Jii 22.10.2005 17:50:32 (muokattu 22.10.2005 17:51:19) | |
---|
Mulle Quaket on olleet aina tosi siistejä pelejä ja olen niitä jaksanut hakata paljon. 1. ja 2. oli mun mielestä hyviä myös yksinpeleinä ja kakkosen juoni oli todella mukaansatempaava. Nelonen, joka siis on kakkosen jatko, ilmestyi. Mä olen täpinöissäni. Tämä peli on todella kakkosen jatko, hyvässä mielessä. Vuodesta '98 ('97?) on aikaa. Voiko peli todella näyttää näin hyvältä? Kakkosen vanhuus käy hyvin ilmi kaikessa. Doom3:n moottori jyrrää tehokkaasti, mielestäni q4 toimii paremmin kuin d3. Jos siis jotain sait q2:sta, mene kauppaan. EDIT: moninpeliä en siis ole vielä kokeillut, en siitä mitään sano. Ensin pelastetaan Maa! |
zorro 22.10.2005 18:05:44 | |
---|
kaveri pelas sitä tännään ja siinä oli joku ajokohtaus menossa. näytti aika paskalta, enää ei tee mieli ees asentaa sitä koneelle. |
Wk 22.10.2005 18:19:42 (muokattu 22.10.2005 18:20:55) | |
---|
Quake 2 oli kyllä huippu, ensimmäinen aito 3D-peli jota pelasin aikoinaan. Noita FPS-pelejä kyllä näyttää puskevan aika tiuhaan tahtiin, erottuuko tämä joukosta edukseen, mitä sanot? Painkiller on viimeisin 3D-peli joka oli nautittava pelattava, Doom 3 oli mielestäni sekava ja tylsä.... http://www.mikseri.net/users/108413.php |
Jii 22.10.2005 18:46:19 | |
---|
Quake 2 oli kyllä huippu, ensimmäinen aito 3D-peli jota pelasin aikoinaan. Noita FPS-pelejä kyllä näyttää puskevan aika tiuhaan tahtiin, erottuuko tämä joukosta edukseen, mitä sanot? Varmasti mulla on nostalgiatrippi menossa ja olen innoissani siitä, että pääsen jatkamaan tarinaa siitä, mihin q2 jäi. Quake -tyyppinen (eli perus?) fps, jossa on mielestäni hyvä juoni, lisänä liittolaisia ja hyvällä koneeella todella miellyttävän näköinen. Minä siis pidän todella paljon. Se on oikea Quake samalla fiiliksellä kuin aikaisemmin, mutta nykyaikaistettuna. Makuasioitahan nämä ovat. Esim. F.E.A.R:ia olen tällä viikolla myös pelannut ja onhan se hyvä sekin. Q4 vei vaan mut mukaansa heti. F.E.A.R tosin monen mielestä vaikuttaa omaperäiseltä, siitä taas en itse osaa sanoa. |
wrshredder 22.10.2005 19:07:37 | |
---|
Mulle Quaket on olleet aina tosi siistejä pelejä ja olen niitä jaksanut hakata paljon. 1. ja 2. oli mun mielestä hyviä myös yksinpeleinä ja kakkosen juoni oli todella mukaansatempaava.. Joo , isoveljen kanssa lanitettiin co-opina tota Q1 joskus aikoinaan ,siinä oli tunnelmaa, oon mää sitä kakkostakin pelannu mut diggaan kyl enemmän siitä ykkösen satanistihirviömeiningistä :) Samalla lailla kävi Doom3 kanssa , kenttien ulkonäkö on iha erillainen. hyi. mutta kai toi Quake4 pitää ostaa, sitten kunhan sen poksi360 saan käsiini,, eks se ens kuussa ilmesty? Toivottavasti siinä on just paljon sellasia massiivisia sotatantereita eikä mitään pimeässä käytävässä juoskentelua a'la Doom3 . Yhden lehtiartikkelin mukaan siinä olisi just enemmän tällästä "oman tiimin" kanssa sotimista. jos niin on niin varmaan ostan juu.. Romantikkoitkijät#23
"Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet |
overtake 22.10.2005 21:19:16 | |
---|
Doom3:n moottori jyrrää tehokkaasti, mielestäni q4 toimii paremmin kuin d3. Itse asiassa ei toimi. Itselläni on tällainen wanhahko koneen raato, mutta Doom3 vielä toimi pelattavasti. Q4 sen sijaan ei vaikka kuinka minimiin asetukset laittaisi. Eipä riittänyt koneessa tehot, mutta bonuslevyltä asentelin Quake 2:n lisäosineen. Kyllä rokkaa edelleen. Ei tullutkaan aikanaan pelattua läpi kuin kerran niin nyt vaikeimmalla vaikeusasteella tuosta saa taas hupia irti. Quake 1:n yksinpeli taas oli kuolettavan tylsä. FEARia myös on tullut vähän pelailtua. Loistava tunnelma ja pelattavuus, mutta yksitoikkoiset kentät alkavat pitemmän päälle puuduttaa. Ei tuossa mielestäni mitään niin omaperäistä ole. Kauhuelementtejä lukuunottamatta aika vahvasti Half-Life fiiliksiä tulee. Viihdyttävä peli joka tapauksessa. Itse asiassa ensimmäinen peli mitä olen vuoden takaisen Half-Life 2:n jälkeen innostunut pelaamaan. |
wrshredder 22.10.2005 21:31:17 | |
---|
Doom3:nparanneltu moottori jyrrää tehokkaasti.. itseasiassa :) en ehkä taidakkaan ostaa Q4.. luulen että se on joka tapauksessa vähän liian Doomimainen käytävä juoksentelu, höh. Romantikkoitkijät#23
"Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet |
Jii 22.10.2005 22:41:00 | |
---|
Itse asiassa ei toimi. Itselläni on tällainen wanhahko koneen raato, mutta Doom3 vielä toimi pelattavasti. Q4 sen sijaan ei vaikka kuinka minimiin asetukset laittaisi. Tuo on mielenkiintoista. Itsellä on aika uusi kone ja väittäisin päinvastaista. Mitään testilukuja siis en tiedä, eli näppituntumalla mennään. Voi toki olla, että innostus lisää pelattavuudentuntua, joten pelit toimivat jotakuinkin samalla tavalla. |
overtake 22.10.2005 23:24:55 | |
---|
Tuo on mielenkiintoista. Itsellä on aika uusi kone ja väittäisin päinvastaista. Mitään testilukuja siis en tiedä, eli näppituntumalla mennään. Voi toki olla, että innostus lisää pelattavuudentuntua, joten pelit toimivat jotakuinkin samalla tavalla. Annas kun arvaan... sulla on nvidian näytönohjain? Tai sitten ei. Mutta muistelen lukeneeni jotain sellaista että Q4 olisi huomattavasti paremmin optimoitu nvidian, kuin atin näyttiksille. |
Jii 22.10.2005 23:27:48 | |
---|
Tai sitten ei. Ati Radeon x800. ;-) |
Veco 23.10.2005 00:34:18 | |
---|
Quake 1:n moninpelin liikkuminen on edelleen kaikkein parasta mitä missään fps-pelissä on ollut. Bunnnyjumpit, rocketjumpit... Vittuku ei oo ku suomalainen large missä pelata. Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |
wrshredder 23.10.2005 00:51:17 | |
---|
Doom3 Minimum: P4 1.5Ghz CPU (or equivalent). 384MB of RAM. 64MB graphics card (see below for chip details). 2GB of free hard drive space. Quake 4 Minimum System Requirements English version of Windows 2000/XP Pentium 4 2.0 GHz or Athlon XP 2000+ Processor 512MB RAM 8x speed CD-ROM drive and latest drivers 2.8GB uncompressed hard-drive space, plus 400MB for Windows swap file 100% DirectX 9.0c compatible 16-bit sound card and latest drivers 100% Windows 2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers DirectX 9.0c included 3D Hardware Accelerator Card required 100% DirectX 9.0c compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers Päätelkää tosta... Romantikkoitkijät#23
Synnyttäjä 24.10.2005 15:05:20 (muokattu 24.10.2005 15:06:27) | |
---|
Kyllä mulla tuntuu tuo Q4 pyörivän himppa paremmin kuin D3. Jos on onkelmia noitten pelien pyörimisen kanssa, kannattaa tsekata http://www.tweakguides.com/ ja pistää homma pelittämään. EDIT: Ainoa ongelma Q4:n kanssa oli saada äänet kuuluviin, kun E-MU1212 ei pelin itsensä mukaan tue OpenAL:ää... Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään. |
Osmo 30.10.2005 12:25:37 | |
---|
Näyttää hyvältä, kuulostaa hyvältä ja kunnon tappamisen maku. Alkuun ainakin vaikuttaa lupaavalta, toivottavasti kestää loppuun asti. Kahtotaan... Pixies. |
Wk 30.10.2005 13:03:07 | |
---|
No niin, nyt on Quake 4:sta testattu. Aluks oli suuria ongelmia saada pyörimään sulavasti, tuli paljon latauspiikkejä jne. mutta kovalevyn eheytys autto kummasti :) Jostain syystä kuvan kohdistuksessa on meikäläisen koneella ongelmia, jos käyttää pienempää resoluutiota kuin 1280 x 1024, jää oikeaan laitaan musta palkki, kellään muulla tämmöstä? Pyörii kyllä meikäläiselläkin paremmin kuin Doom3, ihan voi jopa tuota mainittua resoluutiotakin käyttää. Toisen 512mb muistikamman ostoa vois kyllä harkita... http://www.mikseri.net/users/108413.php |
Osmo 30.10.2005 13:09:19 | |
---|
Toisen 512mb muistikamman ostoa vois kyllä harkita... Nykyäänhän muisti näyttelee suurta osaa näytönohjaimen rinnalla tehokysymyksissä. Kyllä se kummasti auttaa, varsinkin jos nyt on koneessa "vain" 512mb. Tuntuu että tuo gigakaan ei riitä uusissa peleissä kauhean pitkälle, mutta näinhän se on aina ollut, ja teknologia menee eteenpäin. Pysymmekö itse mukana, on taas toinen juttu. Pixies. |
toxic 30.10.2005 17:29:49 | |
---|
Toimisiko tuo seuraavanlaisella koneella: 2,8Ghz+ Semptron 512ddr 400mhz (kai, ja vielä toiset 512 tulossa) GeForce 6600GT Ja tietääkö kukaan, että miten muisti asennetaan koneeseen? Vai kannattaako käyttää jossain liikkeessä? Hieman off-topic. |
Wk 30.10.2005 17:40:32 (muokattu 30.10.2005 17:48:02) | |
---|
Toimisiko tuo seuraavanlaisella koneella: 2,8Ghz+ Semptron 512ddr 400mhz (kai, ja vielä toiset 512 tulossa) GeForce 6600GT Kyllä toimii. Ja tietääkö kukaan, että miten muisti asennetaan koneeseen? Vai kannattaako käyttää jossain liikkeessä? Ei se vaikeaa ole. Avaat kotelon ja siellä jossain lähellä missä cd/dvd -asemat on, eli siis oikeassa ylälaidassa, on emolevyllä paikka niille. Ne hakaset avaat ja painat muistikamman kiinni, ole tarkkana että se tosiaan menee pohjaan asti. Tuossa joku kuva aiheeseen liittyen: http://www.fonerbooks.com/replace/ram_2.jpg Kannattaa hommata täysin samanlainen muistikampa kuin toinen koneessa oleva toimiva on, sillä kaikki muistit eivät sovi yhteen keskenään saati emolevyn kanssa. http://www.mikseri.net/users/108413.php |
Torniojaws 30.10.2005 17:56:46 | |
---|
Tai sitten ei. Mutta muistelen lukeneeni jotain sellaista että Q4 olisi huomattavasti paremmin optimoitu nvidian, kuin atin näyttiksille. Nvidia on parempi OpenGL:ssä kuin ATI, joka taas on vahvempi Direct3D:ssä. http://www.relativity1.com [Grindcore]
I believe the visions caused the tumor, and not the reverse. I could feel the visions coalesce, and become flesh... uncontrollable flesh. |
Shitmanek 30.10.2005 19:47:45 | |
---|
Nvidia on parempi OpenGL:ssä kuin ATI, joka taas on vahvempi Direct3D:ssä. Eikös D3:kin kuulunut tähän Nvidian "The way it's meant to be played"- hommaan? Yarr! |