Jeepster 24.12.2007 21:35:34 | |
---|
|
ballfish 24.12.2007 22:24:43 | |
---|
Any advise? Laita se nurinpäin koneeseen. Anteeksi. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
Jeepster 24.12.2007 22:32:15 | |
---|
Laita se nurinpäin koneeseen. Anteeksi. Pesin jossain 30ssä nurinpäin et ei kai täs auta ku vaan jatkaa käsinpesua noitten kanssa hemmetti. |
Mirrinsane 24.12.2007 22:35:25 | |
---|
Pesin jossain 30ssä nurinpäin et ei kai täs auta ku vaan jatkaa käsinpesua noitten kanssa hemmetti. vilkaise mitä väripaketti sanoo. ja vaihda väriemerkkiä. kokeilemallahan tuo selkiää. kalamies#52 >-)))> |
Mimi 24.12.2007 22:40:00 | |
---|
Siis mulla ei ikinä pysy printit paidassa, kun pesen ne koneessa. Silitän kyllä aina valmiin printin. PERSEESTÄ. Tein upean Morrison -paidan (http://s35.photobucket.com/albums/d … ction=view¤t=kuvii002.jpg) ja siitäkin lähti värit. Aina voi maalaa päälle, mut pidemmän päälle rasittaa. Any advise? Silitätkö tarpeeksi pitkään? Ei riitä että suhauttaa silitysraudalla päältä, vaan se vaatii oikeasti minuutteja. Onko silitysrautasi tarpeeksi lämmin? Minkä merkkistä väriä käytät? Itse voisin ainakin suositella emo-kankaanpainantavärejä ( http://www.emotuotanto.fi/), ei oo vielä yksikään printti lähteny paidasta irti. Onko värit kuinka vanhoja? Jos on kovin vanhaa väriä, niin ei välttämättä ole pysyvyys samaa luokkaa kuin vasta-avatussa purkissa. |
Mirrinsane 24.12.2007 22:44:04 | |
---|
Silitätkö tarpeeksi pitkään? Ei riitä että suhauttaa silitysraudalla päältä, vaan se vaatii oikeasti minuutteja. Onko silitysrautasi tarpeeksi lämmin? Tämä. Sen pitäisi haista hivenen palaneelta muovilta. Eli väri sulaa kuituun. (ainakin näin meillä) kalamies#52 >-)))> |
Jeepster 24.12.2007 22:48:55 (muokattu 24.12.2007 22:50:09) | |
---|
Ne on jotain Tiimarin värejä, kuitenkin ihan ok:ita. Joten vikana lienee laiska silittäjä. :) |
Mimi 24.12.2007 22:52:06 (muokattu 24.12.2007 22:54:03) | |
---|
Emovärit on käytössä, joten vikana lienee laiska silittäjä. :) Eihän ole vanhoja ne värit? Itsehän oon varmuuden vuoksi silittänyt kolmisen minuuttia noita emon värejä, vaikka ohjeistukessa väitetään vähemmänkin riittävän. Eikä mitään hinkkaamista, vaan silitysrauta saa olla paikoillaan siinä printin päällä parisenkymmentä sekuntia kerrallaan. Olikos emon väreissä vielä se 30 sek. + 30 sek. ohje? http://www.oddmetalwear.com/t-paidat.htm Nuo käyttävät emon värejä (lähinnä peittopastaa) ja eivät taida silittää kuin sen minuutin yhteensä. Ja kyllä muuten pysyy. E: Aha. Emo vaihtuikin tiimariksi. Koklaapa noita emo-tuotannon tuotteita seuraavaksi, tai vaikka jotain muuta merkkiä. Veikkaan että voi olla ihan taattua tiimarilaatua ne värit, mitkä sulla on. Noita emo-tuotannon juttuja pitäis löytyä hyvin varustetuista kangas- ja ompelutarvikeliikkeistä. Myös Sinooperista ostamani kangasvärit on toimineet hyvin, merkkiä en muista. |
Jeepster 24.12.2007 23:30:13 (muokattu 24.12.2007 23:30:22) | |
---|
Eihän ole vanhoja ne värit? Itsehän oon varmuuden vuoksi silittänyt kolmisen minuuttia noita emon värejä, vaikka ohjeistukessa väitetään vähemmänkin riittävän. Eikä mitään hinkkaamista, vaan silitysrauta saa olla paikoillaan siinä printin päällä parisenkymmentä sekuntia kerrallaan. Olikos emon väreissä vielä se 30 sek. + 30 sek. ohje? http://www.oddmetalwear.com/t-paidat.htm Nuo käyttävät emon värejä (lähinnä peittopastaa) ja eivät taida silittää kuin sen minuutin yhteensä. Ja kyllä muuten pysyy. E: Aha. Emo vaihtuikin tiimariksi. Koklaapa noita emo-tuotannon tuotteita seuraavaksi, tai vaikka jotain muuta merkkiä. Veikkaan että voi olla ihan taattua tiimarilaatua ne värit, mitkä sulla on. Noita emo-tuotannon juttuja pitäis löytyä hyvin varustetuista kangas- ja ompelutarvikeliikkeistä. Myös Sinooperista ostamani kangasvärit on toimineet hyvin, merkkiä en muista.Ei ne vanhoja ole, joten satsaan ensi kerralla kunnon väreihin ja silittelen kärsivällisesti 3 min. :) |
heavy 17.01.2008 23:32:42 | |
---|
Kekkonen paita tuli tehtyä hieman röytämällä. Paperi sapluunalla ja sellasella puukehikossa olevalla verkolla tehty. Tuli vähän sotkettua mutta, idea selvinnee. omakuvassa kuva. viimeisin demo ladattavissa sivuilta www.crusher.tk |
Pekkapoika 10.08.2008 02:14:24 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 205 päivää vanhaan ketjuun! Niinpä... Onko kukaan muu innostunut tekemään t-paitojen printit itse? Itse innostuin tästä myös. Alkoi (bändi)paitojen hinnat ja koot vituttaa, joten päätin tehdä omia. Seppälästä löysin juuri sopivia ja hyvin istuvia t-paitoja. Kontaktimuovista teen sabluunan ja värin levittämiseen käytän normaalia teipattua vaahtomuovin palasta. Hyvin toimii... I do not exist... |
Anouk 10.08.2008 14:55:16 | |
---|
Mäkin olen tehnyt jo jokusen paidan ite. Saa just sellasia kun haluaa eikä varmaan tule kadulla vastaan samanlaista. Ja säästää selvästi rahaa. Ite teen enimmäkseen tämmösellä systeemillä: 1. Muokkaa kuva mustavalkoiseksi. Muokkaa sitten sen kontrastia ja valoa niin, että kuvasta tulee mahdollisimman yksinkertainen eikä missään näy harmaata. Siis aivan mustavalkoinen ja mahdollisimman selkeä. Mahdollisimman vähärakeinen versio löytyy kyllä, kun asetuksia jaksaa tarpeeksi kauan hakea. Muokkaa lopuksi kuva oikean kokoiseksi. Tulosta se. 2. Teippaa kuva muutaman paperin päälle. Kaksikin riittää, niin on varakopio. Leikkaa sitten puukolla kuvasta kaikki valkoinen pois, jos maalaat mustaan paitaan valkoisella värillä ja toisinpäin kaikki mustat pois, jos maalaat valkoiseen paitaan mustalla värillä. Jos jotkut kohdat, esim D- kirjain ovat sellaisia, että sisälle jää irtonainen kohta leikatessa, tee silta. Eli jätän kapean kohdan leikkaamatta. Jätät sen kiinnittämään sisusta taustaan. 3. Kun leikkaus on valmis, teippaa parhaiten onnistunut shabluuna paitaan. Sitten superlonpalasella töpöttämään väriä. 4. Kun maalaus on valmis, anna kuivua pari tuntia ja irrota shabluuna. Anna sitten kuivua kokonaan, n. vuorokausi ja lämpökiinnitä. Voisi maalata myös vapaalla kädellä, tulisi vähän vielä persoonallisempaa jälkeä. Pitää ruveta suunnittelemaan seuraavaa... :) |
lapio 11.08.2008 17:33:25 | |
---|
Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
Mimi 11.08.2008 19:19:26 | |
---|
http://www.elisanet.fi/roimaa/blacksabbath.jpg Tein tällaisen vähän aikaa sitten. Tuo peittopunainen väri on hieman vaaleanpunaiseen/purppuraan sävähtävä. Kannattaa siis olla tarkkana, kun ostaa punaista. Jos ostaa pigmentin ja värjättävän peittopastan, niin saa juuri sen väristä kuin tahtoo. Pigmenttejä voi ostaa paria eri väriä ja sekoittaa niistä haluamansa. Jos ostaa päävärit, niin välivärit on tosi helppo saada aikaan. Tosin märkänä se väri näyttää yleensä aivan erilaiselta kuin kankaalla kiinnitettynä. Eli purkista on hankala päätellä, valitettavasti. on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko... |
lapio 11.08.2008 20:04:29 | |
---|
Jos ostaa pigmentin ja värjättävän peittopastan, niin saa juuri sen väristä kuin tahtoo. Pigmenttejä voi ostaa paria eri väriä ja sekoittaa niistä haluamansa. Jos ostaa päävärit, niin välivärit on tosi helppo saada aikaan. Tosin märkänä se väri näyttää yleensä aivan erilaiselta kuin kankaalla kiinnitettynä. Eli purkista on hankala päätellä, valitettavasti. Haluun päästä halvalla ja vähällä vaivalla :| Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
npk 12.08.2008 07:48:00 | |
---|
http://www.elisanet.fi/roimaa/blacksabbath.jpg Tein tällaisen vähän aikaa sitten. Tuo peittopunainen väri on hieman vaaleanpunaiseen/purppuraan sävähtävä. Kannattaa siis olla tarkkana, kun ostaa punaista. Hienosti onnistunut! Itsekin tehnyt pari uutta paitaa, mutta en ole saanut aikaiseksi ottaa niistä kuvia.. "Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash." |
päänahka 12.08.2008 12:05:06 | |
---|
1. Muokkaa kuva mustavalkoiseksi. Muokkaa sitten sen kontrastia ja valoa niin, että kuvasta tulee mahdollisimman yksinkertainen eikä missään näy harmaata. Siis aivan mustavalkoinen ja mahdollisimman selkeä. Mahdollisimman vähärakeinen versio löytyy kyllä, kun asetuksia jaksaa tarpeeksi kauan hakea. Muokkaa lopuksi kuva oikean kokoiseksi. Tulosta se. Ei mulla muuta, mutta tuohon on ainakin fotarissa oma toiminto nimeltä treshold. Up and down, that's how energy stays alive. |
Anouk 14.08.2008 15:53:11 | |
---|
Ei mulla muuta, mutta tuohon on ainakin fotarissa oma toiminto nimeltä treshold. Okei, kiitti kommentista! Hyvä pontti. |
Rocco_Longfella 15.08.2008 23:37:58 | |
---|
Ei mulla muuta, mutta tuohon on ainakin fotarissa oma toiminto nimeltä treshold. Treshold on joissain kuvissa aika epäkäytännöllinen, tekee niin rakeisen kuvasta. Itse pistän ensin kuvan harmaasävyksi desaturella, sitten kontrastia jyrkemmäksi ja korjailen reunoja ihan vain brusheilla ja lisää kontrastia ja sitten voikin pistää tresholdin jos on vielä tarvetta. Tosin itselläni on tapana tehdä kaikki vähän turhankin pitkän kaavan kautta ja mennä perse edellä puuhun. Enkä oikein osaa muutenkaan. :) Toinen mahdollisuus on pistää suorilta treshold ja korjata vain reunat ja epätasaisuudet, kuten taisitkin tarkoittaa..? Eipä parilla rakeella kuitenkaan taida mitään väliä olla, kun ne voi surutta ohittaa leikkausvaiheessa. Kävin tänään ostamassa värin ja puukon. Sapluunoitakin tuli pari piirreltyä. Voisi vaikka sunnuntaitylsyyksissä askarrellapaskarrella pari koevärjäystä. Hyvä ketju, btw. Innosti taas tekemään jotain muutakin, kuin rölöttää täällä. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
toyhto 20.08.2008 20:59:09 | |
---|
Voisi maalata myös vapaalla kädellä, tulisi vähän vielä persoonallisempaa jälkeä. Pitää ruveta suunnittelemaan seuraavaa... :) Aikoinaan T-paitojen painamista aloitellessa harrastin tätä muutamaan otteeseen, mutta ainakin minun aikaansaannoksistani väri alkoi halkeilla melkeinpä saman tien. Maalaamalla väripinnasta tulee niin epätasainen, ettei se oikein tahdo kestää vaan halkeilee paljon sabluunoilla ja tuputtamalla tehtyä työtä nopeammin. |