Rattata 01.10.2004 12:00:43 | |
---|
Óon ajatellu ottaan tonne korvan yläosaan semmosen jonkin tumman härdellin. En tiiä vielä mimmosen. "Take seven pastilli? and call me in the morning"
IMIK #23 IHKK #18 |
metallica89 13.02.2005 23:05:08 | |
---|
aattelin tehdä ihan ite kesäloman alussa. Yksi syy on se että jännittäisin aivan liikaa jos joku muu laittaisi niin teen siksi mieluummin ite. Ja joskus aikoinaan tein puoleen väliin eikä se sattunut yhtään, en vaan saanut menemään neulaa ruston läpi :D mutta enpä ois sillo tahtonukkaan korvista, kunhan kokeilin. |
kassper 13.02.2005 23:55:19 | |
---|
Kaikista halvin tapa on tehdä ite. Ei se hygienian pitäminen niin vaikeaa ole, jos käytetään apteekista ostettuja steriilejä neuloja, puhdistetaan lävistettävä kohta jollain desinfiointiaineella (Neoamisept on hyvä) ja puhdistetaan myös korut samaisella aineella. Sitten vaan tussilla merkki lävistettävään kohtaan, esim. paksu pyyhekumi toiselle puolelle tukemaan ja neula läpi. Puhdistetaan tässä välissä uudelleen, jos pöpöt pelottaa ja sitten vaan korua reikään. Verta tulee varmaan vähän, mutta eipä tuo ole vaarallista. Ensimmäinen koru on hyvä olla kirurgiterästä (taimitäsenyton), ettei tule mitään allergisia reaktioita ja se on muutenkin aika beisikin näkönen. Perushieno. Mulla on kummatkin reijät tehty ite. Vielä olen hengissä. Kustannuksia tuli muistaakseni n. 6€. Ninjasta kävin renkaat. Ei ollu kalliit. Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs |
noir 14.02.2005 12:33:41 (muokattu 14.02.2005 12:35:47) | |
---|
Itse rei'itettäessä kannattaa varoa ruston lävistämistä. Päässä sijaitsevien rustojen tulehtuessa leviää ongelma nopeasti aivokuoreen, mikä ei ole kiva nappi. Omat reiät, korvalehdessä, tulehtuivat pariinkin kertaan runnoutumisen takia. Mitään ongelmia ei tullut, mätää kyllä. Omista rei'istäni maksoin 3,50 euroja kappaleelta kokeilukorujen kanssa (Espoossa). Käyttökoruista olen maksanut n. 8 euroa parilta (Siellätäällä). EDIT: Sammakkokos se siellä kyseleekin? Tuolla toisessa lävistysketjussa hyökkäsit kovin sanoin miesten lävistyksiä vastaan, niin et kai itsellesi kysele? *hymejöjä* Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Totuus. |
Pitkavirta 14.02.2005 17:14:49 | |
---|
Itte ku tekee nii saa sellaset ku haluu! ;) Mullei tulehtunu. |
Jelena 14.02.2005 17:23:18 | |
---|
ainut vaan on etteivät tee kultasepän liikkeissä "ylös" reikiä (sinne ruston seudulle rustotulehduksen takia) vaan ne joutuu joko teettämään lävistysliikkeessä tai tekemään ite. Mulle teki kultaseppä rustoon pari vuotta sitten. Kaks vuotta oli tulehtunut niin et välillä jonkun aikaa terve, sit taas kipeä. Kyllästyin syksyllä ja otin korviksen pois kun se oli hetkellisesti taas terveenä. Muutaman kuukauden olin onnellinen ja kivuton mut viime viikolla korva tulehtui taas tosi pahasti, eikä ne mömmöt päässeet pois kun reikä oli jo ummessa. Sittenpä puhkaisin sen ja parani. Tosin on tuossa sellanen patti et huomaa että on ollunna korvis. Ei riitä että on onnellinen. Tarpeen on myös että toiset eivät ole. |
Dutteri 14.02.2005 17:30:34 | |
---|
Minulla on korvissa 11 reikää. Ite oon pistäny melkein kaikki. Melko paksulla neulalla olen laittanut läpi ja siihen paksu korvis. Pitää muistaa puhtaus tuossa ja se että pistää neulan suoraan korvasta läpi, ettei ala laittamaan pikkuhiljaa kerrallaan. Ja ruston kanssa pitää olla varovainen. Ja tuota ammuttamista en suosittele. Eli kultaseänliikkeissä ei kannata käydä löaittamassa. Mulla on sieltä kaks reikää ja kummakki vinoja ja tulehtunu pariin kertaan. Mikä siinä sitten. Siellä kerran kävin rustoon ottamassa niin tuli huono reikä ja huonoon kohtaan vaikka piirsin oikein merkin että mihin. Niin noh.. Se koru kasvoi ulos. Ite pistin rustoon eikä o mitään ongelmia ollu. Joskus sitä saattaa herätä keskellä yötä ajattelemaan sitä hämmentynyttä onttouden tunnetta, joka on täynnä koloja, jotka eivät koskaan täyty..IMIK #13 Pastilli? |
Dutteri 14.02.2005 17:32:54 | |
---|
Mulle teki kultaseppä rustoon pari vuotta sitten. Kaks vuotta oli tulehtunut niin et välillä jonkun aikaa terve, sit taas kipeä. Kyllästyin syksyllä ja otin korviksen pois kun se oli hetkellisesti taas terveenä. Muutaman kuukauden olin onnellinen ja kivuton mut viime viikolla korva tulehtui taas tosi pahasti, eikä ne mömmöt päässeet pois kun reikä oli jo ummessa. Sittenpä puhkaisin sen ja parani. Tosin on tuossa sellanen patti et huomaa että on ollunna korvis. Tuossa hommassa pitäis muistaa, että tulehtuneesta reiästä ei saa ottaa korua pois. Pitää antaa parantua ja sitten ottaa pois jos haluaa. Joskus sitä saattaa herätä keskellä yötä ajattelemaan sitä hämmentynyttä onttouden tunnetta, joka on täynnä koloja, jotka eivät koskaan täyty..IMIK #13 Pastilli? |
Mojofunk 14.02.2005 19:15:32 | |
---|
ota ihmeessä lävistys.. maksaa enemmän, hienomman korun saat, ja lävistys on aina lävistys, et joudu pitää sellasta pientä hiirenpaskaa siin korvassa, vaan saat heti hienon renkaan siihe.. r0kr0k |
Pitkavirta 14.02.2005 19:53:47 | |
---|
ota ihmeessä lävistys.. maksaa enemmän, hienomman korun saat, ja lävistys on aina lävistys, et joudu pitää sellasta pientä hiirenpaskaa siin korvassa, vaan saat heti hienon renkaan siihe.. Voi sen aina tunkee siihen ite tehtyyn reikään.. Mitä noi korvalävistykset muuten maksaa nykyjään? Siis l-liikkeessä? |
sikanaama 16.02.2005 18:02:20 | |
---|
Voi sen aina tunkee siihen ite tehtyyn reikään.. Mitä noi korvalävistykset muuten maksaa nykyjään? Siis l-liikkeessä? Ihan kunnon lävistäjällä semmonen 30e taitaa olla. Ja sitten halvennusta jos useamman ottaa. Olen omena. |
Mojofunk 16.02.2005 21:29:51 | |
---|
no siis itsellä makso lävistys korvaan 25€. hintaan sisälty lävistys ja koru, koruki on hieno ja mene vaikka koko elämän :P r0kr0k |
Fortune 19.02.2005 16:47:24 | |
---|
no siis itsellä makso lävistys korvaan 25€. hintaan sisälty lävistys ja koru, koruki on hieno ja mene vaikka koko elämän :P Paikkakunnasta riippuu, Joensuussa on 28e. Ja onpahan tulehdusriski pienempi, kun ei millään helvetin pöpöjen kansoittamalla pistoolilla sohita. Ja saa kunnon korunkin. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
kuollut_marsu 02.03.2005 07:04:11 (muokattu 02.03.2005 07:05:28) | |
---|
0 egee jos löydät äitin ompelulippaasta tarpeeks ison hakaneulan tai saat pöllittyä jostain (kirppareilla pistetään usein hintalaput kiinni niillä) Ittellä neljä vasemmassa ja kaks oikeessa. yhen teetin vasempaan ihan kultasepällä ja makso 40 mk My god drinks maguar. Pastilli? |
Pitkavirta 02.03.2005 10:52:56 (muokattu 02.03.2005 10:53:05) | |
---|
Ihan kunnon lävistäjällä semmonen 30e taitaa olla. Ja sitten halvennusta jos useamman ottaa. No perkele, tollahan saa kaljat illaksi. Tehkää ite, kasvattaa luon(toa)netta ;) |
metallica89 16.03.2005 11:42:47 | |
---|
myydäänkö apteekissa muka jotain lävistysneuloja?? |
Fortune 17.03.2005 19:04:53 | |
---|
myydäänkö apteekissa muka jotain lävistysneuloja?? Tuskin. En lähtisi itse kikkailemaan, nuo ammattilaisen steriilisti laittamat ovat pikkuisen parempia, paranevatkin paremmin. Tulehduksia en nyt lähtisi tieten tahtoen houkuttelemaan, jos homma on vältettävissäkin. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
Öyvind 17.03.2005 20:47:31 (muokattu 17.03.2005 20:47:46) | |
---|
Onkos kultaliikkeistä tahi jostain muualta saatavilla hopeisia tai mieluummin teräksisiä noin 10 mm leveitä korvarenkaita, joidenka halkaisija olisi joku 15 mm? Olen tässä ajatellut ottaa reiän korvaani lähiaikoina. |
Pitkavirta 21.03.2005 14:10:14 | |
---|
myydäänkö apteekissa muka jotain lävistysneuloja?? Njet, eipä taida. Itte pistin hakaneulalla. Voi sieltä tietty jonku injektioneulan ostaa, mutta hakaneulalla on huomattavasti vaikeampi teloa itteänsä. |
Black Zombie 82 25.01.2020 21:14:11 (muokattu 25.01.2020 21:19:17) | |
---|
lord: itse reikä maksaa 4 euroa ja siihen sisältyy koru (titaaninen/ kultanen) Missä niin halpaa on? Rattata: Turha semmosia maksella, kun voi tehdä ite helposti ja vaivattomasti. Kerran tein ite ja sain verenmyrkytyksen ja olin sairaalassa monta päivää. Btw, pitääkös ne korut muuten ottaa välillä pois, vai onko ne korvissa vuosikausia? Esim. suihkussa käydessä ja nukkuessa pidättekö korviksia korvissa? |