Aihe: Levy- ja sinkkulistojen muodostus"periaate"
1 2
Torniojaws
22.03.2005 07:58:29

Pitääköhän paikkansa kun kuulin, että sinkkulistan top 20 joukkoon voi päästä noin 30 kappaleen myynnillä jos on suotuisa viikko? Aika hullulta tuntuu..

Suomessa ei sinkut ole vielä niin suosittuja ja markkinatkin on aika pieniä varsinkin kesällä, niin hyvinkin mahdollista.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
StJerky
24.03.2005 10:12:44
Mites, jos ostaa esim omaa sinkkuaan riittävästi (mikä ei ole paljoa sinkkujen myyntifiguureilla) listaliikkeestä, pitäisi mennä suoraan listalle? (ei sillä että itse moiseen sortuisin, EIPÄ ; -) ; - ) )

Niinhän se Beatleskin ensimmäisen kerran listoille pääsi. Brian Epstein osti itse ison läjän sinkkuja (ostikohan vielä omasta levykaupastaan?)
kingdom
30.03.2005 21:45:28
Niinhän se Beatleskin ensimmäisen kerran listoille pääsi. Brian Epstein osti itse ison läjän sinkkuja (ostikohan vielä omasta levykaupastaan?)

Noh noh. Jotakin todistetta kehiin jos tommosia aletaan veistelemään.
ACARDIA ETSII LAULAJAA KUOPIOSTA!
gravehill
31.03.2005 04:05:05

Suomessa ei sinkut ole vielä niin suosittuja ja markkinatkin on aika pieniä varsinkin kesällä, niin hyvinkin mahdollista.

Itse olen ymmärtänyt niin päin että nimeomaan Suomessa ovat sinkkujen myyntilukemat aivan omaa luokkaansa verrattuna väkimäärään. Tämä johtuu siitä että Suomessa sinkkujen hinnat ovat alhaiset. Varmasti vaikutusta on myöskin alunperin Pokon alulle panemasta mini-ep:stä eli alunperin "single-singlestä."

Joka tuon "single-single" -termin on keksinyt ansaitsee muuten armotta kenkää, IMHO.
http://chaos-research.cjb.net
gravehill
31.03.2005 04:09:48

Tuohon aikaisempaan kirjoitukseen jäi muuten lisäämättä että jos esim. Epe's ostaa Pokon julkaisemaa levyä 15000 kappaletta varstoonsa niin sillähän lohkeaa kultalevy ilman että itse levyt siirtyvät fyysisesti yhtään mihinkään.

Helppoa mutta _erittäin_ lyhyellä tähtäimellä ajatellen kallista promootiota...
http://chaos-research.cjb.net
11
31.03.2005 09:41:26

Vedenpitäviä todisteita ei ilmeisesti ole, mutta Epsteinin väitetään ostaneen levykauppoihinsa 10.000 kpl ekaa sinkkua Love Me Do/P.S. I Love You. (Googleta "Epstein bought 10000".)
StJerky
31.03.2005 09:44:34

Olen lukenut useita Beatles Historiikkeja ja mielestäni tuo mainitaan faktana lähes kaikissa. Googlettamalla löytyi heti seuraavat linkjt:

http://www.beatlemoney.com/epstein60.htm
"It is reported that Brian ordered ten thousand copies of Love Me Do in order to land it on the British charts. Epstein denied purchasing the records but friends and associates say that it is almost certain he did (Lewisohn, Live).

Brown, who worked with Brian at the time, reports that Brian Epstein ordered 10,000 copies of ‘Love Me Do’ (p. 88)"

http://home.att.net/~chuckayoub/Love_Me_Do_Lyrics.html
"When this was released in England, it was not a big hit. The Beatles' manager, Brian Epstein, was so confident in the group that he gave the single a big marketing push by buying a bunch of copies of it (some say 10,000) for his record store, which helped get it on the charts and ensured more exposure for the band."

http://www.beatles-discography.com/ … les-discography.com/uk-singles.html
"Brian Epstein supposedly bought up 10,000 copies for his chain of record shops - because that's how many you needed to get in the Top 20."

Myönnetään, että Epstein ei itselleen ostanut noita vaan tilasi levykauppoihinsa, mutta se riitti silloin Top 20 listalle.
Janne F
31.03.2005 22:09:53
Itse olen ymmärtänyt niin päin että nimeomaan Suomessa ovat sinkkujen myyntilukemat aivan omaa luokkaansa verrattuna väkimäärään. Tämä johtuu siitä että Suomessa sinkkujen hinnat ovat alhaiset. Varmasti vaikutusta on myöskin alunperin Pokon alulle panemasta mini-ep:stä eli alunperin "single-singlestä."

Niin no, 90-luvun alkupuolella sinkkulistaa tehtiin jonkin aikaa sellaisella käsittämättömällä systeemillä, joka perustui sinkun saamaan radiosoittoon. Tämä vain siksi, koska sinkkuja myytiin niin naurettavan vähän, ettei mitään myyntilistoja ollut enää uskottavaa julkaista.

Silloin cd-sinkun normaalihinta taisi olla päälle 40 markkaa. Sitten yhtäkkiä Levy-yhtiö alkoi myydä sinkkuja kympillä. ÄKT älähti, että eihän noin sovi tehdä. Isojen levy-yhtiöiden oli kuitenkin pakko seurata perässä, ja sinkkujen hinnat saatiin vähän järkevämmälle tasolle.
Mortal Jane
18.04.2005 15:51:50
Joo, ja vaalien ehdokaslistat vääristävät demokratiaa.

Hah. Huvittava lausahdus. Tosi, mutta huvittava.

Sitten niitä onkin parin kuukauden päästä myyty alelaareista tikkataulun tai frisbeen hinnalla.

Ja samaan tarkoitukseen.

Sitten yhtäkkiä Levy-yhtiö alkoi myydä sinkkuja kympillä. ÄKT älähti, että eihän noin sovi tehdä. Isojen levy-yhtiöiden oli kuitenkin pakko seurata perässä, ja sinkkujen hinnat saatiin vähän järkevämmälle tasolle.

Vielä kun joku tekis ton albumienkin hinnoittelulle.
"Klassinen ratkeaminen, siinä konttaa myös etevä" -Tulenkantajat-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)