Aihe: Lilja 4-ever..
1
Alpha
06.08.2004 19:21:34
Pistetääs tämäkin nyt ihan omaan topicciin, kun sen verran loistava elokuva on kyseessä..

Elikkäs tässä muutama päivä sitten katsoin tuon elokuvan ja täytyy sanoa, että tuli melkos masentava fiilis..mutta kuitenkin kerrassaan loistava elokuva..

Loistavat näyttelijät, etenkin Oksana Akinshina(Lilja) ja Artyom Bogucharsky(Volodja)..

Mahtavuutta..kommentteja..
FlatOutFucked
06.08.2004 19:31:11
Pidin kyllä paljon. Kerrankin realistinen elokuva. Kylmä paikka tämä maailma.
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
Lähikauppias
06.08.2004 19:35:16

On hyvä. Julma kuin mikä. Moodyssonin leffat on kaikki hyviä, mutta tämä eroaa siinä mielessä, että on aivan ultimaalinen paskan fiiliksen luoja.
HS
06.08.2004 20:03:55
Terve

Hyvä elokuva.
Vastenmielinen paikka tämä maailma. Joskus ja joillekin. Parempi olis lastenmielinen :)
Heissi
07.08.2004 01:48:20
Melkoisesti on tullut nähtyä kaikenlaista periaatteessa vastenmielistä video- ja elokuvamatskua, mutta mikään ei ole oikeasti päänsisässä tuntunut niin karsealta kuin Lilja 4-Ever. Tarkoitan siis, että loistava elokuva, mutta todella masentavan fiiliksen jätti. Ja niin oli varmaan Moodysonilla tarkoituskin.
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
käsi
07.08.2004 07:14:08

kaunis elokuva, omalla tapaa
ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä
aleksi
07.08.2004 12:15:09
Hyvä leffa. Paska fiilis. En ole uskaltanut katsoa vielä toiseen kertaan.
"open hands to the wind"
juuso a
07.08.2004 13:02:51

tämä oli kyllä tosiaan loistava. ei kyllä tosiaan huvita katsoa toista kertaa vielä pitkään aikaan.
Elämä on kivaa, jippii!!!
riimu
07.08.2004 16:08:55
Pitää tänään katsastaa ko. leffa kun noin kehutte. Eli illemmalla tulee omat kommenttini lehvasta.
Let us go in; The fog is rising.
Alpha
07.08.2004 16:27:40 (muokattu 07.08.2004 16:43:24)
Pitää tänään katsastaa ko. leffa kun noin kehutte. Eli illemmalla tulee omat kommenttini lehvasta.

Ei ole kaunis elokuva. Karu kuvaus ihmisistä ja hyväksikäyttämisestä...

Lämpöä, ystävyyttä, välittämistä...raakuutta, pahuutta, välinpitämättömyyttä...
Alpha
07.08.2004 18:20:29
Lisätään nyt tähän se, että tosiaan nuo nuoret näyttelijät ovat kerrassaan mahtavia ja Akinshina(vai Akinsjina?) vetää Liljan roolin tunteella...

Oksana Akinshina syntynyt 1987 ja Artyom Bogucharsky 1989...
EtG
07.08.2004 20:37:18
Tuli aika ahdistava olo, mutta on se hienoa, että on realistisia elokuvia, joissa ei ole onnellista loppua.
Pakkanen karistaa nudistit
herb
07.08.2004 21:01:02
Hyvä elokuva, mutta mitään Moodysson-fania se ei vielä minusta tee. Kaverin tyylissä, ja aikaisemmissa näkemissäni ohjauksissa on vain jotain tiettyä, mistä en pidä ollenkaan. Ei minun teekupposia. Jotenkin.
riimu
08.08.2004 01:03:55
Olipa sangen hyvä elokuva, mutta todellakin ahdistava. Trierin elokuvien tuntua tuossa kaikki menee päin helvettiä menossa.
Let us go in; The fog is rising.
Lähikauppias
08.08.2004 02:58:59

Kaverin tyylissä, ja aikaisemmissa näkemissäni ohjauksissa on vain jotain tiettyä, mistä en pidä ollenkaan.

Minä taas en ole vielä huomannut Moodyssonin tyylissä mitään, mistä en tykkäisi. Kaikki elokuvat ovat käsitelleet aika lailla juuri oikealla tavalla omaa aihettaan. Eli siis siten, etten keksi mitään lisättävää.
Tellervo
09.08.2004 11:26:26
Itse olen Moodysson-friikki. Pikkuisen ehkä vielä on jotain Hollywood-esanssia jonka voisi jättää pois, tarkoitan lällyyttä tai paatoksellisuutta. Mutta toisaalta se on hemmetin tehokasta. En muista yhtään toista elokuvaa, joka olisi herättänyt vastaavan sosiaalis-moraalisen tunnekuohun kuin tuo. Kävelin ja itkin, kävelin ja itkin, suorastaan ulvoin ääneen, ja mietin mitä ihmettä voin tehdä NYT HETI, ettei tuollaista enää koskaan tapahdu kenellekään. Leffahan pohjautuu tositarinaan.

Ehdottomasti yksi viimeisten kymmenen vuoden vahvimpia elokuvakokemuksia minulle. Palvon, jumaloin ja kumarran.
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)