Aihe: Mel Brooks
1
HaloOfFlies
13.02.2005 18:53:44

Löytyykö täältä muita kyseisen herran leffojen ystäviä? Tänään tuli Maikkarilta Silent Movie ja kyllä sai nauraa kippurassa. Eilen kakkonen näytti The Producersin ja loistava oli sekin. Mun mielestäni yksi komedian todellisista neroista. Ajaton huumori puree kerta toisensa jälkeen. Mitäs mieltä muut?
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
Torniojaws
13.02.2005 19:03:25 (muokattu 13.02.2005 19:03:31)

Näppärää tavaraa on paljon, omia suosikkeja oli se aikoinaan televisiosta tullut Mel Brooksin Maailmanhistoria (tjsp), ja sitten elokuvista Blazing Saddles, Dracula - Dead and Loving It, Robin Hood - Men in Tights ja Spaceballs.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
reijoteppo
13.02.2005 19:27:18
Hitchcock parodia "High Anxiety-Korkeuskammo" on huippu leffa myöskin. Ja perkle kun unohdin tuon Silent Movien. Damn.
Bonham
13.02.2005 19:48:37
Elokuvina silkkaa sontaa, muutama hauska sketsi livahtanut sinne tänne. En ymmärrä miehen arvostusta komedian alalla... mut ei se mitn.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jake24-25
13.02.2005 21:01:47 (muokattu 13.02.2005 21:04:40)
Elokuvina silkkaa sontaa, muutama hauska sketsi livahtanut sinne tänne. En ymmärrä miehen arvostusta komedian alalla... mut ei se mitn.

Olen samaa mieltä! Olen nähnyt useita Mel Brooksin leffoja ja en ole nauranut kunnolla kuin yhdessä niistä eli Spaceballsissa ja siinäkin ainoastaan ekalla katselukerralla - toisella katselukerralla Spaceballs ei naurattanut tippaakaan. History of the Worldin katsoin kerran kuultuani sen olevan aivan hervottoman hauska. Muka hauska? Korkeintaan pari kohtaa jossa hörähdin hieman ja siinä kaikki. Tiedän monia muiden tekijöiden komedioita kuten Trading Places ja Coming to America joissa olen nauranut vedet silmissä vielä useammilla katselukerroilla. Mielestäni Brooksin leffoissa kaikki mukahauskat kohdat ovat tekemällä tehtyjä tyyliin "mahdollisimmat paljon kohellusta kehiin ja katsojat nauravat". Monissa muissa näkemissäni komedioissa hauskat kohdat on saatu näyttämään tahattomilta tai sitten ne on ammuttu sopivasti yli tehden ne minun makuuni hykerryttävän hauskoiksi, mutta mielestäni näissä Brooksin leffoissa yritetään vain päättömällä koheltamisella naurattaa. Itse en näytä kuuluvan Brooksin leffojen kohderyhmään, mutta kuulun sitten toisenlaisten komedioiden kohderyhmään. Eipä siinä mitään. "Toiset tykkää, toiset ei" kuten mainoksessa takavuosina sanottiin.
"Rock´n Roll is cool, but ain´t nobody´s fool!" Jake T
totomiettinen
13.02.2005 22:52:58
Men In Tights, silkkaa nerokkuutta.
White men can't jump
Raipe
13.02.2005 22:59:48
En välttämättä neroksi sanoisi, mutta onhan tuolla kaverilla myös hetkensä.
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
Pelsi
13.02.2005 23:07:56

Komppia. Jos haluatte nähdä paskan Mel Brooks-leffan, niin katsokaapa "Löyhkäävä Elämä". Ihan hirvittävää jöötiä.

Toisaalta taas, Space Balls on parodiaksi ihan kelvollista kamaa.
Kalamies #3 >-)))>
TiMiTheShiT
14.02.2005 00:52:53 (muokattu 14.02.2005 00:54:55)
Toi Spring for the Hitler oli kyllä älyttömän hyvä.

Spaceballs on paska.
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"V*ttuun sotiminen tämä äijä lähtee paskalle"|
Feggy
14.02.2005 08:52:51

Löytyykö täältä muita kyseisen herran leffojen ystäviä? Tänään tuli Maikkarilta Silent Movie ja kyllä sai nauraa kippurassa. Eilen kakkonen näytti The Producersin ja loistava oli sekin. Mun mielestäni yksi komedian todellisista neroista. Ajaton huumori puree kerta toisensa jälkeen. Mitäs mieltä muut?

Silent Movie oli musta aivan käsittämättömän huono. Ei naurattanut kertakaan. Sen sijaan Producers on ikisuosikki. Hihg Anxiety on ihan hauska ja Frankenstein Jr myös.
Less is more.
NHR
15.02.2005 21:20:13

Spring for the Hitler

Tämä on kyllä hauska. Ei leffa niinkään, mutta tuo keksimäsi nimi.

Villiä hurjempi länsi (Blazing Saddles) oli muistaakseni ihan hauska... ainakin joskus aikoinaan.
Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)