Aihe: Ylen mobiilipelit
1
HaloOfFlies
09.06.2004 16:59:05

Minua suoranaisesti risoo, että Yle on lähtenyt tähän MTV3:n ja Nelosen harrastamaan chat/mobiilipelivillitykseen mukaan. Jo pelkästään sen takia että noita Ylen mobiilipelejähän rahoitetaan meidän TV-maksuilla. Lopettaisivat jo tuon paskan!
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
jussiohman
09.06.2004 17:22:59
Eivät ne vie ohjelma-aikaa muilta. Täyttävät vaan tyhjää tilaa. Mitä niissä haittaa?
Lihava sinkku hakee kontaktia
Heissi
09.06.2004 18:22:05
Mitä niissä haittaa?

Ne ovat niin vammaisia.
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
Herra Karhu
09.06.2004 18:28:17
Ne ovat niin vammaisia.

Niin ovat.
rakki
09.06.2004 19:28:57
Minä mielummin katsoisin vaikka akvaariota väliajalla. Kuulopuheiden mukaanhan ennen tungettiin tyhjälle tv-ajalle iloista kalojen uiskentelua. Samanlainen tilalle niin televisiota katselee jo ilokseen. Tai mitä vaan vastaavaa. Ei noita pelejä, eih.
Ääliöt hintit.
depe
09.06.2004 19:33:05
Ei sitä telkkaria ole pakko katsoa, jos ohjelma on vammaista. Katsokaa vaikka naapuritalon harmaata seinää tai lasten leikkimistä pihalla. Sehän ei ole vammaista...
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
kede
10.06.2004 22:39:44 (muokattu 10.06.2004 22:40:56)
Nuo mobiilipeli/chat -hommat on kyllä karannu _TÄYSIN_ käsistä. joskus 3v sitten oli ehkä ekat chatit mtv3sella, ja sitten tuli mukaan nelonen, ja yle. Sitten subtv ja Urheilukanava. Nykysin jos on taitava ja katot telkkaria oikeeseen aikaan niin eteen tulee seuraavanlainen skenaario:
Tv2 -joku tietovisa mobiilipeli
MTV3 - Joku ihan ihme viidakkopeli tai sitten Joku ammu juontajaa pallolla tai nuolella -peli
Nelonen: Chat
Urheilukanava: Chat
Subtv: Joku ihan ihme mobiilipeli.

Tuo on oikeasti jo ihan hälyttävää tuo homma. "Ei oo pakko kattoa jos ei kiinnosta." Ei niin, mutta kyllä kun telkkarin aukasee, niin ennen sen kiinnilaittamista tuommonen aiheuttaa sen "ei jumalauta" -kommentin.
Ja kun se osallistuminen noihin maksaa vielä aivan *helvetisti*.
HaloOfFlies
11.06.2004 00:09:25 (muokattu 11.06.2004 00:45:15)

Iltalehdestä lainattua:
Samaan aikaan Yleisradion liiketappio yli 70 miljoonaa euroa
Tv-maksurahoja valui Ylen johtajan arvonimilaskuun

Yleisradio on maksanut tuhansia euroja johtajistoonsa kuuluvan Olli Alhon professorin arvonimestä. Yle saa noin 90 prosenttia rahoituksestaan tv-maksutuloista.

Tässä jutussa myös:
Actival maksaa ja laskuttaa Yleltä
Tv-maksu kallistui 13 prosenttia

Tasavallan presidentti Tarja Halonen myönsi professorin arvonimen Ylen Radio 1:n johtajalle Olli Alholle toukokuun loppupuolella.

Arvonimihakemuksessa Alhoa kuvaillaan "monipuoliseksi humanistiksi, erinomaiseksi opettajaksi ja yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi". Laajassa suosittelijajoukossa ovat mukana esimerkiksi valtioneuvos Harri Holkeri, ulkoministeri Erkki Tuomioja, Helsingin yliopiston rehtori Ilkka Niiniluoto ja Yleisradion toimitusjohtaja Arne Wessberg.

Tittelistä aiheutuneen 12 000 euron leimaverolaskun maksujärjestelyistä saa hakemuspapereista sekavan kuvan. Itse hakemuksessa mainitaan, että kustannuksista vastaavat Yleisradio, SOK, Sodankylän kunta ja Resta-seminaarit, joka on seitsemän yrityksen muodostama avoin yhteisö.

Jälkikäteen valtioneuvoston kanslialle toimitetussa liitteessä helsinkiläinen, lähinnä majoitus- ja ravitsemusalalla toimiva Actival Oy ilmoittaa kuitenkin vastaavansa leimaverosta.

Actival maksaa ja laskuttaa Yleltä
Hakemuksen ensimmäisen allekirjoittajan, Kauppalehden päätoimittajan Pekka Ritvoksen mukaan Actival Oy on ilmoitettu maksajatahoksi käytännön syistä. Todellisuudessa Actival laskuttaa arvonimilaskun sen varsinaisilta maksajilta, joihin kuuluu myös Yleisradio Oy.

- Se menee käytännössä sillä tavalla, että Yleisradio maksaa siitä neljäsosan (3 000 euroa). Resta-seminaarien järjestäjät maksavat myös osan kustannuksista. Lisäksi mukana on yksittäisiä henkilöjä ja tahoja pienemmillä summilla, kertoo Ritvos.

Actival Oy:n toimitusjohtaja Ari Larnemaa vahvistaa kuvion.

- Hakemuksen kokoonjuoksijoita ovat olleet minä, Ritvos ja Heikki Haapavaara. Minun tehtäviini kuului koordinoida rahoitus ja näin myös tapahtui. Käytännön syistä Actival vastasi keskitetysti hankkeen rahoituksesta ja meidän takanamme sitten oli lukuisia yhteisöjä ja yrityksiä, jotka ovat osallistuneet hankkeen tukemiseen.

Sodankylän kunta ei Larnemaan mukaan kuulu rahoittajiin, sen sijaan Ylen maksumiehen roolin Larnemaa vahvistaa.

Tv-maksu kallistui 13 prosenttia
Tv-maksutulojen käyttäminen omien johtajien arvonimien maksamiseen tuntuu oudolta yleisradiotoiminnalta, sillä Ylellä on käynnissä vuoteen 2008 ulottuva talouden tervehdyttämisohjelma.

Viime vuonna yhtiö teki 71,1 miljoonan euron liiketappion. Kokonaistulos saatiin voitolliseksi myymällä Digitaksi yhtiöitetyn jakelutekniikan osakkeita TDF:lle. Nyt ranskalaiset omistavat 90 prosenttia Digitasta.

Yleisradion rahoituksen turvaamiseksi tv-maksun hintaa korotettiin 13 prosenttia vuoden vaihteessa. Aiemmin lupamaksuna tunnettu pakkovero on nyt 186,60 euroa vuodessa. Tv-maksujen osuus Ylen tuloista on noin 90 prosenttia.

Käytännössä Olli Alhon tittelimaksuun kuluu 16 suomalaisen koko vuoden tv-maksu.

Tämä ihan oikeasti pistää miettimään Ylen toimintaa.
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
FrankComa
11.06.2004 13:41:53
Minua suoranaisesti risoo, että Yle on lähtenyt tähän MTV3:n ja Nelosen harrastamaan chat/mobiilipelivillitykseen mukaan. Jo pelkästään sen takia että noita Ylen mobiilipelejähän rahoitetaan meidän TV-maksuilla. Lopettaisivat jo tuon paskan!

Jep, oon aivan samaa mieltä....
Die Eier Von Satan!
Skinwalker
11.06.2004 18:13:51 (muokattu 11.06.2004 18:15:34)

No itseasiassahan noista mobiilisysteemeistä tuskin koituu Ylelle tappiota. Kaipa tuo on ihan hyvää bisnestä. Olen kyllä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että moista sontaa ei tarvitsisi ylen kanavilla katsella. Vetäisivät mielummin töpselin seinästä, jos ei ole mitään järkevää tarjottavaa.Tai näyttäisivätpä vaikkapa aamupäivisin ja öisin noiden mobiiliviritysten sijaan vaikkapa niitä yle teeman ja muiden digikanaviensa ohjelmistoa. Se ei taatusti olisi keneltäkään pois.
Big man, pig man, ha ha, charade you are
depe
11.06.2004 18:25:01
No itseasiassahan noista mobiilisysteemeistä tuskin koituu Ylelle tappiota. Kaipa tuo on ihan hyvää bisnestä. Olen kyllä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että moista sontaa ei tarvitsisi ylen kanavilla katsella.

Itse asiassa nyt tuli mieleen, että jos noilla mobiilisysteemeillä Yle tekee voittoa ja se edesauttaa tv-lupamaksujen alentamista, niin minun puolestani saavat kyllä näyttää noita mobiilihässäköitä aina silloin, kun ei muuta järkevää esitettävää löydy.
depe
11.06.2004 18:27:45
Tuli vielä mieleen, että nämä, jotka kovasti kritisoivat noita mobiilihässäköitä, niin kuinka paljon te edes katsotte Yle:n kanavia (muuta kuin jalkapallon EM-kisoja ja lätkän MM-kisoja)? Ettei olisi vaan taas kyse jostain periaatteesta...
ozz3
11.06.2004 20:56:29
Aivan turhia nuo ovat. Voisivat niiden tilalla näyttää vaikka jotain tv-sarjoja tai leffoja uusintana (ettei niitä pitäisi näyttää sitten iltasella kun voisi näyttää uusia ja ennennäkemättömiä leffoja). Turhaa ja säälittävää rahastusta.
"In the words of AC/DC: We roll tonight... to the guitar bite... and for those about to rock... I salute you."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)