Aihe: Tanssikengät
1
Qsysi
02.01.2006 16:06:42
Elikkä siis, vanhaintanssit pukkaa päälle ja tanssikengät pitäisi saada. Millaiset niiden kuuluisi olla ja mistä niitä saa?
Kilo paskaa postista kannettuna sais mulla ainakin hymyn huulille! - Tupuna
Cujo
02.01.2006 16:33:32
Riippuu tietysti siitä, miten muuten pukeutuu. Smokin ja frakin kanssa on joka tapauksessa mustat kiiltonahkakengät, vaikkapa juuri tanssikengät. Tumman puvun kanssa voi sitten olla ihan (nahkaiset) pukukengätkin, jotka nekin kyllä menettelevät tanssimisessa, mutta hyvin istuvat, ei liian suuret tanssikengät ovat toki mieluisimmat tanssimiseen. Mutta mie tosiaan tanssin ihan pukukengissä ja hyvin meni. Jotkut tosin jättävät ilkeitä mustia viiruja lattian täyteen -- jotka kyllä lähtevät pois -- mutta en tosiaan tiedä, onko siun koulussasi mitään politiikkaa niiden suhteen.

Ja jos ei kehtaa ostaa -- eli jos ei tulevaisuudessa ole enää käyttöä -- voi kengät tietysti vuokratakin. Jos vuokraa smokin/frakin, niin kengät kannattanee vuokrata myös mukaan.
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Miikathebest
02.01.2006 17:57:09

Olisi ihan suositeltavaa, että olis sellaset... liukkaat pohjat.

Itte vuokrasin liikkeestä koko hoidon.
2 rivinen smokki! + vermeet.
Tais maksaa useita kymmeniä euroja... mutta silti alle 100. oiskohan tarkalleen ollu 70 jotain euroa. Ei oo mitään ihan halpaa hupia.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
myrtonen
02.01.2006 18:09:03
smokki! ei ole sovelias asu vanhojen tansseihin. Itse vuokrasin frakin, johon kuului myös kengät. Hintaa tuli 100 euroa, josta varausmaksu 40e. Pukuvuokraamoita löytää kyllä lähes joka kadunkulmasta, suurissa kaupungeissa siis. Pelkät kengätkin voi myös vuokrata useimmista liikkeistä.
Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? Silakka!
faith
02.01.2006 18:54:46
No tuota noin.. tuosta liukkaudesta voi toki olla montaa mieltä, mutta jos siihen ei halua satsata sitä 100€:a että saa oikeat tanssikengät (kenkäkaupasta), niin kyllä tosiaan ihan mustilla kengillä pärjää. Siis pukukengillä, tai miksi miehet niitä nimittääkään =)

Eihän tytöilläkään ole v-tansseissa ku ihan murto-osalla oikeat tanssikengät, eli laitetaan korkokenkää tai semmosta mikä sopii puvun kanssa/tuntuu parhaalta jalkaan.

Ite en lähtis vuokraamaan kenkiä, koska mun jalan pitää ehottomasti tottua tanssikenkiin semmosen pari viikkoa ennen ku jaksan tanssia ne jalassa sen koko päivän.

Eli siis kannattaa miettiä että minkälaisia kenkiä tulisit käyttäneeksi sitten myöhemminki, jos päädyt ostolinjalle. Eli jos käyt tanssimassa niin suosittelen tanssikenkiä, jos et, niin "tavalliset" juhlakengät on ihan ok.
En ole blondi enkä missityyppinen...
faith
02.01.2006 18:56:28
smokki ei ole sovelias asu vanhojen tansseihin. Itse vuokrasin frakin, johon kuului myös kengät. Hintaa tuli 100 euroa, josta varausmaksu 40e. Pukuvuokraamoita löytää kyllä lähes joka kadunkulmasta, suurissa kaupungeissa siis. Pelkät kengätkin voi myös vuokrata useimmista liikkeistä.

Tämä riippuu kylläkin yleisestä linjasta, vaikka munki mielestä frakki on tilanteeseen sopivampi. Jos suurimmalla osalla pojista on smokki, se on ihan ok, mutta yksittäinen smokki frakkien seassa pistää kyllä silmään ikävästi.
En ole blondi enkä missityyppinen...
Cujo
02.01.2006 21:05:23
smokki ei ole sovelias asu vanhojen tansseihin. Itse vuokrasin frakin, johon kuului myös kengät. Hintaa tuli 100 euroa, josta varausmaksu 40e. Pukuvuokraamoita löytää kyllä lähes joka kadunkulmasta, suurissa kaupungeissa siis. Pelkät kengätkin voi myös vuokrata useimmista liikkeistä.

Joo, tämä tosiaan riippuu paikasta. Meillä täällä maalla kaikilla pojilla oli tummat puvut -- no miulla sentään liituraitaa. Ja kyllähän smokki sopii täysin illalla oleviin tilaisuuksiin, kuten juuri tanssiaisiin; ihan siinä missä frakkikin. En tiedä muista, mutta itse kyllä vierastan frakkia hiukan liiankin juhlavana.
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Qsysi
02.01.2006 21:53:15
Frakki on vuokrattu jo, muttei kyseisestä vuokraamosta vuokrattu lainkaan kenkiä. Ostaa ne on ajateltu sitten, taidanmä kallistua sitte ihan niitten pukukenkäin puolelle, jos eivät nyt ihan urpoilta näytä frakin kanssa.
Cujo
03.01.2006 16:17:28
Frakki on vuokrattu jo, muttei kyseisestä vuokraamosta vuokrattu lainkaan kenkiä. Ostaa ne on ajateltu sitten, taidanmä kallistua sitte ihan niitten pukukenkäin puolelle, jos eivät nyt ihan urpoilta näytä frakin kanssa.

Frakin kanssa vain kiiltonahkaa (tai vuohennahkaa :) Noin niinkuin etiketin mukaan, mutta jokainen päättää toki itse. Mie ehkä vuokraisin kuitenkin tuossa tilanteessa kunnon kengät; kerranhan nuo vain elämässä tanssitaan.
Qsysi
03.01.2006 16:18:52 (muokattu 03.01.2006 16:24:33)
Frakin kanssa vain kiiltonahkaa (tai vuohennahkaa :) Noin niinkuin etiketin mukaan, mutta jokainen päättää toki itse. Mie ehkä vuokraisin kuitenkin tuossa tilanteessa kunnon kengät; kerranhan nuo vain elämässä tanssitaan.

jaajaa, vais niin. nyt sitten meni taas uudelleen harkintaan.

E: niinjuu, ja kiitos. +
Cujo
03.01.2006 16:22:11
jaajaa, vais niin. nyt sitten meni taas uudelleen harkintaan.

Tai sitten voi muuten olla kengät myös chevreux'ta, joka on myös eräänlaista kiiltävää nahkaa. Ja tosiaan, jos frakin iskee päälle, niin lienee tosiaan paras ettei jää täydellinen vaikutelma enää kengistä kiinni :)
LamaAjanElvis
03.01.2006 23:17:23
Mustat spittarit on wanhat, rock sekä käyvät mustan puvun kans. Omakohtaista kokemusta tuosta puvusta ei ole, mut oon nähny.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
myrtonen
04.01.2006 09:56:17
Ja kyllähän smokki sopii täysin illalla oleviin tilaisuuksiin, kuten juuri tanssiaisiin; ihan siinä missä frakkikin. En tiedä muista, mutta itse kyllä vierastan frakkia hiukan liiankin juhlavana.

Etiketin mukaan klo 18 jälkeen ei smokkia. Piste. Ja mikäpä sen juhlavampaa kuin wanhat tanssit?
Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? Silakka!
Cujo
04.01.2006 15:21:45
Etiketin mukaan klo 18 jälkeen ei smokkia. Piste. Ja mikäpä sen juhlavampaa kuin wanhat tanssit?

Esim. http://www.juhlitaan.net/oppaat/juhlapukeutuminen/miestenetiketti.php

"Smokki on iltapuku, jota käytetään klo 18 jälkeen päivällisillä, illallisilla, teatteri- ja oopperaensi-illoissa tai tilaisuuksissa, joissa
kutsu sitä edellyttää."

Piste. :)
Vainhaalee
08.01.2006 00:29:48
Hei hei hei mies!

Siis spittarit jalkaan!

Vyömestassa on juuri kuin sulle tehdyt tyylikkäät Sendran spittarit mallia liekki...
Tuu mukaan kun oon menosa...
I've never heard about bar named Mitsva...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)