Aihe: Demolevyn painaminen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Agathon
08.02.2007 08:44:14
Mistäs olette ostaneet kirjekuoria halvalla? Pitää lähetettävät CD:t kai pakatakkin.
BenGlenton
08.02.2007 09:47:52
http://nettitukku.lindell.fi/

Tuolta näyttäisi saavan ainakin kuplakirjekuoria suht edukkaasti. Pitäisi vaan olla yritys tai vastaava yhteisö, jonka lukuun ostaa. Lindellillä on kyllä noutomyymälöitäkin joissa voivat yksityisetkin asioida. Eri asia löytyykö sieltä samat materiaalit samaan hintaan kuin tuolla nettisivuilla.

Mielestäni 30euroa 200:sta kuplapussista ei ole kovin paha hinta.
yrah cepai.
Agathon
15.02.2007 10:41:22
Kiitti linkistä, toisin yritystä tai yhteisöä ei ole. Saa kuitenkin osviittaa mitä maksaa.

Palaten CD monistukseen; CDnetistä tuli juuri tilaamani 300kpl levyjä. Tavara oli sitä mitä pitääkin ja tuli alle viikossa. Suosittelen.
Simo78
15.02.2007 19:42:59 (muokattu 15.02.2007 19:43:47)
Mistäs olette ostaneet kirjekuoria halvalla? Pitää lähetettävät CD:t kai pakatakkin.

Mä olen ostanut rullan kuplamuovia ja tavallisia kirjekuoria(saa postista, mutta varmaan jostain halpahallista vieläkin halvemmalla)--> vaatii vähän askartelua, mutta tulee halvaksi..
-Mickill-
19.02.2007 17:30:23 (muokattu 19.02.2007 17:31:49)
Pitäs bändin kanssa painattaa cd-singlen kansia 300kpl, eli tälläisiä: http://www.kayah.com/music/singles/single4/saveyou_kansi.gif HUOM. tuo on vain malli minkä netistä tähän hätään löysin , eli ei siis meiän bändi. Omat kannetkin on täysin valmiina joten mistä painopaikoista olisi järkevintä ruveta kyselemään hintoja? Ja millä nimellä tota kantta kutsutaan, oon vähän ulalla noista oikeista nimikkeistä..
There's nothing left to say but fuck you anyway.
Agathon
28.02.2007 11:06:43 (muokattu 28.02.2007 11:07:02)
Mä suosittelen kyllä tuota Cdnettiä http://www.cdnetti.fi/ Sieltä saa tilattua ilmaiseksi sen testiversion, niin näette tyydyttääkö jälki. Ihan painoon verrattavissa se ei ole, mutta ei mitään kehnoa kumminkaan.
lontoojoni
05.03.2007 19:22:42
Mä suosittelen kyllä tuota Cdnettiä http://www.cdnetti.fi/ Sieltä saa tilattua ilmaiseksi sen testiversion, niin näette tyydyttääkö jälki. Ihan painoon verrattavissa se ei ole, mutta ei mitään kehnoa kumminkaan.

ite oon koittanu cd-nettiä, Digitalplantin sekä studio57:n palveluja ja ero oli huikea niin paino jäljessä kuin toimituksessa. studio57:lta mielestäni saan sitä mitä tuotteeltani haen. Heidän mulle painettuja CD-R levyjä on myyty sinkkuina Anttiloita myöden eikä negatiivistä palautetta ole tullut ja saahan sieltä noita prässättyjäkin.
Koivulahti
13.03.2007 13:15:20

No, kukin tyylillään. CD-netti ei ole niin halpa, etteikö löytyisi painopaikkaa, jossa kansien painatuskin voidaan hoitaa oikeasti eikä bittikarttakuvia painamalla ja siten tekstien laadusta tinkimällä.

Mä en kyllä saanu niin halpaa tarjousta mistään että olisivat painossa saaneet tuohon hintaan homman hoidettua kokonaan. Sataa kappaletta kun ei mieluusti rupea itse leikkaamaan. Leikkaus nimittäin tulee useimmissa halvoissakin painoissa kalliiksi vaikka itse painaminen halpaa olisikin.

300ppi JPG tiedostossa tekstistä saa vielä ihan hyvin selvää. Ainakin siinä demossa mitä itse painattelin tässä jokunen aika sitten. Fonttikoko oli 10 eikä vielä ollu suttuista. Ehkä joku pieni piperrys alkaa olla mössöä.

Pari ohjetta suttujen välttämiseksi, niille jotka tota kautta tilailevat: 1. pakatkaa ite se JPG-tiedosto 2. Käyttäkää photoshoppia (siinä on paras algoritmi) eikä mitään Gimppiä 3. Optimoikaa se kuva siihen kokoon kun ko. palvelu vaatii. 4. Tehkää ne kannet photoshopilla tai jollain adoben ohjelmalla jottei laatu kärsi yhteensopivuusongelmien takia.
http://www.sanoittajat.fi/Sanoittaja_Samuli_Koivulahti.html www.sanoittajat.fi
Koivulahti
13.03.2007 13:16:44

ite oon koittanu cd-nettiä, Digitalplantin sekä studio57:n palveluja ja ero oli huikea niin paino jäljessä kuin toimituksessa. studio57:lta mielestäni saan sitä mitä tuotteeltani haen. Heidän mulle painettuja CD-R levyjä on myyty sinkkuina Anttiloita myöden eikä negatiivistä palautetta ole tullut ja saahan sieltä noita prässättyjäkin.

Tää pitää laittaa korvan taa.. CD-netistä tosiaan ei saa "oikeita CD:eitä"
Conrad Lant
13.03.2007 15:21:28

Pari ohjetta suttujen välttämiseksi, niille jotka tota kautta tilailevat: 1. pakatkaa ite se JPG-tiedosto 2. Käyttäkää photoshoppia (siinä on paras algoritmi) eikä mitään Gimppiä

Tähän ottaisin viitteen mielelläni. JPEG kun on nimenomaan kompressioalgoritmi- ei tiedostomuotostandardi ja samoilla - standardin sisältämillä - optioilla pakatut kuvat voivat käytännössä lopputuloksen osalta erota vain värikanavien määrässä, thumbnailien mukaan sisällyttämisessä ja tiedoston koossa (riippuen käytetäänkö loppukompressiossa Huffmania vai aritmeettista koodausta).
No one prayed for Sodom
Fortune
13.03.2007 16:30:55
4. Tehkää ne kannet photoshopilla tai jollain adoben ohjelmalla jottei laatu kärsi yhteensopivuusongelmien takia.

Ei jpg-muotoon pakattu tiedosto ole sen kummempi Adoben ohjelmilla kuin Gimpilläkään tehtynä, se ei ole Adoben natiivitiedosto.
Koivulahti
15.03.2007 12:08:57

Tähän ottaisin viitteen mielelläni. JPEG kun on nimenomaan kompressioalgoritmi- ei tiedostomuotostandardi ja samoilla - standardin sisältämillä - optioilla pakatut kuvat voivat käytännössä lopputuloksen osalta erota vain värikanavien määrässä, thumbnailien mukaan sisällyttämisessä ja tiedoston koossa (riippuen käytetäänkö loppukompressiossa Huffmania vai aritmeettista koodausta).

En tiedä mistä johtuu mutta kun mä olen vertaillu ko. ohjelmia toisiinsa ja "samoilla säädöillä" pakannu kuvia JPG:ksi (originaali tiff) niin se sumeneminen on kyllä ollu gimpillä jostain syystä aikalailla rajumpaa. Mä en siis ole mikään photarin mainosmies, mutta jostain syystä se vain on noin.

Se mistä aluksi huomasin koko homman oli yhessä muotokuvassa ollut silmän kiilto. Photarilla se säilyi pakatessa, mutta gimpissä se katosi kokonaan. Kummassakin siis oli "samat asetukset" päällä. Kokeilkaa itse.

Olisin myös kiitollinen jos joku osaisi selittää mistä on kyse.
Koivulahti
15.03.2007 12:11:48

Ei jpg-muotoon pakattu tiedosto ole sen kummempi Adoben ohjelmilla kuin Gimpilläkään tehtynä, se ei ole Adoben natiivitiedosto.

Ei mutta kun Photari on Adoben ohjelma kuten myös Acrobat niin tällaista ohjetta on muutkin tavanneet tarjota. Lähinnä siksi että Adobe takaa (tai ainakin pyrkii takaamaan) omien ohjelmiensa yhteensopivuuden eikös niin.
Koivulahti
15.03.2007 12:13:00

Niin joo.. Paljonko tää 57 maksaa?
M.Paisley
15.03.2007 12:42:59

Niin joo.. Paljonko tää 57 maksaa?

Tuo riippuu noin kahdestakymmenestä seikasta. Eli tarjouspyyntöä vaan peliin sillä se selviää.
Circusfolkilta uutta materiaalia, www.myspace.com/circusfolkband
Fortune
15.03.2007 15:01:24
Ei mutta kun Photari on Adoben ohjelma kuten myös Acrobat niin tällaista ohjetta on muutkin tavanneet tarjota. Lähinnä siksi että Adobe takaa (tai ainakin pyrkii takaamaan) omien ohjelmiensa yhteensopivuuden eikös niin.

Ööh, miten se jpg-muotoinen kuvatiedosto ja Acrobat toisiinsa liittyvät?
Look behind you, a three-necked guitar!
Conrad Lant
15.03.2007 15:12:02 (muokattu 15.03.2007 15:16:32)

En tiedä mistä johtuu mutta kun mä olen vertaillu ko. ohjelmia toisiinsa ja "samoilla säädöillä" pakannu kuvia JPG:ksi (originaali tiff) niin se sumeneminen on kyllä ollu gimpillä jostain syystä aikalailla rajumpaa.
Olisin myös kiitollinen jos joku osaisi selittää mistä on kyse.

Avainsana ovat ne lainausmerkit "samojen säätöjen" ympärillä. Käyttäjälle näkyvät säädöt kuvan laadusta (tai siis kompression rajuudesta) eivät eri ohjelmissa noudata mitään yhteisesti sovittua kaavaa. Photoshopin 90% (tai High quality) on eri asia kuin Gimpin 90%. Se mitä parametriarvoja ko. tapauksessa välitetään standardin mukaiselle kompressioalgoritmille riippuu kunkin ohjelman sisäisestä toteutuksesta.

Photoshop myöskin automaattisesti disabloi JPEG-kompression downsamplingin korkeammilla kuvanlaaduilla. Tämä on siis ihan algoritmin vakio-optio (joka sivuoireena luonnollisesti johtaa suurempaan kuvatiedoston kokoon).

Toistan siis edelleen: JPEG-algoritmissa ei ole eroa ohjelmien välillä, se on ISO-standardi.
No one prayed for Sodom
kivi
17.03.2007 13:30:49

Sulla menee nyt .jpg ja .pdf sekaisin.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Slipknotisti
20.03.2007 22:47:51
Olisko joku sattunut jostain löytää mustia levyjä? Kirjoituspinnan värillä ei väliä. Budjetti on sen verran tiukka ettei painatusta demolevyyn ole varaa laittaa, joten jos vain mustia vailla firmojen logoja löytyisi... Luulisi jostain sellaisia saavan, mutta etsivä ei löydä.
Johnny Buzz
21.03.2007 09:22:45

Olisko joku sattunut jostain löytää mustia levyjä? Kirjoituspinnan värillä ei väliä. Budjetti on sen verran tiukka ettei painatusta demolevyyn ole varaa laittaa, joten jos vain mustia vailla firmojen logoja löytyisi... Luulisi jostain sellaisia saavan, mutta etsivä ei löydä.

Tuolta löytyis: http://www.nierle1.com/s01.php?sid= … =fi&ag=1&pp=aa&bnr=1001

Ite oon tuolta pariin otteeseen tilannut ja hyvin toimii. Tohon sitten vaan kotelot päälle, niin paketti on valmis.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)