Mika Antero 17.03.2006 12:03:21 (muokattu 17.03.2006 12:07:33) | |
---|
Miten on, kehtaakos kukaan jo tunnustaa lukeneensa otsikossa mainitun kirjan? Jos kehtaatte, niin mitäs tykkäsitte? Taso on säilynyt ihan yhtä hyvänä kuin aiemmissakin kirjoissa, tässä tosin juoni oli vähän niinkuin sivuseikka; kirja toimii lähinnä jonkinlaisena välisoittona ennen sarjan päätösosaa. Suuri osa sivuista on tapahtumien selittelyä sekä selvittelyä miksi Voldemortista tuli sellainen kuin tuli. Tässä(kin) kirjassa sivuhenkilöt ovat itseasiassa mielenkiintoisempia ja elävämpiä kuin itse päähenkilö. Potter on toisinaan melkoisen ärsyttävä teini, mutta sellaisiahan ne teinit ovat... Mielenkiinnolla odottelen sarjan päätösosaa, sikäli mikäli se päätösosaksi sitten jää. |
Lonnie 17.03.2006 12:04:48 | |
---|
Oon lukenu sen jo joskus jouluna. THV #22 |
Brian May jr. 17.03.2006 12:46:00 | |
---|
Oon lukenu sen jo joskus jouluna. Noh? Oma mielipiteesi kirjasta? Vettä! |
Flow 17.03.2006 12:47:56 (muokattu 17.03.2006 12:48:50) | |
---|
Jos olisin Rowling. Kirjoittaisin sarjan viimeisestä osasta tahallani susi huonon. Kirjassa ei olisi kuin yksi luku, joka kestäisi sen viisi sivua. Sarja päättyisi siihen kun Voldemort(?Mitenkähän lie kirjoitetaan), sanoisi jotta pöö... Olisi se hauskaa...Mutta kun en ole. “When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.”
-Thomas Jefferson |
zernobyl 17.03.2006 12:48:54 | |
---|
Hyvä kirja. Pitää varmaan vielä tuo suomenkielinen painos saada käsiin ja katsella miten on uudet jutut nimensä saaneet Kaparin kynsissä. Luin tosiaan tuon kirjan samana päivänä kun se ilmestyi ja toisen kerran luettuani koko sarjan uudestaan. Nyt ei ole kunnon muistikuvia niin olisi tuo uusintalukeminen ihan paikallaan. Sen muistan kuitenkin että nautein suuresti lukemisesta. Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station. |
zernobyl 17.03.2006 12:50:10 | |
---|
Jos olisin Rowling. Kirjoittaisin sarjan viimeisestä osasta tahallani susi huonon. Kirjassa ei olisi kuin yksi luku, joka kestäisi sen viisi sivua. Sarja päättyisi siihen kun Voldemort(?Mitenkähän lie kirjoitetaan), sanoisi jotta pöö... Olisi se hauskaa...Mutta kun en ole. Heh. Kaikkein vittumaisin lopetus olisi 700-sivuisen päätösosan viimeisen sivun viimeinen lause "Ja Harry heräsi sängystään ja totesi että kaikki olikin ollut vain unta". :D Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station. |
petrutsi 17.03.2006 13:20:29 | |
---|
Avaudumpa tänne. Eli on tuo englannin kielinin versio nyt ollut hetken telakalla ja ajattelin lukea loppuun nyt ennen enkun kirjotuksia. Tänä aamuna peliin astuu Helsingin Sanomat, jossa oli juttua kyseisestä kirjasta. Äitini luki sitä eikä ymmärtänyt selvästi sanaa "spoileri" ja yht'äkkiä täräytti "Jaaha, - - kuolee uudessa Potterissa". Sanoisin, että mulla repes perse. Luin itsekin sen jutun sitten mikä oli erikseen kulttuuri osiossa. Minkälainen urpo kirjoittaa juuri suomeksi ilmestynyttä kirjaa käsittelevässä jutussa jotain tyyliin "Kaikki kynnellekykenevät ovat jo varmasti lukeneet englanninkielisen version JOTEN ON VARMASTI TURHA ENÄÄ PITÄÄ VERHOA JUONEN TAPAHTUMIEN EDESSÄ." Siis herrajumala, tämä tarkoittaa sitä, että minä voin huoletta alkaa julkaisemaan ja huutelemaan juonipaljastuksia vanhoista kirjoista sillä syyllä, että "no nämä on 50 vuotta vanhoja kyllähän nämä on kaikki lukeneet jo." Voi jumaleissön mitä perkeleen urpoja sitä maailmassa on, ja sellaisia päästetään vielä Helsingin Sanomiin. Kiitos ja anteeksi. My balls and the end of humanity..how the hell are they related? |
JOO100 17.03.2006 13:21:45 | |
---|
Oon lukenut reilut sata sivua vasta, mutta vaikuttaa jo nyt erittäin mielenkiintoiselta. Niin kuin kaikki muutkin Potterit. Onko valittamista?! Romantikkoitkijät #44 |
Tikru. 17.03.2006 13:23:38 | |
---|
Viime kesänä luin. Tykkäsin enemmän ku vitosesta, mikä olikin melko surkea. Tää on ehkä mun suosikki-Potteri tähän mennessä. "Allekirjoitusmateriaalia." -qlqnen |
jami87 17.03.2006 13:28:07 | |
---|
Äiti yllätti ja lykkäs kirjan käteen. <3 Mageeta. B) |
möhköfanttimies 17.03.2006 13:55:07 | |
---|
Luin sillo ku se ilmesty. Olihan se aika hyvä. En vaa nyt muista yhtään mitä siinä tapahtui. :) Vois lukasta vaikka koko sarjan taas uudestaan... I Love Bush!
(pussy not the president) |
Lähikauppias 17.03.2006 18:48:20 | |
---|
Luin myös heti silloin kun tuli englanniksi. Kämppis osti suomenkielisen version, täytyy vaan venailla että lukee sen loppuun. Sanoisin että lempipotterini, lopussa melkein jopa kyynel tirahti silmäkulmasta. Vähintäänkin olin hyvin syvästi järkyttynyt. |
jp_one 17.03.2006 18:53:23 | |
---|
Tänä aamuna peliin astuu Helsingin Sanomat, jossa oli juttua kyseisestä kirjasta. Äitini luki sitä eikä ymmärtänyt selvästi sanaa "spoileri" Mitä? Onko hesarissa käytetty sanaa "spoileri"? |
ballfish 17.03.2006 19:25:04 | |
---|
Äiti yllätti ja lykkäs kirjan käteen. Olen hyvä uimaan katiskaan. #4
"Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." V.U.K #6 |
SuperJeesus 17.03.2006 19:33:47 (muokattu 17.03.2006 19:36:33) | |
---|
Ilmoitan vain, etten viitsi lyödä tähän suoraa linkkiä siihen T-Shirt Hell:n paitaan, missä lukee kuka kuolee ja millä sivulla. Ajattelin tosin joku aika sitten, että olisin voinut tilata semmoisen ja mennä jonottamaan uutta kirjaa. Sure 'nuff 'n yes, I do! |
Mika Antero 17.03.2006 19:49:28 | |
---|
Ilmoitan vain, etten viitsi lyödä tähän suoraa linkkiä siihen T-Shirt Hell:n paitaan, missä lukee kuka kuolee ja millä sivulla. Mitä mieltä olet tästä uudesta kirjasta? |
aikavaikea 17.03.2006 20:08:16 | |
---|
Ajattelin tosin joku aika sitten, että olisin voinut tilata semmoisen ja mennä jonottamaan uutta kirjaa. Aika idioottimainen ajatus. Ja ei, mä en ole lukenut yhtään Potteria, sivusta olen kuunnellut jotain niistä, kun vaimo joskus luki lapsille. Jonkin osan niistä olen osittain katsonut videolta. Ei vaan ole mun tavaraa. Toiset uskoo Jumalaan, toiset Joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon. |
SuperJeesus 17.03.2006 20:53:32 (muokattu 17.03.2006 20:59:46) | |
---|
Mitä mieltä olet tästä uudesta kirjasta? Takakansi oli ihan hyvä. Aika idioottimainen ajatus. Semmosia mä välillä ajattelen :( Sure 'nuff 'n yes, I do! |
SirElwood 17.03.2006 21:16:31 | |
---|
Itse pidin kirjasta kovin paljon. Tuli vähän :'( olo, kun oli loppuun päässyt. Odotan kuitenkin innolla viimeistä osaa. |
papitsu 17.03.2006 22:26:01 | |
---|
Tänään luin loppuun. Surullinen kirja. Mutta silti paras Potteri. Odotan innolla seiskaa. THV-Klubi #42 | IHFC #5 | S.M.A.K | V.U.K. #9 |