen kyllä. Ei meikäläinen ala-asteella vielä lukenu kirjoja, joissa murhattiin ja kidutettiin ihmisiä.

Edit. Luinpas muuten sittenkin. Hoho.

Tosin velho tavat on kivuliaampia.
Tb
11.04.2006 16:01:19

niin minäkin.
Punapäillä on hauskempaa!!
Bald Anus
11.04.2006 20:25:12

niin minäkin.

MIKSI sitä epäillään?
Raha on ilmaista
THV-Klubi#12
Paskakitaristit #1
Tb
12.04.2006 08:31:14
MIKSI sitä epäillään?

No kun mä vaan en voi uskoa että Dumbledore olisi kuollut. Jospa Snape vaan huijasi kaikkia ja D oli mukana juonessa että S voisi näytellä lojaaliutta Voldemortille?
Punapäillä on hauskempaa!!
author
12.04.2006 14:27:50
No kun mä vaan en voi uskoa että Dumbledore olisi kuollut. Jospa Snape vaan huijasi kaikkia ja D oli mukana juonessa että S voisi näytellä lojaaliutta Voldemortille?

Tuo menee jo niin monimutkaiseksi triplahuijauksiksi, että menee melkein mauttomuuden rajoille. Lisäksi tuo on vielä niin oletettavissa, että Dumbledore ei kuolisikaan niin se ei ole siksi kovinkaan todennäköistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)