Aihe: Sarjikset: nostalgiaa lehtipisteissä!
1 2
Chemo
27.08.2004 21:33:47

Vaihteeksi on minullekin löytynyt hupia lehtipisteiden sarjakuvahyllyistä, parin nostalgiapläjäyksen muodossa.

Avaruuden Korkeajännitys / Rick Random + Jet Ace Logan
-mulla taitaa vieläkin olla ne 70-luvun spesiaalijulkaisut jossain tallella. Nämä olivat aikoinaan veikeitä, varsinkin Rick Random oli suosikkejani..

Dracula
-Marvel-sarjakuvaa, tällaisia tuli digattua skidinä paljonkin. Olivatkohan juuri näitä samoja joita julkaisivat 70-luvulla Suomessakin omana lehtenään? Siitä vanhasta julkaisusta mulla taitaa olla vieläkin ainakin eka numero jossain.

Mitäköhän seuraavaksi? Näköispainoksia Shokki-lehdistä?
Ramalamadingdong.
Jani The Rock
27.08.2004 21:58:54

Mitäköhän seuraavaksi? Näköispainoksia Shokki-lehdistä?

Aijai! Tuohan olis mahtavaa. Mulla oli kersana noita Shokkeja, mutta myin ne tyhmänä pois.
Don`t mess with the countryboys
Chemo
27.08.2004 22:41:43

Mulla taitaa olla Shokkejakin vielä läjä. Tuo Draculahan oli silloin muinoin aika samanoloinen lehti. Tää uusi pokkarijulkaisu kärsii pienemmästä sivukoosta jonkun verran, muttei kohtuuttomasti: ajattelee sitä vaan halpisefektinä! Sopii tyylilajiin...
Ramalamadingdong.
Mage
28.08.2004 13:45:51
Mullakin jossain on läjä 70-l lehtiä mm. Shokki,Dracula, Kung Fu ja Vampirella yms. Pitääkin katsoa löytyykö niitä enää mistään, klassiset 70-80 lukujen Tex Willerit ainakin on vielä tallella.
I don't like it but I guess things happen that way.
Leper Messiah
28.08.2004 19:20:11
mulla onki taika-jim
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
VÄKIPÄÄ
29.08.2004 19:12:04
Avaruuden Korkeajännitys / Rick Random + Jet Ace Logan

Luin jonkun artikkelin, luultavasti suomalaisesta Kylmä Metalli- lehdestä (vuodelta -89, näitä jos löytäisi lisää...), jossa tätä Jet Ace Logania nostettiin jollekin "Parasta roskaa ikinä"- korokkeelle! Pitääpä tutustua....
Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä.
Mechanizm
29.08.2004 20:25:41
Jotkut muistanevat legendaariset Non Stop lehdet, mutta muistaisiko joku kuka oli se aasialainen sankarimimmi joka seikkaili joissakin Non Stopin tarinoissa.
And if the band you're in starts playing different tunes I'll see you on the dark side of the moon
Chemo
30.08.2004 09:35:48 (muokattu 30.08.2004 09:39:22)

kuka oli se aasialainen sankarimimmi joka seikkaili joissakin Non Stopin tarinoissa.

Olisko kyseessä ollut Yoko Tsuno?

Edit: tulihan Non Stopejakin luettua "reaaliajassa", mutta mä tykkäsin (ja tykkään edelleen) enemmän siitä, että julkaistaan yksi selkeä kokonaisuus joka on sitten siinä, koko stoori. Hyviä sarjakuvia olivat toki.

Joo, ja siis nimenomaan "hyvinä roskajuttuina" mäkin luen niin Jet-Ace Logania, Rick Randomia kuin Dracula-sarjiksiakin.
Ramalamadingdong.
Jormaz
30.08.2004 22:50:48
Luulin jo hetken että viidakon korkkarit on tehneet paluun.

"Argh! Valkoiset koirat! Rhat-tat-tat kuolkaa vinosilmät!"
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Jäärä
31.08.2004 11:21:10
Hei, mikä se oli semmoinen 70-luvulla ilmestynyt avaruusaiheinen sarjakuva, jossa vilisi jotain robotteja? Hemmetti, kun en pysty tarkemmin kuvailemaan... Tunnelma niissä oli vähän kuin Tarzanissa. Saakutti, jää vaivaamaan.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
Chemo
31.08.2004 12:48:42

Hei, mikä se oli semmoinen 70-luvulla ilmestynyt avaruusaiheinen sarjakuva, jossa vilisi jotain robotteja? Hemmetti, kun en pysty tarkemmin kuvailemaan... Tunnelma niissä oli vähän kuin Tarzanissa. Saakutti, jää vaivaamaan.

Villi arvaus, olisko kyseessä Avaruussarja Robinsonin Perhe? Netistä löytää lisää tietoa paremmin alkuperäisnimellä, joka on Space Family Robinson.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
MrQ
31.08.2004 14:53:34
Villi arvaus, olisko kyseessä Avaruussarja Robinsonin Perhe? Netistä löytää lisää tietoa paremmin alkuperäisnimellä, joka on Space Family Robinson.

Siis lost in space-spin off?
Chemo
31.08.2004 15:43:37

Siis lost in space-spin off?

Nuo ovat kytköksissä, joo, mutta näyttää siltä että lehti (SFR) oli ennen TV-sarjaa (LIS): http://www.geocities.com/area51/shire/9680/aboutlis.html

Mutta nythän ei ole mitään tietoa onko tämä se sarjis mitä Jäärä ajoi takaa.
Jäärä
31.08.2004 16:29:56

Mutta nythän ei ole mitään tietoa onko tämä se sarjis mitä Jäärä ajoi takaa.

Ei oo toi, siinä oli sankarina sellainen nuori heppu, joka seikkaili planeetalla, jota hallitsivat robotit.
Jäärä
31.08.2004 16:56:24 (muokattu 31.08.2004 16:58:32)
http://www.popcultureshock.com/previewer.php?id=3154&p=1

Löytyihän se "Magnus, robot fighter" suomenkielinen nimi ei ollut tommonen, hmm....

Edit: Ny se löytyi: Markos!

http://www.sci.fi/~karielk/markos.htm

Haa, ja näköjään toi Tarzan vertauskin osui aika lähelle. Huaa, -75. Ne olivat aikoja ne!
M1kk0
31.08.2004 19:01:45
korkkarit on rautaa
Blow me up Mr.Spock!
VÄKIPÄÄ
31.08.2004 20:53:02
korkkarit on rautaa

Kyllä ne on paperia ja kartonkia. (viisastelija!)
Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä.
Jormaz
31.08.2004 23:50:49
Kyllä ne on paperia ja kartonkia. (viisastelija!)

Paitsi viidakon korkkarit joissa kannet on hermoheikon luutnantti Smithin ampuman burmalaisen vinosilmän nahkaa.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Mechanizm
01.09.2004 08:19:18
Olisko kyseessä ollut Yoko Tsuno?

Kyllä! Chemo, kiitos paljon!
And if the band you're in starts playing different tunes I'll see you on the dark side of the moon
Chemo
01.09.2004 10:46:51

Kyllä! Chemo, kiitos paljon!

Eipä kestä, kiva että osui. Yoko Tsunoahan on sittemmin julkaistu suomeksi albumeinakin. Niitä varmastikin löytää ihan mukavasti vielä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)