Aihe: demon ilmaisjakelun vaikutus sen myyntiin?
1 2
gery
06.07.2004 03:55:23
Meillä oli aikoinan ensimmäinen neliraituri ostettu porukalla ja kahdella loppui kiinnostus tyystin heti alkumetreillä, joten maksoimme rahapulan yllättäessä osuudenomistajille täysimääräisenä osuudet takaisin, onneksi he olivat kuitenkin mukana aluksi, että saatiin se laite jolla päästiin aloittamaan ensimmäiset moniraita nauhoitukset. Mutta Itse laittaisin bändin kotisivulle yhden biisin kokonaisuudessaan näytteeksi demosta ei sillä ainakaan laskevaa vaikutusta ole demon myyntiin.
MattiAuer
07.07.2004 20:30:37

Mutta Itse laittaisin bändin kotisivulle yhden biisin kokonaisuudessaan näytteeksi demosta ei sillä ainakaan laskevaa vaikutusta ole demon myyntiin.

Minä laittaisin kaikki, eikä sekään sitä myyntiä mihinkään laske. Ei kai kukaan ole niin ilkeä ihminen, ettei osta muutamalla eerolla levyä pois, jos jostain demobändistä tosissaan diggailee? Kirvestä sellaisille.

Helpompi levittääkin netin kautta kuin levyjä heittelemällä.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
Deathrace King
07.07.2004 20:43:21

Itselläni on ihan hyvää kokemusta demon levittämisestä netin kautta.

Nailgunnerin kanssa meillä on kaikki demon biisit jaossa kotisivuillamme sekä mikserissä. Itse demoa ollaan sitten myyty 3 euron kappalehintaan värikansilla. Hyvin on mennyt kaupaksi(yli 200 kpl). Tilauksia on tullut ihan Jenkeistä saakka. Varmasti jotkut ovat jättäneet demon ostamatta ja imuroineet kaikki biisit netistä, mutta eipä tuo haittaa. Ainakin todella hyvin ollaan saatu levitettyä musiikkiamme tässä kevään ja alkukesän aikana. Joten ainakin meidän tapauksessa internet on ollut enemmän siunaus, kuin kirous ;)
Thrash and mosh 'till death!
Burner
08.07.2004 11:24:32
Deathrace King puhuu asiaa. Jos musa on hyvää, niin kyllä sen ihmiset haluaa fyysisessäkin muodossa kansineen kaikkineen. Eli ei muuta kuin parempia biisejä väsäämään. Burner ottaa kitaran käteen ja alkaa rämpyttämään niin vimmatusti...
Support your local deathcore dealer!! SCORCHED EARTH TACTICS
salmivaara
08.07.2004 13:33:20

Kuolonralli Kuninkaan tapauksesta täytyy sanoa, että helpottaa myyntiä kummasti kun bändissä on ns. skene-julkkkis :)
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Deathrace King
08.07.2004 15:10:41

Kuolonralli Kuninkaan tapauksesta täytyy sanoa, että helpottaa myyntiä kummasti kun bändissä on ns. skene-julkkkis :)

???
Thrash and mosh 'till death!
salmivaara
12.07.2004 14:09:51

???

Kettusen Sami. Unohda. Vitsi.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
SerialKiller
03.02.2005 19:50:21

Oman bändin kanssa tehtiin sellainen ratkaisu että tehtiin demo/EP ja pistettiin kaikki biisit omille nettisivuille jakoon ja sen lisäksi jaettiin itse levyäkin ilmaiseksi. Tähän mennessä ollaa jaettu joku 500 levyä ilmatteeks ja netin kautta biisejä on imuroitua lähemmäs 1000 kertaa...

Rahaa paloi aikaslailla, mutta mietittiin asia niin että revitäänkö 5€ demosta ja levikki jää pieneksi ja rahat menevät kurkusta alas tavalla tai toisella vai pistetäänkö kaikki ilmaiseksi jakoon ja pyritään levittämään omaa musiikkia mahdollisimman laajalti. Oman bändin kanssa ilmais jakelu toimii hyvin... PA:ta sun muuta kamaa mitä niillä demon myynneistä saaduilla rahoilla olisi tullut voidaan ostaa omasta kukkarosta(kun oma kukkaro antaamyöten).

En usko että kukaan tienaa demo asteella niin paljon että voi ostaa demon myynnistä tulevilla rahoilla pelit ja vehkeet. Itse ajattelen asian niin että ei ole väliä tekeekö tällä hetkellä tapiota bändin kautta, kun ei se ole tämän hetkinen tulonlähdekään...

Ainiin vastaus kysymykseen 1:
eli onko porukalla kokemusta lisääkö vai vähentääkö nämä mikseri.nettien ja muusikoiden.nettien kuuntele_meidän_biisit_täällä -osastot demon myyntiä? ja missä määrin, onko käytännön merkitystä?
Kylläne lisäävät jos ihmiset löytävät sinne mikserin artist/users/php???12239/sunbandi.html sivulle jostain. Demo asteella kannattaa jakaa sitä musiikkia ilmaiseksi koska se lisää kuulijakuntaa. Ei kukaan osta demoa kuulematta sitä jollain muotoa ensin.

Kysymykseen 2:
eli kannattaako pienten euromäärien toivossa levittää ensin vaikka osa biiseistä ilmaiseksi, ja sitten ohessa kertoa nettiosoite mistä saa koko demon levyhyllyä koristamaan..?
Oma näkemykseni on se että jos haluatte sitä musiikkia leviävän niin ilmais jakelu kannattaa, hieman käy lompakon päälle, mutta haittaa siitä ei ainakaan ole.
Suosittelen sitä ilmais kopioiden jakelua, musiikki leviää ja kun kuunteljoita löytyy tarpeeksi niin sitten pykää jonkun omakustanne minicd:n pihalle ja pistää sille 7€ euroa hintaa ja myy niitä 1000kpl ja ostaa limppari koko bändille...

Vastaukseni taisi olla pelkkää tajunnanvirtaa...

pistänpä linkin nyt vielä tähän: http://www.idexorcist.com
Violence Is always an option, Death is Always the solution!
iso j
24.02.2005 12:04:50

Kokemuksesta oon huomannut, että ilmaiseksi jaetut demot ja promolevyt on paljon hyödyllisempiä, kuin ne myymättä jääneet sängyn alla pölyä keräämässä.

Saamari., kurkkasin oman sängyn alle ja todentotta siellähän niitä oli! Olin unohtanut ja luulin et ne on loppu. Nyt onkin taas jotain mitä keikoilla vois myydä... tänks.:-)
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
Boltsa
27.02.2005 23:04:37 (muokattu 27.02.2005 23:07:19)
Demoissahan on tuo julkisuus/mainosarvo paljon suurempi kuin itse rahallinen arvo (harva tekee voittoa demoilla ;) )

Hehe, joskus bändillä myytiin noin 230 demoa. Päästiin voitolle kun laskettiin kaikki kulut yhteen. :) Ja siis demo nauhotettiin ihan "oikeassa" studiossa.
Nykyään niitä rahoja ei ole, tässä tapauksessa Pa-kamoissa kaikki kiinni.

EDIT: tosin sitä PA kamaa ei niin hirveästi ole, mutta kyllä sillä pikkukeikan vetää aivan hyvin. Ja lainaanhan kamaa aina saa :P

EDIT2: kyllähän samaista demoa tuli myös paljon ilmatteeksi jaeltua...
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)