Ali 02.09.2022 20:49:08 | |
---|
Avataans nyt tällekin ketju. Itse en ole suurempi Tolkien-fani, joten suurempia odotuksia tälle ei ole, ja aivan pätevältähän se vaikutti. Puoliso taasen on iso Tolkien-fani, ja hänen fiiliksensä olivat näin alkuun ainakin hieman hämmentyneet/epävarmat. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs |
Henri Henri Olavi 02.09.2022 20:52:44 (muokattu 02.09.2022 21:30:14) | |
---|
Pitäähän tuo tänään yytsiä. Laitoin ladaten. Oli ne kirjat kuitenkin aika päräyttäviä silloin joskus yli 30 vuotta sitten. If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed. It's only a lightning. |
Humanoid 02.09.2022 23:04:32 | |
---|
En odottanut mitään, mutta yllätti ihan positiivisesti. Sellanen perushyvä startti. |
Henri Henri Olavi 03.09.2022 11:01:12 (muokattu 05.09.2022 12:18:45) | |
---|
Alku vitutti kun siinä oli sellainen typerä peikko ei-minkään takia. Sen jälkeen parani. Nukahdin jossain kolmen vartin kohdalla. Pitää katsoa joskus loppuun. E: Se pitää kuitenkin sanoa, että visuaalisesti tuo on aivan upea. Hakkaa esim. House of Dragonin aivan heittämällä. Joskin muutamat kohdat näyttävät hieman liikaa joltain tietari-/konsolipeliltä. If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed. It's only a lightning. |
lapio 05.09.2022 09:55:45 (muokattu 05.09.2022 09:56:44) | |
---|
Nyt on kyllä Bezos pistänyt taalaa tiskiin. Todella hienon näköinen sarja, mutta tokan jakson katsottuani minulla tuli sellainen fiilis, että olisin mielumin nähnyt sen tarinan mikä pikakelattiin ensimmäisen 10 minuutin aikana? Ehkä tämä tästä vielä. Tuota silmarilien taustaa olisi voinut vähän avata enemmän myös, kun nyt haltijat vaan mainitsivat ohimennen keskustelussa. Varmaan menee kirjoja lukemattomille ohi ihan täytenä diibadaabana? Jotenkin tässä on pientä epätasaisuutta rytmityksen ja sävyn kanssa. Jotenkin tuo Elrondin ja Durinin tapaaminen oli oudon sävyinen, ensin jotenkin aika vakava. Mutta sitten yllättävä humoristinen kevennys, kun sarja oli tuohon asti jotenkin kauhean vakava ja jäykkä? |
Henri Henri Olavi 05.09.2022 09:58:23 | |
---|
Hitto että nuo haltijat ovat tylsää possea. Aivan karismattomia. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
Oan 05.09.2022 12:17:36 | |
---|
Henri Henri Olavi: Hitto että nuo haltijat ovat tylsää possea. Aivan karismattomia. Ne Ensimmäisen Ajan angstaavat, murhaavat ja sekoilevat haltiat olis kyllä. Ehkä vielä joskus nähdään ruudulla sekin kun Fëanorilla flippaa. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
Henri Henri Olavi 05.09.2022 12:20:02 | |
---|
Oan: Ne Ensimmäisen Ajan angstaavat, murhaavat ja sekoilevat haltiat olis kyllä. Ehkä vielä joskus nähdään ruudulla sekin kun Fëanorilla flippaa. Mä en muista sellaisia. Siitä on kuitenkin se 30 vuotta ainakin, kun olen lukenut Tarun ja Silmarillionin + Keskeneräiset. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
jassi 05.09.2022 20:45:17 | |
---|
Onko ajan hengen mukaan pahastikin woketettu tämä? Kaikki mahdolliset rodut ja seksuaalisuudet tiskissä? |
Henri Henri Olavi 05.09.2022 21:00:10 | |
---|
jassi: Onko ajan hengen mukaan pahastikin woketettu tämä? Kaikki mahdolliset rodut ja seksuaalisuudet tiskissä? Ei mielestäni lainkaan. Aivan tavallisen näköisiä fantasiaotuksia. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
lapio 06.09.2022 07:16:12 | |
---|
jassi: Onko ajan hengen mukaan pahastikin woketettu tämä? Kaikki mahdolliset rodut ja seksuaalisuudet tiskissä? Ehkä se ei tässä niin pahasti tosiaan pomppa esiin kuin tuossa uudessa GOT:issa. Vaikka lähdemateriaali ei ehkä noin laajaa diversitettiä kuvaillutkaan. Elrondista tulee kyllä vähän sellainen fiba, että se vielä viettelee miehen edistääkseen kääpiöiden ja haltioiden välistä diplomatiaa. |
Secreterial 06.09.2022 19:50:37 | |
---|
Ehkä näistä vähän semmonen hämmentynyt fiilis jäi. Harmi, että oikeudet on vain niihin LOTR:n liitteisiin, eikä esim. Silmarillionin tarinaan, jota tuossa vain vähän sivuttiin, koska siellä ois aineksia melko sarjoihin. Mutta ihan positiivisin odotuksin kyllä. "I never bluff" - Cordell Walker |
Henri Henri Olavi 06.09.2022 19:52:46 | |
---|
Secreterial: Ehkä näistä vähän semmonen hämmentynyt fiilis jäi. Harmi, että oikeudet on vain niihin LOTR:n liitteisiin, eikä esim. Silmarillionin tarinaan, jota tuossa vain vähän sivuttiin, koska siellä ois aineksia melko sarjoihin. Mutta ihan positiivisin odotuksin kyllä. Eiköhän se Silmarillionkin joskus tule. Kyllä tääkin aihe kalutaan niin loppuun kuin se vaan on mahdollista. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
Lunnu 12.09.2022 19:04:55 | |
---|
jassi: Onko ajan hengen mukaan pahastikin woketettu tämä? Kaikki mahdolliset rodut ja seksuaalisuudet tiskissä? Se mikä mua häiritsee näissä jutuissa on että kun ajatellaan että tehdäänpä tästä nyt sitten tällainen monikulttuurinen versio niin se tarkoittaa että mukaan otetaan mustaihoisia ja sitten homma on sillä selvä. Missä on aasialaiset, aboriginaalit, eskimot ja inkat? Nostalgy is not what it used to be |
Henri Henri Olavi 12.09.2022 19:13:07 | |
---|
Äpä äp, on siellä yksi aasialainen, Tyroe Muhafidin. Asutraliasta kotoisin, mutta indonesialaiset juuret. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
Lunnu 12.09.2022 20:20:06 | |
---|
Henri Henri Olavi: Äpä äp, on siellä yksi aasialainen, Tyroe Muhafidin. Asutraliasta kotoisin, mutta indonesialaiset juuret. Ok. No sittenhän asia on kunnossa ;-) Mutta ymmärtänet pointin? Nostalgy is not what it used to be |
Henri Henri Olavi 12.09.2022 20:22:17 (muokattu 12.09.2022 20:23:27) | |
---|
Lunnu: Ok. No sittenhän asia on kunnossa ;-) Mutta ymmärtänet pointin? Toki ymmärrän pointin, mutten ymmärrä miksi sillä olisi mitään väliä? Siis sillä näytteleekö hahmoa valkoinen, musta, keltainen, punainen, vihreä. Se ei vaan tunnu yhtään olennaiselta. Monikulttuurisia leffoja ja sarjoja on tehty niin pitkään kuin liikkuvaa kuvaa on saatu tallennettua. Ei se ole mikään uusi juttu. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
Lunnu 12.09.2022 20:26:47 | |
---|
Henri Henri Olavi: Toki ymmärrän pointin, mutten ymmärrä miksi sillä olisi mitään väliä? Siis sillä näytteleekö hahmoa valkoinen, musta, keltainen, punainen, vihreä. Se ei vaan tunnu yhtään olennaiselta. No se ei ollutkaan se pointti vaan se, että tuo mustien mukaanottaminen tuntuu aika päälleliimatulta, tarkoitukselliselta hyvistelyltä. Voihan olla että olen väärässä ja osiin on vaan valittu parhaat vaihtoehdot väristä välittämättä ja jos niin, niin hienoa. Vähän vaan haiskahtaa tolta edelliseltä ja siinä tapauksessa tuo alkuperäinen kommentti "miksi vaan mustia" on relevantti. Nostalgy is not what it used to be |
Henri Henri Olavi 12.09.2022 20:32:25 (muokattu 12.09.2022 20:32:58) | |
---|
Lunnu: No se ei ollutkaan se pointti vaan se, että tuo mustien mukaanottaminen tuntuu aika päälleliimatulta, tarkoitukselliselta hyvistelyltä. Voihan olla että olen väärässä ja osiin on vaan valittu parhaat vaihtoehdot väristä välittämättä ja jos niin, niin hienoa. Vähän vaan haiskahtaa tolta edelliseltä ja siinä tapauksessa tuo alkuperäinen kommentti "miksi vaan mustia" on relevantti. Mä luulen että se on mennyt seuraavasti: - tähän rooliin tarvitaan tumma näyttelijä. - olisko tää tyyppi hyvä? - joo, on se. Castataan se. Mikä tuossa mättää ja on jotenkin päälleliiimattua? Sama skenaario voisi mennä: - tähän roolin tarvitaan vaalea nainen. - olisko tää hyvä? - joo, on se. Castataan se. Mikä tuossa mättää ja on jotenkin päälleliiimattua? Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
Lunnu 12.09.2022 21:23:16 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mä luulen että se on mennyt seuraavasti: - tähän rooliin tarvitaan tumma näyttelijä. - olisko tää tyyppi hyvä? - joo, on se. Castataan se. Miksi sen pitää olla tumma? Mikä tuossa mättää ja on jotenkin päälleliiimattua? Sama skenaario voisi mennä: - tähän roolin tarvitaan vaalea nainen. - olisko tää hyvä? - joo, on se. Castataan se. Mikä tuossa mättää ja on jotenkin päälleliiimattua? Miksi sen pitää olla vaalea? Tuohan se on just se mikä tossa mättää Nostalgy is not what it used to be |