Juntunen 19.09.2007 10:53:39 (muokattu 19.09.2007 10:54:02) | |
---|
Moroo. Löytyykö palstalta Facebookin käyttäjiä? Itse aika vasta sinne rekisteröidyin ja värkkäsin Muusikoiden.net -ryhmän johon saap liittyä. =) Joskus vuosi sitten muuan amerikkalainen heppu tuosta Facebookista vouhkasi mulle kovasti, mutta ei tainnut olla vielä silloin Euroopassa kovin suosittu palvelu. Nyt alkaa lyömään läpi täälläkin. www.facebook.com |
gandar 19.09.2007 12:20:01 | |
---|
Yliopiston kauttahan tuonne houkuteltiin ja etsiskelinkin viime viikolla M.net -ryhmää. Lyhyesti virsi kaunis, liityin tekemääsi ryhmään. Ceci n'est pas une signature |
Milkop 19.09.2007 13:26:54 | |
---|
Onkos tuo nyt sitten vähän niinkuin joku gallerian vastine vai? "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Juntunen 19.09.2007 13:37:55 (muokattu 19.09.2007 13:41:10) | |
---|
Onkos tuo nyt sitten vähän niinkuin joku gallerian vastine vai? No ei ehkä ihan. Ei perustu käyttäjien kuviin, vaan enemmän nimenomaan siihen omaan sosiaaliseen verkostoon ja käyttäjien väliseen interaktioon, johon systeemi tarjoaa lukemattomia mahdollisuuksia. Omaan facebook-profiiliin on saatavilla ties minkälaisia extrapalasia ja sovelluksia, mitä jengi käyttää ja on sitä kautta interaktiossa toistensa kanssa. Vaikea selittää, olen niin vähän aikaa vasta itse käyttänyt. Tuo on aloittanut jenkkien omasta koulukaverit.com -tyyppisestä palvelusta ja kasvanut aivan jumalattoman kokoiseksi. Nyt sitä tosiaan käytetään ihan ympäri maailmaa. http://en.wikipedia.org/wiki/Facebook EDIT: Niin, noiden käyttäjien kehittämien "sovellusten" avulla Facebook toimii varsin näppärästi yhteen muiden palveluiden kanssa ja esimerkiksi omien last.fm-tilastojen, Flickerin kuvien ja vaikkapa jo olemassaolevan blogin saa sulautettua osaksi omaa profiilisivuaan oikein näppärästi. Vaikka mitä tuolla näyttäisi olevan kunhan jaksaa tonkia. |
Nazareth 19.09.2007 13:40:52 (muokattu 19.09.2007 13:50:16) | |
---|
Miten tuolta löytää ko. ryhmän? EDIT: koitin hakea ko. nimellä sieltä mutta en löytäny Ei ku joo, nythä tää rupee sujumaa. Vaikeeta enneku hoksasin ton network-meiningin. "Never had any bad head." - Homer Johnson |
Juntunen 19.09.2007 13:41:45 | |
---|
|
aikavaikea 19.09.2007 14:15:54 | |
---|
En ole tutustunut, mutta tänään näytti Iltalehdessä just olevan juttua tästä. (Jutun perusteella parempi jättää tutustumattakin) http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709196597875_uu.shtml Facebook koukuttaa Facebook eli eräänlainen aikuisten ystäväkirja on suositumpi kuin koskaan. Harvardin yliopisto-opiskelijat perustivat sivuston vuonna 2004, jotta uudet opiskelijat voisivat tutustua toisiinsa sen avulla. Facebookin liian ahkera tutkailu saattaa äityä jopa riippuvuudeksi. Nyt globaalin ystäväkirjan pelätään aiheuttavan samanlaista riippuvuutta kuin online-vedonlyönti tai muu pelaaminen. - Ihmiset ajattelevat Facebookia jopa silloin, kun he eivät ole tietokoneen läheisyydessä. He miettivät, ovatko he saaneet uusia ystäviä ja pohtivat sitä, milloin pääsevät taas kirjautumaan sivustolle, psykologi Thomas Nilsson kertoo Aftonbladetissa. Ruotsalainen Samuel Landqvist, 23, kertoo käyttävänsä Facebookin selailuun jopa kaksi tuntia päivässä ja tarkistavansa omat sivunsa myös työpäivänsä aikana. - Facebook-kavereiden haalimisesta on tullut minulle ja osalle kavereistani eräänlainen kilpailu. Psykologin mukaan Facebook-koukussa olevat ihmiset päivittävätkin tietojaan fanaattisesti ja ovat koko ajan kirjautuneena sivustolle. Hänen mukaansa riippuvuus vaikuttaa myös ihmisten mielialoihin ratkaisevasti: he ovat onnellisia kirjautuneena ja onnettomia, jos eivät pääse koneen ääreen.I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Jormaz 19.09.2007 14:22:36 | |
---|
Vaikuttaa semmoselta mitä voisi koittaa. Sitä yhtä galleriaa en periaatteesta tue. Summer is coming, fat boys are happy |
jusbe 19.09.2007 16:01:49 | |
---|
Eli tarkoituksena hankkia online kavereita? Onko turhempaa asiaa keksitty? todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio |
Jormaz 19.09.2007 16:10:49 | |
---|
Jaa jos toi on semmonen Myspacen kaltainen pökäle niin jää kyllä rauhaan. Summer is coming, fat boys are happy |
Juntunen 19.09.2007 16:22:59 (muokattu 19.09.2007 16:25:28) | |
---|
Eli tarkoituksena hankkia online kavereita? Onko turhempaa asiaa keksitty? ? Ei ole tarkoituksena tuo. Ainakaan minulla. Ihan mukavastihan tuolla tuntuu oikeitakin kavereita ja tuttuja olevan. Toki online-kavereitakin voi tuon kautta hommata jos haluaa. Jaa jos toi on semmonen Myspacen kaltainen pökäle niin jää kyllä rauhaan. On tässä jonkin verran eroa MySpaceen. Hyödyntää mielestäni huomattavasti tehokkaammin nimenomaan ton oman kaveriverkoston handlaamisen. |
atimoc 19.09.2007 16:53:14 | |
---|
Facebookia on tullut viimeisen viikon aikana vastaan joka tuutista. Sillä on varmaan jotain hyviäkin käyttötarkotuksia, mutta se vertailusysteemi, joka kyselee tyyliin "Onko tämän yhteisösi jäsenistä X vai Y hauskempi ihminen?" jne., kuulostaa hirveältä paskalta. Kummallinen ajatus laittaa omia kavereita johonkin ihme paremmuusjärjestykseen netissä. "These songs are long and there are fast parts, so that automatically means that they're good" -Matt Smith |
Juntunen 19.09.2007 17:01:47 | |
---|
...mutta se vertailusysteemi, joka kyselee tyyliin "Onko tämän yhteisösi jäsenistä X vai Y hauskempi ihminen?" jne., kuulostaa hirveältä paskalta. Kummallinen ajatus laittaa omia kavereita johonkin ihme paremmuusjärjestykseen netissä. Tuommoseen en ole kyllä törmännyt ollenkaan. Pitääköhän tuohon olla joku erillinen sovellus? Noh, eipä ole tarvettakaan kyllä. |
Heiskanen 19.09.2007 17:25:31 | |
---|
Teimpähän piruillessani tunnukset kun pitää kokeilla onko tuosta mihinkään. Ja kaiken lisäksi liityin vielän tähän m.netin omaan yhteisöön. HÄHÄ! Tästä on hyvä jatkaa? |
PomppoK 19.09.2007 17:44:24 (muokattu 19.09.2007 17:47:31) | |
---|
jopa kaksi tuntia Heh heh. Mitäköhän arvon toimittajatutkijat sanoisivat, jos ottaisivat M.netin käyttäjät syyniin. Mutta joo, olen Naamakirjassa. En tosin tiedä miksi. Pari päivää sitten loin tunnuksen, mutta en ainakaan vielä ole liiemmin hihkunut. Eihän minulla muutenkaan ole sosiaalisia kontakteja vaadittavissa määrin. Tämä oli jo kolmas yhteisöni. Porttiteorian mukaan varmaankin menee kohta siihen, että liityn ihan mihin yhteisöihin hyvänsä! |
Niskamies 19.09.2007 17:49:35 | |
---|
Itse olen käyttänyt facebookia jokusen kuukauden kun joku kaveri suositteli sitä. Ja nyt liityin mnet-ryhmään. |
hilloviiva 19.09.2007 20:17:22 | |
---|
Joo mul on kans siel nimi ja kaikkee, laitoin kyl vaan oikestaan ku yks kaveri pyys. Tosta tulee mieleen oikeestaan aikuisten irc-galleria, jossa on helvetisti kaikkee pikku säädettävää. Ja se vituttaa ku en saanu sitä music juttua toimii, jonka pitäis scouttaa sun piisit ja tehä soittolistaa tai jotain vastaavaa last.fm settii. Mutta liityn tohon m.net juttuun. Human nature. I do something nice for you, you do something nice for me, like not kill me. Next thing you know, we're friends.
MacGyver |
Boldari 19.09.2007 21:27:12 | |
---|
Minua jollain tavalla surettaa tämä vanhanaikaisen kyläyhteisöllisyyden, jossa Arska auttaa Penaa kaivamaan ojan, korvautuminen näillä kaiken maailman mese, galleria yms. pakkopullasosiaalisuuskanavilla. Uskokaa pois, ihminen degeneroituu tätä menoa. Millä on yhdeksän kättä ja on aivan hanurista? Def Leppard |
gandar 19.09.2007 22:40:33 | |
---|
^ Mutta tällaisten kautta Pena voi pyytää Arskaa, tai vaikka koko naapurustoa auttamaan ojan kaivamisessa. Yhteisöllisyyttä se on sähköisiä viestimiäkin pitkin tehty. Ceci n'est pas une signature |
Juntunen 19.09.2007 23:21:41 | |
---|
...kaiken maailman mese, galleria yms. pakkopullasosiaalisuuskanavilla.. Ei nää oo niitä käyttäville ollenkaan pakkopullaa. Ja mitä tulee meikäläisenkin kaveripiiriin, niin kyllä se olisi melkoisen paljon pienempi esimerkiksi ilman messengeriä. 51 kaveria näyttäisi olevan tällä hetkellä listalla ja niistä varmaan 30 on sellaisia, joiden kanssa ei tulisi oltua juurikaan yhteydessä ilman messengeriä. Luopukaatten muutosvastarinnasta ja hypätkää rohkeasti kelkkaan! Kyllä se siitä ensihämmennyksen jälkeen lähtee online-elämä käyntiin. Nyt on Arskalla ja Penallakin mahdollisuus tutustua satoihin ja satoihin ojankaivamisesta kiinnostuneisiin. Ei tartte enää kahdestaan kaivella. =) |