Aihe: Jericho 1 2 | |
---|---|
![]() 17.06.2007 16:32:33 | |
Ovatko muut katsoneet tätä CBS:n sarjaa? Sarjassa seurataan pienen kylän selviytymisestä USA:n kohdistuvan ydinasehyökkäyksen jälkeen. Pääasiallisesti sarja on henkilödraama ja trendin mukaisesti seurataan pientä joukkoa keskeisiä hahmoja. Nyt on kolme jaksoa takana ja mielestäni mielenkiintoisinta antia mitä sarja voisi tarjota olisi juurikin hyökkäyksiin keskittyvä tarina, mutta sarja painottuu lähinnä ihmissuhteisiin. Vielä tässä vaiheessa hahmot ovat jääneet aika etäisiksi, jotkut lähinnä rasittavat kliseisyydellään ja välillä on ollut niin siirappisia kohtauksia että oksat pois. Tästä huolimatta ohjelmalla on potentiaalia ja mielenkiinto on yleisesti ottaen pysynyt yllä. The downward spiral never ends. | |
![]() 17.06.2007 16:47:24 | |
Aiheessa olisi potentaalia vaikka mihin! Apokalyptiset kertomukset ovat jostain syystä aina kiehtoneet itseäni. Pitänee tarkastaa tämä sarja, vaikka olisikin liian siirappinen. | |
![]() 22.08.2007 23:14:43 | |
Tapahtumien alkua kuvaavien mainosten perusteella toivoin tältä edes vähän, mutta täyttä roskaahan tämä oli. Ennen ensimmäistä mainostaukoa kävi jo ilmi, että tujua jenkkipropagandaa ja muutenkin huonolaatuista ihmissuhdekuraa sieltä puskee. Alkoi vituttaa. | |
![]() 23.08.2007 01:58:38 | |
Ekan kauden olen nähnyt ja vähän tummempaa meininkiä olisin tuolta toivonut. Liikaa tosiaan sitä ihmissuhteiden pyörittelyä ja joissain kohdin yhtä naurettavaa juonenpätkää mitä jossain Prison Breakissä. Hyvä sarja olisi ollut jos se liika jahkaileminen olisi vaan jätetty pois ja itse tarinaa olisi kuljetettu nopeampaa tahtia eteenpäin. The only way is up! | |
![]() 23.08.2007 06:18:39 | |
Oli kyllä iso pettymys. Kaikkein eniten myötähäpeää aiheutti se pormestarin puhe lopussa. Ainekset todella hyvään sarjaan olisi ollut olemassa. Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo. | |
![]() 23.08.2007 07:16:53 | |
Oli kyllä iso pettymys. Kaikkein eniten myötähäpeää aiheutti se pormestarin puhe lopussa. Ainekset todella hyvään sarjaan olisi ollut olemassa. Ei taaskaan napannut; mainokset toki kiinnostivat. Täähän lopetettiin jo kerran jenkeissä, joten ei liene ihan mestariteos... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 23.08.2007 09:07:12 | |
Taas tuomitaan sarja aitoon MNet-tyyliin ensimmäisen jakson perusteella. Takaisin siis katselemaan ranskalaisia taidesarjoja, ja ylistämään niiden mahtavuutta. | |
![]() 23.08.2007 09:11:52 | |
Taas tuomitaan sarja aitoon MNet-tyyliin ensimmäisen jakson perusteella. Takaisin siis katselemaan ranskalaisia taidesarjoja, ja ylistämään niiden mahtavuutta. Jollei sarjan pilotti koukuta, vika on siis aina katsojassa? Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 23.08.2007 09:21:24 | |
Jollei sarjan pilotti koukuta, vika on siis aina katsojassa? Ehdottomasti :). En muista sarjaa, johon olisin pilotin perusteella jäänyt koukkuun. Viimeisimmät uudet sarjat joita on tullut katsottua, kuten Lost, Deadwood, Pako, Jericho vaativat sen "hampaat irvessä" 3-5 jaksoa ennen kuin pääsee sisälle. Toisissa sarjoissa on henkilöhahmoja niin monta, että yhden jakson jälkeen on vielä ihan ulalla. | |
![]() 23.08.2007 09:24:08 | |
Ehdottomasti :). En muista sarjaa, johon olisin pilotin perusteella jäänyt koukkuun. Viimeisimmät uudet sarjat joita on tullut katsottua, kuten Lost, Deadwood, Pako, Jericho vaativat sen "hampaat irvessä" 3-5 jaksoa ennen kuin pääsee sisälle. Toisissa sarjoissa on henkilöhahmoja niin monta, että yhden jakson jälkeen on vielä ihan ulalla. Jep. Tässä oli mulle ongelmana se, että mua ei kiinnosta henkilöiden kohtalot - niistä puuttui "imu". Deadwood, Rooman sheriffi, Soparanos... onhan näitä onnistuneitakin lähivuosilta. Nykyään tehdään niin kovin helpolla tavallisen tylsää ihmissuhdelätinää jonkin "isomman" kuvion alle. Tässä ydinsota? Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 23.08.2007 10:00:04 | |
Nykyään tehdään niin kovin helpolla tavallisen tylsää ihmissuhdelätinää jonkin "isomman" kuvion alle. Tässä ydinsota? Jep, ja tässä oikeastaan häiritsee se, että tapahtumat ovat kaukana jossain. Eli tuolla kylässä vatvotaan niitä ihmissuhteita ja kaikki mielenkiintoinen tapahtuu sillä välin jossain muualla. 9 tai 10 jaksoa katselin tuota sarjaa ja kyllähän sen voisi joskus loppuunkin katsoa. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään mestariteos tyyliin Deadwood taikka sopranos, joissa ympäristö, tapahtumat ja kaikki hitsautuu saumattomasti yhteen. | |
![]() 23.08.2007 10:30:10 | |
Nykyään tehdään niin kovin helpolla tavallisen tylsää ihmissuhdelätinää jonkin "isomman" kuvion alle. Tässä ydinsota? Samaa mieltä. Tuntuu, että kaikesta pitää nykyään tehdä saippuasarjaa. "Layers of layers of shit!" | |
![]() 23.08.2007 13:21:21 (muokattu 23.08.2007 13:21:49) | |
Aika paatosta oli :D Mie ainakin hajosin siihen kuulakärkikynä kohtaan. Vaikka oli tossa hyvätkin hetkensä. Katson kyllä seuraavankin jakson, mutta toisaalta miulla on muutenkin aika tylsä elämä. You are what you are, and what you are is ok. | |
![]() 23.08.2007 13:30:31 | |
Niille jotka haluaa kunnon maailmanloppumeininkiä suosittelen tv-elokuvaa nimeltä Threads (http://www.imdb.com/title/tt0090163/). Elokuva sijoittuu Sheffieldiin, ja siinä seurataan nuorta paria ja heidän perheitään. Perusjuoni on tämä: Neuvostoliitto tunkeutuu Iraniin, mistä NATO-maat hieman suuttuvat, tilanne kärjistyy viikkojen aikana ja lopulta alkaa ydinpommit lentelemään. Leffasta on taatusti kaikki siirappisuus kaukana. Koko paketti on kasassa, leffan hienous on siinä että kaikki esitetään mahdollisimman realistisesti, jännitystä pikkuhiljaa nostatetaan. Kaikki tapahtuu niinkuin se todennäköisesti oikeastikin tapahtuisi. Hankala sitä tunnelmaa on kuvata, itse ainakin olin paskat housussa kun leffa loppui. Pisti kyllä ajattelemaan. Niin se Jericho? Ei muakaan oikein kiinnostanu seurata jonkun pikkukylän tapahtumia. Siinä ihan naapurissa olisi yksi räjäytetty kaupunki, mitä jos sitä olisi seurattu? | |
![]() 23.08.2007 13:35:18 (muokattu 23.08.2007 13:35:39) | |
Niille jotka haluaa kunnon maailmanloppumeininkiä suosittelen tv-elokuvaa nimeltä Threads (http://www.imdb.com/title/tt0090163/). Elokuva sijoittuu Sheffieldiin, ja siinä seurataan nuorta paria ja heidän perheitään. Perusjuoni on tämä: Neuvostoliitto tunkeutuu Iraniin, mistä NATO-maat hieman suuttuvat, tilanne kärjistyy viikkojen aikana ja lopulta alkaa ydinpommit lentelemään. Leffasta on taatusti kaikki siirappisuus kaukana. Koko paketti on kasassa, leffan hienous on siinä että kaikki esitetään mahdollisimman realistisesti, jännitystä pikkuhiljaa nostatetaan. Kaikki tapahtuu niinkuin se todennäköisesti oikeastikin tapahtuisi. Hankala sitä tunnelmaa on kuvata, itse ainakin olin paskat housussa kun leffa loppui. Pisti kyllä ajattelemaan. Niin se Jericho? Ei muakaan oikein kiinnostanu seurata jonkun pikkukylän tapahtumia. Siinä ihan naapurissa olisi yksi räjäytetty kaupunki, mitä jos sitä olisi seurattu? Mäkin oon ton Threadsin katsonut ja siihen verrattuna Jericho on pelkkää lasten kamaa. Tosiaankin yksi ahdistavimmista pätkistä mitä on koskaan tehty. Jericho sitäpaitsi ei taida olla mitenkään hirveän realistinen. Katsokaa toi Threads ja miettikää sen jälkeen miten onnellista draamaa siitä seuraisi jos nuket alkaisi lentelemään. The only way is up! | |
![]() 23.08.2007 14:09:03 | |
...miten onnellista draamaa siitä seuraisi jos nuket alkaisi lentelemään. :-D Suloinen mielikuva. Juu, meni hetki ennen kuin ymmärsin mitä "nuket" tässä tarkoittivat. Tuolla aiemmin joku mainitsi, että pitäisi näitä uusia sarjoja katsoa "hampaat irvessä" muutama jakso. Pakoa ja Lostia yritin aika pitkäänkin, mutta ei ne kyllä mua kiehtoneet, henkilöt on niin yhdentekeviä. Deadwoodia en yrittänyt, kun ei esitysajaltaan sopinut illan torkulle. Jerichoa en tosiaan edes yrittänyt, kun joku sitä jossain ketjussa vertasi Lostiin. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. | |
![]() 23.08.2007 21:02:21 | |
Eka jakso ihan katsottava, mutta toinen onkin jo sellaista god-bless-america-kökköä, että lopetin sarjan katsomisen. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista | |
![]() 23.08.2007 22:20:10 (muokattu 23.08.2007 22:22:11) | |
Eka jakso ihan katsottava, mutta toinen onkin jo sellaista god-bless-america-kökköä, että lopetin sarjan katsomisen. Ai toinen osa on vielä huonompi? Koko juoni oli täynnä ihan hölmöjä juttuja. Ensinnäkin Jake toimi aika idioottimaisesti törmätessään vanhuksiin. Hän kävi koittamassa naisen pulssia ja katsoi silmät kiinni istuvaa miestä ja....lähti lenkuttamaan hajonneen jalkansa kanssa. Ainakaan minulla ei olisi tullut mieleenkään koittaa, ovatko molemmat todellakin kuolleita ja kenties etsiä heidän autostaan esimerkiksi kännykkää. No, eipä se mitään. Jake on muutenkin tarkkasilmäinen sillä hän näki ajaessaan (puolitajuttomana) pimeänä olevan linja-auton ja tiesi sen olevan vankienkuljetusajoneuvo. Myös lapset ovat yllättävän idiootteja amerikassa. Opettaja pyytää lapsia kääntymään vasemmalle ja lapset alkavat kysymään "Kumpi on vasen ja kumpi oikea". No, fiksu opettaja kertoo helpon niksin. Vasen (Left) muodostaa L-kirjaimen etusormen ja peukalon kanssa. Jos on niin idiootteja mukuloita, että eivät osaa oikeaa ja vasenta, niin miten ihmeessä he tietävät, miten päin L-kirjain on? Koko L-vihjekin kertoo, että lapset osaavat tavata sanan Left. No, onneksi joukossa on myös yksi afrikan amerikkalainen, joka osoitti ensin viisautensa sheriffille, mutta suorastaan loisti palomiehille sanomalla, että kannattaa laittaa valot päälle, jos on pimeää. "Oletko varma ettet ole kemian tohtori?" kysyi palomies tämän jälkeen. Joku taisi myös kysyä "Oletko varma ettet ole tiedemies?" Itse viisauden multihuipentuma vain hymyili vaatimattomaan tapaansa. Loppuhuipentuma ja suoranainen kliimaksi oli kuitenkin pormestarin upea ja toverillinen puhe kunnon amerikkalaishenkeen. God bless America. Odotettavissa on mielenkiintoisia ihmissuhdekuvioita Jaken ja hänen entisen heilansa välillä. Ainakin kun entisen heilan nykyinen on (yllätysyllätys) lääkäri. On jopa mahdollista, että opettajar tuo oman älykkään mausteensa tähän soppaan. Seuraava jakso on aivan pakko katsoa. Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo. | |
![]() 23.08.2007 23:21:08 (muokattu 23.08.2007 23:21:44) | |
Ai toinen osa on vielä huonompi? Koko juoni oli täynnä ihan hölmöjä juttuja. Ensinnäkin Jake toimi aika idioottimaisesti törmätessään vanhuksiin. Hän kävi koittamassa naisen pulssia ja katsoi silmät kiinni istuvaa miestä ja....lähti lenkuttamaan hajonneen jalkansa kanssa. Ainakaan minulla ei olisi tullut mieleenkään koittaa, ovatko todellakin kuolleita ja etsiä heidän autostaan esimerkiksi kännykkää. Sinullahan luonnollisesti ajatus toimii täydellisesti kolarin jälkeen? Ainakaan TV:ssä tarjotuista kuvakulmista ei jäänyt epäselväksi, että kyseinen mies voisi olla hengissä. Niin ja hänellä oli silmät auki. No, eipä se mitään. Jake on muutenkin tarkkasilmäinen sillä hän näki ajaessaan (puolitajuttomana) pimeänä olevan linja-auton ja tiesi sen olevan vankienkuljetusajoneuvo. Mistään ei selviä, että juurikin Jake näki auton, ja jos näki niin ehkäpä matkalla koulubussin luokse? Myös lapset ovat yllättävän idiootteja amerikassa. Opettaja pyytää lapsia kääntymään vasemmalle ja lapset alkavat kysymään "Kumpi on vasen ja kumpi oikea". No, fiksu opettaja kertoo helpon niksin. Vasen (Left) muodostaa L-kirjaimen etusormen ja peukalon kanssa. Jos on niin idiootteja mukuloita, että eivät osaa oikeaa ja vasenta, niin miten ihmeessä he tietävät, miten päin L-kirjain on? Koko L-vihjekin kertoo, että lapset osaavat tavata sanan Left. Ehkäpä vähän turha kohtaus, mutta koulussa on tullut oltua avustajana ala-asteella n. 3 ja koulun aloittaneista 95% osaa kirjaimet, mutta läheskään kaikki eivät osaa tavata, joten miten tuo tavaaminen liittyy kirjainten osaamiseen? No, onneksi joukossa on myös yksi afrikan amerikkalainen, joka osoitti ensin viisautensa sheriffille, mutta suorastaan loisti palomiehille sanomalla, että kannattaa laittaa valot päälle, jos on pimeää. "Oletko varma ettet ole kemian tohtori?" kysyi palomies tämän jälkeen. Joku taisi myös kysyä "Oletko varma ettet ole tiedemies?" Itse viisauden multihuipentuma vain hymyili vaatimattomaan tapaansa. Palomiehet sanoivat, etteivät saa valaistusta, kun sähköt ovat alhaalla, joten Hawkins kysyi, että "kait teillä tietöitä tehdää öisin" ja tämä oli mielestäni sellainen oivallus joka ei ehkä itsellä olisi käynyt mielessä. Ensimmäinen tapahtuma liittyi siihen, että sanoi sheriffille, että "kannattaa peittää Jericho teksti auton kyljestä, koska et halua kertoa, että Jericho on vielä pystyssä" Ehkäpä tästäkin asiasta tullaan vielä sarjan edetessä kertomaan... Loppuhuipentuma ja suoranainen kliimaksi oli kuitenkin pormestarin upea ja toverillinen puhe kunnon amerikkalaishenkeen. God bless America. Eiköhän jokaisessa maassa moisen katastrofin jälkeen presidentti/kuningas tai kuka tahansa luo uskoa omiensa selviytymiskykyyn? Itse varmaan toteaisit, että "Paska homma. Ootte omillanne läskit!" Odotettavissa on mielenkiintoisia ihmissuhdekuvioita Jaken ja hänen entisen heilansa välillä. Ainakin kun entisen heilan nykyinen on (yllätysyllätys) lääkäri. On jopa mahdollista, että opettajar tuo oman älykkään mausteensa tähän soppaan. Eipä ole lääkäri. | |
![]() 27.08.2007 13:02:21 | |
toiveikkaana katsoin ekan jakson. ajattelin vielä katsoa tokan ja jos se jatkaa samaan suuntaan, en aijo kolmatta enää vilkaista. oon ehkä vähän sarjavammainen, koska mielestäni x-filesin jälkeen ei ole tullut mitään katsottavaa sarjaa. ah, paitsi tietenkin oz. ja carnivale on ihan ok. siinäkin liikaa liirumlaarumia. |42| miten ajetaan grungeparta? -haulikolla.
Ilmassa on kaukaisten nuotiotulten tuoksu, johon on sekoittunut häivähdys kanelia. Siinä tuoksuu seikkailu! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)