Aihe: Tatuointi
1 2 3 4 540 41 42 43 44112 113 114 115 116
jummijammi
29.09.2007 14:54:25
Niin, yleensä alle 18-vuotiailta vaaditaan vanhempien kirjallinen lupa tatuointiin.

Jaa, nyt tuli sitten kai ihan oikeaa tietoa, nimittäin tuolta "musiikkikanava" Voicelta tuli juttua tatuoinneista, ja siinä tatuioija itse sanoi että mitään lakia ei ole mutta ikään kuin tommosena "kiltana" he ovat päättäneet että alle 18 vuotiaalle saa tehdä tatuoinnin jos huoltaja _on paikalla_
Nieby
30.09.2007 20:14:44
Jep. Mei muori oli paikalla kun muhun piirtäminen aloitettiin.. En usko että seuraavalla kerralla sen tarvii paikalla olla.
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne www.hardoxrock.com
stickyfinger
02.10.2007 11:30:11
Minä en kyllä omalle lapselleni antaisi lupaa ottaa kuvaa ennen kuin hänellä mittarissa 18 vuotta on (ja sekään ikä ei todellakaan takaa sitä että harkintakyky olisi välttämättä kohdillaan).

Se on kumma kun tuntuu että nuorisolla on aina niin kova kiire.

t. 26 vuotias seniori.
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
Nieby
02.10.2007 12:05:30
Minä en kyllä omalle lapselleni antaisi lupaa ottaa kuvaa ennen kuin hänellä mittarissa 18 vuotta on (ja sekään ikä ei todellakaan takaa sitä että harkintakyky olisi välttämättä kohdillaan).

Se on kumma kun tuntuu että nuorisolla on aina niin kova kiire.

t. 26 vuotias seniori.

Jokaisen oma päätös mun mielestä. Itse sovin äidin kanssa jo 14 vuotiaana että tatuointi otetaan ja kuvakin on jo ollut pari vuotta selvillä.

Oli helppo saada katsos lupa, kun mutsilla itsellään on 7 tatskaa.

Niin ja on niitä nuoremmatkin ottaneet. Itse täytän 5kk päästä 18.
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne www.hardoxrock.com
teukka
02.10.2007 12:23:08
Mulla ikää pian 30v. ja puolet elämästä olen ollut tatskoihin päin.
Tosin olin karvan päälle 20 kun ekan kuvan otin. Nyt niitä on kolme.
Lisää pitäs saada!
Visioita on jo silleen että joskus tulevaisuudessa joku voisi luulla että on paita päällä...vaik ei oliskaan:)
Tsekkaa Mikseri.net:Sorrow Infliction
Mirrinsane
02.10.2007 22:33:01

Mein äiti otti kuvan täyttäessään 50, nyt haikaa lisempää.
Oman (tulevan) kuvani kanssa tiedän sen olevan oikea, onhan aihe ollut tiedossa siitä lähtien, kun tajusin tyttöjenkin voivan olla tatuoituja. Paikka vaihtui navan ympäriltä selkään käytännön syistä tosin.

Ikä on suhteellinen käsite.
kalamies#52 >-)))>
Mursukanta
03.10.2007 15:48:07
Paikka vaihtui navan ympäriltä selkään käytännön syistä tosin.

Ns. tramp stamp vai jotain vähemmän mauttomampaa?
Mirrinsane
04.10.2007 09:25:27 (muokattu 04.10.2007 09:27:20)

Ns. tramp stamp vai jotain vähemmän mauttomampaa?

jotain vähemmän :D

e. eli tuollainen, pelkillä ääriviivoilla, samaan kohtaan
http://irc-galleria.net/view.php?nick=imajrim&image_id=61138848
kalamies#52 >-)))>
Shemhamforash
07.10.2007 15:12:35

Jännitys tiivistyy, kaksi kolmasosaa rahoista kasassa! Veikkaan, että kahden viikon päästä voin jo varata ajan.
Sitäpaitsi Sammakkojumala kuivui auringossa ja naapurin koira söi sen. Bella Italia #16
Mirrinsane
07.10.2007 20:58:54

Jännitys tiivistyy, kaksi kolmasosaa rahoista kasassa! Veikkaan, että kahden viikon päästä voin jo varata ajan.

Tämä. Sisko ja veli lainasi yhteensä 40€, eli kympin kun kerään pulloista niin ensi viikolla varaan ajan. Loput sitten jollain tapaa kasaan :>
kalamies#52 >-)))>
Mirrinsane
09.10.2007 14:46:51

Tadadadaa. Therese kovin pahoitteli, että joulukuulle menee, mutta huomasikin toisena päivänä olevan peruutuksen. Eli kolmen ja puolen viikon päästä mustetta. Oi.
kalamies#52 >-)))>
Unspoken
10.10.2007 18:38:03
^^Suomessa ei ole lakia, että pitäisi olla 18v, kun tatuoinnin ottaa, mutta kaikki tatuoijat (joilta olen kysynyt) ovat sanoneet, että johonkin se raja pitää kuitenkin vetää. Eli useimmissa paikoissa saa 16-vuotias ottaa vanhemman luvalla, joissain saa nuoremmatkin.

Itse olin 13, kun otin ensimmäisen ja 15, kun otin 2 lisää.
Unspoken pain, I feel nothing.
stickyfinger
11.10.2007 00:07:27
^^Suomessa ei ole lakia, että pitäisi olla 18v, kun tatuoinnin ottaa, mutta kaikki tatuoijat (joilta olen kysynyt) ovat sanoneet, että johonkin se raja pitää kuitenkin vetää. Eli useimmissa paikoissa saa 16-vuotias ottaa vanhemman luvalla, joissain saa nuoremmatkin.

En nyt ala enempään saivartelemaan tästä asiasta, kun muistelen että olet jo aikaisemmin aiheesta vääntänyt (vaikka nimimerkkisi olikin silloin varmaan toinen kuin nyt), mutta minusta alle 18 vuotias on liian nuori ottamaan leimaa. Ja niin kuin aikaisemmin jo mainitsin, omalle lapselle en missään nimessä antaisi lupaa ottaa kuvaa alaikäisenä, ja sen jälkeenkin toivoisin harkitsevan hyvin tarkkaan.

Kukin tietty taaplaa tyylillään.
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
Aakoo
11.10.2007 15:39:20

Ei kaikkia asioita lailla ohjailla. Stickyfingerin kanssa olen melko samaa mieltä. Asiasta on ollut puhuttua vaimon kanssa aika paljon viimeaikoina, kun isän rooliin olen astunut. Vaikka itselläni kuvia on paljonkin ja lisää on tulossa, niin niin kauan kuin lapsi kotona asuu, ja syö minun tienaamani leipää ei hän kuvia iholleen ota. Sama koskee läväreitä.

Kovin nuori ihminen ei osaa hahmottaa sitä mihin suuntaan elämänsä on menossa. Teini-iän huumassa tulee hakattua iholle helposti ties mitä, lemppari bändin logoa, pentagrammia tai jotain muuta tosi rajua, joka ei välttämättä säväytä vuosikymmenen jälkeen..

Mä en ikipäivänä astuisi jalallanikaan tatskastudioon, jossa tietäisin hakatun sakkolihaa. Jos bisnekset menevät niin huonosti, että täysi-ikäisiä asiakkaita ei ole, niin ehkä silloin on paras pistää lappu luukulle. Tatuoijan pitää tajuta se että teinit - ei, tässä tapauksessa lapset, kasvavat kovasti ja iho venyy ja kasvaa teini-iän aikana ihan eri tavoin kuin aikuisella.

Toisaalta mikäpä siinä, antaa kakaroiden ottaa kuvia. Eihän siihen kuole, tai ei se ole edes terveydelle kovin vaarallista. Saadaan myöhemmin työllistettyä kaikenmaailman laserhoitoja tekevät yritykset. Samalla voisi varmaan alkaa tarjoamaan silikoneja ala-asteikäisille?
hanuristi
11.10.2007 16:58:45
Mulle tulee ouroboros seuraavaks.
RocknRoll
12.10.2007 16:59:04
Vittu, minä otan joskus vielä sen Homer Simpsonin ja Pera Pervon kuvat itseeni.
Mirrinsane
14.10.2007 17:25:00

Ei kaikkia asioita lailla ohjailla. Stickyfingerin kanssa olen melko samaa mieltä. Asiasta on ollut puhuttua vaimon kanssa aika paljon viimeaikoina, kun isän rooliin olen astunut. Vaikka itselläni kuvia on paljonkin ja lisää on tulossa, niin niin kauan kuin lapsi kotona asuu, ja syö minun tienaamani leipää ei hän kuvia iholleen ota. Sama koskee läväreitä.

...

Toisaalta mikäpä siinä, antaa kakaroiden ottaa kuvia. Eihän siihen kuole, tai ei se ole edes terveydelle kovin vaarallista. Saadaan myöhemmin työllistettyä kaikenmaailman laserhoitoja tekevät yritykset. Samalla voisi varmaan alkaa tarjoamaan silikoneja ala-asteikäisille?

Voisin antaa sinulle isäni puhelinnumeron, tulisitte varmasti hyvin juttuun.
kalamies#52 >-)))>
Simo78
14.10.2007 23:38:26
Tämä. Sisko ja veli lainasi yhteensä 40€, eli kympin kun kerään pulloista niin ensi viikolla varaan ajan. Loput sitten jollain tapaa kasaan :>

Sorry skeptisyys, mutta mä en itse lähtisi ottamaan mitään kuvaa tohon hintaan, en usko, että noin vähällä voi saada hyvää jälkeä. Tai sitten on kyseessä aika pieni kuva? Toivottavasti olen väärässä!
hanuristi
15.10.2007 05:32:35
Sorry skeptisyys, mutta mä en itse lähtisi ottamaan mitään kuvaa tohon hintaan, en usko, että noin vähällä voi saada hyvää jälkeä. Tai sitten on kyseessä aika pieni kuva? Toivottavasti olen väärässä!

Mun edellinen kuva maksoi 80€. Vähän vitun hyvännäkönen.Snadit kuvat ne ei paljoa maksa.
Simo78
15.10.2007 08:05:14
Mun edellinen kuva maksoi 80€. Vähän vitun hyvännäkönen.Snadit kuvat ne ei paljoa maksa.

Onhan tossa sun kuvassa kuitenkin rahaa käytetty 30eukkii enempi. Paha sanoa minkä näköinen on, mutta uskotaan nyt tämän kerran. Mä en pieniä kuvia ota, joten sekin voi olla syy skeptisyyteen--> isompi on parempi, ainakin tatskoissa=)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)