Waldemar O Toy 20.08.2008 22:50:39 (muokattu 20.08.2008 22:51:35) | |
---|
Terve! Kiire on, auttakaa. Ideana siis viedä Faija katselemaan Uriah Heeppiä tuonne Rock to the riveriin perjantaina, ja ajateltiin tehdä faijalle myös joku retee paita sitten päällä kannettavaksi. Aikataulu on kiireinen, duunissakin pitää käydä. Eli mitä noi maksaa noi tulosta-ja-silitä-kuva-paitaan -kamat ja miten kauan noilla paidan tekemiseen menee? Ja mistä niitä saa, kuulemma joskus cittaristakin, mutta eipä ole enää. Tiimari? Ei ole väliä vaikka ei kestäisi kuin sen yhden käytön. Saako tolla tekniikalla painettua kuvia? Voiko siihen paperille tulostaa tulostimella kuin tulostimella? "Syömisessä parasta on syömisen jälkeinen masennus." |
Rocco_Longfella 15.09.2008 15:26:50 (muokattu 15.09.2008 15:27:51) | |
---|
Sain vihdoinkin aikaiseksi ensimmäisen sapluunan. Tein Misfitsin kallon, koska se nyt vain on hieno paita-aihe ja kuvaa ei tarvitse muokata mitenkään. Valmiiksi mustavalkoinen ja nenä on ainoa, jota pitää vähän säätää, kun on mokoma irrallaan. Tulostin paperille ja pistin kummallekkin puolelle kontaktimuovia ja leikkasin askarteluveitsellä (vai-mikä-se-nyt-on? Semmonen kirurginveistä muistuttava). Pari havaintoa tein. 1. Kalvo venyi vähän ja oli siksi vähän hankala leikata. Yhdellä olisi pärjännyt ihan hyvin. 2. Paperi kannattaa ilmeisesti olla vähän paksumpaa tai piirtoheitinkalvoa. Itse tein suoraan normaalille tulostuspaperille. Ei viitsinyt töissä alkaa säätämään mitään pahveja tulostimeen. 3. Olisi pitänyt vain tehdä se teksti ensimmäisenä painona. Kuvassa oli liikaa vaikeita muotoja. 4. Se terä ei ole tarpeeksi terävä, mutta kyllä se siitä kun nosti paperin irti alustasta ja teki vähän sahaavaa liikettä. Jälki olisi voinut olla vähän nätimpää. Onhan pieni suttu ihan punk-henkistä, mutta koitin silti vähän korjailla teipin ja saksien avulla. Seuraavaksi sitten painamaan. Saa nähdä mitä tulee. Olisiko mitään vinkkejä, millä saisi muotin pysymään paidassa kiinni? Jonkin verran on kuitenkin röpöä, että taitaa mennä väriä sapluunan alle. Ihan paperiliimapuikolla? Kyllähän se nyt pesussa lähtee... Vai? Ajattelin koittaa töpöttää värin pariin kertaan paitaan. Aloitusviestin linkissä sanottiin, että pitäisi maalata päälle, mutta taidan antaa kuivua joku 10 min ja töpötellä uuden kerroksen päälle sitten. Kokemuksia tästä? Ja vielä kyseinen kuva, jossei ole tuttu: http://imagecache2.allposters.com/i … The-Misfits-Fiend-Skull-Posters.jpg (edit) Ilman tekstiä siis tein. Korjailen kirjoitusvirheet ja aivopierut jälkeenpäin, ei tarvitse kitistä niistä, kiitos. :) Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
Anouk 15.09.2008 16:16:59 | |
---|
Olisiko mitään vinkkejä, millä saisi muotin pysymään paidassa kiinni? Jonkin verran on kuitenkin röpöä, että taitaa mennä väriä sapluunan alle. Ihan paperiliimapuikolla? Kyllähän se nyt pesussa lähtee... Vai? Ite oon teipannu kuvan reunoistansa kiinni paitaan ja sitte käyttäny sinitarraa pienempiin yksityiskohtiin, ja hyvin on toiminu. |
Pekkapoika 15.09.2008 18:27:46 | |
---|
Olisiko mitään vinkkejä, millä saisi muotin pysymään paidassa kiinni? Jonkin verran on kuitenkin röpöä, että taitaa mennä väriä sapluunan alle. Ihan paperiliimapuikolla? Kyllähän se nyt pesussa lähtee... Vai? Tee sapluunat kontaktimuovista (että käytät sitä liimapintaa). Varmasti pysyy, eikä väri leviä. Ei tarvitse edes niitä "siltoja" tehdä o-kirjainten ym. kohdalle. Huono puoli noissa on vaan kertakäyttöisyys... Ja sitä väriä kannattaa levittää vain ihan vähän kerrallaan. Vaikka monta kerrosta, jos ei muuten. I do not exist... |
npk 16.09.2008 07:54:00 | |
---|
1. Kalvo venyi vähän ja oli siksi vähän hankala leikata. Kannattaa käyttää paksua/hyvälaatuista kontaktimuovia, jota saa ainakin akateemisesta kirjakaupasta. 2. Paperi kannattaa ilmeisesti olla vähän paksumpaa tai piirtoheitinkalvoa. Itsekin olen käyttänyt ihan tavallista tulostuspaperia ja on toiminyt ok. Tosin olen myös piirtänyt sapluunan itse, johon käytin paksumpaa millimetripaperia, ja myönnettäköön, että toimii vielä paremmin (ei vääntyile leikattaessa niin helposti) Olisiko mitään vinkkejä, millä saisi muotin pysymään paidassa kiinni? Maalarin teippi toimii hyvin. Tarkempiin kohtiin olen taitellut maalarin teippiä niin, että palaan tulee kaksipuoleinen liima. "Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash." |
Mimi 16.09.2008 08:04:28 | |
---|
Kontaktimuovia itsekin olen käyttänyt, siis ihan siltänsä. Liimautuu paitaan kiinni, eikä suinkaan ole kertakäyttöinenkään, jos säilyttää taustapaperin ja laittaa sen takaisin paikoilleen painamisen jälkeen. Ja kyllä siitä kontaktimuovistakin saa reunojen alle värin menemään, jos lutraa liikaa. Eli väriä mahdollisimman vähän kerrallaan siihen töpöttimeen. Piirtoheitinkalvo on myös ihan suosittu vaihtoehto, ja kyllä sekin teippaamalla paikoillaan pysyy. Mitään liimoja ei paitaan kannata tunkea. Monet muuttuu pesussa valkoiseksi kovettumaksi (terv. nimim. askartelin nuorempana ja äiti arvosti kun kaikki vaatteet oli liimatahroissa). on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko... |
PoeR 17.09.2008 00:33:26 | |
---|
Nonniin terve! Minäkin siis innostuin hommasta ja tuumasta toimeen, kipaisin eilen sinooperista ostamassa valkoista (peittävää) tekstiiliväriä, muut tuputtimet ja paidat multa löytykin. Elikkä aloitin kopioimalla käsin kuvan netistä koska tulostinta ei tällä hetkellä ole (kartongille) Tein kuvasta sapluunan leikkaamalla terävällä keittiöveitsellä reunat irti (saksilla ei hommasta mitään tullut) Laitoin sapluunan paitaa vasten ja aloin tuputtamaan väriä, mitään kummempia teippi/kalvo virityksiä en käyttänyt. Tuputin kahteen kertaan värit kiinni paitaan. kuvia: http://img234.imageshack.us/my.php?image=16092008004oy8.jpghttp://img234.imageshack.us/my.php?image=16092008002nt0.jpg nyt kysyisinki että onko mitään neuvoja miten saisin pidettyä maalit kurissa ettei ne leviä ympäri paitaa. kiitooos.! tsöötswall |
npk 17.09.2008 07:53:07 (muokattu 17.09.2008 07:54:08) | |
---|
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash." |
PoeR 17.09.2008 17:13:52 | |
---|
Tela?! Minkälainen se on ja mistä niitä saa? tsöötswall |
Nidhöggr 17.09.2008 17:24:05 | |
---|
"Komodo on saari, komodovaraani on pääosin japanilaisten tyttöjen antamilla pihvillä elävä eläin" -Jokapaikanapina |
npk 17.09.2008 17:29:53 | |
---|
Minkälainen se on ja mistä niitä saa? Itse ostin Sinooperista. Eiköhän löydy muistakin askarteluliikkeistä. "Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash." |
lapio 17.09.2008 17:31:23 | |
---|
nyt kysyisinki että onko mitään neuvoja miten saisin pidettyä maalit kurissa ettei ne leviä ympäri paitaa. kiitooos.! Vähemmän väriä kerralla, pistä vaan "sopivasti". Ei tartte pistää montaa eri kertaa yks kierros riittää, kunhan sitä väriä tulee tarpeeks. Kyl pysyy hyvin vähempikin, kunhan muistaa silitysraudalla käsitellä. Ota sapluuna heti pois värin laiton jälkeen. Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
Jop1 09.10.2008 22:56:59 | |
---|
Terve. Vieläkös täällä joku näitä tekee? Itse innostuin ja nyt on jo kolme paitaa tehtynä (kuvia kunhan varastan jostain kameran) ja muutama sapluuna odottaa painamistaan. jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan.
kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi |
lapio 10.10.2008 12:50:23 | |
---|
Terve. Vieläkös täällä joku näitä tekee? Itse innostuin ja nyt on jo kolme paitaa tehtynä (kuvia kunhan varastan jostain kameran) ja muutama sapluuna odottaa painamistaan. Näytäs. Itellä on pari suunnitteilla. En o vaan saanu aikaseks tehä. Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
Jop1 10.10.2008 13:55:30 | |
---|
Tänään painoin kaksi paitaa ja yksi on vielä toteuttamatta koska vaatii värejä. Myös pari mitkä menneet pieleen pitäisi uusia. Saakos muuten mistään noita kangasvärejä isoissa puteleissa? Kun ostin tuon mustan sinoopersita ja siinä on hädintuskin 1dl. Joskus pienempänä jollain leirillä painoimme leiri paidat ja maali oli isoissa pulloissa. Paita edelleen tallessa ja väri kestänyt loistavasti. jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan.
kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi |
Mimi 10.10.2008 16:44:04 | |
---|
Tänään painoin kaksi paitaa ja yksi on vielä toteuttamatta koska vaatii värejä. Myös pari mitkä menneet pieleen pitäisi uusia. Saakos muuten mistään noita kangasvärejä isoissa puteleissa? Kun ostin tuon mustan sinoopersita ja siinä on hädintuskin 1dl. Joskus pienempänä jollain leirillä painoimme leiri paidat ja maali oli isoissa pulloissa. Paita edelleen tallessa ja väri kestänyt loistavasti. http://www.emotuotanto.fi/tuotteet.html on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko... |
Jop1 11.10.2008 21:22:17 | |
---|
jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan.
onnenpotkuri 15.10.2008 17:30:02 | |
---|
"Kirjoittaminen on paras tapa puhua joutumatta kesk..." - Jules Renard
"...keskoskoppiin?! Ei siis hai?" - M.net
"Mitä vittua tämä on?" - Jules Renard |
kitaristijeesus 09.12.2008 23:40:41 | |
---|
printatkaas sellanen paita jossa lukee selässä aivan vitun isolla ' FREE PARIS HILTON ' . hoho asdfsaasdasd |
Rocco_Longfella 10.12.2008 21:53:38 | |
---|
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |