Aihe: Ohjelmaformaatit
1
Saikkonen
06.01.2004 20:34:55
Kummeksuttaa nuo ohjelmaformaatit. Esim. Jyrki oli ohjelma, jossa nuoret juontajat haastattelivat artisteja, siinä näytettiin musiikkivideoita, ja kamera heilui. Salatut elämät on fiktiivinen kuvaus ihmisistä, joista suurin osa asuu samassa kerrostalossa, ja sekin on ulkomainen formaatti. Mikä noistakin tekee sellaisia, että ne pitää ostaa ulkomailta asti? Vai kuulukohaan formaattiin jotain muutakin kuin pelkkä perusidea?
Härski
06.01.2004 20:41:13
Niin... formaattihan on perusta ohjelmalle ja se on toisille ylitsepääsemätön ongelma. Mun mielestä on turha pantata tai olla ottamatta hyvää ohjelmaideaa.
Nimismies
07.01.2004 11:51:22
Niin... formaattihan on perusta ohjelmalle ja se on toisille ylitsepääsemätön ongelma. Mun mielestä on turha pantata tai olla ottamatta hyvää ohjelmaideaa.

Montako oikeasti hyvää ohjelmaideaa formaateissa on Uutisvuotoa lukuunottamatta?
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
Absoluto
07.01.2004 12:06:11
Montako oikeasti hyvää ohjelmaideaa formaateissa on Uutisvuotoa lukuunottamatta?

Miljonääri Joe! Vai mikävitun Miljonääri Jaska se Suomessa tulee olemaan.
Älä ala huuteleen!
depe
07.01.2004 12:08:04

Napakymppi ja Kymppitonni? ;)

Taistelutovereissa on melkoisen hyvä formaatti. ;) Osaavat henkilöt voisivat tehdä muistakin 2. maailmansodan taistelujoukoista samanlaisia sarjoja. Esim. vaikkapa joku ryhmä Rommelin johtamista panssarijoukoista jne. Taitaapa jäädä haaveeksi...
Lennu
07.01.2004 12:09:56

No hö. Idols, parasta viihdettä. Joka jaksossa saa nauraa.
Selvänä symppis, humalassa huippujätkä. HÄTÄTILA-OFFTOPIC
Nimismies
07.01.2004 12:15:50
Taistelutovereissa on melkoisen hyvä formaatti. ;) Osaavat henkilöt voisivat tehdä muistakin 2. maailmansodan taistelujoukoista samanlaisia sarjoja. Esim. vaikkapa joku ryhmä Rommelin johtamista panssarijoukoista jne. Taitaapa jäädä haaveeksi...

Olisi vähintääkin asiallista.
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
depe
07.01.2004 12:56:47
No hö. Idols, parasta viihdettä. Joka jaksossa saa nauraa.

Ei näissä viimeisissä jaksoissa ole enää niin kauheasti naurattanut...
Jaristoteles
07.01.2004 15:48:42
Jostain kuulin/luin/luulin että Frangenin Maailman ympäriä olisi kaupattu muualle maailmaan.

Ihmettelivät kun ei oikein mennyt kaupaksi. Eikös nyt puujalkavitsejä laukova tamperelainen näsäneropatti muka naurata Ugandassa?
Naama ei mahdu päähän!
Saikkonen
07.01.2004 16:06:11
Ihmetyttää edelleen esim. mainittu Jyrki. Mikä siinä oli FORMAATTIA? Eihän se ole mikään formaatti, että haastatellaan pändejä ja pyöritetään videoita. Miksi siitäkin pitää maksaa? Mitäs jos minä keksin sellaisen formaatin, että kävellään kadulla kamera kädessä ja haastatellaan ihmisiä?
Jaristoteles
07.01.2004 16:09:51
Ihmetyttää edelleen esim. mainittu Jyrki. Mikä siinä oli FORMAATTIA? Eihän se ole mikään formaatti, että haastatellaan pändejä ja pyöritetään videoita. Miksi siitäkin pitää maksaa?

Formaatin mukaista siinä lieni se, että toimitus sijaitsi keskellä kaupunkia ns. näyteikkunassa. Toimituksen työntekijät, muutkin kuin toimittajat, olivat vahvasti ohjelmassa mukana eivätkä piiloilleet kameran takana. Juonnot tehtiin välillä äänimiehen kopista, välillä ohjaajan selän takana.

Käsittääkseni tämä oli se "juttu".

Mitäs jos minä keksin sellaisen formaatin, että kävellään kadulla kamera kädessä ja haastatellaan ihmisiä?

Sitäs että minä lähetän sulle työhakemuksen ;)
Naama ei mahdu päähän!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)