Aihe: Blazerin metsästys
1 2
-septimisti-
29.06.2006 09:33:28
Olen tässä pari kertaa katsellut varovaisesti jonkinsortin blazerin perään. Tekis mieli hommata sellanen asiallisen ja kalliin näköinen takki, joka kuitenkin olisi menevä & viileä & rock.

Esimerkkinä käyköön vaikka tämmöinen.

http://www.armaniexchange.com/shopp … amp;iSubCat=15&iProductID=15132

Mutta mistäs mä nyt tuollaisen menevästi leikatun takin itselleni löydän? Sataa euroa enempää ei myöskään viitsisi maksaa.
JuSu
29.06.2006 13:18:44 (muokattu 29.06.2006 13:23:38)
...kalliin näköinen takki... ...Sataa euroa enempää ei myöskään viitsisi maksaa.

Oonks mä ainoa, joka näkee tässä ristiriidan... =)

Laatu maksaa, vaatteissakin. Merkki se vasta maksaakin. Laatuvaate kestää, mutta nykyään muoti vaihtelee niin kovin nopeasti. Onko se kiva, että kahden vuoden päästä on edelleen hyväkuntoinen ja siisti vaate, mutta se täytyy pitää piilossa vaatekaapissa, ettei joudu tyylipoliisin ja/tai julkisivulautakunnan hampaisiin?

Toisekseen, miksi haluat kalliin näköisen vaatteen? Eikö hyvännäköinen olisi parempi? Vai onko sulla joku tarve näyttää, että vaatteesi ovat kalliita, uskotko saavasi ystäviä ja vaikutusvaltaa ja pääseväsi baareissa jonon ohi? Pidäthän sitten huolen, että muutkin vaatteesi näyttävät kalliilta, muuten olet hassun näköinen.

Jos et muuta keksi, niin musta (ja tarkoitan tässä väriä, en 'minun mielestäni') peruspikkutakki on aina hyvä olla kaapissa, musta on aina muodissa. Sen voi yhdistää vaikka t-paitaan, tennareihin ja farkkuihin, kun lähtee terassille. T-paidan kun vaihtaa kauluspaitaan ja tennarit nahkakenkiin, niin on yökerhotamineet yllä. Noin karkeasti.

Enpä osannut olla kauheasti avuksi, mutta mene vaikka Stockmannille (jos sellainen on lähistöllä). Kyllä siellä tädit ja sedät auttaa... =)

JuSu

PS: Älkää nyt hyvät ihmiset kauhean tosissaan tätä ottako... =)
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Vainhaalee
29.06.2006 14:40:44 (muokattu 29.06.2006 14:45:30)
Oonks mä ainoa, joka näkee tässä ristiriidan... =)

Noup... Jos ostaa halvan, saa todellakin halvan: Kuttaperkkaa tai muuta huonoa kangasta...
Halvoissa takeissa on nykyään aika paljon hyvänmallisia takkeja myös pitkille (minä...), mutta noissa on tuo kangas usein onnetonta, tai sitten olen ronkeli...

Mutta takki ja t-paita? Just joo...
Haen pikkutakkini... ;)

EDIT:
http://www.armaniexchange.com/shopp … amp;iSubCat=15&iProductID=15000
Toi on aikast asiallinen, eikä pahan hintainenkaan. Vielä aivan jäätävän kokoinen solki ja ruskeat käärmeennahkabootsit jalkaan+stetsoni, niin on moderni teksas-mään! Ma'am!
Hail to the King, Baby!
JuSu
29.06.2006 14:47:09
Mutta takki ja t-paita? Just joo...

EDIT:
http://www.armaniexchange.com/shopp … amp;iSubCat=15&iProductID=15000
Toi on aikast asiallinen, eikä pahan hintainenkaan. Vielä aivan jäätävän kokoinen solki ja ruskeat käärmeennahkabootsit jalkaan+stetsoni, niin on moderni teksas-mään! Ma'am!

...ja huomaa kuvassa t-paita takin alla... =)

JuSu
anttipi
29.06.2006 15:32:27

Minä löysin Hennesiltä eikä maksanut paljon. Tykkään kovasti. Väriltään perusmusta, kangas mustaa vakosamettia (?) tai jotain sen näköistä. Leikkaus aika lailla tuon linkittämäsi kuvan kaltainen.
- Kukas te sitten olette? - Kennelmiehiä.
Vainhaalee
29.06.2006 21:49:08

JuSu

Nii mut se on tollanen Ritsard Gere...
:)
Hail to the King, Baby!
noir
30.06.2006 05:45:58
Itsellänikin on ollut ongelmia pukujen hankinnassa, koska aina on ollut haussa jotain tiettyä, kuten samettia, joku harvinaisempi malli tai tietty väri. Perinteisen tumman puvun repäisee vaikka Anttilasta, mutta epätavallisimpia voi löytää mistä tahansa ja olla löytämättä lähes kaikkialta.

Tähän mennessä olen kuitenkin löytänyt, etsimällä. Seuraavaa ideaa saa varmaan lähteä hakemaan mittojen kanssa Intiasta.
Myyty - sulta kysyttiin.
Jaba
30.06.2006 14:15:55
Ajattelin otsikosta eka että Chevrolettia...
Julmettu
01.07.2006 01:38:28
Onko sen vaatteen nimi oikeastikin blazeri????
Mulle tulee siitä mieleen jotain:

"Kapteeni Zorg! Meidän täytyy löytää uusi blazeri turbohydrostaattiturbiiniimme!!!"

Mutta joo, en käyttäis.
Hohhoijaa
01.07.2006 16:09:12
Onko sen vaatteen nimi oikeastikin blazeri????

Bleiserihän se on. Suomessa kun ollaan. Bleiseri.
Harrastaisit mielummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
Cujo
01.07.2006 16:23:40 (muokattu 01.07.2006 16:24:00)
Bleiserihän se on. Suomessa kun ollaan. Bleiseri.

Ja käsittääkseni tähän liittyy vielä mielenkiintoista semiotiikkaa, kun englannin blazer kääntyy muistaakseni suomeksi pikkutakiksi ja suomen kielen bleiseri on vielä hiukan eri juttu :P Eli se on joko naisten takki tai jonkinlainen miesten klubitakki.

Mutta tällä ei toki ole mitään väliä, kun kaikki tietää mistä puhutaan. Tulin vaan avautumaan ja nyt katoan pois.

Paitsi että sanon vielä, että kirppareiltahan voisi löytää ihan asiallisia, jos jaksaa vaan ettiskellä.
"Life ain't pretty for a dog faced boy."
AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Pitkavirta
02.07.2006 18:03:02

JuSu

mut sehän on vaan rok. ja tyylikästä.
Puppet
03.07.2006 01:20:01
Itse omistan kaksi bleizeriä. Toisen löysin Jack&Jonesin kokoelmasta reilusti alle satasella ja toinen oli H&M:llä alennuksessa 29,95€

Tosiaan bleizeri on mukavan monikäyttöinen, koska sopii melkein mihin tilaisuuteen vain ja voi yhdistellä monenlaisten vaatteiden kanssa :)
And surely we'll have such good time
JuSu
03.07.2006 09:29:35

My point exactly.

JuSu
Vainhaalee
04.07.2006 10:51:31

http://www.rauma.fi/kulttuuri/Pitsiviikko/2005/kirka.jpg
Juu ihan miten vaan...
Inspiration for birth control
Lord of the strings
23.07.2007 20:15:04 (muokattu 23.07.2007 20:15:46)
Anteeksi turha(?) nosto, mutten jaksanut tehdä samasta aiheesta uutta ketjua.

Saako mistään sellaisia PAKSUJA klubitakkeja/bleisereitä (tai niiden tyyppisiä). Sellaisia joita voisi käyttää talvitakkina.

http://www.ihmiskunta.org/klubitakki.jpg

Jotakin kuvan suuntaista olisi haussa, mutta paksumpana ja nappirivejä ei välttämättä tarvitse olla kahta ja väri voi olla vaikkapa harmaa.

Kiitos ja anteeksi.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Mirrinsane
23.07.2007 20:56:12

Brothers-niminen ruotsalainen miestenvaateketju myy keskihintaisia (irtotakit sadan ja kahdensadan välillä),tyylikkäitä ja laadukkaita vaatteita. Helsingissä Kampissa ainakin liike, muualla en tiedä.
kalamies#52 >-)))>
eikä kipu mene pois, 89-07, adios
Lord of the strings
23.07.2007 21:37:22
Brothers-niminen ruotsalainen miestenvaateketju myy keskihintaisia (irtotakit sadan ja kahdensadan välillä),tyylikkäitä ja laadukkaita vaatteita. Helsingissä Kampissa ainakin liike, muualla en tiedä.

Pitääpä käydä katsomassa. Kiitoksia paljon! +
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
brn2sk8
07.08.2007 16:43:54
Nah, kiertelet H&M:t kaikki läpi ja kattelet naisten pitkiä bleisereitä, semmoset yleensä on aika tiukkoja ja rockeja, ei ehkä merkkien kannalta kalleimpien näkösiä, mutta arvokasta sävyä niissä on silti.. Kyllä yleensä liikkeissä on semmosia sattumalta sopivia kledjuja, ettimällä löydät halvan, teettämällä saat kalliin :) Onnee...
Cry Baby and ask me WHY WHY
Vainhaalee
24.06.2008 19:21:29
*Huom! Olet kirjoittamassa yli 322 päivää vanhaan ketjuun!*

Ja ennen olisi pitänyt kirjoittaa!!!

Oletko nähnyt jossain _mustaa vakosamettista_ blazeria tai pikkutakkia (tai jotain sinnepäin.) Jossakin päin Tampere-Turku-Helsinki akselilla?
Ass Traffic
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)