Aihe: Star Control 2
1
jannu
13.02.2004 15:26:48
Mahtavuutta!

http://sc2.sourceforge.net/

Toys For Bob julkaisi legendaarisen avaruuseikkailun 3DO-version sourcet vuonna 2002 ja nyt tyypit ovat vääntäneet open source version vanhasta klassikosta.

Kyllä meinasi tippa tulla linssiin kun aamulla palasin vanhan tutun pariin ekaa kertaa moneen vuoteen.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Eddie
13.02.2004 15:59:17

On kyllä mahtava peli, varsinkin ne musiikit on ihan loistavia!
Vois kyllä pelailla taas joskus pelin läpi.
"If you like metal, you´re my friend."
Jormaz
13.02.2004 16:21:27
Voi perhana.. toimiiko tossa äänetkin? Ilmeisesti. En koskaan pelannut tota läpi, kun vaan olisi aikaa.. *nyyh*
Back to the 80's
leka
13.02.2004 19:12:13
oujea, mahtava peli jota tuli aikanaan hakattua paljon
yleistäminen on aina väärin
Eemil
13.02.2004 19:39:19
Kävin imuttamassa ton viikko sitten ja vedin sen parissa päivässä läpi. Nyt ärsyttää kun piti niin nopeasti kuluttaa se kipinä.
Jormaz
13.02.2004 22:41:17
Siis se toimi windowsissa? Oliko mitään alkuperäisestä poikkeavaa?
Back to the 80's
jannu
14.02.2004 13:19:55 (muokattu 14.02.2004 13:20:18)

Ainakin mulla oli hankaluuksia saada toimimaan alkuperäisillä PC:n spekseillä, mutta eipä nuo 3DO-valikot sun muut kauaa häirinneet. Kuriositeettina pelissä on mukana puheet!
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Eemil
14.02.2004 18:20:00

Bugeja oli korjailtu. Ei pysty esim laskeutumisaluksia myymään loputtomasti...:) Mulla oli aluks ongelmia saada näkymään full screeninä. Vaikka asetuksesta laitto että ohjelmaa ei käynnistettäis ikkunaan niin silti niin kävi. Kävin imuttamassa sitten launcherin tohon peliin niin sitten kaikki toimi niinkuin pitääkin.
sepeli
16.02.2004 13:59:55
Juu, paras ja addiktiivisin peli ikinä! Nostalgiset tunnelmat...Erityisesti lämmittää se kun on tuo ääninäyttely nykyään mukana. Ja musiikit tietysti ovat mitä parahimmat. Voi Syreenin tissit.
Pistä jakusto passiin.
MrQ
16.02.2004 15:03:09
En ole veivannut sitten ysärin... Tarttee imee ja veivaa tappiin saakka.
gheisari
16.02.2004 15:41:21
hieno peli
Hakki
16.02.2004 22:19:39
SC2 on varmasti omalla parhaat pelit ikinä- listallani viiden parhaan joukossa. Aivan mahtava peli.

Tuota 3DO:sta väännettyä Ur-Quan Mastersia kyllä pelaa samaan tyyliin kuin alkuperäistä. Terveisin nimim. "pari yötä putkeen ja läpi". Alkudemoa on vaan ikävä, mutta toihan on vasta versio 0.3 alpha.

Jos muuten haluaa pc-valikot ja pelin pyörimään fullscreeninä ilman mitään launchereita niin teeppä näin.

Komentoriviltä seuraava rotla: uqm.exe -o -f --cscan pc --menu pc --font pc
Tai sitten tallenna .bat- muotoon ja aja siitä. Tarkemmat tiedot kaikista switcheistä löytynee read.me:stä.

Tiesittekö muuten, että alkuperäiseen SC2:een on ollut musiikkeja vääntämässä suomalainen heppu? Minä en. No kuitenkin, tuolta sourceforgen sivulta löytää zipattuna uudelleenmiksatut ja osittain täysin uudet musiikit peliin. Kokeilkaa, toimii muuten hienosti.
jannu
17.02.2004 00:21:18
Tiesittekö muuten, että alkuperäiseen SC2:een on ollut musiikkeja vääntämässä suomalainen heppu? Minä en. No kuitenkin, tuolta sourceforgen sivulta löytää zipattuna uudelleenmiksatut ja osittain täysin uudet musiikit peliin. Kokeilkaa, toimii muuten hienosti.

Joo. Riku Nuottajärvi. Tosin uusimman Pelit-lehden mukaan heppu on vain "suomalaissyntyinen". Mutta sen tiedän varmuudella että mies on tehnyt Thraddashien biisin.
----------------
Hakki
17.02.2004 11:25:58
Jep, Riku on tehnyt Thraddashien kipaleen. Quotea sivulta http://www.medievalfuture.com/precursors/

Riku Nuottajärvi
Nationality: Finnish
Description: One of the original composers of 1992 version of Star Control 2 (now: The Ur-Quan Masters). Riku's tracks in the original Star Control 2 game were the Hyperspace, Starbase Commander, Thraddash, Mycon and Yehat themes.
sepeli
17.02.2004 12:10:38
Sellainen juttu vielä että jos joku haluaa sitä introa katsella niin voi fiilistellä tuolla: http://www.classicgaming.com/starcontrol/sc2/sc2open.shtml
Pistä jakusto passiin.
Jormaz
17.02.2004 14:32:05
Mä en varmaan uskalla imuroida tota kun siihen menis mun kaikki aika..
Back to the 80's
Eddie
17.02.2004 16:09:25 (muokattu 17.02.2004 16:10:09)

Mitkäs on teidän mielestä pelin parhaat musiikit? Mulle kolahti ainakin ne Spathien ja Ur-Quaanien musiikit.

EDIT: Ai niin ja maan starbase ja taistelumusiikki, nekin oli kovia.
Eddie
17.02.2004 16:11:32

Mä en varmaan uskalla imuroida tota kun siihen menis mun kaikki aika..

Mullakin koeviikko meneillään :P ...
Ehkä hiihtolomalla ens viikolla.
jannu
17.02.2004 16:59:06
Mitkäs on teidän mielestä pelin parhaat musiikit? Mulle kolahti ainakin ne Spathien ja Ur-Quaanien musiikit.

EDIT: Ai niin ja maan starbase ja taistelumusiikki, nekin oli kovia.

Yehat-biisi on kova ja jotenkin mua on aina viehättänyt tuo Myconien tunnari myös. Druugejen hevi on aika hupaisa.
Paras on kuitenkin Hyper Space biisi.
----------------
Eddie
18.02.2004 09:51:44

Hyper Space biisi.

Ai niin joo, toi oli kans huippu. Oikeastaan ne kaikki on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)