Aihe: Vieraat ulkoavaruudesta
1 2
kingdom
25.04.2004 00:06:22
Loistavaa 50-luvun scifiä yle kakkosella. Kannattaa kattoa jos ei parempaa tekemistä ole. Ihan jo musiikin takia!
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution
depe
25.04.2004 00:07:29
Kun on nähnyt Ed Woodin Plan 9 From Outer Spacen, on nähnyt kaiken. Piste.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
mongoloidi
25.04.2004 00:09:50
Näinköhän kakkoselta tulee se George Romeron "Dead-trilogia" (Night of the living dead,Dawn of the dead,Day of the dead)?
Helevetin hyviä leffoja kaikki nuo kolme.

Niin ja viikon päästä tulee Creature from the black lagoon,se on pakko kattoa.
Vaimo jätti,lapset kuoli,koira jäi auton alle,talo paloi....täytynee ryhtyä soittamaan Bluesia.
vexu
25.04.2004 01:11:03

Romeron trilogiaa nyt on aika paha verrata yleiseen 50-60-lukujen scifimeininkiin.

Kyllähän useissa noista leffoista on ideaa ja osissa toteutustakin, mutta kokonaisudeessa yleensä puutteita löytyy ja paljon. Aikoinaan tui Scifi-channeliltä/Canalilta/yms. tsekattua aikmoinen määrä näitä ja kyllähän näissä usein katsottavaa piisaa. Siltikkään juuri tämä leffa ei kyllä poikennut suuresta massasta innostaakseen kovinkaan paljon.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
mongoloidi
25.04.2004 01:26:16
En verrannutkaan Romeron leffoja näihin.
Mietin vaan,että mahtaakohan ne tulla TeeVeestä kun sieltä noita vanhoja kauhuleffoja tulee.
Se Carpenterin Thing olis kans kiva nähdä uudestaan.
Sign here-->_____________
volvo740
25.04.2004 10:54:35
Meinaako Kakkonen näyttää sitte muitakin skivi-lehvoja?
Lada ei toimi koskaan kunnolla muttei koskaan niin huonosti ettei sillä pääsisi.
NHR
25.04.2004 15:59:24

Ihan jo musiikin takia!

Siellähän kuului taas sitä tuon ajan scifi-, jännitys- ja kauhuleffoille tyypillistä theremin-ulinaa. Jos teillä on omakohtaisia kokemuksia ko. soittimesta, niin käykääpä kertomassa tänne:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=14&t=58980&o=0&co=0

Ja kyllä näitä klassikoita toisinaan ihan mielellään katselee. Mustan laguunin hirviö on ihan pakko nähdä! Muistaakseni se oli ihan suunnatoman hauska, siis näin nykypäivän näkökulmasta...
kid ego: "Olen kuullut, että kivekset voivat olla erikokoiset."
Jonte: "Vahvistan tämän tiedon. Esimerkiksi sarvikuonolla ja minulla on aivan selvästi erikokoiset."
toxic
25.04.2004 16:46:38
Hitto se näytteleminen oli ****stä. Mut hauska leffa silti. Ja ei helvetti se ufo... Sellane sulanut jäätelö pallo jolla on silmä. HOHOHOHO! Ja ne kohdat ku se laittoi sitä kaasua niihin ihmisiin. Ei helvettiläinen.
RjW
25.04.2004 18:19:04
Kiinnitti muuten tänään Simpsoneissa huomiota että ne avaruusolennot tossa leffassa ja Simpsoneissa on aika samannäköisiä.
bedlam
25.04.2004 22:16:01 (muokattu 25.04.2004 22:16:26)

Meinaako Kakkonen näyttää sitte muitakin skivi-lehvoja?

Vanhoja mustavalkoisia scifistelyjä ja kauhisteluja on kakkoselta näytetty lauantain ja sunnuntain välisinä öinä jo koko mennyt kevättalvi. Mahtaa loppua kohta jo sarja.
http://www.mikseri.net/kiasma
mongoloidi
25.04.2004 22:25:04
Vanhoja mustavalkoisia scifistelyjä ja kauhisteluja on kakkoselta näytetty lauantain ja sunnuntain välisinä öinä jo koko mennyt kevättalvi. Mahtaa loppua kohta jo sarja.

Kyllä varmaan alkaa loppu lähestyä pikkuhiljaa....
Ihmeen paljon 30-50-luvuilla on ehditty tekemään noita kauhu- ja scifileffoja.
Näinköhän kakkosen sivuilta löytys jotain asiaa noista leffoista?
Ite en löytäny oikein muuta kun kahden seuraavan viikon ohjelmat.
Etsikää itse jos haluatte:
http://www.yle.fi/tv2/
Sign here-->_____________
Stain
25.04.2004 23:24:21
PRKL! Onkohan sellainen leffa mennyt kuin George Meliesin Trip to the Moon? 1914-vuodelta oleva sci-fi leffa, ehkäpä ensimmäisiä. Aivan mahtavia kuvia olen nähnyt elokuvasta ja haluaisin nähdä sen telkkaristakin.

Sanokaa ihmeessä jos tuo on tullut.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
herb
26.04.2004 00:18:32
Kyllä MTV3:kin muistaa näitä, kun taannoin tuli 50-luvun Sci-Fin äiti Attack of the 50 Foot Woman!
NHR
26.04.2004 00:53:01

Onkohan sellainen leffa mennyt kuin George Meliesin Trip to the Moon?

En tiedä onko lähiaikoina telkusta tullut, en ainakaan ole huomannut. Mutta eikös tuo avatar-kuvasi kuu-ukko olekin juuri ko. leffasta? Joskus olen siitä ainakin pätkiä nähnyt.
Jonte: "Vahvistan tämän tiedon. Esimerkiksi sarvikuonolla ja minulla on aivan selvästi erikokoiset."
volvo740
26.04.2004 19:28:59

Ovatko näyttäneet jo sellaisen rainan kuin "Invaders From Mars". En muista suomeksi lehvan nimeä mutta joskus 50-luvulla sekin on tehty. Ihan kelpo vilimi.
Lada ei toimi koskaan kunnolla muttei koskaan niin huonosti ettei sillä pääsisi.
Stain
26.04.2004 19:30:00
En tiedä onko lähiaikoina telkusta tullut, en ainakaan ole huomannut. Mutta eikös tuo avatar-kuvasi kuu-ukko olekin juuri ko. leffasta? Joskus olen siitä ainakin pätkiä nähnyt.

Juuri siitä.
Jani The Rock
26.04.2004 19:51:57

PRKL! Onkohan sellainen leffa mennyt kuin George Meliesin Trip to the Moon? 1914-vuodelta oleva sci-fi leffa, ehkäpä ensimmäisiä. Aivan mahtavia kuvia olen nähnyt elokuvasta ja haluaisin nähdä sen telkkaristakin.

Joo, minä kans! Joskus tuli telkusta dokkari jossa oli aika paljon juttua siitä miten tota elokuvaa tehtiin.

Samaten se Fritz Langin Metropolis. Saas nähdä kauanko sitä pitää odottaa.
Don`t mess with the countryboys
Stain
26.04.2004 21:25:20
Joo, minä kans! Joskus tuli telkusta dokkari jossa oli aika paljon juttua siitä miten tota elokuvaa tehtiin.

Samaten se Fritz Langin Metropolis. Saas nähdä kauanko sitä pitää odottaa.

Käyhän sinäkin pistämässä palautetta kakkoselle että näyttäisivät tuon leffan. Kyllä se niillä varastoissa varmasti on. Tuo on varmasti hieno leffa, lavasteet tehty paperista ym.

Smashing Pumpkins -yhtyeen musiikkivideo Tonight, Tonight on tehty elokuvan pohjalta. Pahimpaan nälkään kannattaa katsoa tuo video.
bedlam
27.04.2004 09:35:17 (muokattu 27.04.2004 09:41:31)

Vai tarkoitatko tunnetumpaa versiota samasta leffasta vuodelta 1902? Avatarisi ainakin on kyseisestä versiosta. Leffa itsessäänhän on vain 14 minuuttia pitkä, mutta varmasti olisi mielenkiintoista katsastaa yksi ensimmäisistä erikoistehosteita käyttävistä elokuvista.
http://www.mikseri.net/kiasma
NHR
27.04.2004 17:48:27

Hitto se näytteleminen oli ****stä. Mut hauska leffa silti. Ja ei helvetti se ufo... Sellane sulanut jäätelö pallo jolla on silmä. HOHOHOHO! Ja ne kohdat ku se laittoi sitä kaasua niihin ihmisiin. Ei helvettiläinen.

Mutta huomasiko kukaan erikoistehosteiden puolesta sellaista kohtaa, kun se naiseksi tekeytynyt muukalainen siellä kaivoksessa yritti ampua sillä "taikasauvallaan" (laser tms. säde) sitä astronomiäijää, mutta osui kiviseinämään? Se oli minusta pirun hienosti toteutettu, tietenkin aikakauden trikkitekniikka huomioiden.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)