Aihe: Naiset, mitä vaatteita miesten pitäisi käyttää?
1 2 3 4
Jani The Rock
07.01.2005 08:50:44

Mutta mun mielestäni musta ei pue läheskään kaikkia.

Aamen tälle. Ja kun yhdeksän kymmenestä mustan nimeen vannojasta vielä näyttää samasta tuubista puristetulta: Puolipitkä musta nahkatakki, polvi- ja perspussein varustetut mustat farkut, jonkun heavybändin kuvalla koristeltu nöyhtäinen musta T-paita sekä mustat lenkkarit tai tylppäkärkiset buutsit. Tohon kun yhdistetään vielä lysähtänyt ryhti, kaulassa roikkuva viikinki- tai pakana-aiheinen riipus ja silmillä rasvaisena roikkuva arvatkaavaanminkävärinen hiuskuontalo, niin tuloksena on tapaus jollaista ei mielellään näkisi peiliin katsoessaan tai pimeällä kujalla kulkiessaan. Mutta ihan kiva, jos sellasesta tykkää.

Mustahan on siitä epäkiitollinen vaatteen väri, että sen pitäs olla tahrattoman puhdas näyttääkseen hyvältä. Valkoiset sukkanöyhtäpallerot, ohiajavien autojen roiskimat kurat, kalja-, räkä- ja ties mitkä tahrat sekä hartioilla vastasataneen lumen lailla lepäävä hilsematto ovat seikkoja, jotka tekevät raitilla vastaan laahustavasta, täysmustiin pukeutuneesta synkkiksestä vielä muutamaa astetta vastenmielisemmän näköisen ilmestyksen kuin mihin muuten olisi aihetta. Näkyyhän se paska muunkinvärisestä vaatteesta, mutta mustassa se vasta korostuu. Täysvalkoisissa kun harva nykyisin kulkee.

Musta on ihan jees väri, kun sitä käyttää harkiten. Esimerkiksi musta nahkarotsi on aina tyylikäs varuste. Mullakin on tällä hetkellä mustat kengät ja kauluspaita, jonka pääväri on musta. Mutta mustien farkkujen ja T-paitojen pito on täysin mahdotonta, kiitos pitkiä, valkoisia karvoja ympäristöönsä syöksevän venäjänvinttikoiramme.
The road never ends for me, kid.
Hot RedX
07.01.2005 09:30:55
Kannattaa varmaan kattoo Nelosen Sillä silmällä-ohjelmaa!
depe
07.01.2005 11:01:00
Mikä siinä on, että naiset (varsinkin tyttöystävät) innostavat ostamaan hemmetin pinkeitä vaatteita?

Ne haluaa, että uskomaton ja lihaksikas vartalomme pingoittaa vaatteen äärimmilleen myötäillen jokaista kumparetta.

Prkl, itsekin ostin kerran liian pienen takin itselleni tyttöystävän takia. Ei tullut paljon käytettyä.

Mitäs muuten pitää tehdä, että saa tyttöystävän pukeutumaan tyylikkäämmin. Tai siis 95% olen tyytyväinen, mutta joskus sillä on päällä jotain mikä ei mielestäni yhtään sovi sille (vikahan voi tosin olla minussa, koska en vain ymmärrä). Miten tuosta voi sanoa niin, että sopu säilyy ja ei tarvitse sohvalla nukkua? ;)
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Jani The Rock
07.01.2005 11:33:02 (muokattu 07.01.2005 11:33:44)

Mitäs muuten pitää tehdä, että saa tyttöystävän pukeutumaan tyylikkäämmin. Tai siis 95% olen tyytyväinen, mutta joskus sillä on päällä jotain mikä ei mielestäni yhtään sovi sille (vikahan voi tosin olla minussa, koska en vain ymmärrä). Miten tuosta voi sanoa niin, että sopu säilyy ja ei tarvitse sohvalla nukkua? ;)

Ei tohon auta kuin sopeutua. Kaikkeen täytyy tottua parisuhteen kiemuroissa. Mulla ja elämäntoverilla on jopa sellanen sopimus, ettei puututa toistemme pukeutumiseen. Ei kirjallista sopimusta, mutta suullinen kuitenkin. Kyllä mä silti joskus vahingossa huomautan, että "voi vittu noita sun rytkyjäs. Kävelet sitte viis metriä mun takanani, ettei kukaan luule että mä tunnen sut". Noo, hevosenleikkiähän tuo on. Ja erilaisuus on rikkautta. Loppujen lopuksi on aika hauskaa, kun ollaan niin täysin eri tyylisiä.

Mutta jos oikeesti häiritsee, niin sun täytyy harkita tollasta tyylikonsulttimaista lähestymistä. Voit huomauttaa, että tuo ja tuo väri tai tuon ja tuonkuvioinen asuste ei nyt oikein sovi sulle. Kannattaa muistaa ne perinteiset "tuo väri leventää", "tuo ei sovi sun silmien väriin" ja "tuo saa sut näyttämään kauheen kalpeelta". Toisaalta kaikki riippuu aika paljon naispuolisen yksilön luonteenlaadusta. Jos hän on hyvinkin tarkka pukeutumisestaan ja pukeutuu mielestään tyylikkäästi, saattaa huomautuksista olla seurauksena palkokasvin etsiytyminen sieraimeen. Muodin ja trendien seuraajaan ei järkipuhe auta: Painikengät ja persvakoa iloisesti vilkuttavat farkut pysyvät jalassa, vaikka mies seisoisi päällään. Jos itse menen huomauttelemaan tolle erehdyttävän peppipitkätossumaiselle puoliskolleni, seurauksena on useimmiten räkäinen nauru ja käsky suksia johonkin tai haistaa jotakin. Nämä on, nääs, herkkiä juttuja.
depe
07.01.2005 11:45:46
Jep, ovathan nämä sellaisia asioita, että kyllä sitä ajan kuluessa huomaa, että mitä kannattaa sanoa ja mitä ei. Itse asiassa nykyinen tyttöni joskus (harvoin) jopa nykyään saattaa kysäistä, että onko nyt hyvät vaatteet päällä ja että miltä näyttää jne. No, eihän näihin ole tietenkään kuin yksi oikea vastaus, eli "näytät todella kauniilta". Mutta kyllä se joskus kuunteleekin, jos sille jotain ehdottaa kauniisti. (Itsehän pukeudun aina täydellisesti.)
Jani The Rock
07.01.2005 11:49:57

(Itsehän pukeudun aina täydellisesti.)

Kuin myös. Sharp dressed man -aina ja kaikkialla. (Hoh! Näkisittepä, kun liipustan himassa lököttävät salihousut ja iloisesti virnistelevät villisikatohvelit ainoina asusteinani).
myrskis
07.01.2005 12:34:45
Ne haluaa, että uskomaton ja lihaksikas vartalomme pingoittaa vaatteen äärimmilleen myötäillen jokaista kumparetta.

No näinhän se on. Tottakai riippuu vaatteesta ja miehestä, mutta henk. koht. tykkään erityisen paljon tiukoista farkuista miehellä. Näyttää se peppukin kivalta semmosissa.

Toisaalta kaikista eniten nautin katsoa miestä joka on pukeutunut rohkeasti niin kuin itse haluaa. Jos ei tykkää kireistä paidoista, niin turhaan niitä sitten ostaa ja yrittää olla näkymätön sitä käyttäessään tai unohtaa se kaappiin. Ei tulis mieleenkään pakottaa koskaan miestä käyttämään jotain vaatetta vaan koska ite tykkään siitä.
Tärkeintä on olla oman itsensä näköinen. Klisee, mutta totta.
What makes us grown-ups anyway?
depe
07.01.2005 13:49:37
Toisaalta kaikista eniten nautin katsoa miestä joka on pukeutunut rohkeasti niin kuin itse haluaa. Jos ei tykkää kireistä paidoista, niin turhaan niitä sitten ostaa ja yrittää olla näkymätön sitä käyttäessään tai unohtaa se kaappiin. Ei tulis mieleenkään pakottaa koskaan miestä käyttämään jotain vaatetta vaan koska ite tykkään siitä.

Tärkeintä on olla oman itsensä näköinen. Klisee, mutta totta.

Se on vaan sellainen juttu, että joku saattaa luulla, että vaikkapa se tiukka pinkki paita on sitä omaa itseä, mutta oikeasti näyttääkin ihan lihavalta porsaalta tai luuviululta. Eli voi sitä vähän varmaan kuulostella edes joskus muidenkin mielipidettä, muttei tietenkään liikaa.
Alttoviulisti
07.01.2005 15:08:45

Hmmm... jotkut farkut(ei mitään pillilahjehousuja) ja joku paita...
Rattata
07.01.2005 22:35:28
Hmmm... jotkut farkut(ei mitään pillilahjehousuja) ja joku paita...

Tämä jeesaskin paljon. Kiitoksia altto... ;)
"Mähän oon koko ajan tienny että sä oot susi oddin vaatteissa." - Tellu
kirjoittelija
09.01.2005 19:27:14 (muokattu 09.01.2005 19:36:28)
Mutta onkos kukaan viimeaikoina nähnyt kaupoissa kivan leveneviä housuja ja mikä kauppa ois?

(Helsingin)Kalliossa Porthaninkadulla on liike, nimeä en muista mutta se on Street beatin lähellä. Siellä myydään melko edukkaasti Blend -merkkisiä farkkuja joissa lahkeet levenee mukavasti alaspäin.
Myös tyttöjen osastolta löytyy vastaavia farkkuja kuten joku jo mainitsi, monet tuntemani miehet shoppaa naisten osastolta farkut. H&M myi ainakin vielä joku aika sitten miesten osastolla Extreme flared leg -farkkuja joissa myös lahkeet levenee alaspäin.

Nuo alaspäin levenevät farkut on tälle likalle must. Alaspäin kapenevat lahkeet, maihinnousuhousut, beiget housut, liian lyhytlahkeiset housut, kainaloihin nostetut housut (tiedämme että kivekset on jalkovälissä, niiden ei tarvitse näkyä) on kaikki karseita.

Mustat isot tribaali/bändipaidat joissa on jumalattoman kokoiset valkoharmaat tai värilliset kuvat on junteinta mitä löytyy. Tiukahkot yksinkertaiset bändi -t-paidat tai -hupparit on ok.

Sanoisinpa että toimivin kokonaisuus on: tummansiniset/mustat lantiolle jäävät housut alaspäin levenevillä lahkeilla ja takataskuilla + tiukahko t-paita + niittivyön tapainen + tennarit tai mustat paksuhko pohjaiset kengät. Kylmällä huppari tai musta villatakki tms. lämmikkeeksi.

Lopuksi kuitenkin ikuinen klisee: rakkaus ei karvoja katso. Eli jos mies miettii vaatetusta pokausmielessä niin kyllä mies naisen pokaa vaikka perunasäkissä jos on tosirakkaus kyseessä. :)

Mitäs muuten pitää tehdä, että saa tyttöystävän pukeutumaan tyylikkäämmin.

Poikaystäväni tyyli oli mielestäni vähintäänkin eriskummallinen ja välillä jopa nolo kun tapasimme. En kuitenkaan katsonut oikeudekseni alkaa arvostelemaan toisen pukeutumista joten otin avuksi psykologian ja uuvutustaistelun. Aina kun hän pani päälleen jotain karseaa ja kysyi miltä näyttää, vastasin "ihan ok" tai muuta suht neutraalia. Kun hän pani päälleen jotain mistä tykkäsin ei ylistyksellä ollut määrää. Sama tehtiin sovituskopissa, ja tietenkin kaupassa vein sille sovitettavaksi vaatteita mistä itse tykkäsin. About puolessatoistavuodessa törkeimmät ylilyönnit oli karsittu.

Kuten jo sanoin aiemmin ei se rakastuminen ole vaatteista kiinni, mutta joskus parisuhteen jatkuessa saattaa tulla vaateasiat vastaan. Toisella pitää antaa olla oikeus ilmaista itseään vaatteillaan jos se on hänelle tärkeää, mutta jos toiselta vaan yksinkertaisesti puuttuu tyylitaju, voi kannustamalla saada ihmeitä aikaan. Kiellot tai arvostelu luultavasti aiheuttaa vaan kaunaa.
Qsysi
09.01.2005 20:15:56 (muokattu 09.01.2005 20:17:41)
onko nyt sitten niin että tytöt tykkää niittivöistä pojilla vaikka niitä käyttääkin nykyään Ihan Kaikki?

Ainiin ja tuo kyllä toimii että menee naisten kanssa ostoksille, mutta sitten menee yli kun niitä täytyy odottaa kolme (3) tuntia kun ne sovittaa jotain omia ostoksiaan päällensä.
"seuraavaksi tarvitsemme tälläiset ihan tavalliset tolppakengät jotka löytyvät varmasti joka autosta. viime jaksossa nämä tehtiin pyörätelineestä"
kirjoittelija
09.01.2005 20:52:43
onko nyt sitten niin että tytöt tykkää niittivöistä pojilla vaikka niitä käyttääkin nykyään Ihan Kaikki?

Tytöt ja tytöt, tokihan varmasti löytyy tuhansia tyttöjä jotka ei pidä niittivöistä. :) Mun mielestä joku niittivyön tyylinen vaan on paljon paremman näköinen kuin vaikkapa liian kapea ruskea vyö. Niittivyö on ns. varma valinta.
seitikki
09.01.2005 22:16:26
Sopivia, pehemeitä ja lämpöisiä.
En voisi ikinä rakastaa itseäni.
Krice
10.01.2005 02:47:47

Naiset jotka valittaa miesten vaatetuksesta ovat pintaliitäjiä, jotka pitää skipata.
JKantonen
10.01.2005 15:46:58
Tyttöystävä kyllä pakkaa olla tyytyväisimmillään silloin kun ei vaatteita ole päällä lainkaan.

On myös tärkeää osata yhdistellä mustan eri sävyjä oikein.
zeplin song
10.01.2005 17:58:48
Millasia vaateita meidän miesten kannattaisi käyttää?
Tuli kysymys ihan mieleen siittä että viimeasikoina on tuntunut että pitää mitä tahansa päällä nii muijatkin vaan vittuilee pukeutumisesta..?

miä sanon että grunge tyyliset vaatteet pitäisi olla..ei ainakaan meidän cityssä kyllä paljoa näy sellaisia poikia,jotka käyttäisivät grunge tyylisiä vaatteita.. :> grunge vaatteet rok.
We don't need no education, We don't need no thought control, No dark sarcasm in the classroom,Teacher, leave those kids alone.
M1kk0
10.01.2005 18:19:11
miä sanon että grunge tyyliset vaatteet pitäisi olla..ei ainakaan meidän cityssä kyllä paljoa näy sellaisia poikia,jotka käyttäisivät grunge tyylisiä vaatteita.. :> grunge vaatteet rok.

mikä/mitä on grunge?
'o' Googleta ennen kuin kysyt typeriä.
KTR
10.01.2005 23:28:03
mikä/mitä on grunge?

Flanellipaita ja kuluneet farkut?
Tupuna
11.01.2005 10:43:54
No näinhän se on. Tottakai riippuu vaatteesta ja miehestä, mutta henk. koht. tykkään erityisen paljon tiukoista farkuista miehellä. Näyttää se peppukin kivalta semmosissa.

Heh. No näinhän se on, kunhan ne farkut eivät vaan ole aivan liian tiukat ja kapene alaspäin pilleiksi. Sellaisiahan ei kestä katsella nauramatta erkkikään.

Joku täällä sanoi, että vaatteita tuijottavat naiset ovat pinnallisia ja saavat painua mäkeen (?). Minun mielestäni asia ei kyllä ole ihan näin. Minä ainakin suurena esteetikkona näen hyvässä pukeutumisessakin estetiikkaa ja kauneutta. Ja mikäpä voisi olla mukavampaa, kuin tuntea itse olonsa hyväksi ja kauniiksi, jos on jaksanut panostaa pukeutumiseen ja värien harmoniaan jne. Ei kauneuden arvostamisessa ole minun mielestäni mitään pinnallista. Siinä vaiheessa siinä on, jos siitä tulee itseisarvo tai pakkomielle.

Ed. olevasta syystä johtuen olen huomannut taiteellisempien miesten pukeutuvan ja sisustavan kämppiään erityisen hyvällä esteettisellä silmällä. Tottakai tuollaisesta nauttii... eikä siinä tarvitse olla silti mitään pinnallista. Pessimistien puhetta tuollainen, ettei kauniista vaatteista saisi nauttia.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)