hurme 31.08.2004 22:06:42 (muokattu 31.08.2004 22:11:13) | |
---|
joskus lukioaikoina tein muistaakseni muutaman paidan painatuksen tuolla metodilla. Ongelmana on se etten kuollakseni muista kaikkia vaiheita. siis tarvittiin joku verkko (mistä saa) ja kalvolle tehtiin kyseinen painatus joka valotettiin(?) siihen verkkoon. verkossa oli joku emulsio tms. tuon prosessin jälkeen kuva painettiin paitaan ihan vaan jollain värillä (mikä väri) ja annettiin kuivata. tiedän ettei kyseessä ole mikään pro-henki, mutta olisi se helvetin hienoa omistaa paita jota ei ole kellään muulla! ja voittaa tämä perinteisen paita ja tussi-metodin. Eli jos jollain on kokemusta niin valaiskaa minua, sekä tuosta työstä ja siitä mistä tarvittavat välineet saa. Kiitän. lisäys: en löytänyt haulla aiheesta mitään, mutta jos joku löysi niin tämän viestin saa poistaa. Ni Reba Katabba. |
XBreed 06.09.2004 19:15:09 | |
---|
Simppelisti selitettynä: Haluttu kuva printataan filmille. Seulalle levitetään emulsio ja päälle laitetaan filmi. UV-valolla kuivatetaan, jolloin kuvan kohdalta märäksi jäänyt emulsio saadaan poistettua. Sitten seula paidalle haluttuun kohtaan ja raakelilla maalit seulan läpi. Lopuksi paita uuniin. Yksittäisen paidan tekeminen tulee kalliiksi riippumatta siitä teetkö itse vai teetätkö liikkeessä. |
hurme 08.09.2004 17:03:47 | |
---|
Simppelisti selitettynä: Haluttu kuva printataan filmille. Seulalle levitetään emulsio ja päälle laitetaan filmi. UV-valolla kuivatetaan, jolloin kuvan kohdalta märäksi jäänyt emulsio saadaan poistettua. Sitten seula paidalle haluttuun kohtaan ja raakelilla maalit seulan läpi. Lopuksi paita uuniin. Yksittäisen paidan tekeminen tulee kalliiksi riippumatta siitä teetkö itse vai teetätkö liikkeessä. kiitos ja +. kerrotko vielä myyvätkö esim. askarteluliikkeet noita tarvikkeita ja missä hinnoissa ne pyörivät? Ni Reba Katabba. |
XBreed 08.09.2004 20:46:05 | |
---|
Askarteluliikkeen sijaan kannattaisi suunnistaa ihan alan putiikkiin. Sieltä saa kaikki tarvittavat välineet (myös valmiita painopaketteja) ja asiantuntemusta. Itse teetin filmin tarpeettomaksi jääneelle seulalle, jota säilytetään eräässä painopaikassa. Soittelen heille tilaukseni ja käyn hakemassa paidat niiden valmistuttua. Perin kätevää. Toiseen projektiin tehtiin pelkät filmit, jotka tarpeen vaatiessa kärrään liikkeeseen. On sen verran isoja kuvia ettei kannattanut tehdä kiinteiksi seulalle. Länsirannikon yritysten hinnoista en osaa sanoa mitään, mutta tässä parin helsinkiläisen yrityksen informatiiviset sivut: http://www.blackmoosegroup.fi/http://www.serivari.fi/ |
hurme 08.09.2004 21:43:25 | |
---|
Askarteluliikkeen sijaan kannattaisi suunnistaa ihan alan putiikkiin. Sieltä saa kaikki tarvittavat välineet (myös valmiita painopaketteja) ja asiantuntemusta. Itse teetin filmin tarpeettomaksi jääneelle seulalle, jota säilytetään eräässä painopaikassa. Soittelen heille tilaukseni ja käyn hakemassa paidat niiden valmistuttua. Perin kätevää. Toiseen projektiin tehtiin pelkät filmit, jotka tarpeen vaatiessa kärrään liikkeeseen. On sen verran isoja kuvia ettei kannattanut tehdä kiinteiksi seulalle. Länsirannikon yritysten hinnoista en osaa sanoa mitään, mutta tässä parin helsinkiläisen yrityksen informatiiviset sivut: http://www.blackmoosegroup.fi/ http://www.serivari.fi/ tuonne seriväriin pistin jo kyselyn, kiitän uudelleen. Ni Reba Katabba. |
Miikathebest 08.09.2004 23:00:37 | |
---|
Ajatelin mennä kuviksessa tuollaiselle painotekniikkakurssille. Siellä voisi tehdä oman bändin jemistelypaitoja. |
ttaavi 09.11.2005 20:39:27 | |
---|
mEw |
shovi 09.11.2005 21:37:53 | |
---|
Kuinka sattuikaan, juuri tein tänään tällä tekniikalla Pain of Salvation -paidan itselleni, siitä lisää viimeistään perjantaina kun saan kuvaa kehiin. "Hoho." -Samuel Hovi |
telly302 10.11.2005 13:32:51 | |
---|
Daddy Boozing & Hangover Brewing Co. |
Mirrinsane 13.11.2005 01:06:56 | |
---|
omat janis-verhoni ovat moisen prosessin tulos. luojalle kiitos kuvataidekoulun tekstiilitaide-työpajasta. noin saa mahtavaa jälkeä. (melkein aiheeseen liittyen jopa) |
Qsysi 22.11.2005 15:20:03 | |
---|
m.net t-paitakilpailu! eikö? ai no.. Vastakkaisen sukupuolen lähestyminen on vähän niinkuin uiminen: Ois helvetin siistiä osata, mutta kun et osaa, pysy rannalla.
- Härski |
shovi 22.11.2005 18:26:42 | |
---|
Elämä on rankkaa, mutta hevi vielä rankempaa! |
saha 23.11.2005 17:58:46 | |
---|
|
EilaPertti 25.11.2005 17:10:19 | |
---|
Seula+paperi/kalvo- menetelmällä olen väsännyt vuosikaudet. Hyvin skulaa. |
shovi 25.11.2005 17:46:19 | |
---|
Voi saatana. Ekassa pesussa lähti värit veke. Vittu että vituttaa. Elämä on rankkaa, mutta hevi vielä rankempaa! |
saha 26.11.2005 12:24:28 | |
---|
Voi saatana. Ekassa pesussa lähti värit veke. Vittu että vituttaa. Sitä se silittämisessä pihtailu teettää. >-)))> #2 Punttisika #5 |
SiwamieS 30.11.2005 21:17:48 | |
---|
Sitä se silittämisessä pihtailu teettää. Uuniin vaan.. You are sleeping -
You do not want to believe |
Kukkis 77 02.12.2005 23:34:53 | |
---|
Jos vain yhden paidan tarvitset, niin kehottaisin ottamaan yhteyttä osoitteeseen www.pehmopaita.com Tilasin tuolta itselleni yhden mustan paidan valkoisella printillä. Hintaa tuli huikeat 18,50 posteineen. Tekeevät sellaisella ns. Videoflex-tekniikalla. Yhtä laadukasta jälkeä kuin silkkipainossa, ainakin yksivärisessä printissä. En kyllä tiedä onko moniväripainatus ko. tekniikalla edes mahdollista. Mihi est propositum in taberna mori |
rrruby 04.12.2005 18:15:29 | |
---|
Jos itse haluaa tehdä paitoja niin sellaisella tavalla oon ite joskus tehnyt että oon ostanu ns. siirtokuvapaperia esim. kirjakaupasta. Netistä olen hakenut mieluisen kuvan ja tulostanut sen sitten tälle paperille, ostanut paidan jolle haluan kuvan ja sitten vain silittänyt sen kuvan siihen ja hyvin on pysynyt. |
murhaaja 11.12.2005 13:29:35 | |
---|
mistä muuten saa halvalla noita painatuspapereita? :P ku clas ohlsonilla ne kiskoo 12,50eunukkia per 5 paperia... tummille paidoille tarkotettua Kannattaa olla mieluummin aidosti tyhmä, kuin esittää viisasta. |