Tämän pelin idea on yksin kertaisesti suunnitella elokuva. Ei siis semmoinen jonka voisi filmata kaveriporukan kanssa videokameralla, vaan ihan Hollywood -luokan projekti. Elokuvalle pitää tietysti keksiä juoni, valita ohjaaja ja näyttelijät ja muuta rutiinia (näette kohta esimerkin). Sitten kun leffa on suunniteltu, voivat muut kertoa mielipiteensä suunnitelmasta, kommentoida näyttelijä/ohjaaja valintoja ja muuta ja kertoa esim., että menisivätkö katsomaan suunnitellun elokuvan jos se toteutettaisiin. Eli antaa palaa! Muistakaa, että elokuvien ei tarvitse olla välttämättä omia, vaan voit keksiä myös jatko-osia jo alkaneille elokuvasarjoille. Ok, alla minun avaukseni, siinä pitäisi olla kaikki ns. "perustiedot" mitä elokuvalta vaaditaan, mutta jos on enemmän niin se on vaan plussaa. -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ Nimi: Sandman Valmistusmaa: USA/Canada Valmistusvuosi: 2005 Genre: Kauhu/Fantasia Kesto: 110 min. Kieli: Englanti Ikäraja: NC-17 (K-18) Mainoslause: "Sleepin' Don't Come Very Easy" Ohjaus: Vincenzo Natali Käsikirjoitus: Clive Barker, Wes Craven Musiikki: Randy Miller Pääosissa: James Frenco (Rick) Jennifer Anniston (Jenna) Doug Bradley (Sandman) Henry Winkler (Paul Nolte) Clico Cooper (Nurse Betty) Jill Sayre (Nurse Wendy) Esittelyteksti: Tarinoiden mukaan Sandman tuudittaa lapset uneen öisin. Tämä on kuitenkin vain tarina, totuus on jotain aivan muuta. Rick on töissä autoyhtiössä ja hänellä on hurmaava vaimo Jenna. Kaikki tuntuu menevän hyvin ja tavallisesti, niin kuin nuorellaparilla vain voi mennä. Kaikki kuitenkin muuttuu, kun Sandman päättää iskeä Rickin kimppuun. Sandman tajuaa, ettei voi saada Rickiä hengiltä unimaailmassa yhdessä yössä, joten hän asettuu Rickin päähän pysyvästi ja alkaa suoltaa hänen silmiensä eteen maanpäällistä helvettiä ja mitä kauheampia hallusinaatioita. Jenna huomaa Rickin oudon käytöksen (Sandman ei siis näy päällepäin) ja toimittaa hänet psykiatri Paul Nolten luokse, joka diagnosoi Rickin välittömästi hulluksi. Rick passitetaan syrjäiseen mielisairaalaan, jossa potilaita kidutetaan ja orjuutetaan tietoisesti. Rick saakin erikois kohtelua Nurse Bellalta ja Nurse Wendyltä jotka paljastuvat satanistien lisäksi myös seksuaaliseen vähemmistöön kuuluviksi. Rickin onnistuu kumminkin karata sairaalasta ja juosta kohti lampea, jossa on käytävä viimeinen taistelu. Sandman on pitkästä aikaa hyvä ja mielenkiintoinen kauhuelokuva täynnä tunnelmaa, huippu näyttelijä suorituksia ja pelottavia sielunmaisemia. James Frenco ja Jennifer Anniston tekevät uransa ehkä parhaat roolit, Henry Winkler hyödyntää vuosikymmenien näyttelijän kokemusta loistavasti, myös Calico Cooper ja Jill Sayre ovat loistavia ensimmäisessä isommassa roolissaan. Viimeinen niitti on itse Sandman, Hellraiserin Pinheadinakin nähty Doug Bradley. Kaiken kruunaavat Randy Millerin huikaiseva musiikki ja Vincenzo Natalin pelottavat sielunmaisemat. Tästä ei kauhuelokuva parane. _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_- Tämä oli minun, nyt on teidän vuoronne. "In the words of AC/DC: We roll tonight... to the guitar bite... and for those about to rock... I salute you." |
Vau, kiinnostavaa. Itse tuskin menisin tuota elokuvaa katsomaan, mutta se johtuu vain siitä, ettei kyseinen genre muutenkaan niin kovasti minuun vetoa. Henry Winkler psykiatrin rooliin vaikutti kuitenkin erittäin mielenkiintoiselta idealta, jo sen vuoksi saattaisin tämän kuitenkin katsellakin. Itse en taida viitsiä ruveta mitään elokuvaa nyt keksimään, koska siitä todennäköisesti tulisi ihan tyhmä ja huono (siis THV), mutta toivottavasti joku muu viitsii näitä kehitellä lisää. Toisen hoitajattaren nimeen oli muuten painovirhepaholainen ilmeisesti jommassa kummassa kohdassa iskenyt. |
ei ota oikein tuulta siipiensä alle tämä peli, kelpo idea mutta liaan vaivalloista. Äläs nyt, itse suunnittelen melko ideaa jo. Kaikista eniten ottaa kuitenkin pannuun, että mua ja Turboa sanotaan häiriköiksi. Mielestäni häirikkö on sellanen floodaaja, jolla ei ole mitään asiaa ja ainut missio on häiritä muiden keskustelua. - Mahe |