Aihe: Myspace ei toimi
1 2 3
simohovari
24.04.2010 10:24:24
Johnny Buzz: Ei niitä ole yhtään sen vaikeampi päivittää kuin MySpacea, kun on kunnon julkaisujärjestelmä alla. Noitakin löytyy ilmaisena vaikka kuinka monta erilaista.

Mitä järkeä duunata jotain php pohjaista skriptiä, jolla pitää yllä nettisivuja, joista saa saman tiedon kuin myspacessa paitsi hitaammin? Olen tehnyt nettisivuja pian kymmenen vuotta ja voin sanoa, että itse en enää bändille niitä tekisi, koska myspace on keksitty.
Juhani
24.04.2010 16:08:45 (muokattu 24.04.2010 16:18:22)

simohovari: Mitä järkeä duunata jotain php pohjaista skriptiä, jolla pitää yllä nettisivuja, joista saa saman tiedon kuin myspacessa paitsi hitaammin? Olen tehnyt nettisivuja pian kymmenen vuotta ja voin sanoa, että itse en enää bändille niitä tekisi, koska myspace on keksitty.

Mä olen meidän bändin kohdalla päätynyt sellaiseen, että MySpacen kautta otetaan aktiivisesti yhteyttä muihin MySpacen käyttäjiin ja osa niistä on sitten kiinnostunut musiikista. Lisäksi yksi saksalainen fani on tehnyt MySpaceen support -sivun bändille ja hän mainostaa musiikkiamme sitä kautta. Siis ihan ruohonjuuri tasolta. Myös eräs toinen MySpacen kautta löytynyt bändi Italiasta teki juuri yhdestä kappaleestamme nimeltä Scarred oman coverin ( http://tweetmysong.com/r1wsy2 ). Ja me aiomme tehdä vastavuoroisesti heidän. Tuskin olisi tapahtunut ilman MySpacea.

MySpacessa on kuitenkin kaikki anonyymien nimimerkkien takana, joten olen seuraavaksi pyytänyt heitä Facebook sivullemme. Omilla nimillään, koska se näyttää mielestäni enemmän realistisen kuvan bändin "suosiosta". MySpacessa meillä on nyt sitten 3000 "ystävää", joista Facebookkiin on lisännyt 126 ihmistä. En myöskään ole pyytänyt omia kavereita liittymään faniksi vain sen takia että on kaveri tai tuttu, koska he eivät välttämättä oikeasti edes kuuntele musiikkiamme.

Facebook on siinä mielessä parempi että siellä kynnys on suurempi, sinne saa paremmalla äänenlaadulla kappaleet ja ilmeisesti lähes rajattoman määrän kappaleita. Facebook on selkeä mutta ulkoisesti kyllä aika persoonaton, toisin kuin MySpacen muokattavuus.

Sitten on vielä ne itse php:llä väkerretyt kotisivut: www.vainharha.net - jonka sisältö tulee osin Facebookista (etusivulla ikkuna josta voi "Like":ttää ja näkee fanit), Twitteristä status kommentit ja MySpacesta bändin kuvat. Tosi pelkistetysti. Tavallaan siis tuo itse tehty sivu on sellainen keskus josta löytää tarvittavan informaation ja jonne voi tehdä mitä vain halutessaan. Se on monen verkostuvan (MySpace, Twitter jne.) palvelun ydin tavallaan.

Kuulostaa ehkä sekavalta, mutta näin olen säätänyt.

Tietenkin tärkeintä on keskittyä itse sisältöön, eli musiikkiin. Mutta tämä on meidän tapa levittää musiikkia pienimuotoisesti, mutta kuitenkin oikeasti potentiaalisille kuulijoille. Joita on siis tällä hetkellä tuo about 100.
Iso-Jaakko
10.05.2010 14:27:38

Tuo edellinen ongelma selvisi salaperäisesti itsestään. Löysin tonkimalla myspacen teknisen tuenkin sähköpostin ja sieltä tuli automaattivastaus.

Nyt ne on uusinu totaalisesti tuon keikkakalenterijärjestelmän. Ennen saatto laittaa alkamisajan ja keikkapaikan. Nyt piti selvittää keikkapaikan katuosote, postinumero, heittää hatusta loppumisaika ja vaikka mitä, eikä keikka edes näy tuolla profiilissa.

Tuon myspace on minusta ollu ihan ok promopaikka, mutta nyt tulee jatkuvasti uudistuksia ja ongelmia. Kai ne yrittää sitä uudistamalla houkutella facebookiin karanneet käyttäjät takaisin..

En jaksais kovin montaa tuommosta promosaittia opetella käyttämään.

Tympäsee!
Mujo kuje konja po mjesecu!
Iso-Jaakko
11.05.2010 08:22:33

No nyt se taas toimiikin. Se vaan tolleen oikuttelee. Mutta tuo uusi keikkakalenteri ei ole kovin luotettava. Ja inhottava kun ei voi tietää koska oikuttelee ja miten, mutta semmosta se on tietokoneitten kanssa.

Mutta aikaisempiin keskusteluihinne viitaten. Tärkein promoamiskeino on tietysti että tekee hyviä biisejä ja hyviä keikkoja. Jos mielii saada keikkoja ja keikalle porukkaa niin on hyvä olla netissä jotain maistiaista niin voi ravintolapäälliköille vinkata että tämmöstä ja faneille selkeä keikkakalenteri niin ne voi käydä katsomassa että milloin taas.
Teijo K.
12.05.2010 11:40:42

Johnny Buzz: Ei niitä ole yhtään sen vaikeampi päivittää kuin MySpacea, kun on kunnon julkaisujärjestelmä alla. Noitakin löytyy ilmaisena vaikka kuinka monta erilaista.

Sehän siinä juurikin on se ongelma noin sellaisten musiikki soittajien keskuudessa jotka ei halua samalla ryhtyä tietokonenörteiksi, ett niitä hyviä ja huonoja kotisivusysteemeitä on niin perkeleen paljon että niistä ota isäkään selvää muuta kuin kokeilemalla niin kauan että löytyy joku sopiva. Kun taas maispseissi on helposti lähestyttävä ilman mitään sen kummempaa tietotaitoa.
olazabal
26.05.2010 13:16:57 (muokattu 26.05.2010 13:18:14)
Hehe, myspace on jotenkin huvittava saitti: Kaikki bändit on siellä, joten kaikki muutkin bändit (ja tietty kuuntelijat) menee sinne, vaikka se on teknisesti kököintä mitä on. Mulla ei oo silti mitään myspacea vastaan, päinvaistoin, se on sympaattinen niinku joku vanha lada: Vikaa on mut aina homma hoituu jotenkin. Jollain kierolla tavalla on hienoa että näinkin kökkö sivu on se standardi, vaikka teknisesti hienompia sivuja olis tarjolla.

Yks oma lukunsa on mahtavat suomennokset. Esim. musagenre nimeltä "maa".
faq1
20.06.2010 09:17:49
Pitäiskö käyttäjän Myspace-profiili löytyä kirjoittamalla Googleen ko. artistin nimen? Laitoin sinne profiilini pari viikkoa sitten, mutta Google ei sitä vieläkään löydä.
Iso-Jaakko
29.12.2010 18:17:44

Aaargh!

Uusimman uudistuksen myötä tuo myspace menny niin pahaksi että meikäki hankki oikean kotisivuntekijän puhelinnumeron ja laitto bändin kotisivut To do-listalle ykköseksi!
Fortune
30.12.2010 09:07:42
Iso-Jaakko: Aaargh!

Uusimman uudistuksen myötä tuo myspace menny niin pahaksi että meikäki hankki oikean kotisivuntekijän puhelinnumeron ja laitto bändin kotisivut To do-listalle ykköseksi!

Kieltämättä huvittaa tekijänä, kun bändit jotka pari vuotta sitten isoon ääneen julistivat ettei ole nettisivuntekijälle tarvetta maksaa kun on Myspace, alkavat nyt laitella sähköposteja :)

Myspacen suurin ongelma on se, että se löi läpi vaiheessa jossa se oli tarkoitettu paljon pienimuotoisempaan toimintaan. Teknisesti se on vanhentunut aikaa sitten ja käytetyt ratkaisut ovat vähän hölmöjä ja tästä syystä järjestelmän päivittäminen paremmin toimivaan on ilmeisesti täysin mahdotonta rikkomatta koko palvelua.

Kuulostaa sinänsä ihan normaalilta yritysten tietotekniikkasovellustouhulta - tehdään jotain purkkaviritystä vuosikaudet ja lopulta se on niin solmussa ettei auta kuin tehdä puhtaalta pöydältä uusi...
"Look behind you, a three-string bass!"
Johnny Buzz
01.01.2011 03:11:36

MySpace on menettänyt kaiken merkityksensä musamaailmassa. Profiili kannattaa siellä toki olla löydettävyyden vuoksi, mutta muuten palvelulla ei paljon tulevaisuutta ole.
jigsore
12.01.2011 15:51:52

Myspace potkii puolet työntekijöistä mäkeen:
http://www.imperiumi.net/index.php?act=news&id=13485
Intohimo
24.01.2011 11:55:16

simohovari: .." Itsensä myyminen, jos tahtoo edetä urallaan jonnekin on pakollista ellei välttämätöntä"

Se on totta. Siinä Myspace onkin hyvä väline, mutta kieltämättä se ei oikein
vakuuta käytettävyydeltään. Itsekään en ole saanut päivitetty tekstiosuutta, joka ei jostain syystä suostu päivittymään.
Terry Pantheras
15.04.2011 12:23:21
Uusin Myspace on ehkä paskin koskaan ja ikinä nettiin koodattu yhteisöpalvelu. Ugh.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Terry Pantheras
15.04.2011 12:24:44
Intohimo: Se on totta. Siinä Myspace onkin hyvä väline, mutta kieltämättä se ei oikein
vakuuta käytettävyydeltään. Itsekään en ole saanut päivitetty tekstiosuutta, joka ei jostain syystä suostu päivittymään.

Ei onnistu ei... Vaikka se uusi teksti näkyy siellä muokkaussivulla jälkikäteenkin, niin se ei päivity profiiliin.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Mikko
15.04.2011 14:37:29
Terry Pantheras: Uusin Myspace on ehkä paskin koskaan ja ikinä nettiin koodattu yhteisöpalvelu. Ugh.

Jostain syystä kaikki nämä yhteisöpaskat tuntuvat olevan toinen toistaan bugisempia virityksiä. Facebook myöskin toimii joka toinen päivä jotenkin eri tavalla.

Meillä on tuommoinen: www.myspace.com/bandskirmish , joka tuntuu toimivan jos ei mihinkään mene vahingossaakaan koskemaan. Jos jotain HTML:stä muuttaa, voi tapahtua ihan mitä vaan. Tai itseasiassa muutenkin voi tapahtua ihan mitä vaan. Joskus saattaa tilapäisesti kadottaa kuvien urleja tmsp.
Gert
27.04.2011 16:16:52

Terry Pantheras: Uusin Myspace on ehkä paskin koskaan ja ikinä nettiin koodattu yhteisöpalvelu. Ugh.

Heh, samaa mieltä. Saamarin hankalakäyttöinen ja buginen. Ja noh, jos mä en osaa niin onko se sitten tarkoitettu kaikille vai marginaaliväestölle jotka ovat hakoja koodaamaan itselleen mageet profiilisivunsa ym? Pitäkä tunkkinne, onneks kohta kaatuu koko lafka:P
Fortune
27.04.2011 21:20:28
Gert: Heh, samaa mieltä. Saamarin hankalakäyttöinen ja buginen. Ja noh, jos mä en osaa niin onko se sitten tarkoitettu kaikille vai marginaaliväestölle jotka ovat hakoja koodaamaan itselleen mageet profiilisivunsa ym? Pitäkä tunkkinne, onneks kohta kaatuu koko lafka:P

Myspace-koodaus on vielä erityisen marginaalista, koska ko. vekotin ei noudata mitään normaalin web-kehityksen lainalaisuuksia tai toiminnallisuutta.

Paskan myivät.
Gordon Bleu
01.07.2011 02:06:18
Juhani
01.07.2011 08:00:26

Gordon Bleu: Nythän se sitten myytiin. Kevyet mullat vaan. http://www.rumba.fi/myspacen-syoksy … ivusto-myytiin-pilkkahintaan-25275/

Musta tämä on vain hyvä uutinen MySpacen kannalta. Mikäli palvelu pääsi nyt osaaviin käsiin. Jää nähtäväksi.

Tai näin itse tuumailen: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=10060641
Fortune
01.07.2011 17:42:21
Juhani: Musta tämä on vain hyvä uutinen MySpacen kannalta. Mikäli palvelu pääsi nyt osaaviin käsiin. Jää nähtäväksi.

Tai näin itse tuumailen: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=10060641

Käytännössä tuo varmaan tosin vaatisi koko systeemin arkkitehtuurin rakentamisen uudelleen, nythän tuo on levinnyt täysin käsiin koska alunperin ei varmaan ollut aavistustakaan, minkälaiseen suosioon sivusto kasvaisi eikä sillä ollut siihen edellytyksiä mitä ilmeisimmin...

Tuntuu vain että saattaa olla hieman myöhäistä, koska nyt alkaa olla jo aika paljon vaihtoehtoisia, modernimmin ja paremmin toteutettuja palveluita (Soundcloud, jopa Reverbnation) jotka ovat pyyhkineet ohituskaistaa ohi Myspacen...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)