Anri8000 16.06.2008 18:29:05 | |
---|
Suositelkaapas jotain helppokäyttöistä ohjelmaa omien videopätkien editointiin. Siis mitään tehosteita ei tarvitse pystyä tekemään, vaan lähinnä leikkaamaan. Käyttöliittymän selkeys olisi plussaa. Kun suo on loputon jos alan vaan googlella etsimään. Eli suosituksia pyydän. Kiitos jo etukäteen. kiitos. Heart is heaven, mind is hell. |
Bluesmies 16.06.2008 18:55:07 | |
---|
Sony Vegas. Helppokäyttöinen ja hyvä. |
Rotuvaari 16.06.2008 19:07:39 | |
---|
Helppokäyttöisin lienee Pinnacle, josta saatavilla 12-versio. Vanhemmillakin 10 ja 11-versioilla pärjää mainiosti, jos vielä jostain löytää. http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Home/ Tuosta ei taida editointi enää helpommaksi muuttua? On ohjelmistossa puutteensakin verrattuna Adoben Premieriin (ammattilaisohjelma) tai vaikka tuohon Vegasiin, mutta esim. suomenkielinen käyttöliittymä on ihan ok (saatavilla päivityksenä Pinnaclen sivuilta). Perusjutut onnistuu, mutta tosissaan mitään hurjan näyttäviä efektejä ei pysty tekemään. Sen sijaan leikkaukset fadeineen ja varsin monipuoliset kuvan ja äänensäätömahdollisuudet on plussaa. Kannattanee hankkia suoraan plus-versio ohjelmistosta, jos tuohon päätyy. Tai pystyyhän sen myöhemminkin päivittämään. Valmiita mallinnuksia on omiin tarpeisiin ja pätevimmät modaa itse mieleisensä teksti-efektit jne. Hullu paljon töitä tekee, viisas ostaa donitsin. |
Alpha 16.06.2008 19:10:41 | |
---|
Suosittelen minäkin tuota Pinnaclea. Tällä hetkellä itsellä käytössä Pinnacle 11 plus ja hyvin sillä on saanu vähän vaikeemmatkin jutut tehtyä. |
Kukkis 77 16.06.2008 19:14:04 | |
---|
Windows Movie Makeria helppokäyttöisempää ohjelmaa ei liene keksittykään. Ja siinähän ne ko. softan hyvät puolet sitten melkein olivatkin. Ei vaan, kyllä silläkin moni juttu hoituu, varsinkin jos haluaa lähinnä vain pätkiä videoita. No toki ilmaisuus on myös plussaa. Itse hommasin äskettäin tuon Adobe Premiere Elementsin (karvalakkimalli Premierestä) ja on kyllä varsin pätevä. Ei silläkään mitään räjähdyksiä ja maailmanloppuefektejä tehdä mutta muuten on oivallinen. Kuva- ja ääniraitoja piisaa vaikka YLE:lle myydä. Ja plussaa siitä että toimii hyvin Photoshopin kanssa. Muista ohjelmista ei juuri kokemusta ole. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Anri8000 16.06.2008 19:18:20 | |
---|
Juu kiitti, tota vegasia on joku aiemminkin suositellut. Ja Pinnaclea oon koulussa käyttänyt, se on kyl hyvä, mut tuntuu vaan että kone kaatuilee turhan usein. Vaikkakin vika on varmasti enemmän koneessa kuin ohjelmassa, mutta siitä jäi vaan paskan maku suuhun. Heart is heaven, mind is hell. |
Deino 16.06.2008 20:42:45 | |
---|
Sony Vegasille ääni täältäkin. |
Booligan 17.06.2008 10:10:00 | |
---|
jos tänne joku Mac puolelta eksyy niin varoituksen sana: älkää koskeko uusimpaan iMovie HD versioon. vanhempi iMovie HD on ihan käyttökelpoinen. kannattaa silti hiukan satsata (jos vähänkin enemmän hommia tekee) ja hommata Final Cut Express 4(tuki myös AVCHD:lle, tarvitset tätä jos olet mennyt ostamaan kovalevy/muistikorttitallentavan kameran), irronnee n. 250 e hintaan. Paul Gilbert Tavastialla 3.10! onhan sinulla jo lippu? |
Bluesmies 17.06.2008 11:35:47 | |
---|
Siis Sony Vegas on n. 40 000 kertaa parempi, kuin Pinnacle. Molempia olen käyttänyt ja Pinnacle oli kyllä niin perseestä, ku vaan voi olla. Välttäkää tuota ohjelmaa, kuin ruttoa! |
Mechanizm 17.06.2008 21:48:51 | |
---|
Sony Vegas. Helppokäyttöinen ja hyvä. Kyllä, tälle menee ääni täältäkin. CQB 241 |
mungiisi 17.06.2008 21:58:10 (muokattu 17.06.2008 21:58:23) | |
---|
Premierelle ihmeen vähän on ääniä mennyt täällä. Itse käytin ko. ohjelmaa kun vielä kuvailin rullalautailua ja editoin sitä. Näissä piireissä Premiere on/oli todella suosittu ohjelma. Pinnaclesta on kokemusta jonkin verran, ihan simppeli ohjelmahan sekin on. Puutteita on kyllä premiereen verrattuna, mutta hintakin on monta kertaa halvempi. Premiereä minä suosittelen. I'm not insane... I'm just smarter than you |
ozz3 18.06.2008 08:43:37 | |
---|
Sony Vegas saa äänen täältä. Vegas on helppokäyttöinen, kevyt ja monipuolinen sekä käyttöliittymältään miellyttävä. Onnistuu myös ihan perushommiin riittävä äänenkäsittely, eikä niitä efektivarastojakaan voi moittia. Aivan ässä ohjelma verrattuna kankeaan Premiereen. Avid on sitten tietenkin asia erikseen, se onkin sitten jo helvetin kallis ja myös helvetin hyvä (ja jämpti) mm. värinkorjailuominaisuuksiltaan. Vegas olisi siis minun valintani. M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39 |
Läpistö 18.06.2008 08:48:23 | |
---|
Jos vain mäkki löytyy niin kyllä tuo Final cut on loisto-ohjelma. Tuli sitä yhdessä työharjoitteluhommassa käytettyä ja on kyllä loistava. Premierestäkin on kokemusta, mutta kyllähän se PC-koneelta hirveesti tehoa vaatii, jos mitään isompaa juttua tekee. |
Juntunen 18.06.2008 11:37:54 | |
---|
Jos vain mäkki löytyy niin kyllä tuo Final cut on loisto-ohjelma. Tuli sitä yhdessä työharjoitteluhommassa käytettyä ja on kyllä loistava. Premierestäkin on kokemusta, mutta kyllähän se PC-koneelta hirveesti tehoa vaatii, jos mitään isompaa juttua tekee. Joo samat sanat. Final Cut vaikuttaa pätevältä ja Premiere on kallis ja raskas. Oisko kellään mitään ehdotusta mistään open source tai muusta ilmaisesta videoeditointisoftasta? Sais olla vähän edistyneempi windowsin movie makeria. |
Milkop 18.06.2008 12:00:30 | |
---|
Oisko kellään mitään ehdotusta mistään open source tai muusta ilmaisesta videoeditointisoftasta? Sais olla vähän edistyneempi windowsin movie makeria. Virtualdubilla olen pärjäillyt itse. Sille ääni. http://www.virtualdub.org/ "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Kapane 18.06.2008 16:45:44 | |
---|
Final Cutille ääni. Loisto ohjelma. Skenehuora jo 6 vuotta. |
wrshredder 18.06.2008 21:00:43 | |
---|
Premierillä tehtiin työharjottelupaikassa kaikki editointi ja muutamassa päivässä opein käyttämään perusjuttuja. Ja ottaen huomioon nykykoneet niin en uskoisi että olis mitenkään erityisen raskaskaan. Maksaahan siitä pitää.. TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 |
Lähikauppias 19.06.2008 00:21:04 | |
---|
Final Cut nyt on ihan täysverinen ammattilaisohjelma, ja tosi jees. Mun mielestä noista kahdesta vakavasti otettavasta (Avid ja FCP) huomattavasti parempi. Avid on aika kömpelö ja sinne jonnekin 90-luvun alkuun turhan paljon jumittunut. Tonnin hintaluokassa FCP on kuitenkin ehkä turhan tyyris kotivideoiden leikkelyä varten. Toisaalta sillä sitten tekeekin kaiken, mitä vaan tehdä täytyy. Premieren ammattimaisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta kotivideoiden teossa varmasti ihan jees. Pinnacleja ja Vegaseja yms. en ole koskaan kokeillut, mutta mikä tahansa softa jolla pystyy tekemään suoria skarveja ja dumppaamaan tuotoksen takaisin DV:lle, on ihan riittävä kotihommiin. |
Kapane 20.06.2008 15:19:53 | |
---|
Final Cut nyt on ihan täysverinen ammattilaisohjelma, ja tosi jees. Mun mielestä noista kahdesta vakavasti otettavasta (Avid ja FCP) huomattavasti parempi. Avid on aika kömpelö ja sinne jonnekin 90-luvun alkuun turhan paljon jumittunut. Tonnin hintaluokassa FCP on kuitenkin ehkä turhan tyyris kotivideoiden leikkelyä varten. Toisaalta sillä sitten tekeekin kaiken, mitä vaan tehdä täytyy. Premieren ammattimaisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta kotivideoiden teossa varmasti ihan jees. Pinnacleja ja Vegaseja yms. en ole koskaan kokeillut, mutta mikä tahansa softa jolla pystyy tekemään suoria skarveja ja dumppaamaan tuotoksen takaisin DV:lle, on ihan riittävä kotihommiin. Kannattaa kokeilla FC expressiä. Halvempi. Skenehuora jo 6 vuotta. |
Kapane 20.06.2008 15:19:53 (muokattu 20.06.2008 15:20:43) | |
---|
Pidän myös Tony Montanan musiikista. Skenehuora jo 6 vuotta. |