Aihe: Kehtaatteko ostaa marketeilta vaatteita?
1 2 3 4 5 6
Quru
13.08.2007 16:25:35
Saati merkillä. Olipa sitten vaikka Rangersin farkut, Strollersin kengät tai Pirkan lippalakki jos vain näyttää hyvältä.

Itselleni ei ole merkillä väliä muissa kuin farkuissa. Halpisfarkkuja ostan, jos saa todella halvalla hyvän näköiset, mutta muutoin suosin laatumerkkejä. Tuppaavat halpiksissa napit, vetoketju ja saumat hajoilemaan, eikä ole kivaa kun löytää mieleset farkut ja pitää niitä kuukauden kunnes joku sauma hajoaa pesussa.
Milkop
13.08.2007 17:46:53

Kyllähän sitä marketeista tulee hommattua kuteita usein, rauhallisempaa siellä katsella niitä kuin vaatekaupoissa joissa myyjät hyökkivät iholle samantien ja sitten vaan ahdistaa/vituttaa. Tosin joku raja siinäkin on, ei sitä kehtaa ihan mitä tahansa Moldovassa tehtyjä vaatteita päällensä pistää.
Horatius-87
14.08.2007 00:39:33
ei. en pysty. ne mitä olen naisille suunnatuista räteistä nähnyt niin kamalalia kerrassaan. naurettavaa sinäänsä mutta minkäs teet? alus vaatteet ja verkkarit ja tuommoiset kyllä helposti voi halvemmalla ostaa.

no joo makuasia. ja hyvä jos porukka tykkää. jospa itsekkin opettelisi?
Joees
14.08.2007 01:51:57
Mulle ihan sama. Ostan sieltä mistä löydän omaan makuun sopivia kuteita. Farkkuja mun on aivan turha edes miettiä mistään muualta kuin niihin erikoistuneista liikkeistä. Ei löydy kokoja ei. Mä oon niin rimpula nääs. Monen monta kertaa on tsekattu muualtakin mutta ei. Rupee vaan vituttamaan.

Mutta paitoja, takkeja ja muita löytää kyllä hyvinkin kaikkialta. Niin marketeista kuin muualtakin. Ja kehtaan kyllä ostaa, ei tee ees tiukkaa.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
pths
14.08.2007 02:00:24
farkuista lähes kaikki on merkkiä jack&jones. sieltä sattuu saamaan hyvin istuvia farkkuja mulle. ei mulla vaan hävetä kantaa jonkun h&m:n kassia tai vaihtoehtoisesti anttilan.. marketeista tulee tehtyä noita heräteostoksia enemmän ja toistaseksi olen ollut suurimpaan osaan vaatekappaleistani tyytyväinen.

joskus 15 kesäisenä ei juuri piitannut pukeutumisestaan ja tietty marketeistakaan ei osannut niin kattoa sitä siedettävää vaatetta. sillon tais tärkein prioriteetti olla vaatteen hinta: " adidaksen lenkkarit xx markkaa. jäljellä pelkästään kokoa 44..nooh, kasvuvaraa" jäi vaan tuo jalan koko tähän 41-42.
"Kaikki todellisesti suuri tapahtuu hiljaa." -Seneca
Quru
14.08.2007 17:12:28
farkuista lähes kaikki on merkkiä jack&jones. sieltä sattuu saamaan hyvin istuvia farkkuja mulle. ei mulla vaan hävetä kantaa jonkun h&m:n kassia tai vaihtoehtoisesti anttilan.. marketeista tulee tehtyä noita heräteostoksia enemmän ja toistaseksi olen ollut suurimpaan osaan vaatekappaleistani tyytyväinen.

joskus 15 kesäisenä ei juuri piitannut pukeutumisestaan ja tietty marketeistakaan ei osannut niin kattoa sitä siedettävää vaatetta. sillon tais tärkein prioriteetti olla vaatteen hinta: " adidaksen lenkkarit xx markkaa. jäljellä pelkästään kokoa 44..nooh, kasvuvaraa" jäi vaan tuo jalan koko tähän 41-42.

Ei minuakaan tuo H&M hävetä, mutta jos joku vaatekauppa hävettäisi, niin enemmän tuo kuin marketit. Jos ymmärrät.

Kengistä, pienenä oli toki kengissä kasvunvaraa. Nykyään tuo jalka on jumahtanut tuohon 43 hujakoille, mutta eipä väliä vaikka kasvaisikin. Yhdet kengät kestävät minulla keskimäärin 4kk. Talvella varsinkin nuo kengät tuppaavat hajoilemaan. Kumma juttu.
hullu_ukko
14.08.2007 20:19:24
Tänään viimeksi ostin mustan T-paidan marketista. Ei viitsi mitään merkkipaitoja ostaa customoitavaksi kangasväreillä..
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). -Ushimir
Horatius-87
14.08.2007 21:18:12
Tänään viimeksi ostin mustan T-paidan marketista. Ei viitsi mitään merkkipaitoja ostaa customoitavaksi kangasväreillä..

ah tätä olen suunnitellut alkavani harrastaa. monia "hyviä" ideoita jo. mutta on niin saamaton.
Naama-amis
15.08.2007 19:11:44
Eihän nykyään mistään muualta taida hyvännäkösiä vaatteita saadakaan kuin marketista. Eilen ostin prismasta flanellipaidan.
Injury or serious death
Ratloz
15.08.2007 22:12:40
Itse ostan häpeilemättä vaatteeni niin marketeista, merkkiliikkeistä, pissisliikkeistä tai kirpparilta. Ostan sellaista mitä tykkään pitää ylläni ja mikä sopii tyyliini. Ei sillä ole väliä että ostaako tennarit, vaikkapa aidot Converset alan liikkeestä 60 eurolla vai marketista 15 eurolla, jotka eroaa vaan merkiltään kyseisistä tossuista. Sama homma on maksaa hienoista camoshortseista vähän enemmän pissisliikkeestä, kuin että ostaisi puolta törkeämmät tokmannilta. Ihan miten sen kukin tykkää.. tervetuloa valintojen maailmaan.
It's like hammering your little brother's face to stop him crying...
KTR
15.08.2007 22:51:04
Tottakai vaatteita kehtaa ostaa marketeista ja ihan oikeista vaatekaupoistakin. Tässä on nyt ilmoilla jonkilainen harhakäsitys siitä, että ulkopuoliset ihmiset ympärillä kyttäävät silmät tarkkoina muiden vaateostosten tekemistä. Tai ainakaan itse en juurikaan jaksa kiinnittää huomiota siihen, että onko joku Jarno sovittamassa Prisman vaateosastolla farkkuja. Mun farkut on Prismasta ja ihan kivat on.
Mursukanta
16.08.2007 20:21:40
Eihän nykyään mistään muualta taida hyvännäkösiä vaatteita saadakaan kuin marketista. Eilen ostin prismasta flanellipaidan.

Vapaa-Valinnasta on tullut ostettua vaatteita kun Seppälän valikoima on sellasta pellehermannimustekalasalaattia. Näin esimerkkeinä yrityksiä.

"Tässä on hieno pipo.. mutta siinä on muovinen inkkarin nuoli pystyssä ja teksti "OLEN HOMO TAPPAKAA MINUT MOOTTORISAHALLA HEH HEH!""

Markettivaatteita tulee kuitenkin seulottua tarkalla silmällä. Tosiaan jos haluaa ostaa jotain kestävää eikä lankakasaa.
Artist
16.08.2007 21:07:17
Kehtaan ja kehtaan. Marketit ovat ylipäänsä ahdistavia, joten ei huvita vaatteita jäädä ihmettelemään, jos sellaiseen eksyy. Vaatekaupoissa on helpompaa, tosin osa niistäkin on ahdistavia, mutta valikoima parempi. Oikeista vaatekaupoista (sekä tietty esim. UFFista) saattaa myös löytää vaatteita, jota ei ole tehty riistotyövoimalla kiinassa, siis saattaa ehkä löytää.

Mutta jos marketissa käydessäni törmäisin vaatekappaleeseen, jonka haluaisin niin totta kai sen kehtaisin ostaa.
"I wish life could be Swedish magazines."
Migo
16.08.2007 21:47:59 (muokattu 16.08.2007 21:48:59)
Vapaa-Valinnasta on tullut ostettua vaatteita kun Seppälän valikoima on sellasta pellehermannimustekalasalaattia. Näin esimerkkeinä yrityksiä.

"Tässä on hieno pipo.. mutta siinä on muovinen inkkarin nuoli pystyssä ja teksti "OLEN HOMO TAPPAKAA MINUT MOOTTORISAHALLA HEH HEH!""

Markettivaatteita tulee kuitenkin seulottua tarkalla silmällä. Tosiaan jos haluaa ostaa jotain kestävää eikä lankakasaa.

Hoho! Tipahdin täysin tuosta kuvailemastasi pipotekstistä. Pystyin jopa kuvittelemaan sen sinne Seppälän hyllylle.

E: niin, aiheesta sen verran, että kyllä minä kehtaan ostaa marketista vaatteita jos sieltä jotain mielenkiintoista löytyy.
Että semmosta...
gasser
18.08.2007 16:44:12
En tosiaankaan kehtaa. Marketit ovat köyhille ja merkkiliikkeet muuten vaan tyylitajuttomille tarkoitettuja ostospaikkoja. Tarvittaessa pirautan luottoräätälilleni Roomaan tai Pariisiin, jos tarvitsen esimerkiksi parit uudet kalsarit.
Booraksia mauriaisille!
Dj.Dumbass
18.08.2007 18:38:00
Minä kierrän markettien vaateosastot kaukaa. Kalsareita ja sukkia tietysti voi hätätilanteessa ostaa sieltäkin, mutta päällysvaatteita en ole ikinä ostanut enkä tule ikinä ostamaankaan marketista. Koko marketti-ajatus on hyvin syvältä anaalista; miks kaikki pitää saada helposti saman katon alta??
Kohta supermarketeista saa autojakin! JEE!
Minä ostan uudet vaatteet vaatekaupasta, kengät kenkäkaupasta, kodinkoneet kodinkoneliikkeestä, huonekalut huonekalukaupasta, levyt levykaupasta, urheiluvälineet urheilukaupasta ja niin edelleen.
Toki käyn välillä marketeissa ostoksilla, mutta silloinkin ostoskorissa on vain elintarvikkeita ja muuta "jokapäiväistä kamaa".

Marketti-ajatus pyrkii tuhoamaan monelta elinkeinoharjoittajalta bisneksen, minä teen omat valintani heitä ajatellen vaikka luultavasti maksankin samoista tuotteista silloin hieman enemmän.
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
gandar
18.08.2007 18:47:19 (muokattu 18.08.2007 18:48:16)
Kehtaan ja ostankin.
Toisaalta ostan myös postimyynnistä, vaatekaupoista, kirpputorilta ja joskus pyydän ompelutaitoisia sukulaisia tekemään. Tärkeintä vaatteessa on sopivuus, laatu ja näihin oikeassa suhteessa oleva hinta, ei niinkään merkki tai ostopaikka. Eri asia sitten, että joissain liikkeessä on miellyttävämpi asioida kuin toisissa.
Ceci n'est pas une signature
Minazki
18.08.2007 20:52:56
Mulle ihan sama. Ostan sieltä mistä löydän omaan makuun sopivia kuteita. Farkkuja mun on aivan turha edes miettiä mistään muualta kuin niihin erikoistuneista liikkeistä. Ei löydy kokoja ei. Mä oon niin rimpula nääs. Monen monta kertaa on tsekattu muualtakin mutta ei. Rupee vaan vituttamaan.

Mutta paitoja, takkeja ja muita löytää kyllä hyvinkin kaikkialta. Niin marketeista kuin muualtakin. Ja kehtaan kyllä ostaa, ei tee ees tiukkaa.

Näin juuri eli mistä löytyy hyvä sieltä se ostetaan.
Tympee Huttunen
18.08.2007 21:01:27
Mun paras t-paita on Vapaa Valinnasta (tms). Hiton paksua puuvillaa, joka ei mene pesussa miksikään. Paita on tosi hyvä päällä ja sopii mun silmien väriin. hahaha:)
Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo.
tatta
18.08.2007 22:12:06

Mun mielestä sillä ei oo mitään väliä mistä vaatteensa hommaa, eikä se silti tarkota sitä että pitäs kulkee tuulipuku päällä.
Ite hommaan kledjuni milloin mistäkin, osaks ompelen itse ja muutenkin muuttelen vaatekappaleita itse sopiviks tai oman makuni mukaisiksi, välittämättä siitä mikä on trendi tai muoti.

Fyrkkaa ei tosiaan oo ollu koskaan sitä varten liikaa, et vois ostella viidensadan merkkivaatteita.

Mielummin panostaa sit sellasiin kenkiin, jotka kestää (bootsit/ maiharit) Ku johonki farkkuihin tai puseron retaleisiin, joissa lukee jonkun kuuman muoti yhtiön nimi.
(hyviä levareita ja Lee:tä, saa muuten käytettynäkin, ihan Ok kuosissa...)

Parhautta on se, kun löytää jotain, mikä jollekin toiselle ei oo kelvannut ja se saattaa osoittautua just sellaseks, mitä oot ite etsinyt! Sä saat sen halvalla, eikä muilla oo samanlaista :) (löytääpä sen sitten Marketin alesta, tai kiparilta...)

Marketti, kirppari, kangaskauppa- So fucking what!

(Nyky ajan "muotiPunk" trendiin liittyen, luuleeks joku benettonin tai diesel farkkujen ostaja tosissaan, että Ramonesilla esim. oli sieltä valmiiks kulutettuna ostetut farkut?!?

Näytä itseltäsi! :)
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! - muusikkona muusikon tiellä... kaikki on edessä... ja siksi se on niin helvetin vaikeaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)