Aihe: Varusteleka
1 2 3 4 5
tuomittu
11.01.2011 15:18:36 (muokattu 11.01.2011 15:19:04)
Sik: Paitsi että myymälään pitää mennä vähän niinkuin nurkan takaa takapihalta sisään. Ei sillä, onhan pihalla varmasti hyvät opaskyltit, mutta joku hätäuloskäynti siellä on myymälän oveksi valjastettu. Itse olen aina saapunut bussilla ja silloinhan ovea ei voi olla huomaamatta.

Heh, joo. Meikä kun ekan kerran meni niin luulin, että se on joku henkilökunnan takaovi (koska siltä se piru vie näyttää) ja kiersin sinne parkkipaikan puolelle... vain tullakseni opastetuksi takaisin sinne taakse. Tuota lukuun ottamatta löysin kyllä ihan mainiosti perille. Reittiopas (.fi) auttaa.
Påskägg
16.01.2011 17:37:17
Seuraavaks lähtee jenkkiarmeijan rinkka ja M05-maiharit. Rahan menoa ei voi estää..
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
Bacchus
16.01.2011 20:01:25 (muokattu 16.01.2011 20:07:38)
H8machine: Seuraavaks lähtee jenkkiarmeijan rinkka ja M05-maiharit. Rahan menoa ei voi estää..

Minkä rinkan meinasit poistaa? Se halpa 70-luvulta peräisin oleva Alice on sitten erittäin epämukava. Vaikuttaa houkuttelevalta fiilistelytekstien ja edullisen hintansa takia, mutta ei helvetti sitä selässään kanna. Seinällä voi olla ihan kivan näköinen reliikki.

Brittien musta partioreppukin on ostettu ja testattu. Se oli aivan perseestä. Annoin siskolle. Sellainen löysä jätesäkki, huonot säätömahdollisuudet ja aneemiset remmit. Epämukava, epäergonominen koulureppu. Ei sinne mahdukaan mitään. BW jääkärirepusta en edes viitsi sanoa mitään.

USA:n nykyinen MOLLE 2-rinkka sen sijaan on aivan perhanan toimiva, tukeva, monipuolinen ja ennen kaikkea mukava kantoväline isompaan tarpeeseen. Kävin paikan päällä testailemassa eri rinkkoja, eikä kokeilun jälkeen ollut epäselvyyttä parhaasta.

Eli tämä malli, mutta Woodland-kuviolla ja sivutaskuilla. Rinkkahan on modulaarinen, siihen voi lisätä taskuja ja vaikka mitä kamaa.
http://www.varusteleka.fi/product/r … col-desert-uudenveroinen/_33N0TTO1U
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Quru
16.01.2011 20:21:28
Bacchus:
Brittien musta partioreppukin on ostettu ja testattu. Se oli aivan perseestä. Annoin siskolle. Sellainen löysä jätesäkki, huonot säätömahdollisuudet ja aneemiset remmit. Epämukava, epäergonominen koulureppu. Ei sinne mahdukaan mitään. BW jääkärirepusta en edes viitsi sanoa mitään.

Minä kun olen tykännyt tuosta partiorepusta. Oikein pakattuna erittäin hyvä kantaa. Tavaraa mahtuu sen verran kuin tuohon tilaan mahtuu, turha sitä on reppua rinkaksi olettaa. Loistava matkalle, jos ottaa vain repun mukaan. Mahtuu käsimatkatavaroihin.
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
Påskägg
17.01.2011 01:07:21 (muokattu 17.01.2011 01:10:08)
Bacchus: Minkä rinkan meinasit poistaa? Se halpa 70-luvulta peräisin oleva Alice on sitten erittäin epämukava. Vaikuttaa houkuttelevalta fiilistelytekstien ja edullisen hintansa takia, mutta ei helvetti sitä selässään kanna. Seinällä voi olla ihan kivan näköinen reliikki.

USA:n nykyinen MOLLE 2-rinkka sen sijaan on aivan perhanan toimiva, tukeva, monipuolinen ja ennen kaikkea mukava kantoväline isompaan tarpeeseen. Kävin paikan päällä testailemassa eri rinkkoja, eikä kokeilun jälkeen ollut epäselvyyttä parhaasta.

Eli tämä malli, mutta Woodland-kuviolla ja sivutaskuilla. Rinkkahan on modulaarinen, siihen voi lisätä taskuja ja vaikka mitä kamaa.
http://www.varusteleka.fi/product/r … col-desert-uudenveroinen/_33N0TTO1U

Aattelinkin, että liian hyvää ollakseen totta noin halvalla, siis tuo Alice.
Vaellusreissuille tosiaan tarvitsisi. http://varusteet.fi/kantovalineet/r … t-yli-50-l/savotta/savotta-ljk.html tuosta tähän mennessä vain kokemusta, oli perkeleen hyvä. Hinta vaan semisti suolainen.

edit: MOLLE:n muovinen lannevyön solki vaikuttaa epäilyttävältä!
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
Bacchus
17.01.2011 12:53:53 (muokattu 17.01.2011 13:09:19)
Quru: Minä kun olen tykännyt tuosta partiorepusta. Oikein pakattuna erittäin hyvä kantaa. Tavaraa mahtuu sen verran kuin tuohon tilaan mahtuu, turha sitä on reppua rinkaksi olettaa. Loistava matkalle, jos ottaa vain repun mukaan. Mahtuu käsimatkatavaroihin.

Jaa, itse olen sitä mieltä että reppu on epämukava paska.:) Ja erilaisia kantovälineitä olen aika liudan testannut. Huonot ja epämukavat hihnat, vähän säätövaraa ja jätesäkkimäinen ulkomuoto. Tuesta ei tietoakaan. Tulee mieleen joku Eastpak ala- ja yläastevuosilta.

Itse hankin Haglöfsin Evon, joka on oikeasti toimiva ja mukava. Se maksoikin huntin, laatu nyt vaan yksinkertaisesti maksaa. Ei se kuitenkaan laadukkaasta, parhaimmillaan vuosikymmenet kestävästä repusta ole paljoakaan.

Vaellusreissuille tosiaan tarvitsisi. http://varusteet.fi/kantovalineet/r t-yli-50-l/savotta/savotta-ljk.html tuosta tähän mennessä vain kokemusta, oli perkeleen hyvä. Hinta vaan semisti suolainen.

Savotta on pirun hyvä, mutta tosiaan hintakin on sen mukainen. Hyvät rinkat on pirun kalliita. Siksi tämä MOLLE 2 olikin mukava yllätys. 150 € ei ole paljon toimivasta ja laadukkaasta kantovälineestä. Tässä meikäläisen mallissa solki on hieman eri näköinen, mutta sekin muovista tehty. Kestävää kamaa tuntuu kuitenkin olevan, mutta jonkun painavan alle jos jää niin voi murtua.

Tuossa rinkassa on muuten rankakin muovia. Perhanan jykevän oloista kylläkin.
Arcane
18.01.2011 13:33:50
H8machine: Aattelinkin, että liian hyvää ollakseen totta noin halvalla, siis tuo Alice.
Vaellusreissuille tosiaan tarvitsisi. http://varusteet.fi/kantovalineet/r … t-yli-50-l/savotta/savotta-ljk.html tuosta tähän mennessä vain kokemusta, oli perkeleen hyvä. Hinta vaan semisti suolainen.

edit: MOLLE:n muovinen lannevyön solki vaikuttaa epäilyttävältä!

Toi LJK:n rinkka on muuten kyllä erinomainen, mut ainoo vika on ne perhanan metalliset soljet. Ne vääntyy kuitenkin jossain vaiheessa ja sillon hihna juoksee jatkuvasti ja joutuu virittelemään solmuja. Muovisesta soljesta sentään näkee, kun se on rikki.
>-)))>
Bacchus
18.01.2011 14:46:39
Arcane: Toi LJK:n rinkka on muuten kyllä erinomainen, mut ainoo vika on ne perhanan metalliset soljet. Ne vääntyy kuitenkin jossain vaiheessa ja sillon hihna juoksee jatkuvasti ja joutuu virittelemään solmuja. Muovisesta soljesta sentään näkee, kun se on rikki.

Sitä mäkin noissa metallisissa osissa pohdin, että vääntyvätköhän helposti. Metallinen antaa periksi, mutta muovinen murtuu. Muovisen osan korvaaminen taas on suhteellisen helppoa, jos vain varaosia löytyy. Saako niitä metalliosia muuten väänneltyä takaisin, vai menevätkö liian mutkalle?
Arcane
19.01.2011 11:45:15
Bacchus: Sitä mäkin noissa metallisissa osissa pohdin, että vääntyvätköhän helposti. Metallinen antaa periksi, mutta muovinen murtuu. Muovisen osan korvaaminen taas on suhteellisen helppoa, jos vain varaosia löytyy. Saako niitä metalliosia muuten väänneltyä takaisin, vai menevätkö liian mutkalle?

Periaatteessa saa, mutta se on hiton vaikea saada juuri oikeaan asentoon. Eli ei.
>-)))>
Zl z
19.01.2011 15:04:19
Noita Savotan putkirunkoisia "siviilimalleja" näkee aika ajoin huuto.netissä, Keltaisessa pörssissä ym. palveluissa käytettynä sopuhintaan, itse maksoin 906:sta muutama vuosi sitten n. 100€
"faster than megadeath"
Kreivi_Krappula
24.01.2011 11:42:57
Nasselaukku + nasse 5€. Ei ollenkaan paha nakki ja tuo laukku toimii tällä hetkellä koulureppuna. nyt taitaa vaan tuon paketin hinta vähän pompsahtanu tuotteiden markkinoilta vähenemisen johdosta. Kaveri hommas mulle myös Neuvostoarmeijan "kärsimysrepun" mutta sitä en oo vielä kerenny koeajamaan. Mut pätevältä vaikuttaa ihan nopean silmäyksen perusteella.

PS: Tota nassesettiä saa vähän halvemmalla Jyväskylän uudesta SA-kaupasta. Ihan pätevän oloinen kauppa tuokin, vaikka valikoima kalpenee täysin Lekaan verrattuna.
Nainen on kuin hattara: päältä kaunis, sisältä tahmea.
Stain
01.02.2011 19:34:59
Tuolla ois muuten ihan hyvän näköisiä takkeja mutta ei viitti ostaa kun on käytettyä tavaraa, eli ollu ensin hikisillä janttereilla ja sitten parikymmentä vuotta varastossa pölyttymässä. Yhtäkin katoin niin siellä luki että takeissa vahva koimyrkyn haju. Terve!
"No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau, vittu tehdään levy sitten."
elais
03.02.2011 23:56:43
Stain: Tuolla ois muuten ihan hyvän näköisiä takkeja mutta ei viitti ostaa kun on käytettyä tavaraa, eli ollu ensin hikisillä janttereilla ja sitten parikymmentä vuotta varastossa pölyttymässä. Yhtäkin katoin niin siellä luki että takeissa vahva koimyrkyn haju. Terve!

No, etpä tiedä mitä menetät! Oikeasti tosi laadukasta tavaraa myynnissä.

Asiasta toiseen, taisin juuri onnistua säästämään törkeän paljon rahaa vanhojentanssipuvussa:

http://www.varusteleka.fi/product/t … -valkoinen-uudenveroinen/_2X910WRMH
+
http://www.varusteleka.fi/product/h … ihousut-miesten-kaytetyt/_3150U2HRL

Parasta on, että kävin paikallisessa miestenvaateliikkeessä kyselemässä valkoista pukua, ja sanoivat että pitää mittatilaustyönä teettää jos haluaa. Ja tuo kokkitakki on sairaan tyylikäs auki pidettynä, suosittelen lämpimästi!
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
macid
07.02.2011 15:40:14 (muokattu 07.02.2011 15:40:38)
Jpiteloota: No, etpä tiedä mitä menetät! Oikeasti tosi laadukasta tavaraa myynnissä.

Asiasta toiseen, taisin juuri onnistua säästämään törkeän paljon rahaa vanhojentanssipuvussa:

http://www.varusteleka.fi/product/t … -valkoinen-uudenveroinen/_2X910WRMH
+
http://www.varusteleka.fi/product/h … ihousut-miesten-kaytetyt/_3150U2HRL

Parasta on, että kävin paikallisessa miestenvaateliikkeessä kyselemässä valkoista pukua, ja sanoivat että pitää mittatilaustyönä teettää jos haluaa. Ja tuo kokkitakki on sairaan tyylikäs auki pidettynä, suosittelen lämpimästi!

Noi on nuo housut tosi makeet. Itelle ostin kans vähän aikaa sitten keikkahousuiksi...Kaveriksi siihen sitten seilorin takin, joka on kyllä aika kuuma sisätiloissa.
Brownie
08.02.2011 08:58:35 (muokattu 08.02.2011 17:01:28)
Oon mäkin tuolta jotain ostanut.
Estranged
10.02.2011 05:00:07
Brownie: Oon mäkin tuolta jotain ostanut.

Hieno homma.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666
Herba
11.02.2011 09:16:18
Miltecin maiharit 49e, hyvät talvikengät vielä parempaan hintaan. Nasselaukku, shemagh-huivi, ruotsalainen pakki, BW kenttäaterimet, kuksa, pari kosteutta siirtävää t-paitaa, valkoinen mdi-palvelustakki johon täytyisi housut ostaa kaveriksi, atomiviitta. Jotain muutakin sälää on ostettu mutta ei nyt tule mieleen.

Julkisilla olen tuonne aina mennyt, hyvänä puolena sijainti ihan reeniksen vieressä.
Parasiittina paratiisissa vetelehtii minkä ehtii.
Miikathebest
11.02.2011 13:28:01

Estranged: Hieno homma.

Samaa mieltä.
Liikaa säröä!
Bullitt
13.02.2011 23:51:55
osaiskos tuolta kukaan neuvoa hyvää talvikelposta eli lämmintä ei-maastokuvioista takkia? Plussaa olis jos ei olis kauhean ruma. Entä onko nuista lämpimämmistä hanskoista kokemusta?
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
Estranged
14.02.2011 03:02:43 (muokattu 14.02.2011 03:04:23)
Bullitt: osaiskos tuolta kukaan neuvoa hyvää talvikelposta eli lämmintä ei-maastokuvioista takkia? Plussaa olis jos ei olis kauhean ruma. Entä onko nuista lämpimämmistä hanskoista kokemusta?

Kolme sanaa: M65. Ehkä vielä se lämpövuori kaveriks jos on kovin viluinen kaveri, mutta itse en kokenut sitä koskaan tarpeelliseksi.

Niin, ja myös tämä on erittäin kehuttu, jos erimallista kaipaat: http://www.varusteleka.fi/product/t … itakki-jenkkimalli-musta/_2UP120ELK

Itsellä on ostoslistalla toi.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)