Aihe: Hurja remontti ja muu reality-scheisse!
1
HCW
08.12.2005 19:53:19
*TILITYSTÄ*

Nyt suomeksi sanottuna vituttaa niin paljon ettei pysty puhumaan. Useampi vuosi ollaan eletty näiden reality-sarjojen kanssa missä seurataan ihmisten elämiä ja tehdään mitä ihmeellisimpiä asioita. On Big Brother, Olet mitä syöt, Hurja muodonmuutos, Hurja remontti ym.ym. "hienoa viihdettä". Huolestuttavinta on se, että kuka näitä oikeasti seuraa? Annan ihmisille neuvon. Hommatkaa elämä, ystäviä, vaimo/mies, juokaa kaljaa viikonloppuisin ja syökää vuoden verran pelkkää grillisafkaa ja saatte sitä perkleen "realityä". Onko ihmisten oma elämä todellakin niin tylsää ettei kiksejä saa enää omasta elämästä, vaan pitää seurata muiden elämää sivusta ja moralisoida/arvostella sitä perään? Nyt pukkaa Weckmanin-pojalle se kuuluisa teini-angsti päälle.

Tilityksen syy on yksinkertainen. Satuin katsomaan 35 minuuttia Hurja Remontti nimistä ohjelmaa. Ensinnäkin se tunnuslause - ensin laitettiin kuntoon naiset.Nyt korjataan talot - voi #€%€#% mitä pintaliitoa. Kaikista pahinta tuossa ohjelmassa on se oksettava jenkkien patriootti-meininki ja kuinka yhdessä rakennetaan parempaa maailmaa ja kun tässä samalla korjataan muiden talot niin ollaan niin hyviä,hyviä,hyviä ihmisiä. Sitten vielä päälle ollaan Jumalaa pelkäävää kansaa. Paistatellaan jossain slummissa Ray Banit, 10000 dollarin takit ja kultaketjut kaulassa,että "voi kun teillä on asiat huonosti". Kunnon tekopyhää-paskaa sanon minä.

Sitten vielä päälle joku Dr.Phil. Voi helvetti. "Onko sinulla asiat huonosti?Eikö parisuhteesi toimi?Ahdistaako?". Ei hätää Tohtori Pili auttaa sinua internetissä 999,-/kk. Nyt helposti pääkoppa selväksi.

Seuraavaksi keksitään varmaan jotain vielä hulppeampaa.

"12 kilpailijaa. Vain yksi heistä voi voittaa. Heidän tehtävänään on hankkia itselleen 8 viikossa niin monta sairautta kuin mahdollista"
Nelosen uusi reality-hittisarja: DISEASE

"Garu ensimmäisen viikon karsintojen jälkeen: "Olen niin onnellinen. Sain viikossa hommattua itselleni HIV:n sekä syövän. Olen jo askeleen lähempänä 500000 dollaria"

Jotain hyvääkin. Olen vähällä lopettaa televiosioni.

Kiitos ja anteeksi, mutta joskus ärsyttää. Onneksi on m.net missä voi tilittää.
Rek-tum-ta-ka-tum!
papitsu
08.12.2005 20:05:37 (muokattu 08.12.2005 20:05:47)
Muuten kyllä on aika perseestä nuo tosi-tvt, mutta tuo mainitsemaasi Hurjaa Remonttia olen pari kertaa katsonut, ja ihan hyvältä ohjelmaltahan tuo vaikuttaa..
IHAN OIKEESTI PIKKU GEE ON COOL! MULLA ON SEN KAIKKI KOLME LEVYÄ JA SEN KAHEKSAN SINKKUA!! JA SITTEN VIELÄ SE ERIKOIS LEVY SE XXS!! VÄHÄxx SE ON IHQ!!1
THV-Klubi #42 IHFC #5
Bonham
08.12.2005 20:11:42
Ja kaikkein suosituinta on haukkua näitä ohjelmia... ihmeesti vaan katsojia piisaa... kansa saa, mitä ansaitsee.

Edelleen; ei ole pakko katsoa (säästyy näemmä paljolta mielipahalta).
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
HCW
08.12.2005 20:17:57 (muokattu 08.12.2005 20:19:18)
Niin, edelleenkin vaihdoin kanavaa tuon puolen tunnin jälkeen. Ja kaikkihan on nykyään kovinkin suosittua.

Kansa saa mitä kansa haluaa. Ei hyvin mene, sanon ma.

Jos tällaisella "viihteellä" pystyy koskettamaan ihmistä (mikä minun mielestäni on kuvakerronan peruslähtökohta), täytyy vain tuumia, että mitäköhän meillä päässä pyörii.
Rek-tum-ta-ka-tum!
gasser
08.12.2005 20:26:23
Kyllä mä noita "real"ity sarjoja ziigailen. Voi naureskella toisten törttöilyille ja ihmetellä sitä hönöilyä - jenkit etenkin osaavat tämän toiminnan (mm. Amazing race - tämän uusimman kauden jaksot). Ihan sama kuinka käsikirjoitettuja ne on, kunhan viihdyttävät sen pienen hetken...
En minä kehtaa livenä huvittua siitä, jos joku kämmii - mieluummin tunnen myötätuntoa ja koitan auttaa.
HCW
08.12.2005 20:28:22
En tiedä olenko jotenkin vanhanaikainen tahi konservatiivinen mutta mielestäni maailmassa on asiota mitä ei ole tarkoitettu yleiseen mässäilyyn. Esimerkkinä ihmisten yksityiselämä. Tätä urkkimista löytyy niin lehdistöstä kuin televisiostakin.

Reality on onnistunut yhdessä tavoitteessaan. Miten tehdä rahaa pienellä pääomalla. Rahan tekemiseen sitten liittykin kaikki lieveilmiöt. Ihmisistä tulee julkista riistaa joiden ongelmilla voidaan sitten esim. juoru-lehdissä mässäillä miten huvittaa. Esimerkkinä paljon puhuttu Big Brother. Lapsellisinta tässä BB hommassa oli se seksi-kohu. Lehdistö kailottaa isoilla lööpeillä "Siellä aikuiset ihmiset harrastaa seksiä". Onko tuo nyt mikään ihme, jos kumpaakin sukupuolta löytyy tuolta talosta ja siellä vietellää yhteisä aikaa se kolme kuukautta. Sedille ei runkkiminen tai vastapuolen vikittely varmaan tulisi mieleenkään.

Lisää tilitystä noista tositv-mainingeista. MTV:n Cribs, "Saa köyhät katella miten rikkaat elää"

Ehkä kateellisen panettelua, mutta kammottavinta paskaa ikinä.
Rek-tum-ta-ka-tum!
aivokuolio
08.12.2005 21:40:47
En kyllä tajua tätä vikinää. Ei ole pakko katsoa jos ei halua. Ja samaa tv-viihdettä nuokin ovat mitä muutkin ohjelmat.
mustan huoneen testi.
Wk
08.12.2005 21:55:31
En kyllä seuraa näitä tämmösiä, mitä nyt sitä Ozzyn sarjaa pari kertaa katoin silloin aikoinaan.
http://www.mikseri.net/users/108413.php
obiwan
08.12.2005 22:37:07 (muokattu 08.12.2005 22:39:34)
En kyllä tajua tätä vikinää. Ei ole pakko katsoa jos ei halua. Ja samaa tv-viihdettä nuokin ovat mitä muutkin ohjelmat.

Niimpä. Katos juippi, tää on nykyaikaa.

E: Kyllä minäkin mielummin kattelisin Alfred j. Kwakkeja ja Nikke Knattertoneita uusiksi mutta minkäs teet. Ei sitä töllöä oo pakko kattoa. Ja kyllä sieltä muutakin tulee ku realityä.
HCW
08.12.2005 23:10:17
No voi #€%&%€ teidän kanssa. Kuinkakohan monta kertaa pitää sanoa, että minä
vaihdoin sitä kanavaa kun en jaksanut enää katsoa. Totesin tämän nyt vain yleisenä mielipiteenä liittyen noihin sarjoihin. Jos ärsyttää, niin voi vaihtaa topikkia :P
Rek-tum-ta-ka-tum!
HCW
08.12.2005 23:12:19
Niimpä. Katos juippi, tää on nykyaikaa.

E: Kyllä minäkin mielummin kattelisin Alfred j. Kwakkeja ja Nikke Knattertoneita uusiksi mutta minkäs teet. Ei sitä töllöä oo pakko kattoa. Ja kyllä sieltä muutakin tulee ku realityä.

Tulee sieltä tosiaan paljon muutakin. Romeron Night of the living dead tulee juuri nyt teemalta, mikä on loistava.
Rek-tum-ta-ka-tum!
TiMiTheShiT
08.12.2005 23:56:14
kaveri avautuu
Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa - Fishbone Soldier #1
HCW
08.12.2005 23:57:00
Joskus pitää. Vai eikö täällä saa avautua? M.net goes military-shit.
Rek-tum-ta-ka-tum!
waskikaarme
09.12.2005 00:03:11
Ja kaikkein suosituinta on haukkua näitä ohjelmia... ihmeesti vaan katsojia piisaa... kansa saa, mitä ansaitsee.

Tämä juurikin, miksi noiden tuottamista perustellaan aina sillä että "kyllä katsojia riittää". Tämähän osoittaa vain sen, että (liian?) suuri joukko ihmisiä tarvitsee opastusta hyvän maun lähteille. Ilmiö on helposti havaittavissa muuallakin populaarikulttuurissa, vilkaise vaikka albumien top40-listaa.

Itselle ehkä henkilökohtaisin valaistuminen enemmistön väärässä olemisesta ovat olleet yleensäkkin vaalit, harvoin näyttää pääsevän meikäläisen ehdokas luottamusvirkoihin (myönnettäköön tähän väliin, että viimeksi käytin vaalikonetta hyväkseni ja äänestin oikeasti ehdokasta joka osui kanssani lähimmäs mielipiteitä. Terveisiä sinne Hyvinkäälle, ainakaan työmatka ei suuntautunut arkadianmäelle). Tietenkin voisi koittaa käänteistä psykologiaa, eli ruveta fanittamaan M. Alataloa ihan täysillä tästä päivästä eteenpäin ja katsella kuinka kurttunaamaiset mummelit hylkäävät hänet yksi kerrallaan. Mutta tähänkin sisältyy riskinsä...

Olen vahvasti sitä mieltä, että tarvitsemme vahvan mielipidejohtajan ohjaamaan meitä kulutuskäyttäytymisessämme, koski kulutus sitten kulttuuria, luomuruokaa, tulevaa presidenttiä tms. Jos se en ole minä, niin sitten edes henkilö, joka ajattelee minun kanssani samalla lailla.
Sxx##tna tätä tsättisukupolven porukkaa. Kävellään perinnemuseoon ja aletaan tekstailla silmä pyöreenä kavereille, että täällä on kuulkaa puuesineitä.
Synnyttäjä
09.12.2005 09:10:36

Sitten vielä päälle joku Dr.Phil. Voi helvetti. "Onko sinulla asiat huonosti?Eikö parisuhteesi toimi?Ahdistaako?". Ei hätää Tohtori Pili auttaa sinua internetissä 999,-/kk. Nyt helposti pääkoppa selväksi.

Hei nyt! Dr. Phil on wittu kurko!
Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään.
Mikaelo
09.12.2005 11:12:41

Mä en pysty reality-ohjelmia haukkumaan, kun en niitä katso.
Älä! Romantikkoitkijät #41
tähtivaeltaja
09.12.2005 11:19:22

Voi tsaisaksen kraistus. Tv-yhtiöt selviävät halvalla ilman näyttelijöitä, käsikirjoittajia jne. Ja kansa tykkää. Samaa tv-viihdettä? Ainut mikä näissä on samaa on se että ne ovat tosiaankin tv:ssä näytettävää viihdettä.
Perinteisen tv-viihteen ja tosi-tv:n ero? Tosi-tv:n katsojat ovat keskimääräistä tyhmempää kansanmassaa.:)
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
jp_one
09.12.2005 11:38:07
Satuin katsomaan 35 minuuttia Hurja Remontti nimistä ohjelmaa. Ensinnäkin se tunnuslause - ensin laitettiin kuntoon naiset.Nyt korjataan talot - voi #€%€#% mitä pintaliitoa. Kaikista pahinta tuossa ohjelmassa on se oksettava jenkkien patriootti-meininki ja kuinka yhdessä rakennetaan parempaa maailmaa ja kun tässä samalla korjataan muiden talot niin ollaan niin hyviä,hyviä,hyviä ihmisiä. Sitten vielä päälle ollaan Jumalaa pelkäävää kansaa. Paistatellaan jossain slummissa Ray Banit, 10000 dollarin takit ja kultaketjut kaulassa,että "voi kun teillä on asiat huonosti". Kunnon tekopyhää-paskaa sanon minä.

Pahinta tuossa remontti-ohjelmassa on sen huutavan ja ärsyttävän juontajaäijän lisäksi niiden suunnittelijoiden kommentit. Superstailatut, kauniit sisustussuunnittelijat purskahtavat itkuun, kun ovat olleet auttamassa epäonnekkaita, resuisissa taloissa asuvia ihmisiä. Kaikki on ihanaa ja pyyteetöntä ja naminaminami..
Remontit on täysin epärealistisia, tungetaan paikat täyteen hienouksia jotta saadaan kunnon boustailulista aikaiseksi ja kun tulokset esitellään on tahti niin kiihkeä, että meinaa tulla oksennus.
Muutenkin taloon tutustuttaessa ne kaikki "oh my god"-huudot ja suun peittely käsillä, kirkuminen, hysteerisyys ja muu ylittää ainakin monen suomalaisen katsojan ärsytyskynnyksen..
Mutta miksi sellaista sitten itsekin monesti jumittuu katsomaan, jos koko ohjelma yököttää? Se on mysteeri..
Mutta, jos haluaa katsella positiiviista ja iloisen mielen tuottavaa reality-makeover-tyylin sarjaa, niin kyllä alkuperäinen Sillä Silmällä-viisikko on siinä ihan omaa luokkaansa. Ko. ohjelmasta jää useimmiten hyvä mieli ja positiivinen olo, eikä sisältö tunnu teennäiseltä tai väkisin puserretulta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)