Aihe: Sony joutuu maksamaan lahjuksista jättisakot
1 2
kivi
29.07.2005 15:07:12
Noi tilattavat lehde on harvemmin mitään ns. "marginaali" lehtiä.

Ei noinkaan, muista, että meillä musiikkilehdetkin jakautuvat varsi jyrkästi irtonumerolehtiin ja tilattaviin lehtiin; käypä katsomassa lähimmältä R-kioskilta tai lähikauppasi lehtitelineestä, mitä siellä on ja mitä ei.

Todennäköisesti siellä ei ole edes Rumbaa, jos asut pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Rytmiä tai vaikka BluesNewsiä ei varmastikaan.

Näähän on yleenä jotain esim levy-yhtiöitten mainoksia. POKO mainostaa viidellä sivulla Eppuja ja joku POKOn Jere and the kumiperse saa sitten aukeaman jutun..

So?

Asia mikä mua hämmentää, on, että lukemalla Soundin vuosikerran 1988 olen tavallaan myös lukenut vuosikerran 2005; eipä niissä paljoa eroa ole. Zodiac Mindwarp on vaihtunut Marilyn Mansoniin, Hank & his Milkmen Jere & the Universeen, muuten saamme lukea samat tarinat Iron Maidenista, Motörheadista, Peer Güntista, Epuista, Yöstä ja Popedasta. Kuten joka vuosi. Tavallaan se tuo myös turvallisuuden tunnetta, on olemassa ihmisiä joiden musiikkimaku ei ailahtele trendien myötä
;-)

Me meistä, jotka luimme lähes fanaattinen kiilto silmissä pienempää, liimaselkäistä Soundia 70-luvun lopussa ja 80-luvun alkuvuosina, ja Rami Kuusisen päätoimittamaa Rumbaa sen jälkeen, olemme kai yleensäkin hieman petyneitä musiikkilehdistöön nykyään. Eihän siinä ole enää mitään hauskaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Feggy
29.07.2005 18:56:45

Me meistä, jotka luimme lähes fanaattinen kiilto silmissä pienempää, liimaselkäistä Soundia 70-luvun lopussa ja 80-luvun alkuvuosina, ja Rami Kuusisen päätoimittamaa Rumbaa sen jälkeen, olemme kai yleensäkin hieman petyneitä musiikkilehdistöön nykyään. Eihän siinä ole enää mitään hauskaa.

Hm. Oliskohan tuo linjassa rockin kanssa noin yleensä :) On yhä vaikeampi olla rockin suhteen fanaattinen. Se voi kyllä ihan tasan johtua iästäkin.
Less is more.
Janne F
29.07.2005 19:10:13
Ei noinkaan, muista, että meillä musiikkilehdetkin jakautuvat varsi jyrkästi irtonumerolehtiin ja tilattaviin lehtiin

Unohtamatta ilmaisjakelulehtiä...

käypä katsomassa lähimmältä R-kioskilta tai lähikauppasi lehtitelineestä, mitä siellä on ja mitä ei.

Todennäköisesti siellä ei ole edes Rumbaa, jos asut pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Rytmiä tai vaikka BluesNewsiä ei varmastikaan.

Rumbaa pitäisi kyllä saada R-kioskeilta ja Lehtipisteistä kautta maan. Rytmin jakelusta en tiedä, mutta eiköhän sekin hoidu Rautakirjan kautta.
aikavaikea
29.07.2005 19:21:28
Se voi kyllä ihan tasan johtua iästäkin.

Nimenomaan. Mä tuskin enää tilaisin joka numeroa Subterranean Junglea (niin hyvää jälkeä kuin Jarkko tekikin) sokkona :).
What do you think you're doing??? That's no way to treat an expensive musical instrument!
kivi
29.07.2005 20:06:46 (muokattu 29.07.2005 20:08:44)
Rumbaa pitäisi kyllä saada R-kioskeilta ja Lehtipisteistä kautta maan.

Niin minäkin luulin, mutta ei näemmä pohjanmaalla. Ei oo kioskeissa, ei kirjastoissa.

Mä tuskin enää tilaisin joka numeroa Subterranean Junglea (niin hyvää jälkeä kuin Jarkko tekikin) sokkona :)

Etkö? Mulla on edelleen Junglen kestotilaus, numeroiden väli on vain "vähän" venynyt:-) ja Rippleäkin tuli ostettua varmaan joka numero.

En allekirjoita tuota ikäjuttua, koska jos joku juttu olis oikeasti hauska ja kapinallinen, niin tottahan siitä olis innostunut. Ja 'ei mitään hauskaa' ei kyllä päde, mulla on uusia bändejä katsoessa säännöllisesti hauskaa, kunnes bändit aikuistuvat ja alkavat ottaa itsensä liian vakavasti.

Mut niinhän se on, että kun jostakin jutusta tulee duuni ja velvollisuus, niin hauskuus loppuu. Sama vika vaikka Tähtivaeltajan kohdalla...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
aikavaikea
29.07.2005 20:45:45 (muokattu 29.07.2005 20:46:40)
Etkö? Mulla on edelleen Junglen kestotilaus, numeroiden väli on vain "vähän" venynyt:-) ja Rippleäkin tuli ostettua varmaan joka numero....

No en. Epätodennäköistä on, että nykyään enää lähettäisin rahaa kirjekuoressa tuntemattomalle taholle tietämättä mitä saan, jos saan. Pahimmillaanhan se tuota oli tuolloin. Pikkuilmojen perusteella tilailtiin. Jungle tosin oli niistä se "oikea lehti". Kaikki ne on mulla tallella vielä. Paitsi ne mitä pystyi sitten jo ostamaan marketista. Ei ollut cool enää ;-). Ainoa mitä jäi kaipaamaan, oli se uskomaton innostus ja omistautuminen. Ja lehti nimeltä Rare. Kepeät mullat sillekin.

E: Ai niin, anteeksi ohi aiheen lepertely. Unohtui että puhutaan monikansallisista hirviöistä ja lahjuksista.
I can’t stop the music I could stop it before Now I don’t wanna hear it Don’t wanna hear it no more
Janne F
30.07.2005 01:35:07
Niin minäkin luulin, mutta ei näemmä pohjanmaalla. Ei oo kioskeissa, ei kirjastoissa.

Uusimman numeron jakelun kanssa on ollut jotain ongelmia. Itse sain omani himaan vasta toissapäivänä, pari viikkoa ilmestymispäivän jälkeen. Irtonumeroitakaan ei ole ilmeisesti tullut ajoissa kaikkiin myyntipaikkoihin.
kivi
30.07.2005 02:06:06
Uusimman numeron jakelun kanssa on ollut jotain ongelmia. Itse sain omani himaan vasta toissapäivänä, pari viikkoa ilmestymispäivän jälkeen. Irtonumeroitakaan ei ole ilmeisesti tullut ajoissa kaikkiin myyntipaikkoihin.

Tilanne on ollut sama tän viisi vuotta, kun olen täällä asunut. Ihan tuoreesta ongelmasta ei siis ole kysymys. Todennäköisesti se vain ei myy täällä irtonumeroina, ja säännölliset lukijat ovat siirtyneet tilauskantaan (kuten Suenkin lukijat).

Soundin aluettahan tää on, Olli Lindholmia ja Pate Mustajärveä ei täällä nähdä koomisina hahmoina...
;-)
(Handsome Dick Manitoba)    
Notefix
30.07.2005 08:39:31

Soundin aluettahan tää on, Olli Lindholmia ja Pate Mustajärveä ei täällä nähdä koomisina hahmoina...
;-)

Hoho!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Feggy
30.07.2005 12:16:04 (muokattu 30.07.2005 12:26:31)

Nimenomaan. Mä tuskin enää tilaisin joka numeroa Subterranean Junglea (niin hyvää jälkeä kuin Jarkko tekikin) sokkona :).

Mä kyllä tilaisin ;) Niin, tulispa vielä Ripplejä!

En allekirjoita tuota ikäjuttua, koska jos joku juttu olis oikeasti hauska ja kapinallinen, niin tottahan siitä olis innostunut. Ja 'ei mitään hauskaa' ei kyllä päde, mulla on uusia bändejä katsoessa säännöllisesti hauskaa, kunnes bändit aikuistuvat ja alkavat ottaa itsensä liian vakavasti.

Noo, totta puhuen innostun jostain uudesta bändistä suunnilleen kerran kuussa.
Less is more.
salmivaara
02.08.2005 11:22:18

Niin, tulispa vielä Ripplejä!

Vaikka eri ikäpolvea olenkin niin tämän allekirjoitan!
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
jannu
17.08.2005 02:19:33
Huvittavinta noista "uusien kykyjen"-puffausjutuista tekee mun mielestä se, että useimmiten siellä samaisen lehden numeron arviosivuilla nää saavat lähes poikkeuksetta max kahta nakkia. Ensin hehkutetaan sivulla 10 ja sitten sivulla 76 Björn Örmänbönter toteaa "'ttu mitä paskaa"... Joopajoo.
"Täydellisessä maailmassa ihmiset eivät tarvitse virastoja kertomaan milloin heitä kusetetaan taloudellisesti."
- jannu 7.5.2005
Fortune
17.08.2005 03:22:43
Huvittavinta noista "uusien kykyjen"-puffausjutuista tekee mun mielestä se, että useimmiten siellä samaisen lehden numeron arviosivuilla nää saavat lähes poikkeuksetta max kahta nakkia. Ensin hehkutetaan sivulla 10 ja sitten sivulla 76 Björn Örmänbönter toteaa "'ttu mitä paskaa"... Joopajoo.

Noo, eri ihmiset kirjoittavat jutut ja eri ihmiset arvostelut. Ja niillä on eri funktio. Ja jokainen fiksu tietää, kuinka paljon bändistä kannattaa levyarvion tai lehtijutun perusteella päätellä...
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusi Demo tarjolla...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)