Torniojaws 07.03.2006 00:42:43 | |
---|
Kaipa tämä on sitten sopivin alue. Eli ihmettelen vain miksi joissain (aika useissakin) standalone-CD-soittimissa katoaa jokaisen kappaleen alusta noin sekunnin verran ääntä tyystin, eli biisi "soi", mutta ääntä kuuluu vasta sen sekunnin jälkeen. Tuo tuhoaa erittäin hyvin monet biisinalut, puhumattakaan sitten kappalevaihdoksista, joissa biisi liukuu suoraan seuraavaan ilman taukoja. Jotenkin tuo tuntuu keinotekoiselta, joten miksi näin? Tuota tuntuu tapahtuvan nykyään lähes poikkeuksetta tavallisissa CD-soittimissa. Tietokoneella ja vanhemmilla CD-soittimilla tuota ei tapahdu, eli tuntuu olevan joku moderni masterplan ;S |
Jag 07.03.2006 03:58:05 | |
---|
mp3 soitin tekee samaa. En tiedä syytä Jag: mielipiteesi on väärä
Horo-ari: Nii ehkä sun mielestä, mun mielestä se on just oikea.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli
|
mathias 07.03.2006 04:04:18 | |
---|
En ole moiseen ongelmaan törmännyt. Mikäs soitin tuommoista tekee? |
sn 07.03.2006 04:25:39 | |
---|
Mullakin ainakin cd:lle poltettuja mp3:sia soitettaessa jää pieni alle sekunnin tauko biisien väliin. Se kai lataa seuraavaa biisiä tai jtn. Enemmän häiritsee kyllä uudessa cd-soittimessa oleva jonkunlainen volyymirajoitus verrattuna esim. vanhempaan Walkman-malliin. Ei meinaa aina riittää möykkä edes ruuhkabussissa kuuntelemiseen, riippuen eri levyjen volyymieroista. Pännii vain, näin OT:na. Varmaan joku tuhonnut kuulonsa sillä vanhemmalla systeemillä ja haastanut oikeuteen ja ovat sitten rajoittaneet uudempaa mallia. Näinhän ne aina menee. Paskakitaristit #2 |
AP 07.03.2006 08:08:43 | |
---|
En ole moiseen ongelmaan törmännyt. Mikäs soitin tuommoista tekee? Mulla tekee ainakin LG:n CD/DVD-soitin mokomaa. Vitutusta aiheuttava asia suorastaan, pois jää aina sekunti-pari biisin alusta. K100 #7
Ärlä #011 |
Torniojaws 07.03.2006 13:15:24 (muokattu 07.03.2006 13:16:04) | |
---|
En ole moiseen ongelmaan törmännyt. Mikäs soitin tuommoista tekee? No jos tarkkoja ollaan: Philips AZ5130 (CD-soitin) Thompson Scenium (CD/DVD-soitin) Pioneer DEH-1700 (auto-CD-soitin) Philips FW550C (stereolaitteisto) Mullakin ainakin cd:lle poltettuja mp3:sia soitettaessa jää pieni alle sekunnin tauko biisien väliin. Niin, tuota tapahtuu siis myös painetuilla CD:llä, ei pelkästään poltetuilla. |
arppah8 07.03.2006 17:54:48 (muokattu 07.03.2006 18:00:25) | |
---|
Mun jo käytöstä poistunut Sony teki tuota joskus. Tuntui vähän siltä, että näin kävi tapauksissa, joissa biisi alkoi ns. napakasti, esimerkkinä muistuu mieleen YUPn Homo sapiens-biisi, joka alkaa virveliniskulla. Siitä ekasta iskusta jäi aina alkuosa pois, todella häiritsevän kuuloista. Ja prkl, muistinpa että saman biisin ekan säkeistön lähtiessä osa ekasta tomi-iskusta jäi pois myös. Eli biisin keskellä. Eiväthän nuo ihan sekuntia kestäneet silti ja näin kävi vain joidenkin levyjen kohdalla. Syytä ei voi kuin arvailla, voiskohan tuohon vaikuttaa se, että ennen tuollaista alkuiskua levylle on koodattu pelkkää hiljaisuutta ja soitin ei iskun tullessa jotenkin ehdi mukaan? Jotain tekemistä tuolla kyllä tuntui olevan levyn dynamiikan kanssa. Edit: Eihän tässä ihan samasta asiasta ollutkaan kyse, mutta melkein. ...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
Spawn 07.03.2006 21:59:53 | |
---|
Kyllä tuota vanhoissakin soittimissa esiintyy. Itsellä on tällainen yli vuosikymmenen vanha JVC ja siinä on myös kyseinen "ominaisuus". Vähän häiritsevä kyllä. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta |
tenkainen 08.03.2006 11:19:35 | |
---|
mp3 soitin tekee samaa. En tiedä syytä Se kaiketi puskuroi seuraavaa raitaa hetken... Mullakin ainakin cd:lle poltettuja mp3:sia soitettaessa jää pieni alle sekunnin tauko biisien väliin. Se kai lataa seuraavaa biisiä tai jtn. Polttaessa voi itse määrätä sen tauon niiden kappaleiden väliin (ainakin Nero ja DeeBurner) Enemmän häiritsee kyllä uudessa cd-soittimessa oleva jonkunlainen volyymirajoitus verrattuna esim. vanhempaan Walkman-malliin. Ei meinaa aina riittää möykkä edes ruuhkabussissa kuuntelemiseen, riippuen eri levyjen volyymieroista. Pännii vain, näin OT:na. Varmaan joku tuhonnut kuulonsa sillä vanhemmalla systeemillä ja haastanut oikeuteen ja ovat sitten rajoittaneet uudempaa mallia. Näinhän ne aina menee. Mun walkmannissa saa sen pois käyttäen paristoluukun alla olevaa kytkintä... "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Öyvind 08.03.2006 12:22:09 | |
---|
Mulla tekee ainakin LG:n CD/DVD-soitin mokomaa. Vitutusta aiheuttava asia suorastaan, pois jää aina sekunti-pari biisin alusta. Minulla oli sama ongelma myöskin LG:n dvd-soittimessa. Vein vempeleen takaisin liikkeeseen mistä sen ostin ja se meni takuuhuollon piikkiin. Vaihtoivat soittimeen ilmeisesti softan, ja nyt laite toimii niinkuin pitääkin. |
JMP71 08.03.2006 13:08:48 | |
---|
Jos on uusi soitin niin vie takas kauppaan ja vaadi tilalle toimivaa. Vikahan tuo on. Alkoholi lyhentää ihmisen ikää, mutta toisaalta ehtii nähdä kaksin verroin. -K.Palsa- |
vexu 08.03.2006 13:13:26 | |
---|
Itsellä eka DVD-soitin mikä tuli ostettua n. 3½v sitten teki juuri tuota. Ei kerennyt montaa levyä kuuntelemaan kun meni jo totaalisesti hermot. Soitin vaihtoon ja toinen malli tilalle missä ei moista "ominaisuutta" ollut. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero. |
Torniojaws 08.03.2006 13:40:04 | |
---|
Polttaessa voi itse määrätä sen tauon niiden kappaleiden väliin (ainakin Nero ja DeeBurner) Tuo on kuitenkin eri tauko, joka ei ole se mitä tapahtuu. Biisien alusta siis leikkaantuu pois sekunti, ei kuulu ollenkaan sitä mitä siinä pitäisi kuulua, eli biisin ensimmäiset nuotit. |
minidriver 08.03.2006 14:13:10 | |
---|
Soitin vaihtoon ja toinen malli tilalle missä ei moista "ominaisuutta" ollut. Jos tuollaista vaivaa jostain syystä esiintyisi niin reaktio olisi em. kaltainen. Tuon kaltainen "soitin" tosin voisi myöskin poistua parvekkeen kautta kauniissa kaaressa. ¤ ulkon o lunt ja lumes o kust ¤ |
Öyvind 08.03.2006 18:50:38 | |
---|
Tuo on kuitenkin eri tauko, joka ei ole se mitä tapahtuu. Biisien alusta siis leikkaanttuu pois sekunti, ei kuulu ollenkaan sitä mitä siinä pitäisi kuulua, eli biisin ensimmäiset nuotit. Sama vika oli miullakin. Vie vehjes liikkeeseen mistä sen ostitkin. (Onko takuu voimassa?) |
Torniojaws 08.03.2006 21:25:26 (muokattu 08.03.2006 21:25:48) | |
---|
Sama vika oli miullakin. Vie vehjes liikkeeseen mistä sen ostitkin. (Onko takuu voimassa?) Siis, noita vehkeitä on neljä tässä kämpässä ja niitä löytyy lähes joka paikasta missä on CD-soittimia. Yhdessä on takuuta. Minä epäilen, että se on tarkoituksella tehty noin, jotta ihmiset ostaisivat sitten "pakolla" kalliimman tuotteen, jotta toimisi. Veikkaan, että kaikki identtiset tuotteet omaavat tuon ominaisuuden. |