Aihe: TV lupa
1 2 3
Bonham
02.05.2006 20:21:53
TS:

Kotimaa
Tv-lupamaksuun korotus ensi vuonna

Tv-lupamaksuun on tulossa ensi vuoden alusta lähes neljän prosentin korotus. Yleisradion hallintoneuvosto esitti tiistaina valtioneuvostolle, että tv-maksua korotettaisiin 200,70 eurosta 208,15 euroon vuodessa. Korotuksilla katetaan analogisten ja digitaalisten kanavien päällekkäiset lähetyskustannukset sekä sisältöpalvelujen kehittäminen. Ylen mukaan tv-luvan hinta on Suomessa korotuksen jälkeenkin eurooppalaisittain matalaa keskitasoa.
Julkaistu 2.5.2006 19:40:00

Jopa taas on "paineita" nostaa tätäkin maksua.. toivottavasti saadaan lisää tsättiä ja mobiilipelejä digikanaville.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Alpha
02.05.2006 20:26:32
Juu nyt loppuu Mäkisellä telkkarin katselu. Tietokoneella voi kattoa jos jotain kiinnostavaa tulee, mutta tuo perkuleen aparaatti lähtee...
THE RIPPER
02.05.2006 20:35:03
eihä ylen kanavilta tuu ikinä mitää muuta ku ruotsin kielist pskaa. ja siitä pitää vielä maksaa (boikoitoikaa ylen kanavia)
olen lyöny itseäni päähän..
aikavaikea
02.05.2006 20:35:23
Korotuksilla katetaan analogisten ja digitaalisten kanavien päällekkäiset lähetyskustannukset...

No kato mutta nehän sitten reilun vuoden päästä laskee tota hintaa kun analogiset lähetykset loppuu, eikä päällekkäisyyttä enää ole. Eiköstä vaan? Vähän niinku se väliaikainen auton käyttömaksukin oli. Eiku...
Itse olen itseni juonut.
Sanonut kyllä,
haluan vielä.
Bonham
02.05.2006 20:36:23
No kato mutta nehän sitten reilun vuoden päästä laskee tota hintaa kun analogiset lähetykset loppuu, eikä päällekkäisyyttä enää ole. Eiköstä vaan? Vähän niinku se väliaikainen auton käyttömaksukin oli. Eiku...

Just ni! :)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Rattata
02.05.2006 20:37:00
eihä ylen kanavilta tuu ikinä mitää muuta ku ruotsin kielist pskaa. ja siitä pitää vielä maksaa (boikoitoikaa ylen kanavia)

Yleltähän tulee just sitä kattottavaa ohjelmaa. Mainuskanavilta tulee pelkkiä saippuaa ja tositeeveetä. vitu!
"Vähän levoton olo" -Jenka
Jokunen
02.05.2006 21:03:11

Jo oli aikakin! Ihmettelinkin, miten noin pienillä maksuilla voidaan tehdä noin paljon FST:tä.
"If vomit were a movie, this would be the soundtrack."
texjazz
02.05.2006 21:06:23

Olen edelleen sitä mieltä, että tv-luvat voisivat mennä suoraan veroista. Lupahässäkkä voitaisiin poistaa.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Guitar Hero
02.05.2006 21:07:27 (muokattu 02.05.2006 21:09:32)
TS:

Kotimaa

mun mielestä olisi oudompaa, jos teeveelupa ei nousisi.. eikö tässä ole aika tasainen noususuhdanne koko ajan ollut?

Olen edelleen sitä mieltä, että tv-luvat voisivat mennä suoraan veroista. Lupahässäkkä voitaisiin poistaa.

niin periaatteessa, mutta televisio on kuitenkin kulutushyödyke ja demokraattisessa yhteiskunnassa vallitsee valinnan vapaus. eli epäreiluahan tuo olisi televisiottomia ihmisiä kohtaan. mitenkähän monella prosentilla suomalaisista on televisio?
Come to the dark side. We have cookies
Jormaz
02.05.2006 21:10:32
Buu-klubbenin hinta nousee 200,70 eurosta 208,15 euroon.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
texjazz
02.05.2006 21:11:39

mun mielestä olisi oudompaa, jos teeveelupa ei nousisi.. eikö tässä ole aika tasainen noususuhdanne koko ajan ollut?

niin periaatteessa, mutta televisio on kuitenkin kulutushyödyke ja demokraattisessa yhteiskunnassa vallitsee valinnan vapaus. eli epäreiluahan tuo olisi televisiottomia ihmisiä kohtaan. mitenkähän monella prosentilla suomalaisista on televisio?

Toisaalta voisi olla demokraattista niitä kohtaan, joilla on mahdollisesti oikeasti vaikeuksia maksaa tv-lupamaksujaan.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Bonesaw
02.05.2006 21:13:12

Hoho! :D
It´s easier to give up than allways tried to go up. :'(
juuso a
02.05.2006 21:20:44

Katotaan vaan niin ei sitä lasketa analogisten lähetysten lopettamisen jälkeen. Sitten vaan keksitään uudet perustelut miten miksi hintaa nostetaan vaan ylöspäin.

Puoltaisin minäkin sitä että otetaan suoraan veroista YLE:n ylläpitokustannukset. Suurimmalla osalla niistäkin jotka ei maksa on ihan taatusti töllö.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! "
Shitmanek
02.05.2006 21:26:52
"Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän". Vähän outo virke, kun tietääkseni noiden lupamaksujen maksajien määrä on vuosi vuodelta lisääntynyt, samaan tahtiin korotusten kanssa.
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
aivokuolio
02.05.2006 21:42:33
Eli tv-luvan hinta nousee noin 2 senttiä per päivä! Hävytöntä!
3 henkilöä tai 240 kg lihaa
Kimmo72
02.05.2006 21:54:17
Ei haittaa. EN ole maksanu lupamaksua varmaan viiteen vuoteen. Tarkastajakin kävi joskus, ja sano ettei mulle voi lupaa myöntää ku oli vähä niitä rästissä...
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Räbbänä
02.05.2006 21:57:35 (muokattu 02.05.2006 21:57:48)

Hoho! Tipahin tuolilta vaikkei tuo nyt mitenkään älyttömän mahtava juttu ollutkaan.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
ANtTIKRISTUS
02.05.2006 22:18:43
Nousispa opintotuetkin samaa tahtia tv-luvan kanssa...

Noh, eipä sitä lupaa tartte maksaa, jos ei koe YLEn ohjelmatarjontaa kattavaksi. Eipä itselläkään ole tullut maksettua, niin aikai sama vaikka se lupa olisi sen 15 000€.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
-septimisti-
03.05.2006 00:11:32 (muokattu 03.05.2006 00:12:52)
Käsittääkseni suurin yksittäinen syy sille, että TV-lupamaksua ei kerätä veroluontoisesti kaikilta kansalaisilta liittyy siihen, että Yleisradio halutaan pitää valtiosta riippumattomana elimenä. Toisinsanoen YLE halutaan pitää täysin itsenäisenä toimijana, eikä sen tarvitse nöyristellä mihinkään suuntaan.

Mun mielestä TV-lupamaksua voisi kyllä uudistaa. Tuntuu järjettömältä, että hyvätuloinen 6 henkinen perhe maksaa yhtä isoa maksua, kuin yksin asuva huonotuloinen opiskelija / työtön.
philias23
03.05.2006 00:20:15
Mun mielestä TV-lupamaksua voisi kyllä uudistaa. Tuntuu järjettömältä, että hyvätuloinen 6 henkinen perhe maksaa yhtä isoa maksua, kuin yksin asuva huonotuloinen opiskelija / työtön.

Eihän ne maksakaan, käytännössä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)