NHR 07.09.2006 20:46:06 | |
---|
Subtv näköjään esittää tätä katutaikuri/illusionisti/mentalisti/mikälie-sarjaa nykyään aina näin torstai-iltaisin klo 20:00 alkaen. Olettekos katselleet ja mitäs mieltä äijästä olette? Munsta esim. Derren Brownin temput vaikuttivat jotenkin kiinnostavammilta, mutta kyllä tämä Criss taas esim. David Blainen pesee ihan mennen tullen. Ihan siistinnäköisiä leijumistemppuja oli ainakin tänään. Netistä löytyy videopätkiä miehen tempuista vaikka kuinka, esim. YouTubesta ja Googlesta. Ja sopii ehkä tän foorumin aihepiiriin monia muita taikureita paremmin, kun on kuulemma muusikkokin, tai on ainakin joskus ollut.. ;) Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla... |
depe 07.09.2006 20:54:50 | |
---|
Näyttää ihan 69 eyesin Jyrkiltä tms. Asiallinen äijä kyllä muuten. Pisti vähän miettimään, että miten se noita temppuja tekee. Blainen levitaatiotemppu tuntuu ihan naurettavalta Angelin temppujen jälkeen. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
Jormaz 07.09.2006 21:01:51 (muokattu 07.09.2006 21:02:52) | |
---|
Jetzt gehts wieder aufwärts |
NHR 07.09.2006 21:44:00 | |
---|
Tuommoisia levitaatioita ei tehdä ilman apuvälineitä. No ei, mutta ei ne kaikki levitaatiotemputkaan noihin nostureihin ja näkymättömiin naruihin perustu. Tossa videopätkä, jossa äijä ite paljastaa erään toisen "leijumistavan": http://www.youtube.com/watch?v=IAL-Czl56Mw Eikä ne eri tavat tehdä "samannäkösiä" temppuja varmaan vielä tohonkaan lopu... ;) Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla... |
kiriminni 07.09.2006 21:47:20 | |
---|
Mikä se harmaa takki on, mikä sillä on päällä(haluaa samanlaisen)? Se olisi maailman rikkain mies jos se olisi oikeasti keksinyt painovoiman voittavan systeemin. |
TKT 10.09.2006 20:57:20 | |
---|
Yhden jakson katsoin ja ihan hyvähän tuo oli. Use My Third Arm |
DJ Lattialuukkukoira 10.09.2006 21:25:27 | |
---|
Ohjelma oli muuten ihan jees, mutta naurettavan kornit välijaksot/mitkälie kun Criss tuijottaa peilistä jotain epämääräistä tanssijaa voisi jättää pois. Crissin puheet taikuudesta muutenkin eivät olleet kovin vakuuttavia ja rupesivat lähinnä ärsyttämään pidemmän päälle. Less talk, more action! Alla vaahterapuun, Alla vaahterapuun... Perseesees työnnän kaks taskurapuu. |
Jormaz 10.09.2006 22:00:35 | |
---|
Jetzt gehts wieder aufwärts |
Börje 10.09.2006 22:37:59 (muokattu 10.09.2006 22:38:20) | |
---|
No ei, mutta ei ne kaikki levitaatiotemputkaan noihin nostureihin ja näkymättömiin naruihin perustu. Tossa videopätkä, jossa äijä ite paljastaa erään toisen "leijumistavan": http://www.youtube.com/watch?v=IAL-Czl56Mw Eikä ne eri tavat tehdä "samannäkösiä" temppuja varmaan vielä tohonkaan lopu... ;) Just joku päivä kattelin töllöstä ton levitaatiojakson, ja siinä samalla kehitin teorian, miten tuo leijuminen on tehty ja meni kyllä ihan nappiin. Olen siis hyvä. You suck, sanoo Hra Devin ja sillon muuten imetään! |
zuppermuhle 10.09.2006 22:46:06 (muokattu 10.09.2006 22:48:55) | |
---|
Pitää pistää tämä tänne. Copperfieldin lentoilluusio. Sinänsä ihan yksinkertainen temppu mutta vaikuttavan näköinen. http://www.youtube.com/watch?v=DzqjWDOOTeg No kerros meille mikä se temppu on? EDIT: Jaa sain tietää itsekkin. Narujahan ne oli. M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
Rattata 11.09.2006 08:18:04 | |
---|
M.A.C.H.O. #11 |
Tympee Huttunen 11.09.2006 08:53:43 | |
---|
kun on kuulemma muusikkokin, tai on ainakin joskus ollut.. ;) Epäonnistuneista muusikoista taikuriksi:) Tuollaista rock-imagoa jampalle on haettu. Aika jänniä kyllä nuo leviaatiot. Harmi vain, etteivät ne enää niin mullistavia ole. Maksettu yleisö varmaan ja tavalliset vaijerit. David Blaine on sentään oikea fakiiri niiden temppujen kanssa, jotka oikeasti liikkuvat ihmiskehon äärirajoilla. |
NHR 11.09.2006 11:38:32 (muokattu 11.09.2006 11:43:41) | |
---|
Epäonnistuneista muusikoista taikuriksi:) Tuollaista rock-imagoa jampalle on haettu. Enpä osaa sanoa onnistumisesta tai epäonnistumisesta musiikin saralla, kun en muista koskaan herran musiikkia edes kuulleeni. Vai oliko ton sarjan tunnari ehkä sen omatekemä? Onko joku enemmänkin kuunnellut? David Blaine on sentään oikea fakiiri niiden temppujen kanssa, jotka oikeasti liikkuvat ihmiskehon äärirajoilla. No fakiiritemput on fakiiritemppuja, enkä mä ainakaan oo koskaan niistä sillai perustanu kun taikatempuista. "Kattokaa, mää asun lasikopissa tai seison tolpan nokassa ihan v*tun kauan!" Sou not, huus gare's? Blaine ei loppujen lopuksi tainnut kovin hääppöinen taikuri ollakaan, kun näki parhaaksi siirtyä käytänössä kokonaan noihin fakiirihommiin. Mut se sen katutaikurisarja tais kyllä olla aika lailla ekoja, jossa keskityttiin enemmänkin kuvaamaan yleisön reaktioita. Tämä on aika hassu. Miten ihmeessä lienee tehty? http://www.youtube.com/watch?v=CwGiAtx3xIs Veikkaisinpa ihan mutuna, että tossa kaks "puolinaista" esittää yhtä "kokonaista". Alaosana saattais olla vaikka joku notkee kärmesnainen kaksinkerron sen pitkän hameen suojissa. Ja yläosalla ei vaan ole jalkoja lainkaan. Niitä on semmosiakin ihmisiä. Nyt just ainakaan ei oikein mitään muuta selitystä tullut mieleen. Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla... |
Tympee Huttunen 11.09.2006 11:40:33 | |
---|
EBlaine ei loppujen lopuksi tainnut kovin hääppöinen taikuri ollakaan, kun näki parhaaksi siirtyä käytänössä kokonaan noihin fakiirihommiin. Mut se sen katutaikurisarja tais kyllä olla aika lailla ekoja, jossa keskityttiin enemmänkin kuvaamaan yleisön reaktioita. Itse tosiaan enemmän arvostan sitä, että jamppa on ihan oikeasti sellainen, että pystyy viemään itsensä äärirajoille. Ne on oikeasti tosi vaativia temppuja, eikä mitään liitelyjä, joissa langat kulkevat persreiästä suuhun. No, toki nekin temput varmaan sattuvat:) |
NHR 11.09.2006 11:50:56 | |
---|
Itse tosiaan enemmän arvostan sitä, että jamppa on ihan oikeasti sellainen, että pystyy viemään itsensä äärirajoille. Okei, sä arvostat, mä en. Myönnän kyllä, ettei niitä varmaan ihan kuka tahansa pystyisi tekemään, mutta eipä tule useimmille koskaan mieleen edes yrittää. Siinä määrin tylsiä temppuja taitavat olla, niin suorittaa kuin seuratakin. Mutta eihän siinä mitään, hyvähän se vaan on, että tuollaisistakin tempuista kiinnostunutta yleisöä löytyy. Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla... |
Jormaz 11.09.2006 12:02:08 | |
---|
Veikkaisinpa ihan mutuna, että tossa kaks "puolinaista" esittää yhtä "kokonaista". Alaosana saattais olla vaikka joku notkee kärmesnainen kaksinkerron sen pitkän hameen suojissa. Ja yläosalla ei vaan ole jalkoja lainkaan. Niitä on semmosiakin ihmisiä. Nyt just ainakaan ei oikein mitään muuta selitystä tullut mieleen. Yläosa lienee joku kääpiö. Kädet ei ole aidot, jos katsotte sitä ryömimistä niin se ryömii kyynärpäillään mitkä on todellisuudessa sen kämmenet (?). Alaosa voi olla ihan joku mekaaninen hässäkkä millä yläosa on opetellut kävelemään. Jetzt gehts wieder aufwärts |
NHR 11.09.2006 12:13:50 | |
---|
Yläosa lienee joku kääpiö. Kädet ei ole aidot, jos katsotte sitä ryömimistä niin se ryömii kyynärpäillään mitkä on todellisuudessa sen kämmenet (?). Alaosa voi olla ihan joku mekaaninen hässäkkä millä yläosa on opetellut kävelemään. Voi olla näinkin, mutta en kuitenkaan usko, että on. Mm. penkille istuessaan nainen näyttää kayttävän käsiään ihan normaalisti. Ja luultavasti ne kiskojat olisivat huomanneet, jos kädet tai jalat eivät olisi olleet aidot. Tai mistäpä minä tiedän, vaikka kaikki kolme (4) naista olisivatkin olleet juonessa mukana... ;) Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla... |
Jormaz 11.09.2006 12:28:54 | |
---|
Sormiahan se ei liikuttele, ranteissa on toki nivelet, kenties kädet ovat lämmitetytkin :D Tai voi olla että kädet on aidot mutta sitten jalat on solmussa rinnan päällä tai niitä ei vain ole. Kääpiökasvuisillahan pää on suht normaalin kokoinen eli sikäli antaisin ääneni ylävartalon kääpiöydelle. Katoin uudestaan, varpaat liikkuvat, eli jalat on aidot, siellä on sitten joku vähän mutkalla hameen alla. Hieno temppu joka tapauksessa. Jetzt gehts wieder aufwärts |
Tympee Huttunen 21.09.2006 20:22:05 | |
---|
Nyt tuossa on se temppu, jossa Criss makaa piikkimatolla ja auto ajaa hänen ylitse. Temppu on aika vanha ja se on telkkaristakin tullut joskus. Tempussa vain toinen rengas ajaa Crissin yli. Auto on tasapainotettu hyvin tarkasti niin, että painopiste on erittäin paljon toisella puolella. Siksi rengas ei paina taikuria paljon. Joskus muinoin temppu tehtiin rekka-autolla, tosin ilman piikkimattoa. |
NHR 21.09.2006 23:39:04 | |
---|
Auto on tasapainotettu hyvin tarkasti niin, että painopiste on erittäin paljon toisella puolella. Siksi rengas ei paina taikuria paljon. Ei kai se muutenkaan ihan hirveesti painais, kun koko auto on ikäänku jyrkässä ylämäessä ja kolme pyörää maassa. Ei ainakaan missään nimessä mitään kolmasosaa koko pirssin painosta, niinku ohjelmassa väitettiin, tuskinpa edes neljäsosaa. Mutta painojen lisääminen oikeelle taakse tietysti keventää vasenta etukulmaa entisestään, mikä on varmaan kyllä ihan kiva, jos sen alla naulapedillä sattuu makailemaan. ;) Joskus muinoin temppu tehtiin rekka-autolla, tosin ilman piikkimattoa. Jossain Penn & Teller -ohjelmassa ainakin muistaisin tollasen rekkatempun nähneeni. Rekassa oli toisella puolella jostain superlonista tai vastaavasta tehdyt, oikeen näköseksi maalatut renkaat ja toisella puolella taas monta tonnia vastapainoja, se näytettiin ohjelmassa tempun jälkeen. Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla... |