Aihe: Promo cd:n pintaan bändin nimi
1 2 3 4
Jabe
14.09.2004 13:06:37

Taisin tuolla mainita, että noi tarrat tulis liian kalliiks meijän budjettiin.
No niinpä taisitkin, en lukenut kunnolla.

Ens kerralla teetetään kyllä levyt jossain firmassa. Ei jaksa enää askarrella. Nyt on joku 100 levyä tullu väsäiltyä ja lisää pitäis tehä.
Joo - kyllähän noita CD-r'iä alkaa jo saada kohtuuhinnalla.
midprice
15.09.2004 09:29:09

Olihan teillä vanha paketti mukana ja vertasitte sen merkintöjä uuteen? Siten saattaa saada jopa oikeaa tavaraa.

Siis sen setin (missä softat + asetin) mukana tulleet (about 12) tarraa oli ok, mutta lisätarrat ko. settiin ei olleetkaan asemoitu tarra-arkille samoihin kohtiin kuin ne setin mukana tulleet.
xerxes
15.09.2004 12:58:53 (muokattu 15.09.2004 12:59:44)
Siis sen setin (missä softat + asetin) mukana tulleet (about 12) tarraa oli ok, mutta lisätarrat ko. settiin ei olleetkaan asemoitu tarra-arkille samoihin kohtiin kuin ne setin mukana tulleet.

Eli joko niissä mukana tulleissa(tai jälkeenpäin ostetuissa) ei ollut mitään koodia merkittynä? Outoa, kyllä nuo yleensä merkataan just siksi että sais samaa laatua jatkossakin. Eri valmistajien samoinkin merkityt arkit saattaa heittää toisistaan. Lisäksi joissain voi olla semmoista, että ne pitää syöttää koneeseen tietyin päin.

Turvallisinta on ostaa saman valmistajan samalla koodilla merkitty(=samaa mallia) arkki.

ps. Olen ollut joskus toimistokoneliikkeessä töissä...
Relax.
midprice
16.09.2004 12:47:37

Eli joko niissä mukana tulleissa(tai jälkeenpäin ostetuissa) ei ollut mitään koodia merkittynä?

En noita koodeja tsekannut mukana tulleista, kun oli vain yhdenlaista lisätarrapakettia ko. setille.

Mielenkiintoista tuossa oli se, että mukana tulleessa softassa ei ollut kohdillaan olevaa templatea noille uusille tarroille. Mutta softassa säätämällä, perus a4:lle tulostamalla ja valoa vasten tarkkailemalla iteraatiolla nuo sai kohdalleen.
xerxes
16.09.2004 18:27:25
En noita koodeja tsekannut mukana tulleista, kun oli vain yhdenlaista lisätarrapakettia ko. setille.

Mielenkiintoista tuossa oli se, että mukana tulleessa softassa ei ollut kohdillaan olevaa templatea noille uusille tarroille. Mutta softassa säätämällä, perus a4:lle tulostamalla ja valoa vasten tarkkailemalla iteraatiolla nuo sai kohdalleen.

Noi koodit kertoo sen homman prikulleen. On tullut itsekin noita säätöjä tehtyä aika moneen otteeseen. Mutta nyt kun meette seuraavaa pakettii ostamaan, niin se nykyinen paketti vaan mukaan. Varma on aina varmaa ;) Tai ainakin melkein...
Relax.
hirvoksi
17.09.2004 13:17:26

Mustan jossakin väitetyn, että jos labelitarra ei ole prikuulleen keskellä CD:tä, voi se ruveta "ravistamaan" CD-asemassa tai -soittimessa. Itse olen käyttänyt sekä Johnny Buzzin mainitsemia tavallisia tarroja, että CD-labeleita jotka olen käsin liimannut "suunnillen keskelle" ilman mitään ongelmia. Onko muilla kokemuksia tarrojen käytöstä?

Tilasin muuten äskettäin 100 CD:tä 100 singlekoteloa ja 100 kpl CD-labeleita nierle.comista. Hinnaksi tuli postikuluineen nelisenkymppiä.

- Pete
"Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata." - Mae West
alanko
17.09.2004 13:40:14 (muokattu 17.09.2004 13:44:11)
Tämmösetkin vois olla ihan ok.
http://www.nierle2.com/s01.php?sid= … amp;aug=7&augn=CD-R+printattava

Eli printattavat CD-R levyt. Joku niistä taisi jo mainitakin. Tuossa linkin takana on 100 kpl 24.99e. Ei kovin kallis mielestäni. Toki sitten tarvii myös printterin, jolla noihin pystyy printtaamaan (esim. Epson Stylus Photo R200 hinta 129.90e www.verkkokauppa.com). Näillä laitteilla levylle tulis hintaa 24.99 + 129.90 / 100 = 1.55e. Seuraavista levyistä sitten tietenkin tuo printterin osuus pois.

Edit: niin joo tuostahan jäi vielä kannet pois, eli niistä hieman lisää hintaa ja tietysti postikulut.
'Not a day goes by, when I don't spare you a thought' - Frankie Stubbs
Johnny Buzz
17.09.2004 13:52:26 (muokattu 17.09.2004 13:54:15)

Tilasin muuten äskettäin 100 CD:tä 100 singlekoteloa ja 100 kpl CD-labeleita nierle.comista. Hinnaksi tuli postikuluineen nelisenkymppiä.

- Pete

No toi ei ollu tosiaankaan paha hinta! Jotenkin kuvittelin, että kulut olis paljon suuremmat. Eipäs tuo paha ollut nuo edellisen kirjoittajankaan mainitsemat cd:t, joihin voi printata+printteri. Minkähänlaista jälkeä toi printteri tekee? Miten nopeasti kuluttaa väriä jne.? Jollakin kokemuksia tuosta laitteesta?

Edit: Tuolla Nierlen sivuilla oli vielä Sonyn vastaava cd-printteri, jolla hintaa 79,90 €. Eipä oo paha sekään.
alanko
17.09.2004 14:19:37 (muokattu 17.09.2004 14:21:03)
Minkähänlaista jälkeä toi printteri tekee?

En ole nähnyt cd:hen printattuna, mutta eiköhän se ole samanlaista kuin DVD:henkin. Eli kaverilla on tuommonen printteri (ainakin Epson merkkinen, mallista en ole ihan varma), jolla se printtaa DVD:n pintaan. Siinä jälki on ainakin hyvää. Teksti ainakin on tarkkaa, kuvatkin ihan ok. Musteenkulutuksesta en tiedä, kun kaveri ei ole printannut kuin ehkä parikymmentä levyä ja siihen on muste ainakin riittänyt.
'Not a day goes by, when I don't spare you a thought' - Frankie Stubbs
Kukko
15.11.2004 01:00:04

Mä hermoilin aikani tarra-arkin ja tulostimen asetusten kanssa.Ei tullu kuin itku.Tulosteli sitten labelit ihan normi a4selle ja leikkasin saksilla pyöreäksi,sitten vaan liimapuikolla paperi levyyn ja reikä perään mattoveitsellä;helppoa ja jälki on siisti...kysymys onkin. Teinkö jotain väärin kun täällä ei ole tämmöistä kukaan aiemmin ehdotellu???On mielestäni helpompaa kun esim.ehdotetuilla leimasin yms.sydeemeillä.
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
kingdom
22.11.2004 00:13:57
Mä hermoilin aikani tarra-arkin ja tulostimen asetusten kanssa.Ei tullu kuin itku.Tulosteli sitten labelit ihan normi a4selle ja leikkasin saksilla pyöreäksi,sitten vaan liimapuikolla paperi levyyn ja reikä perään mattoveitsellä;helppoa ja jälki on siisti...kysymys onkin. Teinkö jotain väärin kun täällä ei ole tämmöistä kukaan aiemmin ehdotellu???On mielestäni helpompaa kun esim.ehdotetuilla leimasin yms.sydeemeillä.

Eikös tässä ole se homma että cd saattaa mennä epätasapainoon ja lopettaa pyörimisen. En ole varma puhunko faktaa vai fiktiota. Joku auttakaa.

Suuri kiitos tuosta nierle.com-vinkistä.
Kaikki kuolemme joskus. Joko huomenna tai tuhat huomenta myöhemmin. Juhlitaan odotellessa!
Pitkavirta
22.11.2004 12:34:37 (muokattu 22.11.2004 12:45:48)
- Pete

Tsekkailin tota nierleä.. oliskohan tämmönen hyvä, kun pitäis noi omatkin promot saada liikkeelle..? Eli siis erillinen cd-label -printteri:

http://www.nierle2.com/s01.php?sid= … =fi&ag=1&pp=aa&bnr=1909

joo, ja tyhjät levyt tulee kyllä halvalla näköjään.. :)

EDIT: olinpa epäselvä

EDIT23: miks mä en löydä tuolta muuta ku DJ-koteloita (jollainen btw olis aika kätsy..) ja jotain 2-6 levyn maximumkoteloita? missä on yhden levyn kotsat? vai pitääkö ostaa pahvitaskut? Enkö vain osaa?

EDIT649: jahas, en sit lukenu loppuun threadia..
Velven kuunnelmat [Jos Voisin] [Siteet]
Sell me a tuner!
kingdom
22.11.2004 15:00:22
EDIT23: miks mä en löydä tuolta muuta ku DJ-koteloita (jollainen btw olis aika kätsy..) ja jotain 2-6 levyn maximumkoteloita? missä on yhden levyn kotsat? vai pitääkö ostaa pahvitaskut? Enkö vain osaa?

http://www.nierle2.com/s01.php?sid= … =fi&ag=1&pp=aa&bnr=1103

Eikös tuo oo yhden cd:n kansi? Vähän oudolla nimellä vaan.
Kaikki kuolemme joskus. Joko huomenna tai tuhat huomenta myöhemmin. Juhlitaan odotellessa!
hirvoksi
22.11.2004 15:14:37

Eikös tässä ole se homma että cd saattaa mennä epätasapainoon ja lopettaa pyörimisen. En ole varma puhunko faktaa vai fiktiota. Joku auttakaa.

Lainaan aikaisempaa viestiäni (17.9.) ;-)

Muistan jossakin väitetyn, että jos labelitarra ei ole prikuulleen keskellä CD:tä, voi se ruveta "ravistamaan" CD-asemassa tai -soittimessa. Itse olen käyttänyt sekä Johnny Buzzin mainitsemia tavallisia tarroja, että CD-labeleita jotka olen käsin liimannut "suunnillen keskelle" ilman mitään ongelmia. Onko muilla kokemuksia tarrojen käytöstä?

Edelleenkään ei mitään ongelmia labeleiden kanssa ainakaan mulla.

- Pete
"Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata." - Mae West
PJS
22.11.2004 21:38:53

Itse tehdyt printtipaperi+liima ratkaisut eivät toimi, ne alkaa tärisyttämään cd:tä epäsymmetrisyytensä takia.
"Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua." - KMT
Kukko
25.11.2004 01:47:18

Itse tehdyt printtipaperi+liima ratkaisut eivät toimi, ne alkaa tärisyttämään cd:tä epäsymmetrisyytensä takia.

ööö- Mitä sitten tapahtuu? Soitin hajoaa ja tulee savua??
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
larinparaske
25.11.2004 13:06:18

Kuuntelin pitkästä aikaa vuonna 2000 väsäämäämme CD-R -demoa jossa on tuollainen label-tarra, siis ihan ostettu, ei omatekemä, ja eihän se kunnolla soinut. Rapsahteli vaan. Silloin vuoden 2000 tienoilla sama yksilö soi kyllä ihan nätisti.

Tällainen kokemus mulla asiasta.
I want to be the king and queen of cheese
Pitkavirta
01.12.2004 12:46:36
http://www.nierle2.com/s01.php?sid= … =fi&ag=1&pp=aa&bnr=1103

Eikös tuo oo yhden cd:n kansi? Vähän oudolla nimellä vaan.

ei ku toi on käyntikortin, semmosen suorakulmionmuotoisen ceedeen kansi.. :(

ööö- Mitä sitten tapahtuu? Soitin hajoaa ja tulee savua??

astetta asenteellisempi savukone.
Velven kuunnelmat [Jos Voisin] [Siteet]
Sell me a tuner!
Boltsa
23.12.2004 13:50:38
Taisin tuolla mainita, että noi tarrat tulis liian kalliiks meijän budjettiin. Sen takia se oli poissuljettu vaihtoehto.

En tiedä paljonko olisi maksaneet, mutta paikallisessa kirjakaupassa saatiin 250 levyyn noita tarroja muistaakseni hieman alle 50 euron...
On se huomattavasti vähemmän kuin mitä kunnon painatus vaikka digitalplantilla maksais...
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
hirvoksi
27.12.2004 09:03:47

Kuuntelin pitkästä aikaa vuonna 2000 väsäämäämme CD-R -demoa jossa on tuollainen label-tarra, siis ihan ostettu, ei omatekemä, ja eihän se kunnolla soinut. Rapsahteli vaan. Silloin vuoden 2000 tienoilla sama yksilö soi kyllä ihan nätisti.

Tällainen kokemus mulla asiasta.

Toi ei välttämättä johdu labelista, vaan ehkä CD-R:n "vanhentumisesta". Levyn laatu ja säilytys vaikuttavat paljon. Olen kuullut muiltakin, että jopa 5 vuotta vanhoja audio/data CD-R -evyjä on ollut vaikeuksia soittaa/lukea.

- Pete
"Mahdoton" on sana joka löytyy vain hölmöjen sanakirjasta. - Napoleon
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)