Closure 16.05.2006 11:27:40 | |
---|
Olen innostunut uuden ajan elokuvista joissa on hiton paljon film noir henkeä. Ei vanhat oikein kiinnosta ja saatavuus taitaa olla aika heikkoa luokkaa niissä? Itse ainakin innostunut seuraavista: Roger Rabbit (vaikkei film noiria olekaan - vaikutteet) Sin City Dick Tracy Animatrix: "A Detective Story" Enemmänkin kiinnostaisi moinen, mutta harvemmin kun tuollaista tulee vastaan. " 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki.
Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut."
Naama-amis |
juuso a 16.05.2006 11:58:46 (muokattu 16.05.2006 11:59:23) | |
---|
The Man Who Wasn't There. Ainakin hipoo vähän aihetta. "The only thing Columbus discovered was that he was lost! " |
Sammo 16.05.2006 12:14:12 | |
---|
Kuollut Mies Ei Palttoota Kaipaa/Dead Men Don't Wear Plaid on hyvä (vaikkakin parodia) "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
Mechanizm 16.05.2006 12:26:06 | |
---|
Ei vanhat oikein kiinnosta Sieltähän ne parhaat löytyisi mutta jos ei napostele niin eihän sille mitään voi. Mikä sitten on vanha ja mikä ei, onkin eri asia. Chinatown, The Long Goodbye, Mulholland Falls, L.A. Confidential, Dead Men Don't Wear Plaid, Miller's Crossing... nuo ovat johonkin vanhampaan aikaan sijoittuvia leffoja. Vähän vaikeahan nuita neo-noir leffoja on määritellä tarkkaan. Samassa nippussa voisi olla vaikkapa Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Bound, The Usual Suspects, Blue Velvet, Mulholland Drive, Blood Simple, Angel Heart, Body Heat ja kauheesti muita. Opi englantia akun ja mikin kanssa - Learn english with a battery and a microphone |
Feggy 16.05.2006 14:34:20 | |
---|
Kyllä niitä vanhoja löytää kun osaa etsiä. Double indemnity on esimerkiksi hemmetin hieno tai Wellesin pahan kosketus. Mutta jos uusia pitää olla, suosittelen Kiss kiss bang bang. "Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä"
- Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia |
zernobyl 16.05.2006 15:00:09 | |
---|
Kyllä niitä vanhoja löytää kun osaa etsiä. Double indemnity on esimerkiksi hemmetin hieno tai Wellesin pahan kosketus. Mutta jos uusia pitää olla, suosittelen Kiss kiss bang bang. Kiss kiss bang bang on kyllä loisto. Sitä suosittelen myöskin. Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station. |
anttipi 16.05.2006 15:11:16 (muokattu 16.05.2006 15:11:46) | |
---|
Dark Cityn visuaalisessa ilmeessä on paljon film noir -vaikutteita. "Log From Blammo!" |
Closure 16.05.2006 16:05:37 (muokattu 16.05.2006 16:08:43) | |
---|
The Man Who Wasn't There. Ainakin hipoo vähän aihetta. Juu tämänhän olin kokonaan unohtanut. Löytyypi hyllystä jo :) Sieltähän ne parhaat löytyisi mutta jos ei napostele niin eihän sille mitään voi. Mikä sitten on vanha ja mikä ei, onkin eri asia. Chinatown, The Long Goodbye, Mulholland Falls, L.A. Confidential, Dead Men Don't Wear Plaid, Miller's Crossing... nuo ovat johonkin vanhampaan aikaan sijoittuvia leffoja. Vähän vaikeahan nuita neo-noir leffoja on määritellä tarkkaan. Samassa nippussa voisi olla vaikkapa Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Bound, The Usual Suspects, Blue Velvet, Mulholland Drive, Blood Simple, Angel Heart, Body Heat ja kauheesti muita. Kiitos paljon, pari nuista lopun leffoistakin löytyy hyllystä - vaikkei ihan itselle kolahdakaan tuohon nuo-noir kuoreen. Ei oikeastaan se, mikä on vanha ja mikä ei.. Olen ehkä liian "moderni" kun ei oikein kolahda tuon mustavalkoajan visuaalinen ja audio -meininki. Ahdasmielinen olen, mutta suositelkaa jotain Noir -leffoja millä voisin tämän virheen itsestäni korjata :) (myöntäminen on ensimmäinen askel parantumiseen) " 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki.
Naama-amis |
aleksi 16.05.2006 16:17:40 | |
---|
Angel Heart. Ei tosin mikään ihan viime vuosina tehty, mutta jos et vielä ole nähnyt, niin ehdottomasti katsomisen arvoinen. "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you want, as long as it's good and has passion." |
Mechanizm 16.05.2006 16:18:43 (muokattu 16.05.2006 16:25:56) | |
---|
Ahdasmielinen olen, mutta suositelkaa jotain Noir -leffoja millä voisin tämän virheen itsestäni korjata En tiedä oletko katsonut Chinatownin ja The Long Goodbyen. Ne on ainakin saatavilla DVDllä ja uudempaa tuotantoa joista on hyvä varmaankin aloitella (ja omasta mielestäni parhaat "uudet" film noir leffat). Tuossa IMDBn 50 parasta genressään. http://www.imdb.com/Sections/Genres/Film-Noir/average-vote Vanhemmista kannattaa ensimmäisenä ottaa vaikkapa klassiset Bogart dekkarit The Big Sleep ja The Maltese Falcon. Wellesin Touch of Evil on yksi suosikkejani, The Third Man ehsottomasti kuten myös M. Kirjastoista ja netistä löytyy paljon alan kirjallisuutta johon kannattaa paneutua. Tuossa vaikka jotain alkuun www.filmsite.org/filmnoir.html Opi englantia akun ja mikin kanssa - Learn english with a battery and a microphone |
Closure 16.05.2006 16:28:20 (muokattu 16.05.2006 16:30:27) | |
---|
Angel Heart. Ei tosin mikään ihan viime vuosina tehty, mutta jos et vielä ole nähnyt, niin ehdottomasti katsomisen arvoinen. 1987 Mickey Rourke ja Robert De Niro - KIITOS! Pitää tarkastaa. Löysin trailerinkin tuolta Imdb:n puolelta. Hyvältä vaikuttaa. " 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki.
Naama-amis |
tigrushka 16.05.2006 19:03:35 (muokattu 18.05.2006 12:31:06) | |
---|
En tiedä oletko katsonut Chinatownin ja The Long Goodbyen. Ne on ainakin saatavilla DVDllä ja uudempaa tuotantoa joista on hyvä varmaankin aloitella (ja omasta mielestäni parhaat "uudet" film noir leffat). Olin juuri aikeissa sanoa että Polanskin Chinatown! 70-luvun värileffa, mutta niin noiria, niin noiria kuin vain voi olla. (Itse tykkään kyllä kaikkein eniten vanhoista 40-luvun mustavalkoisista noireista, joista monia on jo täällä mainittu.) Kiss kiss bang bang on kyllä loisto. Sitä suosittelen myöskin. Ja minä kans! Kolmas kerta toden sanoo... ;D "Wovon man nicht lesen kann, darüber muss man schreiben." |
Raipe 18.05.2006 12:19:56 | |
---|
Chinatown ja Two Jakes (Chinatown II) Jos joku käy vittuileen niin kannattaa sanoa sille:"Dissected Corpse Emulation Wars" |