Bluesmies 19.12.2007 22:58:45 (muokattu 19.12.2007 22:59:09) | |
---|
http://www.posteradam.com/resimler/PP0020.jpg Tuossa siis tuo kuuluisa kuva, josta on julisteita ym. tehty. Wikipedia väittää kuvasta seuraavaa: Lunch atop a Skyscraper1 (New York Construction Workers Lunching on a Crossbeam) is a famous photograph taken by Charles C. Ebbets during construction of the GE Building at Rockefeller Center in 1932. The photograph depicts 11 men eating lunch, seated on a girder with their feet dangling hundreds of feet above the New York City streets. Ebbets took the photo on September 29, 1932, and it appeared in the New York Herald Tribune in its Sunday photo supplement on October 2. Taken on the 69th floor of the GE Building during the last several months of construction, the photo Resting on a Girder shows the same workers napping on the beam. The copyright owner of the photograph, the Bettman Archive, did not recognize Charles C. Ebbets as the photographer until October 2003 (reportedly after months of investigation by a private investigation firm).1 Many posters and prints of the photograph continue to list the artist as unknown. Mitä siis olette mieltä, onko tämä kuva aito vai ei? Itse ainakin haluaisin uskoa, että aito on. Wikipedian mukaan siis on aito, mutta tuo nyt ei vielä täysin mitään todista. |
sankari666 19.12.2007 23:09:57 | |
---|
En tiedä mutta ottaa aina mahasta kun tuon näkee. Hieno kuva kyllä. |
lxi 19.12.2007 23:24:13 (muokattu 19.12.2007 23:24:26) | |
---|
No siis: "Ebbets took the photo on September 29, 1932, and it appeared in the New York Herald Tribune in its Sunday photo supplement on October 2." Eiköhän tuo lehdessä ilmestyminen vuonna -32 ole ihan kiitettävä tae kuvan autenttisuudesta. Mahtava kuva kyllä, näkeminen kouraisee tosiaan joka kerta. Samoin tämän jatko-osan, "Resting on a Girder": http://ecx.images-amazon.com/images/I/51I86lFaLvL._SS500_.jpg |
LamaAjanElvis 19.12.2007 23:32:02 (muokattu 19.12.2007 23:34:55) | |
---|
Voihan siellä muutamaa metriä alempana olla joku rakennustaso, ettei sentään katuun asti pläjähdä pudotessaan. Tai sitten eivät vaan vedä turhia stressejä tuosta korkeudesta. Kuvan aitoutta en epäile ainakaan. edit: Ajatelkaapa tuota samaa tankoa vaikka puolen metrin korkeudessa maasta. Eipä siitä mihinkään putoa vaikka vähän tuuli käviskin. Kyllä minä pystyisin ottamaan vaikka torkutkin siinä putoamatta, mut en sitten taas edes vaikka parin/kolmen metrin korkeudessa. Sormet lähtee soundista.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks |
Bluesmies 19.12.2007 23:37:05 | |
---|
Voihan siellä muutamaa metriä alempana olla joku rakennustaso, ettei sentään katuun asti pläjähdä pudotessaan. Tää oli kyllä hyvä pointti! Sellaista mietin itse, että noin korkeallahan käy melkoinen tuulikin jo ja luulisi, että tanko heiluisi aika hyvin. Miten hemmetissä on saatu noin monta noin (uhka)rohkeaa miestä samaan kuvaan? |
LamaAjanElvis 19.12.2007 23:42:23 | |
---|
Miten hemmetissä on saatu noin monta noin (uhka)rohkeaa miestä samaan kuvaan? Kenties työolot ja palkka niin huonoja että ihan sama vaikka putoais. Sormet lähtee soundista.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks |
jra 20.12.2007 01:10:39 (muokattu 20.12.2007 01:14:05) | |
---|
Jossain dokkarissa oli oikein liikkuvaan kuvaa noista Manhattanin 1900-luvun alkupuolen pilvenpiirtäjätyömaista, kohtuullisen viileitä tyyppejä oli 200-300m korkeudella palkeilla keikkumassa. Muistaakseni oli kohta jossa tyyppi loikkasi metrin välin palkilta toiselle. Lieneekö mitään perää että intiaanit olivat haluttuja noihin hommiin, kun heiltä puuttuu luonnostaan korkeanpaikankammo (urbaanilegendaako?). |
dipshit 20.12.2007 02:17:46 | |
---|
Lieneekö mitään perää että intiaanit olivat haluttuja noihin hommiin, kun heiltä puuttuu luonnostaan korkeanpaikankammo (urbaanilegendaako?). Kuulostaisi ainakin erittäin naurettavalta väitteeltä. Mutta mistäpä minä tietäisin mitään. |
MV 20.12.2007 07:36:02 | |
---|
Kerran näin painajaista, että olin tommosella ja joku mulkku yritti saada mua tippumaan:/ The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
He_Man 20.12.2007 08:22:35 | |
---|
Kerran näin painajaista, että olin tommosella ja joku mulkku yritti saada mua tippumaan:/ Joo. Tipuin. Minulla on VOIMAA!!! |
Juzzu 20.12.2007 08:45:13 | |
---|
Nesteet tippuu. |
shovi 20.12.2007 08:53:09 | |
---|
Huomatkaa, että noiden tyyppien ympärillä on tuollainen ihme sumu, joten kuvankäsittelykin on mahdollisuus. Kyllä noita kolkytluvulla käsiteltiin, välineet olivat vain erilaiset. |
bedlam 20.12.2007 09:58:45 (muokattu 20.12.2007 09:59:16) | |
---|
Näitä olen itsekin joskus ihaillut. Monessa ravintelissa ja baarissahan näitä on seinällä. Tuo toinen kuva on muuten rajattu alareunasta just sopivasti erilailla kuin ensimmäinen, ettei näe ovatko liikenteen autot samassa paikassa kummassakin kuvassa...hmm. Pitäis saada suuremmat versiot jostain, jotta voisi asiaa tutkailla. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
käsi 20.12.2007 10:10:11 | |
---|
hetki sitten tieteenkuvalehdestä luin pitkät pätkät näistä pilvenpiirtäjien rakenteluista. En yhtään ihmettele että nuo kuvat olisivat aitoja, koska esim kun Empire State buildingia rakennettiin taisi vain 9 ihmistä kuolla tms ja se meininki oli sitä tasoa mitä kuvat antaa osoittaa sillä erotuksella että noissa kuvissa ei tietenkään näy se että rakentajien suojaksi kehiteltiin kestäviä turvaverkkoja. JA pelkästään näiden verkkojen olemassa olo rauhoitti työmiehiä hyvinkin paljon, ja eivät pelänneet tippumista kovinkaan paljoa. Joidenkin tarinoiden mukaan työmiehet jopa hyppelivät niihin verkkoihin koska siten pääsi nopeampaa kotimatkalle kun "oikaisi" muutaman kerroksen aina välillä. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni |
Karlsson 20.12.2007 10:12:48 | |
---|
Huomatkaa, että noiden tyyppien ympärillä on tuollainen ihme sumu, joten kuvankäsittelykin on mahdollisuus. Kyllä noita kolkytluvulla käsiteltiin, välineet olivat vain erilaiset. Tää tulee varmaan shokkina, mutta filmikuvauksessa sangen yleinen kikka oli valottaa osa kuvasta kehitysvaiheessa enemmän kuin muuta osaa. Tähän käytetään esmes muotoonleikattua pahvinpalaa sen kohdan yllä, jota halutaan valottaa vähemmän. Tuloksena on tuon peitetyn kohdan ympärillä sitten erinäisiä epäloogisuuksia valotuksessa. Että ei syytä huoleen. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner |
Bluesmies 20.12.2007 10:13:10 | |
---|
Lieneekö mitään perää että intiaanit olivat haluttuja noihin hommiin, kun heiltä puuttuu luonnostaan korkeanpaikankammo (urbaanilegendaako?). Itse asiassa asia oli juuri näin. Intiaanit on vähän yleistävä nimitys, sillä tämä ominaisuus oli jollain tietyllä intiaanirodulla. Jonkun dokumentinkin tästä olen joskus katsonut. |
shovi 20.12.2007 10:16:51 | |
---|
Tuloksena on tuon peitetyn kohdan ympärillä sitten erinäisiä epäloogisuuksia valotuksessa. Että ei syytä huoleen. Asia selvä, kiitoksia informaationjyväsestä! Kermaperseisenä digiaikakauden lapsosena en näiden päälle ymmärrä yhtään mitään. |
Karlsson 20.12.2007 10:19:03 (muokattu 20.12.2007 10:20:08) | |
---|
Asia selvä, kiitoksia informaationjyväsestä! Kermaperseisenä digiaikakauden lapsosena en näiden päälle ymmärrä yhtään mitään. Eipä kestä. Tätä on ollut vähän liikenteessä viimeaikoina. edit: niin siis voidaan toki ymmärtää, että kuvaa on käsitelty tuon edellä mainitun vuoksi. Mutta ei kuitenkaan manipuloitu siis. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner |
lxi 20.12.2007 11:22:58 | |
---|
Lieneekö mitään perää että intiaanit olivat haluttuja noihin hommiin, kun heiltä puuttuu luonnostaan korkeanpaikankammo (urbaanilegendaako?). "A lot of people think Mohawks arent afraid of heights; thats not true. We have as much fear as the next guy. The difference is that we deal with it better. We also have the experience of the old timers to follow and the responsibility to lead the younger guys. Theres pride in walking iron." -- Kyle Karonhiaktatie Beauvais (Mohawk, Kahnawake) March 2002 |
Turder 20.12.2007 12:31:07 | |
---|
Kaveri oikealla vetää tenua. Saattaisi käydä heikosti kun joku läväyttää vierustoveria selkään "hey johnnie how's ya wife 'n kids doing". |