Aihe: Muusikon mukaan Guitar Hero on lahjattomien leikkikalu
1 2 3
Walrus
07.06.2008 13:38:59
V2.fi: "Melko tuntematon yhdysvaltalaismuusikko John Mayer on kritisoinut Activisionin suosittua Guitar Hero -peliä uudessa Rolling Stone -lehdessä. "Peli saa lahjattomat ihmiset uskottelemaan, että he ovat hyviä soittajia", Mayer laukoo. Kitaraakin soittavan muusikon mielestä mikään ei vedä vertoja aidon skeban rämpyttämiselle.

Mayer vertaakin kitaransoittoa Guitar Hero -peliin, joiden ero on kuin ajaminen Ferrarilla tai huvipuiston kolariautoilla. Guitar Hero antaa Mayerin mukaan massoille mahdollisuuden soittaa kitaraa ilman minkäänlaista panostusta. 30-vuotias Mayer on saattanut jossakin vaiheessa unohtaa, mitä pelaamisella tarkoitetaan."

Tottahan tuo mutta hieman nauratti tuo "melko tuntematon muusikko" :D Grammy-palkittu kaveri kumminkin.. :)
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Rattata
07.06.2008 13:42:21
Joku on tainnut ottaa pelin turhan vakavasti. Mun mielestä Guitar Hero on vaikeempi kun oikee kitara. Mayeria vaan ketuttaa kun ei osaa pelata.
Henkka370
07.06.2008 13:51:16
Sitä ku pelaa nii voi leikkikä olevansa rokkari :P
Kampela77
07.06.2008 14:21:51
Onko Ferrarilla paljon hankalampi ajaa kuin huvipuiston kolariautolla?
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
DJKaaos
07.06.2008 15:58:17
Mun mielestä Guitar Hero on vaikeempi kun oikee kitara.

Kokeilin sitä samantapaista PC:n ilmaisversiota ja se oli ainakin vaikea ensikertalaiselle. Niin vaikea, etten kauaa jaksanut edes yrittää :D
Minä olen minä.
aivokuolio
07.06.2008 16:51:44
Itellänikin meni hermot Guitar Heron kanssa kun kaverit nakuttivat täysiä pisteitä ja itellä karmiaa röytämistä.

Kovaa puhetta tuo kritisointi mieheltä joka on valkoperseinen, kolmikymppinen ja koittaa silti soittaa bluesia.

Hymiö tähän jos siltä tuntuu.
Meadow
07.06.2008 17:20:32
No onpa kyllä aika pelle jätkä.
Twinkle
07.06.2008 21:01:03
Pakko kyllä todeta, että ukko on ottanut pelin ilmeisesti tosissaan, yhtälailla kuin ne muutkin jotka Guitar Heroa oikeasti vertaavat kitaran soittoon.
hapan
07.06.2008 21:05:17
Kovaa puhetta tuo kritisointi mieheltä joka on valkoperseinen, kolmikymppinen ja koittaa silti soittaa bluesia.

Oisko tuo puhe sitten jotenkin järkevämpää tai hyväksytympää, jos sen sanois vaikka Chuck Berry, joka on neekeriperseinen, kehdeksankymppinen ja koittaa silti soittaa rockia?

Hymiö tähän jos siltä tuntuu. Tämä huomautus koskee myös moderaattoreita.
Sergei Fallinen
07.06.2008 21:32:38
Sitä ku pelaa nii voi leikkikä olevansa rokkari :P

Kun soittaa kitaraa voi leikkiä osaavansa pelata guitar heroo.
Rakoni
07.06.2008 21:37:25
Onko Ferrarilla paljon hankalampi ajaa kuin huvipuiston kolariautolla?

No onhan se!
Lottohevi on paskimmillaankin parasta
DaKiller
07.06.2008 22:50:52

Tottahan tuo mutta hieman nauratti tuo "melko tuntematon muusikko" :D Grammy-palkittu kaveri kumminkin.. :)

Totuuden häivääkään ei havaittavissa. Lähinnä säälittävää ruikutusta. Eikä tuo nimi ole koskaan ennen meikäläisen korviin kantautunut, joten melko tuntematon minunkin kirjoissani. Julkisuutta? Sitähän saa tekemällä itsestään pellen.
Kimmo72
08.06.2008 01:08:24
Mayer ois voinu pitää tonki omana tietonaan.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
slipkorn
08.06.2008 02:31:48
Melko tuntematon yhdysvaltalaismuusikko

Hahaha.

Nolo jätkä.
Öyvind
08.06.2008 03:27:24
en ois voinu kuvitella turhempaa jätkää moista kommenttia laukomaan.
aivokuolio
08.06.2008 12:26:15
Oisko tuo puhe sitten jotenkin järkevämpää tai hyväksytympää, jos sen sanois vaikka Chuck Berry, joka on neekeriperseinen, kehdeksankymppinen ja koittaa silti soittaa bluesia?

Tämä huomautus koskee myös moderaattoreita.

Tottakai.
bedlam
08.06.2008 12:38:51

Olisihan se toisaalta hauskaa, jos olisi olemassa tällaiset pelit erikseen myös soittotaitoisille. Eli kytkettäisiin oikea kitara konsoliin ja tehtävänä olisi soittaa biisi mahdollisimman täydellisesti läpi. Ei luulisi olevan kovin hankala toteuttaa.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Qsine
08.06.2008 15:14:02

Ja mitäpä siitä jos olisikin: itse ainakin tunnustaudun lahjattomaksi ralli- ja formulakuskiksi, kun tartun rattiohjaimeen. Pelit peleinä!

Guitar Heron vahvuudet ovat niin suuret, että niitä on lähes mahdoton opponoida. Muusikkotutuilta kuulemieni palautteiden perusteella Guitar Hero:

- Yhdistää perheenjäseniä / eri sukupolvia, kaikilla on hauskaa
- Opettaa piisejä, lisää musiikillista yleissivistystä hård rockin ja hevyn osalta
- Opettaa (lapsille) hyödyllistä koordinaatiota ja ennen kaikkea keskittymistä.

En usko, että Guitar Hero on sen enempää lahjattomien leikkikalu kuin esim. karaoke.

Ainoa Guitar Heron miinus, joka on vastaani tullut, ei oikeastaan liity edes peliin itseensä. Sitä ei nimittäin mielestäni saisi panna pelattavaksi julkisiin tiloihin (esim. Halikon Hesburgeriin...). Maailma on jo ihan tarpeeksi täynnä mökää, ja kun siihen lisää vielä muutaman metrin päässä täpövolalla pelattavan Guitar Heron kihinän, räjähtää pää. Ruokapaikat ruokapaikkoina!
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
Johann Onn
08.06.2008 15:29:08
Joku on tainnut ottaa pelin turhan vakavasti.

Näköjään. Kas kun ei joku ammattisotilas, hauku seuraavaksi räiskintäpelit "eihän niissä oikeasti voi kuolla - mistä se nyt on kotoisin!" tyyliin.

Hmmm.

Rynkky pyörivälle jalustalle monitorin päälle, pelaajaan kohti ja kun pelissä joku ampuu kohti, kone ampuu oikeasti. Se joka väistelee parhaiten, voittaa. Ainakin realismia riittäis.

Selvä hittituote, pitääkin panentoida idea heti...
masterhat
08.06.2008 16:15:26
Olisihan se toisaalta hauskaa, jos olisi olemassa tällaiset pelit erikseen myös soittotaitoisille. Eli kytkettäisiin oikea kitara konsoliin ja tehtävänä olisi soittaa biisi mahdollisimman täydellisesti läpi. Ei luulisi olevan kovin hankala toteuttaa.

tää olis niille ynkkä ja dream theater faneille.

Peli mikä tuottaa noin paljon massia sen kehittäjille, on yksinkertaisesti ihan vitun hyvä. Yksi syy menestymiseen on varmaan juurikin tuo, että "ei-muusikko" voi tuntea olevansa hyvä soittaja pienessä nousuhumalassa soittaen virheettömästi omia suosikki biisejään with Guitar Hero. Ja tietysti kunnon äänentoistolla, eikä millään töllön kajarilla, joskin nykypäivänä jonkin asteiset kotiteatteri viritelmät taitaa olla jo standari joka mestoilla.

Itse olen pari kertaa pelannut, ja ei se kauheesti säväyttänyt, mutta uskon kyllä että on ihan vitun koukuttavaa kun oppii handlaamaan systeemin. Etenkin plekukäsi tuotti suuria vaikeuksia mulle
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)