Aihe: Please Kill Me - Punkin sensuroimaton esihistoria
1
FlatOutFucked
24.10.2004 01:42:21 (muokattu 24.10.2004 03:24:16)
Olen varma että moni täällä m.netissä on lukenut kyseisen teoksen. Mitä piditte? Tuli luettua tämä sivarikoulutuksen aikana ja täytyy sanoa että mielenkiintoista tarinaa on kirja täynnä. Haastattelumainen toteutustapa toimii tässä hyvin ja tuo väriä kerrontaan. Suurinta osaa esitellyistä bändeistä en ole kuunnellut, mutta ehkä nyt pitäisi tutustua joihinkin.

Kirjan nimi on tietyssä mielessä harhaanjohtava. Ei tässä varsinaista punk rockin syntyä ja kehitystä kerrota, vaan asiaa on lähinnä erilaisten bändien vaiheista ja sekoiluista, jotka tapahtuivat The Velvet Undergoundista startanneella ajanjaksolla.

Kerro mielesi tyhjäksi.
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
Feggy
24.10.2004 09:08:01

Yksi parhaista rock-kirjoista koskaan, joka kannataa lukea lisäksi englanniksi. Kirjassa on paljon asioita, joita ei oikein voi kääntää. Samalla kirja toimii hyvänä johdatuksena hyvään musiikkiin, siis sen lisäksi että se on hauska ja joskus jopa viisas.
Less is more.
hanuristi
24.10.2004 12:23:50
Luin, tykkäsin ja ostin omaksi.
"Olen kuin lapsi karkkikaupassa - kaljaa!!" - Il Brutto IHKK #1 , MEKKALA #6
Planetist
24.10.2004 15:06:02
Aivan loistava teos. Siinäkin mielessä hyvä että mitään yhtyeistä ei ylijumaloida ja asiaa kertovat ne henkilöt jotka itse olivat mukana.
-------------- Tämä lause on valhetta. Pastilli ei.
Chemo
24.10.2004 20:38:46 (muokattu 24.10.2004 20:39:09)

Onhan tästä ollut juttua täällä, mutta kommentoidaan vielä: pidän kovasti, on mainio kirja. Löytyy omasta hyllystäni englanninkielisenä.

Kirja kertoo ajanjaksosta josta olen erityisen kiinnostunut. Tavallaan tuota on mielestäni ihan oikeutettua kutsua punkin esihistoriaksi; nämähän ovat niitä bändejä ja tapahtumia jotka johtivat punkin alkamiseen.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Steve McBeach
25.10.2004 14:56:50

Kirjan nimi on tietyssä mielessä harhaanjohtava. Ei tässä varsinaista punk rockin syntyä ja kehitystä kerrota, vaan asiaa on lähinnä erilaisten bändien vaiheista ja sekoiluista, jotka tapahtuivat The Velvet Undergoundista startanneella ajanjaksolla.

Mun mielestä kirjan nimi vastaa hyvin sisältöä, eikä ole harhaan johtava, käyhän siitä esim. ilmi mistä nimitys "punk" tälle musiikille tuli.

Hyvä kirja muutenkin, pidän kovasti. Suomenkielisen käännöksen olen lukenut, en alkuperäisversiota.

Yhden virheen löydän kirjasta: Bebe Buell kertoo siitää kun Dee Dee Ramone hajoitti Johnny Thundersin kitaran, ja muistelee kitaran olleen "vuoden 1957 Gibson Sunburst", vaikka kyseessä oli '50 luvun lopun Gibson Les Paul Jr. Doublecut, ja värinä oli TV-Yellow eikä Sunburst. Tosin, eipä tosta varmaan kukaan välitä, mutta kuitenkin.

Loistava teos tosiaan, vaikka on noi bändäreiden jutut välillä vähän tyhjänpäiväisiä.
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock.
Blue Moon
20.11.2004 03:53:50 (muokattu 20.11.2004 04:03:30)

Suomennoksen hommasin tässä muutama viikko sitten. Mainio kirja, mitäs tässä muuta kun omat ajatukseni on näköjään pukenut sanoiksi jo useampikin nimimerkki.

Tuossa esittely, jos jotakuta kiinnostaa:

http://www.likekustannus.fi/kirjakeko/tiedot.php?id=2901
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
xulu
20.11.2004 10:48:05

ihan ok
All The Cool Gods Are Dead
ozz3
20.11.2004 11:26:54
Mukavaa luettavaa, vaikken ole läheskään kaikkiin kirjassa esiintyneisiin bändeihin tutustunut. Kyllä sitä aina odotti, että pääsee sänkyyn lukemaan
"There's No Presents, Not This Christmas" - King Diamond THV tauko 7 päivää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)