Deep Shadow 05.10.2005 00:28:45 | |
---|
Jos Michael Mooren jutut kiinnostaa, niin tällaista olisi tarjolla. Itse en ole tuota pätkää vielä nähnyt, mutta jonkin verran olen kehuja kuullut. Kertokaas mielipiteitänne tästä, jos olette nähneet? Joka tapauksessa ajattelin katsoa.. 22:05 Dokumenttiprojekti: Bowling For Columbine (K15) Cannesissa palkittu dokumenttielokuva, joka teki Michael Mooresta maailmankuulun. Moore etsii elokuvassa kaikin mahdollisin keinoin vastausta kysymyksiin miksi amerikkalainen turvautuu niin helposti aseeseen ja miksi maassa ammutaan joka vuosi 11000 ihmistä. Ohjaaja ja tuotanto Michael Moore, USA, 2002. Ohjelma sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka voivat olla haitallisia lapsille www.telkku.com"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15 Suhteettomat Toverit #2 |
-septimisti- 05.10.2005 01:05:55 (muokattu 05.10.2005 03:25:01) | |
---|
Viihdyttävä pätkä, jos nyt tuollaista sanavalintaa sopii käyttää. Mut älkää tulko dokkarin jälkeen sanomaan että kyllä ne jenkit on sitten paska kansa. Toi dokkari sopis mainiosti vaikka jonkin keskustelun provosoivaksi avaukseksi. Mut mä olenkin aina vierastanut dokkareita jotka ovat jo lähtökohdiltaan 'puolueellisia' ja vieläpä tarkoituksellisen populistisia. |
Jormaz 05.10.2005 01:16:56 | |
---|
Mut älkää tulko dokkarin jälkeen sanomaan että kyllä ne jenkit on sitten paska kansa. Älä ny. Antaa porukan tulla rauhassa nolaamaan itsensä. Vesi kielellä odotan USA & Persianlahden öljy sekä George W. Bush-hevonpaskaa mihin homma kuitenkin kääntyy. Helppo louskuttaa leukaa maassa jossa ehdotonta vankeutta ei saa tappoa pienemmästä teosta, siitä muulle maailmalle vähän naurun aihetta. Guns don't kill people, bullets do. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Peoplez 05.10.2005 02:47:57 | |
---|
No hei älkäähän nyt. Kyllähän tuo jenkkilän asemeinkinki on ihan perseestä, kai siitä jo kertoo vuosittaiset aseisiin kuolleiden määrät siellä. Joka maasta löytyy paskaa ja hyvää. Itse juuri luen tällä hetkellä huvikseni jenkkilän historiaa, hemmetin hieno maa se on joka tapauksessa. Mutta joo, tuo dokkari on kuitenkin hyvä. "Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros
MegaMan Club #014 - Hat Man |
Bilharzia 05.10.2005 02:55:31 | |
---|
Katsomisen arvoinen tekele toi dokkari, siis jos ei ole nähny. Ja MacGyver USA:n pressaks! |
Jormaz 05.10.2005 03:24:10 | |
---|
Katsomisen arvoinen tekele toi dokkari, siis jos ei ole nähny. Ja MacGyver USA:n pressaks! Kaikesta huolimatta samaa mieltä, molemmista kohdista. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Juzzu 05.10.2005 09:05:49 | |
---|
Mielestäni katsomisen arvoinen, viihdyttävä, mielenkiintoinen. Ei koko totuus kuitenkaan. Mutta huu keörs! |
Bilharzia 05.10.2005 23:18:37 (muokattu 05.10.2005 23:20:13) | |
---|
Ei koko totuus kuitenkaan. Mutta huu keörs! Mooren tyyli on provosoida ja herättää keskustelua. Siinä on sen jätkän plussat ja miinukset. Ei koskaan anna mitään isoa vastausta vaan annetaan ihmisten löytää se ite jos vaan voivat. Populismista syytetty häntä. Edit. Siis Micheal Moore, ei Micheal Jackson. Mulla menee Peter Jackson sekasin ton jätkän kanssa koska ne on molemmat silmälasipäisiä läskejä ja niillä on parrat. |
Mechanizm 06.10.2005 07:36:47 | |
---|
Muutamia kertoja on tullut tuo katsottua. Amerikan hannukarpo on itselleni kokenut pienoisen inflaation, mutta kyllähän tuollaisia koiranleukoja tarvitaan räyskyttämään, herättelemään ja vääntämään ihmisille asiat rautalangasta. Toki puolueellinen, mutta harvapa meistä ei ole. Itse dokumentti on hyvin mooremainen, kerronta kulkee ja visuaalinen puoli on kunnossa. Mutta erityisesti täytyy taas mainita äijän taidoista käyttää musiikkia hyväkseen töissään. Biisivalinnat osuvat loistavasti kohdilleen oli kyse sitten itkettämisestä tai kunnon vihan lietsonnasta. My life makes perfect sense,
lust and food and violence.
Sex and money are my major kicks, get me in a fight I like dirty tricks. |
zorro 06.10.2005 23:08:41 (muokattu 06.10.2005 23:09:06) | |
---|
Viihdyttävä pätkä, jos nyt tuollaista sanavalintaa sopii käyttää. Mut älkää tulko dokkarin jälkeen sanomaan että kyllä ne jenkit on sitten paska kansa. Toi dokkari sopis mainiosti vaikka jonkin keskustelun provosoivaksi avaukseksi. Mut mä olenkin aina vierastanut dokkareita jotka ovat jo lähtökohdiltaan 'puolueellisia' ja vieläpä tarkoituksellisen populistisia. taitaa olla sinussa vika jos et ymmärrä ihmisten tunteiden purskausta tuollaisen informaatiopaketin jälkeen. ameriikan meininkiä kummaksutaan ja haukutaan jo valmiiksi, eikä tuon dokumentin näkeminen edellytä kummaksumisen lopettamista.. ennenmminkin päinvastoin, ihmiset kummaksuvat ja haukkuvat vielä enemmän ja kovemmin. niin se pitääkin olla. mutta totta tuo että mooren jutut on puolueellisia, ja siinä mielessä ärsyttäviä. |
T.S. S L A Y E R 07.10.2005 12:13:22 | |
---|
Amerikan hannukarpo Mut näyttää ihan Mikko Alatalolta. Hohooho. |
GhostOfTheSun 07.10.2005 19:16:06 | |
---|
mutta totta tuo että mooren jutut on puolueellisia, ja siinä mielessä ärsyttäviä. Täytyy myöntää, että vaikka en todellakaan mikään USA-fani olekaan (kaikkea muuta), ko. herran "dokumentit" ovat kaikessa yksipuolisuudessaan suhteellisen oksettavia. Jos niistä pitää positiivista sanoa niin kyllähän ne ruokkivat keskustelua oikeista aiheista ja ovat lisäksi myös viihdyttäviä. Tuntuu vain oudolta tälläiset syödäänpopcorniajanauretaanihmisilleonhantäätotta -dokumentit... Aiheet ovat oikeita, mutta ne laitetaan antamaan persettä viihdyttävyydelle. Tällä tarkoitan sitä, että ko. teemoista olisi parhaimmillaan saanut hienoja ja uskottavia dokumenttejä jos olisi haluttu edes hieman luovuttaa siitä tyylistä, että tehdään ihmisistä hölmöjä, ei kerrota kuin sopivat faktat ja tänkin jälkeen valitaan vielä sopivimmat palat. No, jos olisi luovuttu niin eipähän näitä elokuvateattereissa ympäri maailmaa näytettäisi eikä Moore olisi miljonääri(?). Joo, olipahan taas sekavasti selitetty, mutta olkoon... "Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine"
- Refused are fucking dead |
Juugeli 07.10.2005 19:56:25 | |
---|
Minulle tuo Mooren tyyli kyllä puree. Tuleehan siinä välillä vähän ylilyöntejä faktojen esitystavassa, mutta kyllä on kuitenkin sen verran asiaakin miehellä, että asia ei häiritse juurikaan. Tyylillä saa kuitenkin huomion tärkeisiin asioihin. Tulee mieleen Kevin Spaceyn sitaatti Se7enistä kuvaamaan tuota esitystapaa: "Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer, and then you'll notice you've got their strict attention." Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8
Pastilli? |
foetor ex ore 12.10.2005 12:10:18 | |
---|
No tänään tuo sitten tulee. Itelle ainakin ihan pakollinen! Laittakaa videot pyörimään tenavat ja niin poispäin.. |
miscage 12.10.2005 12:50:28 | |
---|
Itse tykkään Mooren dokkareista, ei tämä ihan Fahrenheithille pärjää, mutta hyvä pätkä kuitenkin. "Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart." |
R.Cooley 12.10.2005 14:15:40 | |
---|
Katsokaa se! kiitos. |
riimu 12.10.2005 16:02:15 | |
---|
Onhan tuo ihan hyvä ja viihdyttävä pätkä. Kunnon provoa. Let us go in; The fog is rising. |
aleksi 12.10.2005 16:13:50 | |
---|
On tuo paljon parempi kuin Fahrenheit 9/11. Tätä voi sentään suositella. Nämä uudemmat popdokkarit ovat olleet mielestäni melkoisen huonoja. "open hands to the wind" |
Planetist 12.10.2005 19:35:08 | |
---|
Kelpo pätkä. |
Jenka 12.10.2005 21:10:32 | |
---|
Jep, katsokaahan...Itse en jaksa vaivautua nyt, kun löytyy vhs:näkin. |