![]() 08.07.2004 14:03:11 | |
---|---|
Kerran kuuntelin radiosta jotain keskustelua ohjelmaformaateista. Mikään muu ei kuulemma kannata taloudellisesti kuin tuo nykymeininki. Tampereen seudulla (n. 50km säteellä) voi toki kuunnella Radio Moreenista Vastavirta-radioa, mutta siinä määrin harvoin olen radion ääressäkään että olisin kertaakaan edes muistanut sitä. Enkä muista päivää, kellonaikaa enkä taajuutta. Loppuun pieni mainos: Kiss FM: Shit music only! Jaa ei vai. Radio Helsinki voi hyvin ja porskuttaa. Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. | |
![]() 09.07.2004 12:13:00 | |
Jaa ei vai. Radio Helsinki voi hyvin ja porskuttaa. No tuosta formaattikeskustelusta on jo useampi vuosi. Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. | |
![]() 16.07.2004 15:08:43 | |
Olin toissa vuonna rapakon takana ja huh-huh pojat joilla on bändi ja marisette että kun levy-yhtiöt suoltaa vain ulos paskaa! Suurin piirtein jokaisessa klubissa soitti täysin nimetön bändi ilman sopparia, mutta jengiä oli aina paikasta riippuen 500-2000. Ja ne bändit oli kaikki omassa kategoriassaan melko eliittiä, sellaisia bändejä joita suomen demo / omakustannetarjonnasta löytyy ehkä 1 per vuosi. Ja sellaisiakin tyyppejä jotka reissaa about 20000 kilometriä vuodessa paikasta toiseen ruoka/olutpalkalla ja ovat töissä jossain mäkkärillä että saa bensat ja pakolliset menot kustannettua. Ja kaikki ulkopuiteet aina hiottuna viimeisen päälle kuntoon, vaatteet, tukat ja kaikki. Ei se jengi halua tulla kattoon jotain aneemista kaljamahaporukkaa paitsi jossain Kentuckyn punaniskakapakoissa. Tääkin maa on ilmeisesti täynnä sokeita taivaanrannanmaalareita jotka kuvittelee olevansa maailman paras bändi ja märisee kun ei saa sopimusta. Tehkää enemmän työtä tai lopettakaa kokonaan! Tai hakekaa lainaa pankista, panostakaa itse riskillä ja katsokaa että onnistuuko niin kuin joku jo sanoikin. Niin levy-yhtiökin teki, ja hyvällä menestyksellä (siis se apulanta/tehis lafka). Jos hetkeäkään arvelluttaa, niin ei se bändi sitten niin kova olekaan.. Olen joskus ennenkin sanonut, demoja/promoja olen kuunnellut helvetisti, tällä hetkellä niitä on arviolta noin 2000-2200 kipaletta, josta sellaiset 500 suomalaista. Siellä on kolme, ehkä neljä bändiä jotka ottaisin kuvitteellisen levy-yhtiöni listoille; mikäli ulkomusiikilliset seikat ja bändin yhteistyökyky olisi kunnossa. Noita "ihan jees" bändejä on aivan liikaa. Mutta jos marisee siitä että kun listat on niin paskaa ja Britney vituttaa, niin tehkää sitten niin kuin minä, selatkaa nettiä, swappailkaa, luokaa suhteita ulkomaisiin demobändeihin, kirjoitelkaa niiden musasta kommenttia ja laittakaa omaa takaisin, kirjoitelkaa niiden vieraiskirjoihin etc, vaihtakaa kokemuksia keikkailusta, musiikista ja niinx1000 eteenpäin. Vaikka valtaosa niistä bändeistä on vähemmän hyviä/niistä ei tykkää, niin kummasti se avartaa tajuamaan, että "Hei!" - jo pelkästään Ruotsissa on satoja bändejä enemmän kuin Suomessa, puhumattakaan jostain isommasta (länsi)maasta. Ja jos ei noita bändejä jaksa etsiä, niin sitten on taas turha itkeä ja voi tyytyä noihin mitä isot yhtiöt tarjoaa. Siis oikeasti maailmassa on niin paljon musiikkia kun vain haluaa hankkia, eikä se oikeasti vaadi edes ponnistuksia löytää niitä nykyaikana netistä - sitten vain mailia bändille niin yleensä aina niiltä saa levyn tilattua, koska mistään anttilastahan niitä ei tietty saa. Jos itse haluaa sinne anttilan hyllyä koristamaan päästä niin pitkä ja kivinen on tie ja 99,9999999 prosenttia tämän lukijoista ei sinne koskaan tule pääsemään. Tilastollinen fakta. Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole | |
![]() 17.07.2004 11:50:34 | |
^ Ison plussan arvoinen postaus. Support your local deathcore dealer!! SCORCHED EARTH TACTICS | |
![]() 17.07.2004 16:43:18 | |
Olin toissa vuonna rapakon takana ja huh-huh... Hyvä Waxi! Lisää löylyä: -90-l puolivälissä Briteissä laskettiin, että siellä on 60-70 000 rekisteröitynyttä (= periaatteessa ammattilaisia) bändiä, saman verran osaavia harrasteorkestereita ja kellaribändit päälle. Yksikään orkesteri ei saa keikkaliksoja jos ei itse vuokraa paikkaa ja myy itse lippuja. Tulot tulee (1) paita- yms myynnistä (2) pidemmälle ehtineille lämmittelybändien maksamista kynnysrahoista. Siis keikkapuolelta. Esimerkiksi lontoolainen iso klubi Garage on mesta, missä ainakin vuoteen -98 mennessä ainoa keikkaliksaa saanut bändi oli suomalainen pidemmän linjan orkka. Yritys on hirmuinen. Mutta niin on myös se mahdollinen palkinto: menestys Britanniassa ja maailmalla. Ja SIINÄ on ero Suomeen: täällä ei ole (jos siis toimii kotimaassa) mahdollista saada vastaavaa palkintoa satsaukselleen. Siksi Suomessa on tulonmuodostus erilainen, keikkaliksapohjainen. Siksi täällä myös täytyy toimia toisin, minust. Briteissä on kuitenkin mahdollista vuokrata mestat, myydä ne täyteen jne. Täällä ei ole edes mestoja, mitä vuokrata. | |
![]() 18.07.2004 12:39:10 | |
Olin toissa vuonna rapakon takana ja huh-huh pojat joilla on bändi ja marisette että kun levy-yhtiöt suoltaa vain ulos paskaa...... Jos itse haluaa sinne anttilan hyllyä koristamaan päästä niin pitkä ja kivinen on tie ja 99,9999999 prosenttia tämän lukijoista ei sinne koskaan tule pääsemään. Tilastollinen fakta. Tässä tuli asiaa. Maailma on tupaten täynnä "suuria lahjakkuuksia" joilta puuttuu täysin se olennainen eli sinnikäs harjoittelu. Ovat katselleet idols mainoksia ja luulevat tähtenä olemisen oleva sitä että kuljetaan diivan näköisenä rolsista hotelliin ja siellä heittäydytään ruusujen peittämälle vuoteelle. Sen jälkeen lähdetään siemailemaan samppanjaa ja voihan sitä joskus jonkun keikankin heittää. Eiköhön se ole niin että ne todelliset osaajat sen lisäksi että ovat lahjakkaita niin tekevät vuosia LUJASTI TÖITÄ menestyksensä eteen. Ja päämääräänsä pääsijöillä on vielä sen lisäksi paljon onnea matkansa varrella. | |
![]() 19.07.2004 13:34:16 (muokattu 19.07.2004 13:58:30) | |
Tässä tuli asiaa. Maailma on tupaten täynnä "suuria lahjakkuuksia" joilta puuttuu täysin se olennainen eli sinnikäs harjoittelu. Ovat katselleet idols mainoksia ja luulevat tähtenä olemisen oleva sitä että kuljetaan diivan näköisenä rolsista hotelliin ja siellä heittäydytään ruusujen peittämälle vuoteelle. Sen jälkeen lähdetään siemailemaan samppanjaa ja voihan sitä joskus jonkun keikankin heittää. Eiköhön se ole niin että ne todelliset osaajat sen lisäksi että ovat lahjakkaita niin tekevät vuosia LUJASTI TÖITÄ menestyksensä eteen. Ja päämääräänsä pääsijöillä on vielä sen lisäksi paljon onnea matkansa varrella. Sen lisäksi että tekee lujasti töitä menestyksen eteen, niin pitää olla sitä melodiantajua ja nuottikorvaakin mukana. Ja onneakin tietysti tarvitaan. Mutta sehän tuossa edellä jo näköjään sanottiinkin. "Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen | |
![]() 19.07.2004 14:38:18 (muokattu 19.07.2004 14:38:45) | |
Ja ne bändit oli kaikki omassa kategoriassaan melko eliittiä, sellaisia bändejä joita suomen demo / omakustannetarjonnasta löytyy ehkä 1 per vuosi. Mulla on kans jonkun verran kokemusta noista jenkkien klubeista ja siellä on toki loistavia bändejä melkein kaikissa genreissä. MUTTA, mun mielestä suurin osa oli aivan luokattomia.Monet kotimaiset tuntuivat hakkaavan ainakin LA:n bändeistä suurimman osan. Mutta ne muutamat olivatkin sitten jo ihan eri tasoa. My name is Baron, Notefix Baron " | |
![]() 19.07.2004 21:00:25 | |
Mulla on kans jonkun verran kokemusta noista jenkkien klubeista ja siellä on toki loistavia bändejä melkein kaikissa genreissä. MUTTA, mun mielestä suurin osa oli aivan luokattomia.Monet kotimaiset tuntuivat hakkaavan ainakin LA:n bändeistä suurimman osan. Mutta ne muutamat olivatkin sitten jo ihan eri tasoa. Sama kokemus Seattlesta. Ekat hetket itsekin katsoin, että "kylläpä pojat osaa soittaa vimosen päälle", mutta sitten se, että setit oli treenattu käsikirjoituksen mukaan välispiikkejä myöten, ja ettei takana usein ollutkaan laajempaa ideaa, vaan keikkaan oli tiivistetty kaikki ja se siitä, alkoivat ajan kanssa kyrsiä. Kyllä ero silti ihan tuossa ammattimaisuudessa on huimaava, tiedän tarkkaan mistä vaxiwore puhuu. Totta on myös se, ettei suomessa oo samaa mahdollisuutta voittaa, vaan se ammattilaisuus kannattaa saman tien kantaa isommalle kielialueelle, kuten usein tehdäänkin. Tällä hetkellä en enää jaksa olla niin kiihtynyt tuosta. Hyvät keikat suomessa ovat hyviä keikkoja missä vain. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 20.07.2004 07:28:55 | |
Onneksi, Luojan kiitos, minulla ei ole muita tavoitteita kuin hauskanpito tässä rokin soitossa. Ahdistuisin aivan, teidän turinointinne perusteella. "Muista et mä tuun kahes minuutis." K100#5 | |
![]() 20.07.2004 16:49:56 | |
", mutta sitten se, että setit oli treenattu käsikirjoituksen mukaan välispiikkejä myöten, ja ettei takana usein ollutkaan laajempaa ideaa, vaan keikkaan oli tiivistetty kaikki ja se siitä, alkoivat ajan kanssa kyrsiä.. Mutta niinhän kai suurin osa maailman staroista juuri tekee. Kaikki harjoitellaan viimeistä pilkkua myöten kohdalleen ja keikka etenee käsikirjoituksen mukaan. Voihan siinä tietysti aikaa myöten tulla pieni puutumisen tunne. | |
![]() 20.07.2004 16:57:33 (muokattu 20.07.2004 16:58:06) | |
Mutta niinhän kai suurin osa maailman staroista juuri tekee. Kaikki harjoitellaan viimeistä pilkkua myöten kohdalleen ja keikka etenee käsikirjoituksen mukaan. Voihan siinä tietysti aikaa myöten tulla pieni puutumisen tunne. Vuosia takaperin jouduin näkemään Neljä Ruusua viitenä perättäisenä keikkana. Ilkka Alangon vakispiikki: "Te, jotka tulette tänne lisää paikan nimi tähän ilta illan jälkeen etsimään sitä oikeaa..." muuttui aika korniksi kun paikan nimi oli "Tikkurilan Urheilupuistoon", "Ankkarockiin" tai vaikka "Finlandiatalon taakse" - tosin viimeisessä oli jo vähän kielletyn rakkauden yritystä... Spiikkejä on monenlaisia. Osa opetellaan ulkoa, osa lohkaistaan silläkin uhalla, ettei mieleen juolahda mitään säkenöivän älykästä. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
![]() 21.07.2004 10:42:28 | |
Vuosia takaperin jouduin näkemään Neljä Ruusua viitenä perättäisenä keikkana. Ilkka Alangon vakispiikki: "Te, jotka tulette tänne ilta illan jälkeen etsimään sitä oikeaa..." muuttui aika korniksi kun paikan nimi oli "Tikkurilan Urheilupuistoon", "Ankkarockiin" tai vaikka "Finlandiatalon taakse" - tosin viimeisessä oli jo vähän kielletyn rakkauden yritystä... Spiikkejä on monenlaisia. Osa opetellaan ulkoa, osa lohkaistaan silläkin uhalla, ettei mieleen juolahda mitään säkenöivän älykästä. Tuosta johtuikin mieleeni erään bändin keikalla sattunut sähköhäiriö, jolloin bändin puhemiehen piti keksiä äkkiä jotain sanottavaa. Hän sitten loihe lausumaan: "Mies istui vuorella ja meditoi." Sitten soitto pääsikin jatkumaan eikä jatkoa koskaan kuultu. ;) Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. | |
![]() 21.07.2004 11:21:52 | |
Vuosia takaperin jouduin näkemään Neljä Ruusua viitenä perättäisenä keikkana. Otan osaa! Anteeksi! My name is Baron, Notefix Baron " | |
![]() 21.07.2004 15:21:23 (muokattu 21.07.2004 15:21:52) | |
Otan osaa! Anteeksi! Eihän se sun syytäs ollut. ( :-) ) Sitäpaitsi ne olivat silloin vielä varsin lupaava nuori bändi, ennen 4R-vaihetta. Kitarakin soi komeasti ihan omaan tahtiin. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
![]() 21.07.2004 19:22:50 (muokattu 21.07.2004 19:23:24) | |
Mitä olette mieltä Euroopan komission hyväksymästä BMG:n ja Sonyn fuusiosta? Komissio ei usko, että kuluttajien valinnanmahdollisuudet vähenevät. Heh heh... Kukaan ei koskaan tunnu muistavan luovia uusia tekijöitä, jotka tässä tapauksessa häviävät ennen muita. | |
![]() 21.07.2004 21:53:44 | |
Mitä olette mieltä Euroopan komission hyväksymästä BMG:n ja Sonyn fuusiosta? Komissio ei usko, että kuluttajien valinnanmahdollisuudet vähenevät. Heh heh... Kukaan ei koskaan tunnu muistavan luovia uusia tekijöitä, jotka tässä tapauksessa häviävät ennen muita. Se on pisnestä. Ei ne fuusioituis jos ei olisi/ne ei uskoisi sen olla kannattavaa. Yli 2000 ihmistä saa potkut, samoin moni nykyin ko. yhtiöiden bändi saa luvan lähteä. Kyllä siinä kärsii aivan muut tahot kun uudet luovat (ilmeisesti tarkoitit artisteja?) bändit. Ja komission päätöksellä ei ollut käsittääkseni mitään tekemistä sen kanssa, väheneekö kuluttajan valinnanmahdollisuudet vaan siitä, onko fuusion jälkeen ko firmoilla liian suuri/monopoliasema bisneksessä. Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole | |
![]() 21.07.2004 22:08:05 (muokattu 21.07.2004 22:20:26) | |
Kyllä siinä kärsii aivan muut tahot kun uudet luovat (ilmeisesti tarkoitit artisteja?) bändit. Ja komission päätöksellä ei ollut käsittääkseni mitään tekemistä sen kanssa, väheneekö kuluttajan valinnanmahdollisuudet vaan siitä, onko fuusion jälkeen ko firmoilla liian suuri/monopoliasema bisneksessä. Noi 2000 työntekijää on todennäköisesti jotain palkanlaskijoita, jotka löytää kyllä töitä muualta. Ja komissio tosiaan punnitsi paitsi monopoliasemaa myös kuluttajien mahdollisuuksia. Ja senhän selvä järkikin sanoo, ettei isot uskalla ottaa mitään riskejä. Pienemmät taas uskaltaa, mutta kun niiden resurssit tuoda artistejaan esille heikkenevät tämän fuusion myötä, ei voi sanoa, että niidet uudet kokeilut kannattavat entiseen malliin. Säästöjä niiden on tarkoitus tehdä 300-360 miljoonan edestä, joista 80 tulee työntekijöiden irtisanomisista. Muut revitään vähän tuottavista artisteista, kun taas "ydinartistit ja repertuaarit" saa jäädä. Lafkojen omista lausunnoista... Ei kyllä vaikuta valoisalta minkään muun kuin anttituiskujen kannalta. | |
![]() 22.07.2004 00:02:36 | |
Mitä olette mieltä Euroopan komission hyväksymästä BMG:n ja Sonyn fuusiosta? Komissio ei usko, että kuluttajien valinnanmahdollisuudet vähenevät. Heh heh... Kukaan ei koskaan tunnu muistavan luovia uusia tekijöitä, jotka tässä tapauksessa häviävät ennen muita. Yhdistyminen ei vaikuta mitenkään koska kummankaan yhtiön leivissä ei suomessa ole yhtään yhtyettä tai artistia jonka levyjä haluaisin ostaa. Suurten lafkojen suoltama "musiikki" ei musadiggareita hetkauta joten saavat ihan vapaasti jatkaa "bisnestään" Kohta varmaan tulee lisää marinaa kun myynti ei vedä ja se sitten on taas maksavien asiakkaiden syy. Toivotan SONYBMG:lle onnea sillä sitä he todellakin tarvitsevat. | |
![]() 23.07.2004 16:21:25 (muokattu 23.07.2004 16:26:56) | |
Yhdistyminen ei vaikuta mitenkään koska kummankaan yhtiön leivissä ei suomessa ole yhtään yhtyettä tai artistia jonka levyjä haluaisin ostaa. Suurten lafkojen suoltama "musiikki" ei musadiggareita hetkauta joten saavat ihan vapaasti jatkaa "bisnestään" Kohta varmaan tulee lisää marinaa kun myynti ei vedä ja se sitten on taas maksavien asiakkaiden syy. Toivotan SONYBMG:lle onnea sillä sitä he todellakin tarvitsevat. Itse ihmettelen kovasti sitä tasoa missä hittimusa on nykyään. Tarkoitan juuri tätä r&b-huttua. Eilen kuulin pitkästä aikaa Blackstreetin No Diggityn joka oli todella iso hitti vuonna 1996(tästä bändistä ei sen koommin mitään ole kuultu). Juuri tätä samaista osastoa. Kuulosti edelleenkin yhtä hyvältä kuin ilmestyessään. Nykyään r&b-hitit ovat poikkeuksetta tylsiä ja mitäänsanomattomia. Onko taso tosiaan laskenut vajaassa kahdeksassa vuodessa niin paljon, että ideat ja luovuus ovat vähissä? "Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)