LiemiKuutio 08.01.2019 16:31:08 | |
---|
Uusi kausi taas alkoi. Edellinen kausi kyllä jäi väliin eikä muistanut voittajaakaan, joka oli Idols -konkari Jerkka. Tänä vuonna voisi taas herätä seuraamaan ja kommentoimaan. Nyt on tapeetilla joka paikassa mediassa syyrialaissyntyinen Joli Malki ja hänen ääni ratkaisee-biisinsä. Video on Youtubessa arabiankielisillä sivuilla ja koelaulu oli myös jossain Orient -uutisissakin. Pätkät löytyy tuubista. Kappale tuntuu sulattaneen kaikki. Ilmeisesti muutama muukin karismaattinen tapaus on tulossa vielä. Sitä vain monesti käy niin, että alkuhurmaamisen jälkeen tuppaa tulemaan aina jonkinlainen antikliimaksi. Saija Saarniston tapaus vähän jäi kaivelemaan. Potentiaalia ja vientiä oli mutta lopetti homman alkuunsa ja näyttää vetäneen vain kirkkokonsertteja ja paikallista keikkaa. TVOF-Facebook -sivulla muuten Joli Malki-videon alla tuhansien ylistävien kommenttien ja sydämien joukossa näkyi tutunoloista vertailua: "Laulamisessa ei mitää erikoista vikaa ja jatkoon pääsy ansaittua, mutta sen pienen mutan esitän, että jos tässä on se kirkain timantin taso mitä Voice of Finlandissa on mukana ja silt se on näyttänyt ihan ihan muutamia poikeuksia lukuunottamatta niin mä joudun sanomaan, että älkää sit yllättykö kun kisasta ei meinaa löytyä uusi kykyjä sit joka sais tosta kunnolla leivän pöytäänsä. Se toimii vielä kisassa, mutta toimiiko se kovassa musa/artsti maailmassa niin jaa'a.Et jos tätä arvostatte todelliseksi timantiksi niin uran pitäis silloin olla jossain vaiheessa. verratavissa vaikkapa heitetään nyt tän kisan historian pohjalta Saara Aalon ura nykytilaa. Mahdollista mutta hivenen epäilen silti" ;-) Nähtäväksi tosiaan jää, kun aika harva tuosta porukasta tosiaan alkuhehkutuksista huolimatta nouse laulajaksi tai pyörimään edes tosi-tv:n ikuisuuskasvoksi. |
Eläkeläissoittaja 29.01.2019 11:48:43 (muokattu 29.01.2019 11:49:08) | |
---|
Näistä kisoja Suomessa kyllä riittää ja epäilen, että tuskin mitään pidempiaikaista tähteä muutoinkin jo maamme täynnä olevalle musiikkirintamalle tästäkään kisasta syntyy, jolla leipä lohkeaisi päätyönään ja ja ura olisi pitkä. Kisatuomarit saattaisivat olla huolissaan omista uristaan, jos uusia pidempiaikaisia tähtiä tulisi heidän tulojaan jakamaan. |
Tympee Huttunen 29.01.2019 12:05:17 | |
---|
VoF ei ole uusien artistien ponnistuslauta, vaan pelastusrengas sen tuomareille. |
Musta Arkipyhä 29.01.2019 14:05:38 | |
---|
Tilannehan on se ,että kisassa lauletaan enemmän tai vähemmän tuttuja usein jo valmiiksi suosittuja biisejä. Sitten kun pitäisi saada "omaa" materiaalia kehiin niin homma jää monesti siihen. Hyviä biisejä ja niiden tekijöitä kaivataan. Artisteja alkaa olla jo liikaakin. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Eläkeläissoittaja 15.02.2019 13:08:46 | |
---|
Haljulta tuntui katsoa eilinen TVoF-jakso ja varmaan tämäniltainenkin. Syyn tiedätte. Eilisen ohjelman alussa oli Ollin kuva ja elämänkaarensa aika. |
Eläkeläissoittaja 27.04.2019 05:46:15 (muokattu 27.04.2019 05:46:35) | |
---|
Voittajaksi selvityi tällä kertaa selkeä iskelmämies. Hyvä! Olen iloinen, ettei mikään forte fortissimo-rääkkyjä, nielurisat pihallelaulaja tai rap-pikapuhuja voittanut. :) |
Humanoid 27.04.2019 08:15:14 | |
---|
Jasse oli kyllä äärimmäisen kova. Parempi vain, että tuli toiseksi. Ei joutunut jonkun kakkadiilin puristamaksi. Valinnanvaraa on taatusti enemmän jatkoa ajatellen. |
Eläkeläissoittaja 27.04.2019 09:06:07 | |
---|
Humanoid: Jasse oli kyllä äärimmäisen kova. Parempi vain, että tuli toiseksi. Ei joutunut jonkun kakkadiilin puristamaksi. Valinnanvaraa on taatusti enemmän jatkoa ajatellen. Myönnän asian. Minua ei vain hänen genrensä puhuttele ns. populaarimusiikissa, mutta pärjännee genressään ja aikahan sen näyttää. :) |
ÄrGee 27.04.2019 14:22:25 (muokattu 27.04.2019 14:23:29) | |
---|
Humanoid: Jasse oli kyllä äärimmäisen kova. Parempi vain, että tuli toiseksi. Ei joutunut jonkun kakkadiilin puristamaksi. Valinnanvaraa on taatusti enemmän jatkoa ajatellen. Mietin että mitä helvettiä se olisi tehnyt Stereon kanssa, ja päädyin siihen ettei yhtään mitään mielenkiintoista ainakaan :D Eläkeläissoittaja: Myönnän asian. Minua ei vain hänen genrensä puhuttele ns. populaarimusiikissa, mutta pärjännee genressään ja aikahan sen näyttää. :) Tsekatkaa Jassen bändi Keoma, tuli itse nähtyä viime kesänä Tuskassa ja tykkäsin. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
LiemiKuutio 25.05.2019 01:20:14 | |
---|
Eläkeläissoittaja: Myönnän asian. Minua ei vain hänen genrensä puhuttele ns. populaarimusiikissa, mutta pärjännee genressään ja aikahan sen näyttää. :) Olin ihan iloinen, että tuli sellanen yllätys tossa lopussa, olin varma että Jasse voittaa. Vaikka hevimmästä tykkään, ei suora huutolaulu minuunkaan kolahda. Se ulkomaalainen alkuun ihastuttanut nainen alkoi vähän tympiä sillä käytöksellä, olisko kihahtanut hattuun vähän se mediahuomio ulkomaita myöten. Eihän voittajan tarvi nykyään sitoutua kuin yhden biisin julkaisuun, hyvähän on kuin senkään saa. Minusta on vähän kummaa puhua näistä kilpailuista siten, että "hyvä kun ei se ja se voittanut, on vapaa". Ihan kuin joutuisi orjuuteen, kun saa tilaisuuden soppariin ja jokaisen aloittelevan artistin luulis olevan onnellinen jostain sopparista. Tulipa katottua taas parin vuoden tauon jälkeen, kun oli mielenkiintoisen oloista porukkaa. Erikoinen kausi, ei kai ole missään käynyt näin, että yksi valmentaja menehtyy kesken. Nyt sitten vaan voittaja Yö:n solistiksi. |