kattila 01.02.2004 23:07:36 | |
---|
Jees elikkäs etsiskelisin hyviä ja pelottavia zombileffoja, ei mitään splättereitä. Olen nähnyt George A. Romeron zombitrilogian ja Evil deadit. Vaikka jälkimmäinen ei perjaatteessa ole zombileffa. Mutta osaisitteko sanoa muita hyviä tämän tyypin leffoja? Kiitos vastauksistanne Huusin että olen jumalaa!! |
hjukke 01.02.2004 23:08:15 (muokattu 01.02.2004 23:08:42) | |
---|
Peter Jacksonin Braindead. Edit Ai prkl, ei splattereita... "- munakennot on huumorihommaa" |
Xebeche 01.02.2004 23:17:20 | |
---|
Hm, mikäs tämä nyt olikaan, "Yö voodoo-saarella" muistaakseni. Tuotantoyhtiö RKO:n kauhuklassikko 1940-luvulta. Hyvä, välillä hyvinkin hämärä tunnelma ja mielenkiintoinen tarina. Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille. |
vexu 01.02.2004 23:19:08 | |
---|
No Fulcihan on Romeron lisäksi tunnetuimpia vaikkakin en kyllä miehen tekeleitä enää pidä niin hyvinä kun on tullut DVD:ltä katsottua ne vasta uusiksi eka kertaa sitten yläasteen... Zombie, City of the Living Dead ja Beyond muodostavat hänen "trilogiansa". Leffoissa on kyllä verta ja efektejä, mutta enemmänkin ne pohjautuvat tunnelmaan ja omaan kieroon ilmapiiriinsä. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero. |
Bantuteurastaja 01.02.2004 23:56:28 | |
---|
Redneck Zombies _o/ |
PIRU 02.02.2004 00:36:52 | |
---|
28 päivää myöhemmin Piru vie! |
Nimismies 02.02.2004 10:33:28 (muokattu 02.02.2004 10:34:39) | |
---|
Katsotaanpa. 28 päivää myöhemmin ei kyllä ole splatteria, mutta mielestäni se ei ole kauhuleffa lainkaan, ehkä enemmän draamaa tai jotain. Ihan kerran katsottava pätkä, ei siinä mitään. Zombit suhtkoht pelottavia ja tarinakin ihan mielenkiintoinen. Evil Dead - leffatkin käsittelevät zombeja ainakin osittain, joskin ne lukeutuvat tuohon splatterkategoriaan. Ensimmäinen on vakavasti otettava kauhuleffa, kaksi seuraavaa taasen aika sarjakuvamaista irrottelua(pirun hauskoja). Noh, Peter Jacksonin Braindead on kyllä splatteria, mutta niin hervotonta sellaista että jokaisen itseään kunnioittavan zombieleffafriikin ei tule missään nimessä ohittaa tätä. Ylipäätäänkiin splatteriton zombieleffa on melko utopistinen vaatimus, koska zombeilu sinällään on jo lättäämisen kevyttä esiastetta. Findieleffapuolelta kannattaa muuten tsekkailla Anti-Teatterin Nälkäpäivä, joka on kunnianosoitus etenkin Peter Jacksonin teoksille. Leffa löytyy osoitteesta www.pixoff.net EDIT: Jaa, nämähän oli jo suurimmaksi osaksi mainittu. Noo, paskaakos tässä sitten jorisen. "Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme |
Chemo 02.02.2004 11:54:45 | |
---|
Sanat ja "hyvä" ja "zombileffa" eivät tyypillisesti esiinny samassa lauseessa, eikä se edes ole tarpeellista... Käärme ja sateenkaari (oikeasti edes kohtuutasoinen elokuva) Zombien verikosto (roskaleffa, jonka itse haluaisin nähdä uudestaan) Ramalamadingdong. |
kattila 02.02.2004 21:12:28 (muokattu 02.02.2004 21:13:58) | |
---|
Yees kiitoksia. Voisi lähemmin ainaskin tarkastella tuota Braindeadia ja Fulcianin trilogiaa. Asiasta seinään tuosta dawn of the living deadista minun mielestäni se oli ehdottomasti koko trilogian ahdistavin ja mieleenpainuvin elokuva. Huusin että olen jumalaa!! |
mr_b 03.02.2004 11:33:46 | |
---|
Asiasta seinään tuosta dawn of the living deadista minun mielestäni se oli ehdottomasti koko trilogian ahdistavin ja mieleenpainuvin elokuva. Ai niin, ohimennen: http://www.dawnofthedeadmovie.net/ And that's the way it is. Even when we're pissed. |
vexu 03.02.2004 11:49:55 | |
---|
Ai niin, ohimennen... Niin joo, unohtui kokonaan tuo pian tuleva "remake". Sinällään vastustan turhia uusintaversioita henkeen ja vereen, MUTTA hyviä zombieleffoja on todellakin aivan liian vähän ja tämä näyttää trailereiden ja tämänhetkisen tiedon perusteella erittäin lupaavalta. Ja kässäriarvioiden ja kuvamateriaanlin mukaan kyseessä on kyllä ostoskeskusta lukuunottamatta täysin erilainen elokuva. Eräässä haastattelussa tuottaja ja ohjaaja suoraan myönsivät, että Universal suostui rahoittamaan elokuvan vain jos sitä kutsutaan Dawn of the Deadiksi. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero. |
Nimismies 03.02.2004 12:01:15 | |
---|
vexu antoi sanoillaan toivoa hyvästä leffasta. Toivottavasti näemme. Minä ohjaan pojat sitten isona kunnon zombieleffan. "Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme |
Bonham 03.02.2004 12:02:30 | |
---|
vexu antoi sanoillaan toivoa hyvästä leffasta. Toivottavasti näemme. Minä ohjaan pojat sitten isona kunnon zombieleffan. Suomalainen zombileffa... mikä on aiheena? Poliitikot... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Nimismies 03.02.2004 12:11:33 | |
---|
Suomalainen zombileffa... mikä on aiheena? Poliitikot... Ehei. Zombien johtajana toimii Matti Nykänen. "Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme |
kattila 03.02.2004 18:18:45 | |
---|
UH0H juoksevatko nuo zombit tuossa trailerissa? Ei zombit osaa juosta. Niiden mielekkyys ja pelottavuus tippuu samantien nollaan jos ne juosta osaavat. Huusin että olen jumalaa!! |
käsi 06.02.2004 00:47:46 | |
---|
kattokaa meidän ensimmäinen koko pitkä elokuva epäkuolleet, se on aikas hyvä zombie splatteri. sitä saattaa vielä löytää kaupoista jostain, tai huuto.netistä tms. muita meidän leffoi saaki sitte dvd:nä ainaki anttiloista ja vuokrata voi makuuneista, saattaa olla muuallaki. http://www.badeggfilms.com ööö tosin sivut taitaa olla pari päivää nyt tässä välissä kiinni ku niihen tehdään uudistuksia |
Teuvo 06.02.2004 09:41:32 | |
---|
Tässä pari: Necro Files, The (1997) Chopper Chicks in Zombietown (1989) |
mr_b 06.02.2004 10:55:32 | |
---|
UH0H juoksevatko nuo zombit tuossa trailerissa? Ei zombit osaa juosta. Niiden mielekkyys ja pelottavuus tippuu samantien nollaan jos ne juosta osaavat. Return of the Living Dead - leffassa vuodelta 1985, zombit juoksevat ja ovat muutenkin ihan järjissään ja ovat kyllä pelottavan tehokkaita tappokoneita. Osaavat tilata radiolla lisää poliiseja syötyään edelliset. Hommahan on vähän kieli poskella tehty viritys (ohjaajana Dan O'Bannon), mutta toimii kuin tauti. http://www.imdb.com/title/tt0089907/ "Braiins... Must eat brainsss... Being dead hurttssss. Brainss help..." But I know y'all want that 808, can you feel that b-a-s-s? |