Aihe: Mel Gibsonin The Passion
1 2 3 4
Lähikauppias
13.08.2003 21:42:34

Odotan aika mielenkiinnolla Mel Gibsonin uutta ohjaustyötä, The Passionia. Kyseessä on siis Jeesuksen viimeisestä 12 tunnista kertova, kokonaan aramean- ja latinankielinen (! Mel ei edes aio laittaa siihen tekstityksiä) elokuva.

Leffaa on jo ennakkokatseluvaiheessa arvosteltu sen raakuuden ja juutalaisvastaisuuden vuoksi. Ja juutalaisvastainen se on kuulemma siksi, että se laittaa Jeesuksen ristiinnaulitseman porukan niin huonoon valoon. Heh. Mahdollisesti elokuva ei tule em. syiden vuoksi lainkaan teattereihin.

Traileri oli ainakin varsin hieno, katsokaa vaikka täältä:

http://www.passion-movie.com/english/trailer.html
MetalliHippi
13.08.2003 21:53:47 (muokattu 13.08.2003 22:00:39)
Ei tule teattereihin, ei tule. Väittävät. Mutta kyllä sen silti katsoa voi, elleivät tee videoroviota.

lis: lataa, lataa.
lis2: jaa? äänet toimii mutta mitään ei näy? Kai se silti ihan hyvä on.
"I was laughing, hahah, the bitch was trashed, woah, and death was in my eye."
vexu
13.08.2003 23:18:40

Kyllähän tuo varmasti aika mielenkiintoinen elokuva tulee olemaan. Gibson ja näyttelijät ovat ainakin kovaa kaliiberia. Sinällään tuo kohu ei ole kovinkaan ihme. Muistelee vain mikä kohu oli Scorsesen elokuvan ymäpärillä aikoinaan. Eivät kaikki osapuolet voi olla koskaan tyytyväisiä.
Lähikauppias
13.08.2003 23:30:30

jaa? äänet toimii mutta mitään ei näy? Kai se silti ihan hyvä on.

Real Player -versio toimi ainakin mulla ihan hyvin, tosin pysähtyen lataamaan kerran tai kaksi.
Mr. Wolf
01.03.2004 22:37:40
Kyllähän tuo elokuva pitää käydä kattomassa sitten, kun se tulee tänne Joensuun perukoille. Onhan siitä ollut niin paljon juttua ja hulabaloota. Veikkaampa, että paljon melua tyhjästä. Ainakin näin suomalaisesta perspektiivistä...

...No onhan juutalaisten pelko siinä mielessä aiheellistä, että taitaa (suurin) osa amerikka vieläkin luulla, että juutalaisten salaliitto tappoi Jeesuksen.
Albert King: "..What´s that fast thing you´ve done, that rap thing...." SRV: "Pride and Joy.." |Albert King - In session|
Juugeli
01.03.2004 22:42:32
Varmaankin melko hyvä elokuva.
Ja plussaa Mel Gibsonille rohkeudesta, suuri Hollywood-tuotanto, jossa ei puhuta sanaakaan englantia.
I don't give a damn if you don't like me, coz I don't like you, coz you're not like me (Jimmy Pop) IHKK #3
Mr. Wolf
01.03.2004 22:44:19
Ja plussaa Mel Gibsonille rohkeudesta, suuri Hollywood-tuotanto, jossa ei puhuta sanaakaan englantia.

Eipä siinä kyllä tarvita mitään englantia tai suuria näyttelijöitä, kun pääosassa on "suuri" raamatullinen henkilö... Jotenkin tuon suuren menestyksen arvasi jo ajat sitten, kun tuosta leffasta alettiin jauhaa joka tuutissa...
Albert King: "..What´s that fast thing you´ve done, that rap thing...." SRV: "Pride and Joy.." |Albert King - In session|
gheisari
01.03.2004 22:44:47
Kuulemma ihan oksettavan huono pätkä. En aio katsoa.
Heissi
01.03.2004 22:59:41
Aika vastenmielistä.
Möö.
vanttera
01.03.2004 22:59:48

Ja nyt siihen on kuitenkin laitettu tekstitykset. Hö. Olisi ollut hirmu hauskaa katsoa leffaa, josta ei ymmärrä sanaakaan.
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
Mr. Wolf
01.03.2004 23:03:35
Aika vastenmielistä.

No se on miten sen ottaa. Itsekkään en ole mikään uskovainen henkilö, mutta kiinnostaa vaan, että onko ne puheet ja kamppanjointi taas vaan hirveetä ylihypetystä vai mitä...

Ei kait siinä elokuvassa mitään pahaa voi olla? Sehän on jokaisen oma asia mihin uskoon ja mitä jättää uskomatta...Taas tyhjää ennakkoluuloa elokuvaa kohtaan...
Vilhelmus
01.03.2004 23:08:58

Ja nyt siihen on kuitenkin laitettu tekstitykset. Hö. Olisi ollut hirmu hauskaa katsoa leffaa, josta ei ymmärrä sanaakaan.

Peitä töllön/kankaan alaosa pahvilla lailla kymppitonnimeiningin.
"Wilhelmus on A-luokan makkaraa" -KooAa
Burning Winter The Coveralls
vanttera
01.03.2004 23:25:12
Peitä töllön/kankaan alaosa pahvilla lailla kymppitonnimeiningin.

Ooooo...hai-tekkiä!
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
gheisari
01.03.2004 23:59:42
Tässäpä hauska aihetta sivuava artikkeli:
http://alternet.org/story.html?StoryID=17970

Kannattaa lukea.
J.Newkid
02.03.2004 00:09:39

Äää Huvittavaa on se, että läheisessä viteovuokraamossa jo tehdyt Jesse leffat löytyy Scifi hyllystä !
____Dave Lombardo___ Kovin
Mr. Wolf
02.03.2004 00:20:38
Tässäpä hauska aihetta sivuava artikkeli:
http://alternet.org/story.html?StoryID=17970

Kannattaa lukea.

Mitäs erikoista tuossa nyt?

Tuossa artikkelissa ei ollut mitään uutta, jos vähääkään seuraa maailman tapahtumia ja perillä maailman eri osien hengellisestä meiningeistä. Amerikka on aina ollut konservatiivinen ja myöskin muuta agraariset alueet maapallolla.
Tuon kritiikin takia (toistetaan kolmanteen kertaan) olen itse menossa katsomaan elokuvaa. Haluan todeta itse onko elokuvassa mitään erikoista.

Pitää nimittäin muistaa, että tuohon aikaan(siis aikaan jota elokuva käsittelee) maailman oli huomattavasti raa´empi paikka, joten elokuva väkivaltaisuus ei varmaankaan (välttämättä) ole liioiteltua. Sitä vaan ei yleisesti tiedosteja eikä levitellä historiantunneilla.
Kun tähän maallisen miehen saarnaan on päästy, pitää muistaa, että ei ole ihme jos elokuva antaa sen kuvan että juutalaiset tappoivat Jeesuksen. Niinhän se menee, mutta sitäpä ei sanotakaan missään, että Jeesus(jos oli olemassa) ei ollut mitenkään erikoinen tapaus tuon ajan maailmassa. Sellaisia "huuhaa-miehiä" riitti maailmansivu. Eli juutalaiset tappoivat mahdollisen kansankiihottajan juutalaisena ja rikollisen, eivätkä niinkään kristittynä.(Jos asian tajuaa, ei mitään antisemitismiä pitäisiä syntyä.)

Sanotaan vielä lopuksi, että itse halusinkin synnyttää keskustelua tästä markkinoinnista, ym härdellistä elokuvan ympärillä, enkä niinkään elokuvasta itsestään saati sitten sen oikeellisuudesta...ym, ym...
gheisari
02.03.2004 11:22:32
Haluan todeta itse onko elokuvassa mitään erikoista.

Onko elokuvassa mitään erikoista? Mitä veikkaat?

Itse en halua ostaa jeesus-hypeä. En edes kahdeksalla eurolla.
booster
02.03.2004 11:43:15 (muokattu 02.03.2004 11:49:25)
Niinhän se menee, mutta sitäpä ei sanotakaan missään, että Jeesus(jos oli olemassa) ei ollut mitenkään erikoinen tapaus tuon ajan maailmassa. Sellaisia "huuhaa-miehiä" riitti maailmansivu. Eli juutalaiset tappoivat mahdollisen kansankiihottajan juutalaisena ja rikollisen, eivätkä niinkään kristittynä.(Jos asian tajuaa, ei mitään antisemitismiä pitäisiä syntyä.)

No, olihan se Jeesus siinä mielessä "erikoinen tapaus", että häntä seurataan vielä tänäkin päivänä joka puolella maailmaa. Ja tuskinpa kukaan raamattuansa vähääkään ymmärtävä kristitty syyttää juutalaisia Jeesuksen tappamisesta - pikemminkin kiittää.

Mielenkiinnolla odotan elokuvaa. Finnkinon sivujen mukaan 26.3. on ensi-ilta.
leka
02.03.2004 12:06:49
Jos tekee Raamattu-aiheisen elokuvan, niin on epäonnistunut jos ei joku ryhmittymä ole protestoimassa elokuvateatterin edessä.
yleistäminen on aina väärin
Lennu
02.03.2004 12:12:26

Mä odottelen, kunnes se tulee saksaksi dubattuna.
"pitää olla rehellinen, jos on, hei!" -tuntematon humalainen 28.2.04. HÄTÄTILAPALSTA
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)