Jeszse 27.09.2011 10:28:22 (muokattu 27.09.2011 10:29:26) | |
---|
Noniiiiiiiin. Leikkasin pitkän tukan pois joulukuussa 2006 ennen ku menin armeijaan. Vuoden pidin kaljua intin jälkeen, ja sen jälkeen aloin taas kasvattaa ja siitä asti oon puhunu et haluan locksit. Eli joku kolme vuotta. Nyt vasta sain aikaseks tehdä asialle jotain, ja lopetin hiuksien harjaamisen reilu kuukausi sitte. Sit ku alko tukka oleen takussa latvoista ja muuten vähä linnunpesän näkönen, ni aattelin et ei, kyl mun on tehtävä jotain tälle. Ostin pari virkkuukoukkua, ja rupesin tyttöystävän kans tökkimään sillä hiuksia viikonloppuna. Nyt on korvista ylöspäin hiukset viel suorana, ja takaraivossa on pötköjä. Näyttää nyt tältä: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne … 1245331379_31836772_335517570_n.jpg Mitään aineita ei oo käytetty, ja hiukset pesen ihan niinku aiemminki Rexonan shower gelillä. Pelkkää virkkuukoukkua on siis näytetty. Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa. |
Milkop 27.09.2011 10:57:25 | |
---|
Jeszse: Mitään aineita ei oo käytetty, ja hiukset pesen ihan niinku aiemminki Rexonan shower gelillä. Tämä ei välttämättä ole suositeltavaa koska silikoni "liukastaa" hiuksia ja takkuuntuminen voi hidastua. Mutta jos se noinkin onnistuu, niin mikäs siinä silloin. Pääasia (heh :) ettei stressaa pötköistä liikaa. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Jeszse 27.09.2011 11:16:59 | |
---|
Milkop: Tämä ei välttämättä ole suositeltavaa koska silikoni "liukastaa" hiuksia ja takkuuntuminen voi hidastua. Mutta jos se noinkin onnistuu, niin mikäs siinä silloin. Pääasia (heh :) ettei stressaa pötköistä liikaa. Kyl nää aika hyvin on saanu solmuun ihan sillä virkkuukoukulla. Jos rupee aukeileen ni sit voi varmaa miettiä vaihtoo... Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa. |
markus16 27.09.2011 14:36:08 | |
---|
Jeszse: Kyl nää aika hyvin on saanu solmuun ihan sillä virkkuukoukulla. Jos rupee aukeileen ni sit voi varmaa miettiä vaihtoo... Mä oon kuullu että silikonia ja muita hajoamattomia pashoja pitäis vältellä myös homeriskin takia. Mulla ei kyllä ole hometta päässä, ainakaan hiuksissa. Mäntysuopa on hyvä hiustenpesuun, mutta sillä ei kannata pestä päänahkaa jos on herkkä iho. Old school? New school? Shit! I didn't even go to school. |
Drool 23.12.2011 01:56:28 | |
---|
Oon ihan testimielessä antanu hiusten sekoittua jonkun viikon päivät ja nyt nopeesti tunnustelemalla eri puolilta päätä löytyy ainakin kymmenen kunnon takkua. Suurin osa on niskan alueella, mut myös otsahiuksissa ja ohimoilla on molemmilla puolilla selkeet alut. Enkä tosiaan ole näitä pyöritellyt saatika minkään virkkuukoukun kanssa kikkaillut, pari kertaa pessytkin ihan kunnolla, joskaan en hoitoaineen kanssa. Ois hauska tietää et edistyykö takkuuntuminen samaa tahtia, vai onks tällanen alkuspurtti yleinenkin ilmiö? |
Milkop 23.12.2011 12:10:34 | |
---|
Drool: Ois hauska tietää et edistyykö takkuuntuminen samaa tahtia, vai onks tällanen alkuspurtti yleinenkin ilmiö? Taitaa riippua ihan hiuslaadusta/tyypistä. Suora, sileä tukka (kuten itsellä) ottaa aikansa takkuuntua ja tiivistyä, kun taas paksu ja kiharampi tukka tiivistyy pötköiksi nopeammin. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Jeszse 24.12.2011 10:20:01 | |
---|
Nyt tässä kolme kuukautta pötköjä roikotettuani, totean et ihan hyvin on tiivistyny. Vaikka pesen edelleen sillä samalla rexonalla. Tosin, pesen lähinnä päänahan, ja pötköt ihan vaan vedellä. Juuressa on aika tylyä solmua, voi olla ettei paljo päänahkaa näy alta. :D joihinki juuriin oon laittanu kuminauhan sitomaan sitä yhteen nippuun, ettei jää toisiinsa kiinni. Oikean korvan takana on yks sellanen two in one ratkasu, eli juuresta on erillään, sit sentin verran juuresta eteenpäin on seuraava sentti kiinni toisissaan melkosen tiukasti. Pitäis varmaan leikata ne erilleen... Mut ihan tyytyväinen oon tohon virkkuukoukkumenetelmään, sai nopeesti ihan toimivat pötköt. Davy Jones -kuva tähän loppuun. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne … 245331379_31992767_1038673898_n.jpgFunkonaut: Hevi paskan uliulia! | munkero: Kehoittaisin myös pyytämään Eeroa, mut se homo veis kaikki ämmät kuitenki. |
pehko 15.08.2012 19:57:11 | |
---|
lyhensimpä omiani puolella. nyt on enää selän puoleenväliin. "Miehestä on aina kaksi käsitystä. Miehellä itsellänsä yksi, omansa. Muilla toinen. Vääriä kumpikin." |
TheMurno 15.08.2012 20:12:28 (muokattu 15.08.2012 20:15:01) | |
---|
Kolmatta kuukautta on nyt takut päässä. Muutama vammanen yksilö löytyy lähinnä takaraivosta, mutta tylsäähän se olisi, jos noi olisi identtisiä. Sillon pesen, kun alkaa pahalle haista. : D Parasta, mitä nää on mun elämään on tuonut, on uusi tyttöystävä. Ei oo tullut otettua ite takuista kuvaa, mutta tästä saa vähän selvää: https://www.dropbox.com/s/8bpawon522jn2g7/Tukka.JPG E: Siskot duunas. Ihan hyvää jälkeä, kun ekaa kertaa tekivät. : D Fake and gay |
Apple tree 18.08.2012 22:26:46 | |
---|
Nyt on pitänyt mukautua siihen faktaan, ettei tukka kasva kun vähän päälle 30 senttiseksi ja kun hiuslaatu sattuu vielä olemaan aika Slash-käkkärä niin se näyttää auki ollessa vieläkin lyhyemmältä. Kelasinkin vähän, jos ajaisi muuten kuulaksi, mutta päälaen takuttaisi, hieman Tripp Eisen tyyliin. Mietityttää vaan, että saako noin lyhyestä tukasta minkään mittaisia takkuja, vaikka tekisi kuinka ohuita? |
markus16 19.08.2012 08:52:38 | |
---|
Apple tree: Nyt on pitänyt mukautua siihen faktaan, ettei tukka kasva kun vähän päälle 30 senttiseksi ja kun hiuslaatu sattuu vielä olemaan aika Slash-käkkärä niin se näyttää auki ollessa vieläkin lyhyemmältä. Kelasinkin vähän, jos ajaisi muuten kuulaksi, mutta päälaen takuttaisi, hieman Tripp Eisen tyyliin. Mietityttää vaan, että saako noin lyhyestä tukasta minkään mittaisia takkuja, vaikka tekisi kuinka ohuita? Kyllä niistä takut saa tehtyä. Takutettunahan tukkasi kasvaa niin pitkäksi kuin jaksat kasvattaa. Kirka saatana! |
Apple tree 19.08.2012 14:00:43 | |
---|
markus16: Kyllä niistä takut saa tehtyä. Takutettunahan tukkasi kasvaa niin pitkäksi kuin jaksat kasvattaa. Hmm, kun nyt mulla tippuu tukkaa sitä vauhtia, ettei se kasva tämän pitemmäksi, niin jäisikö jo juuresta irronnut lettikin tiivistyneiden takkujen jatkoksi vai miten tuo on mahdollista? |
Jeszse 19.08.2012 16:43:32 | |
---|
Apple tree: Hmm, kun nyt mulla tippuu tukkaa sitä vauhtia, ettei se kasva tämän pitemmäksi, niin jäisikö jo juuresta irronnut lettikin tiivistyneiden takkujen jatkoksi vai miten tuo on mahdollista? Jos se hius irtoo päästä ku on takut, ni ei se kyllä uiskentele sieltä pötkön syövereistä itekseen irti. Mullaki lähti suorista hiuksista ihan vitusti irtotavaraa joka päivä, takuttamisen jälkeen ei oo paljo putoillu. |
Apple tree 19.08.2012 19:42:01 | |
---|
Jeszse: Jos se hius irtoo päästä ku on takut, ni ei se kyllä uiskentele sieltä pötkön syövereistä itekseen irti. Mullaki lähti suorista hiuksista ihan vitusti irtotavaraa joka päivä, takuttamisen jälkeen ei oo paljo putoillu. Siinä tapauksessa koko letti vaan takkuun ja pituutta kasvattamaan. Pitää vaan vielä keksiä osaava ihminen tekemään nuo, niin tulee ainakin hyvää jälkeä. |
Apple tree 29.08.2012 21:28:10 | |
---|
Jäin vielä kelaamaan tuota, että jos kasvattelisin pötköjä pitemmäksi jollon latvat olis käytännössä juuresta irronnutta tukkaa, niin miten hyvälaatuset/kestävät tämmösistä lockeista voi saada? Ettei vaan käy niin että moshaillessa tms lentelee puolet pötköistä menemään tai alkavat suunnilleen homehtumaan kärjestä. |
Jeszse 25.11.2012 18:24:35 | |
---|
Onks kellään kokemusta pötköjen jatkamisesta hiuslisäkkeillä? Lähinnä aitohiuspidennyksillä, ja mistä niitä saa? Cybershopit on tsekkailtu, siel maksaa paketti tän värisiä aitohiuslisäkkeitä 70-90e, mietin vaan et saisko jostain halvemmalla? Kovasti oon myös koittanu seurata onko pitkätukkasia tuttuja menossa inttiin tms, tai muuten vaan leikkaamassa hiuksia pois, jolloin vois naurattaa kaveria kysymyksellä "hei, mitä sä teet tolla tukalla, saaksmä sen?". Yks kaveri vei toiselta kaveriltaan ja eksältään leikatut hiukset, ja sai jatkettua pötkönsä melkein perseeseen asti. Toukokuussa leikkas kesää ajatellen kaljun, ja jätti pötköt naulakkoon odottamaan takaisin takutusta. Näppärä systeemi, sano. :D |
SpeedGovernor 01.12.2012 10:59:15 | |
---|
pirkka top tip: perkaa tyttöystäväsi/vaimon/siskon hiusharjaa kerran pari viikossa. Veivaa iroittamasi tukkapallo haluamasi paksuiseksi locksinpätkäksi ja vetäse kiinni vaikka ohuella villalangalla jo oleviin kiinni. Tai kärsivällisempi kaveri käyttää huovutusneulaa yhdistämiseen. Tällä sain aikoinaan itelleni mukavasti nopeaa "kasvua" muuten vähän lyhkäsiin takkuihin. |
Jeszse 01.12.2012 11:47:55 | |
---|
SpeedGovernor: pirkka top tip: perkaa tyttöystäväsi/vaimon/siskon hiusharjaa kerran pari viikossa. Veivaa iroittamasi tukkapallo haluamasi paksuiseksi locksinpätkäksi ja vetäse kiinni vaikka ohuella villalangalla jo oleviin kiinni. Tai kärsivällisempi kaveri käyttää huovutusneulaa yhdistämiseen. Tällä sain aikoinaan itelleni mukavasti nopeaa "kasvua" muuten vähän lyhkäsiin takkuihin. Hoho! Muuten joo, mut on väärän väriset hiukset tuolla avopuolisolla. |
Jeszse 28.06.2014 12:11:33 (muokattu 28.06.2014 12:20:06) | |
---|
|
Quru 28.06.2014 23:59:15 | |
---|
Jeszse: Avasin muuten patukat tossa. Kaks ja puol vuotta ne oli päässä, vapun jälkeen istuin viitenä iltana olkkarin lattialla ku tyttöystävä riuhto metallikammalla niitä auki. Muovikassillinen irtohiusta lähti. Leikattiin patukoiden päästä semmonen 5-10cm pois ja siitä loput auki. Hämmentävän hyvässä kunnossa hiukset on nyt, ja jäivät about yhtä pitkiks mitä oli takussaki. e: Kuvien kanssa: https://www.dropbox.com/s/ktxg0iwz6p4m3ph/IMG_0840.JPG https://www.dropbox.com/s/dy4g7qasp7daslq/20140628_121858.jpg Tämäpä mielenkiintoista, mulla on kolme-neljä vuotta ollu itsekseen muodostuneet pötköt päässä ja olen alkanut tuskailemaan kun painavat paljon ja pesemisen jälkeen kuivuvat pirun hitaasti. Aukominen on ollut mielessä mutta olen ajstellut että ovat niin tiiviit että ei siitä voi hyvää tulla. Aika samantyyppinen pötklnmuodostus kuin teikäläisellä, pitää miettiä josko kuitenkin lähtisi kokeilemaan aukomista. Suora pitkä tukka olisi jees, mutta mikrofonivaihe takaisin kasvattaessa ei houkuttele. Veksu: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa Kodin Ykkösen tämän viikon plussatarjousta, jossa myydään OBH-Nordica RW5000 rikkaimuria hintaan 199e (ilman Plussa-korttia 119e)?" |