Aihe: Testatkaa mun kotisivua..
1
PJS
03.03.2004 12:19:34

niin että latautuuko se teillä ollenkaan.

htto://users.reppu.net/pyry.suomala
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Sävis
03.03.2004 12:23:48 (muokattu 03.03.2004 12:24:17)
En jaksanu odottaa, kesti saakelin kauan.

EDIT. eli yli minuutin
Mitäs jos tohon laittaisi been?
Deg
03.03.2004 12:26:16

Testatkaa bändinikin kotisivuja: www.badmedicine.tk
Latautuu varmasti.
Sexual Chocolate, Baby!!
PJS
03.03.2004 12:40:14

En tajua miksei toi flashhi lataudu...vinkkejä...
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Kitaranraiskaaja
03.03.2004 16:42:39

En tajua miksei toi flashhi lataudu...vinkkejä...

Jos sä et ole laittanut sitä .swf-tiedostoa nettiin ollenkaan.
Päälause, sivulause (sulkujensisäinen huomautus). Huudahdus!
Fortune
03.03.2004 16:46:21
Jos sä et ole laittanut sitä .swf-tiedostoa nettiin ollenkaan.

Ei löydy tosiaan "pjseweb.swf" - tiedostoa tuolta osoitteesta, jos olet ladannut sen jonkin toisen polun päähän, niin määrittele se koodiin.

Mutta onko sinulla flashina mitään flash-tekniikkaa kaipaavaa vai riittäisikö pelkkä html?

Olisi ainakin järkevää laittaa vaihtoehdoksi non-flash -versio niille, jotka eivät flashia käytä/siedä.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
PJS
03.03.2004 17:04:26 (muokattu 03.03.2004 17:08:35)

Niin joo se flash pitää kans ladata sinne...
ja en aio ainakaan toistaiseksi pistää non-flash versiota.

Toiset hidastaa kehitystä, toiset jarruttaa sitä.

Nyt toimii, paitsi pari linkkiä näyttäis olevan väärin ja en oo varma kuuluuko äänet...beta testatkaa ihmiset.
Mark-Ken
03.03.2004 18:09:29
Toimii.
zernobyl
03.03.2004 18:31:48

Toimivat, mutta ovat ihan saatanan rasittavat. Ehkä tarkoituksena onkin olla rumaa ja käyttäjälle harmaita hiuksia tuottavaa?
Fat cats Get even Fatter.
Nuuskamuikkunen
03.03.2004 18:37:26
Piristävän erilaiset ja "alkeelliset " sivut. Gordon coodaa vaan sitä flässiä siellä, niin hyvä tulee.
Kahvi on hyvää.
Typoteus
03.03.2004 18:56:52
Toimiihan nuo ainakin mulla. Sisältöä en kommentoi...
Fortune
03.03.2004 20:22:36

Jos käytettävyyden rappio on kehitystä, olen ilomielin jarruna kehitykselle.
sormunen
03.03.2004 20:59:54 (muokattu 03.03.2004 21:00:42)
Jos käytettävyyden rappio on kehitystä, olen ilomielin jarruna kehitykselle.

Mitenkähän esimerkiksi Flash rappeuttaa käytettävyyttä? Sanotaan esmes vaikka Koneiston sivuilla?

No tässä tapauksessa Flash oli vähän alkeellista. Jos muuten teet koko käyttöliittymän Flashilla, kannattaisi ehkä harkita htm-tallennuksen lyömistä nettiin? Muuten kyllä tommonen krouvi staili on ihan puolustettavissa.
maelstrom
03.03.2004 22:31:34
Tulee mieleeni ainakin äkkisältään KoRnin ja Lordin sivut, jonne ei viitsi mennä sen helvetillisen flashjäykkyyden takia.
On ässäarpa syntyä Suomeen.
Fortune
04.03.2004 15:36:05
Mitenkähän esimerkiksi Flash rappeuttaa käytettävyyttä? Sanotaan esmes vaikka Koneiston sivuilla?

Enhän minä ole Flashia syyttänytkään, vaan sen osaamattomia käyttäjiä ja tuloksena syntyviä, kaikkea muuta kuin asiaansa ajavia hirvityksiä. Tuntuu olevan vallalla, että innostutaan uudesta lelusta ja tehdään kaikkea muuta kuin mitä pitäisi ja missä sen vahvuudet ovat.

Kannattaisi treenata ihan offline-versioina tuota Flashin käyttöä monien isojenkin sivustojen tekijöillä.

Rushin sivut ovat hyvä esimerkki, periaatteessa ok, mutta pakkosyöttönä tuleva Spirit of radio ja kokoruutuun pakkopläjäytettävä käyttöliittymä eivät kyllä palvele ketään.
Varsinkin kun taustalle jää porttisivu auki, eikös siihenkin ikkunaan olisi voinut sen sisällön avata?

Koneiston sivu on tehty käyttäen Flashin vahvuuksia ja käyttötarkoitukseen sopivaksi, en tiedä sitten minkälainen härdelli siellä on itse festivaalin aikaan.
PJS
05.03.2004 07:47:06

Enhän minä ole Flashia syyttänytkään, vaan sen osaamattomia käyttäjiä ja tuloksena syntyviä, kaikkea muuta kuin asiaansa ajavia hirvityksiä. Tuntuu olevan vallalla, että innostutaan uudesta lelusta ja tehdään kaikkea muuta kuin mitä pitäisi ja missä sen vahvuudet ovat.

Väittäkkö mun sivuja asiaansaajamattomiks hirvityksiks. No etpätietenkään, provoa....anteeks....joo en mä osaa olla kirjoittamatta ja lähettämättä tätä viestiä.
Tympee Huttunen
05.03.2004 08:14:58
no huhuh:) Ihan pirteä tuo on periaatteessa ja sen kömpelyys ihan hellyyttävää, mutta mutta...ja ne ÄÄNET helvettiin nettisivuilta!
"Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta."
trx
06.03.2004 10:58:58
Bravo Einstein

Minkä takia? Onko Flash nyt se maailman hienoin asia? Tulee liikkuvaa kuvaa ja kaikkea animaatiota ja muuta. Mielestäni (etenkin näillä sivuilla) on yritetty peittää täysin kyvytöntä sivusuunnittelua "hienon" käyttöliittymän alle.

Flash on kyllä kehitystä, mutta julma totuus on se että sivut ovat hyvät vasta kun niitä voi käyttää kaikilla verkkoon kytketyillä koneilla ilman mitään sovelluslisäyksiä. Melko paljon saa paremmat sivut aikaan mm. table komennolla. Samoin framea kannattaa kokeilla.

Olkaa ihmiset kilttejä älkääkä laittako netiin mitään tämänkaltaista. Sivut ovat erittäin keskeneräiset. Kenelläkään ei oikeasti kiinnosta seuraava teksti "Sorry no pics yet"
Sama kun varaatte itsellenne osoitteen ja panette sinne pienen normaalifontilla tehdyn tekstin under construction. Tällaisia sivuja on maailma pullollaan. Osoittakaa tahdikkuutta.
mitä *ttua? kysyi bill clinton
krushing
06.03.2004 22:00:15

Mun mielestä tossa oli ihan ässämeininki. Hienolla tavalla kökköä touhua, saisi olla vaan vielä enemmän omituista sekoilua. Jos sisältöä alkaa tulemaan enemmän, kannattaa tutkailla jonkun simppelin preloaderin rakentamista. Ohjeita löytyy googlella.

Tämmöiset lämmittää sydäntä kun pääsee/joutuu duunikseen tekemään ns. "vakavaa" flässi- ynnä webbihommia.
PJS
08.03.2004 13:04:47

Kiitos kaikesta palautteesta, ja mitä tohon olemukseen tulee niin koko kokonaisuus on tehty noin 4 tunnin kokemuksella flashin käytöstä...eihän se mikään puolustus tietenkään ole mutta kuitenkin...Ja preloaderia ajattelin itekki mut ku en osaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)